hirdetés

HOTO elektromos autós és bicikli pumpa teszt

Pumpa téma, újratöltve

teszt
HOTO elektromos autós és bicikli pumpa teszt 1

Forrás: Banggood.com

írta: Don Kartács
2022-02-14

Rengeteg elektromos pumpát teszteltünk már, ezek az eszközök kiválóan alkalmasak különböző járművek kerekeinek felfújására. A kérdés az, hogy maradt-e még ebben a témában valami, amit a HOTO terméke esetlegesen ki tud aknázni. A számtalan szeleptűvel és kiegészítővel rendelkező cuccért 12 600 Ft-ot kérnek a BGHU1573 kóddal, a szállítása gyakorlatilag ingyenes, illetve a Banggood fizeti utána az áfát.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 9
  • design és anyagminőség: 10
  • felszereltség, funkciók: 9
  • ergonómia: 8
  • ár/érték arány: 10

9.2

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Maga a termék, egy Type-C kábel a töltögetéshez, egy kétnyelvű angol-kínai leírás, egy hordszütyő és mindenféle egyéb kiegészítők, amelyek a pumpálást hivatottak segíteni. Van egy hosszúkás tű focilabdák felfújásához, egy strandeszközökhöz való adapter, egy motorszelepes megoldás – más néven Presta szelep – és egy szelepszár hosszabbító, amire az előbb említett szerelvényeket lehet felcsavarozni.

A minősége igazán pazar, és újra meglepett egy gyártó azzal, hogy még ebben a témában is lehet formatervezési bravúrokat kitalálni,

bár ebben mindig is erős volt a cég. A frontot egy látszólag hatalmas kijelző foglalja el, de valójában csak a közepén képes adatokat megjeleníteni, de engem a kinézete így is megvett. Körben pedig egy a fekete alapszíntől eltérő, kékes TPU réteg helyezkedik el egy füllel, ami a hurcibálásban segít, és ezt az egészet úgy alakították ki, mintha ráhúztak volna egy védőműanyagot a testre. Szerintem nagyon ötletes és még jól is néz ki. Ez a megoldás is akkumulátoros, vagyis nem kell a szivargyújtóra hagyatkoznotok, így kellően flexibilis a HOTO megoldása.

Mennyibe kerül pontosan egy termék?

Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.

Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek, a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.

Az oldalán 3 gombot találhattok, a bal alsóval lehet ki-és bekapcsolni, illetve működésre bírni a berendezést, a mellette lévő a lámpát kapcsolja, ami akkor jön majd jól, ha éjszaka kell kereket cserélnetek egy defekt miatt. Fölötte egy tekerőkapcsoló, ami egyben nyomógomb is, forgatásra a nyomásértéket állíthatjátok be, megnyomásra pedig az adott járművet vagy eszközt választhatjátok ki. Ezek az alábbiak lehetnek: focilabda, kerékpár, motorkerékpár, autógumi. A kategóriák valójában csak a nyomásérték skálát szabályozzák, egyszerűen azért, mert egy autógumiba nem ugyanannyi levegőnek kell belemennie, mint egy focilabdába, és emiatt a HOTO pumpája nem enged majd titeket egy bizonyos tartományon kívülre.

Még néhány érdekesség, amit jó ha tudtok a tesztalany kapcsán: 0,05 bar pontossággal méri a nyomást, az akkumulátora 2500 mAh, amivel 2,5 autókereket, 9 db mountain bike gumit vagy 47 db kosárlabdát lehet felfújni. Feltölteni 2,5 óra, és az aksiját mindenféle védelemmel is felvértezték, védett túláram, túlfeszültség, túltöltés ellen, illetve van benne egy hőmérséklet szenzor, amivel le tudja magát állítani, ha túlmelegedne. A szellőzése eléggé rendben van, 4 nyíláson át is távozhat belőle a levegő, így én nem is tapasztaltam túlmelegedést a használat közben. A maximális nyomás, amit képes előállítani, 10,3 bar vagy 150 psi, attól függően milyen mértékegységben számoltok, az átváltás az alábbi: 1 bar=14,5 psi.

Ezek után nem volt más hátra, mint a tényleges használat. Gyorsan mellé tettem a kézi pumpámat, amivel a párom biciklijét szoktam felpumpálni, és hát a méretkülönbség drámai, igaz a saját pumpámnak a teljesítménye is brutális. Érdemes még megemlítenem, hogy a Seat Ibizamban van guminyomás ellenőrző rendszer, ami kb. fél évente egyszer behisztizik, ha a nyomás 0,1-0,2 bart esik, ilyenkor mehetek be egy benzinkútra fújkálni.

Ezzel nincs is semmi baj, hiszen a védelmemet szolgálja, csak amikor a puszta közepén vagy egy hegyen autózom, és nem tudom ezt gyorsan megtenni, akkor baromi idegesítő a műszerfalon a visszajelző LED. Ilyenkor jön jól egy mini pumpa az autóban, arról nem is beszélve, hogy a benzinkúton lévő pumpa 5 méteres csöve tiszta retek, és jól össze tudja koszolni vagy a ruhámat vagy az autót, vagyis van létjogosultsága a pici, hordozható eszközöknek.

Forrás: Banggood.com

Mivel a nyomásértékek éppen megfelelőek az autómon – de legalábbis nem rinyált, hogy nem azok -, ezért csak ellenőrző jelleggel lementem, és ráraktam a pumpát, hogy lássam hogyan állok. Erre is tökéletes, szépen mutatta azokat az értékeket, amiket a legutóbbi, pár nappal ezelőtti fújásom után a benzinkúton is tapasztaltam. A bringa már nem volt ilyen jó állapotban, gyorsan felfújtam – 30 mp volt 4 psi-ről 48-ra – a kerekeit a gumira írt értéknek megfelelőre, amit pár perc alatt abszolvált. Itt vettem észre, hogy a mértékegységek között nem lehet váltogatni, ami azért zavaró, mert emiatt fejben át kell számolni az értékeket, például a biciklit psi-ben a motort pedig bar-ban adja meg. A használat közbeni merülést egy pici akku piktogram mutatja jobb felül, ha fehér, akkor 60% felett, ha narancs akkor 30-60 % között van, míg 30% alatt pirosra vált a jelecske.

Amire szerintem ezek az eszközök nem jók, az a strandcuccok felpumpálása.

Bár nekem nincsenek itthon ilyenek, korábban a Xiaomi Mi kompresszorral próbálkoztam, de előbb untam meg, mint hogy egy matracot keményre tudtam volna fújni, az ilyen alkalmatosságokhoz inkább a 12 V-os, szivargyújtós rendszereket használjátok, vagy egy taposós pumpát.

Összegzés

Nehéz lett volna elrontani egy pumpát, és szerencsére nem is sikerült a HOTO-nak. Majdnem tökéletes a termék, egy dolog nem tetszett benne, hogy nem lehet psi és bar értékek között váltogatni, és ezeket is vegyesen jeleníti meg, eszközosztálytól függően. Ezt leszámítva más sirámom nincsen, szépen teszi a dolgát, a minősége remek, még a dizájnt is eltalálták, bár ezzel más termékeiknél sem volt gond. Talán csak a Mojietu kólásdoboz formája jött be jobban és az beállítható egy pohártartóba is, de mivel én az ilyen cuccokat a pótkerék üregében tartom, ezért nekem ez majdnem mindegy.

A számtalan szeleptűvel és kiegészítővel rendelkező cuccért 12 600 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek a BGHU1573 kóddal, a szállítása gyakorlatilag ingyenes, illetve a Banggood fizeti utána az áfát. Gyorsan hozzánéztem BG-n az árakat, a 70mai Lite ugyanennyibe kerül, a Xiaomi Mijia sokkal drágább, ahogyan a Baseus inAuto és a Mojietu is, a 70 mai 12V-ról tölthető megoldása pedig éppen nem kapható. Ezek alapján nem kérdés, hogy a HOTO termékét kell választani.

Pro

  • Remek minőség és kellemes dizájn
  • Könnyen hordozható
  • Jó kijelző
  • Gyorsan dolgozik
  • Reális ár

Kontra

  • A psi és a bar értékek között nem lehet váltogatni

hirdetés