hirdetés

Baseus inAuto és 70mai Air Compressor Eco összehasonlító teszt

Pumpálunk

teszt
írta: hajas
2021-09-21

Hamarosan megrohamozzák az emberek az autógumisokat, hiszen lassan itt a gumicsere ideje. Sokan azonban ezt otthon, saját kezűleg oldják meg. Kézi pumpával egy örökkévalóságig is eltarthat a megfelelő nyomás elérése, de szerencsére a kínaiak (ismét) megtalálták ezt a piaci rést, és egy rakás olcsó, de mégis egész jó minőségű kompresszort dobtak a piacra. Legújabb tesztünkben két gyártó, a 70mai és a Baseus kompresszorai ütköznek meg egymással.

Baseus inAuto

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 10
  • design és anyagminőség: 8
  • felszereltség, funkciók: 9
  • ergonómia: 8
  • ár/érték arány: 7

8.4

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés. Ez a funkció még nem elérhető.

Légy te az első

70mai Air Compressor Eco

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 7
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 7
  • ergonómia: 7
  • ár/érték arány: 6

7.2

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés. Ez a funkció még nem elérhető.

Légy te az első

A tömlőcsövet is átalakították, most már nem a készülék alján található menetben lehet tárolni, hanem az oldalán lévő nyílásban, amiben spirálisan helyezkedik el, hossza pedig 1 méter. Érdekesség, hogy ide egy apró LED fényforrás került, ami kifejezetten hasznos lehet, ha sötétben kell SOS-ben kereket fújnotok. A dizájn is jelentősen változott, a korábbi matt fekete színt megtöri egy narancssárga csík, ennek jobb oldalán találjátok a háttérvilágítással rendelkező nyomásmérőt, amin egy PSI/bar skála van, alatta pedig az egyetlen gomb árválkodik, ami a be- és kikapcsolásért felel. Maga a készülék egyébként igen kompakt, simán befér például egy Skoda Fabia kesztyűtartójába, így mindig kéznél lesz, ha szükség van rá, és az anyaghasználatra sem lehet panasz.

Baseus inAuto – Szinte telitalálat

A Baseus inAuto a márkánál már jól ismert csomagolásban érkezett. Az 70mai-val ellenétben ő nem kapott hordozótasakot, és sajnos az alján sincsenek gumitappancsok, amik működés közben megóvnák a karcoktól, így ha van rá lehetőségetek, akkor tegyetek alá valamilyen rongyot. A dobozban találtok egy micro USB kábelt, mivel a kompresszor akkumulátorról üzemel, egész pontosan 2 darab 2000 mAh-s telep található benne. Kaptok egy kis borítékot, amiben egy rövid, angol nyelvű használati utasítás van, illetve egy jópofa, oroszlános matricaív.

A szelepeket (matracfújó, átalakító, szeleptű) a készülék oldalán található résben helyezte el a gyártó, illetve a 26,5 centiméter hosszú tömlőcsövet is ezen az oldalon tudjátok tárolni, ez pedig kimondottan praktikus kialakítás. Elöl helyezkedik el a digitális kijelző, ami mutatja a nyomásértékeket PSI-ben vagy barban. Az inAutót telepakolták vezérlőgombokkal, nem úgy, mint a versenytársát:

  • be- és kikapcsoló, illetve indítás
  • világítás
  • üzemmódválasztó
  • plusz
  • mínusz

Az első teljesen egyértelmű, hiszen hosszú nyomással ezzel tudjátok be- és kikapcsolni a készüléket, rövid nyomással pedig elindítani a pumpálást. A második gomb segítségével a micro USB port melletti LED világítást tudjátok vezérelni, ami bármikor jól jöhet. Az üzemmódválasztónak kifejezetten örültem, hiszen előre beprogamoztak különböző értékeket autóhoz, kerékpárhoz, motorkerékpárhoz és labdához. Végül pedig a plusz és a mínusz gombok segítségével tudjátok módosítani a kívánt nyomásértéket.

Baseus inAuto vs. 70mai Air Compressor Eco – Különböző képességek, különböző igényekre

A teszt legfontosabb része jön most, hiszen a következő sorokban fog fény derülni arra, hogy melyik készülék kinek lehet ideális. Az egyik leglényegesebb adat, hogy egységnyi idő alatt mennyi levegőt képesek bepréselni egy kerékbe, illetve, hogy mekkora a maximális beállítható nyomásérték. Sajnos a Baseusnál az első adatot sehol sem találtam meg. A tapasztalt Kínából rendelők ezzel a jelenséggel már biztosan találkoztak, hogy a kínai gyártók előszeretettel hagynak ki adatokat. A leírásából azonban megtudtam azt, hogy például egy 5-ös méretű focilabdát kevesebb, mint 1 perc alatt fúj fel, viszont egy 195/65 RT15-ös kerékkel 16 percig kínlódik. Valahogy össze kellett hasonlítani, így egy Skoda Fabia kerekei voltak a tesztalanyok, melyekben a nyomás 2 bar volt, ezt emeltem meg a két készülékkel 2,5 barra, és lemértem az időt:

NévLiter/percMaximális nyomásIdő (2 bar -> 2,5 bar)
Baseus inAuto3,5 bar2:48
70mai Air Compressor14 3,44 bar1:49

Ha a gyorsaságot vesszük figyelembe, akkor egyértelműen a 70mai Air Compressor Eco kerül ki győztesen a párbajból, hiszen majdnem 1 perccel gyorsabb volt, mint a Baseus inAuto, és mivel ez szivargyújtóról üzemeltethető, így mind a négy kereket képes felfújni. De persze a hátrányai is megvannak a fekete-narancssárga kütyünek. Egyrészt a nyomásmérőjéről sokkal nehezebb pontosan eltalálni a kívánt értéket, mint a Baseus digitális kijelzőjéről, ráadásul előre nem tudtok beállítani nyomásértéket, így folyamatosan kell figyelnetek a nyomásmérőt, hogy mikor éri el a csúszka a kívánt szintet, majd nektek kell leállítani a gépet. Ez hatalmas visszalépés a korábbi 70mai Air Compressor Lite-hoz képest.

Az inAuto ugyan lassabb, viszont a beállított érték elérése után automatikusan leáll, így közben tudtok mással is foglalkozni. A beépített akkujának köszönhetően gyakorlatilag bárhol, bármikor használhatjátok, legyen szó egy kerékpáros túráról vagy strandolásról, viszont indulás előtt érdemes lecsekkolni az akku állapotát, amit az USB port melletti 4 darab LED pötty segítségével ellenőrizhettek. Az akkumulátor egyébként viszonylag gyorsan merül, a 2 kerék részleges felfújása után a 4 pontból már csak 3 világított.

Egyértelmű győztest nehéz kihirdetni, hiszen más-más erősségei és gyengeségei vannak a kompresszoroknak. A 70mai készüléke azok számára lesz ideális, akik otthon szoktak gumit cserélni, hiszen vele sokkal gyorsabban lehet felfújni a kerekeket. A Baseus inAuto pedig főleg a túrázóknak, kirándulóknak, strandolóknak ajánlott, hiszen bárhol, bármikor fújhattok vele kereket, matracot, labdát.

Összegzés

Mind a 70mai, mind a Baseus kompresszora kiváló társ lehet az autósok, számára, viszont utóbbi sokoldalúbb és mobilisabb, így ha a kettő közül kéne választanom, én őt venném. A 70mai Air Compressor Ecóval azok járnak jól, akik főként az otthoni téli-nyári kerékcsere során használnák.

Az ár szerintem mindkettőnél problémás, hiszen hasonló tudású készülékeket olcsóbban is be tudtok szerezni, például a 70mai Air Compressor Lite-ot. Ha mégis a tesztalanyok mellett döntenétek, akkor a Baseus inAutót 15 900 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért, míg a 70mai Air Compressor Ecót 13 200 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért tudjátok megvásárolni a Banggoodról. Kínai raktárból érhetőek el, ingyenes és vámmentes Bangood Express szállítással.

Pro

  • 70mai Air Compressor Eco: kompakt, jó anyaghasználat, viszonylag gyors
  • Baseus inAuto: kompakt, bárhol használható az akkujának köszönhetően, digitális kijelző, előre beprogramozott üzemmódok

Kontra

  • 70mai Air Compressor Eco: nehéz leolvasni az értékeket a nyomásmérőről, nem áll le automatikusan, tudásához képest drága
  • Baseus inAuto: lassabb, mint a 70mai, nem fújható fel vele 4 autókerék, nem valami olcsó

hirdetés