Hazánkban elsők között voltunk, akik elkezdték tesztelni és használni a KuKirin – akkor még Kugoo név alatt futó – rollereit. Nagyjából 6 éve jelentek meg a termékeik a piacon, és a legtöbb modelljüket próbáltuk és írtunk róluk tesztet is. Elképesztő minőségbeli javuláson mentek keresztül a termékeik az elmúlt pár évben, az igazi hulladékból ár/érték bajnokká nőtték ki magukat. A KuKirin G2 Max például egy igazi best seller, egyre többet látunk az utakon, de a nagyobb testvérei – például a KuKirin G4 – sem éppen lebecsülendő járművek. Mivel már írtunk egy kimerítő cikket az elektromos rollerekről, mostani tartalmunkban csak a márkára, illetve a modelljeikre térünk ki, illetve a típushibákra, amihez a RollBase szakszerviz segítségét vettük igénybe. Ha esetleg kérdésetek lenne vagy szervizt kerestek, bátran hívjátok fel RollBase Jánost, és hivatkozzatok a RendeljKínaitra. Lássuk, milyen tapasztalatok gyűltek össze az elektromos rollerjeik kapcsán!
Tartalomjegyzék
Ezek a legjobb KuKirin elektromos rollerek (2024)
A listánkra nagyrészt azokat a KuKirin elektromos rollereket válogattuk össze, amelyeket vagy mi magunk is teszteltünk – például KuKirin G2 Max, KuKirin G2 Pro, KuKirin G4, és még sok másik -, birtokoltunk vagy pedig van az ismertségi körünkben és kellő tapasztalattal rendelkezünk ezekkel kapcsolatban. Vagy csak azért, mert alapból érdekesek. Rendhagyó módon azt is leírjuk, melyik típusokat nem ajánljuk, szerencsére ezek kikopóban vannak a piacról, de azért nem baj, ha ezekről is tudtok. Végső ítéletünket az alábbiak kapcsán hoztuk meg:
- A vásárlói visszajelzések alapján
- Saját tapasztalataink alapján (hiszen mi is használunk nap mint nap elektromos rollereket)
- A RollBase szerviz tapasztalataira támaszkodva
- Egyéni kutatás alapján, aminek az alapját hazai és nemzetközi vásárlói vélemények képezik
- Különböző fórumokban és speciális csoportokban olvasható vélemények alapján
Kinek ajánljuk
A KuKirin G2 Max szerintem az ár/érték bajnok elektromos roller a KuKirin kínálatában. Mivel az emberek nagyobb része 70 kilogramm felett van, így kell az 1000 W kakaó, hogy a megfelelő tempót tartani lehessen. Ezt tudja a KuKirin G2 Max, ráadásul kellően nagy távolságon keresztül. Ha gyilkoljátok, 45-50, ha nem 60 kili hatótáv is kijön belőle, így ideális ingázásra, a puha lengéscsillapítás jól csillapítja az útegyenetlenségeket, és a roller ára is az elviselhető tartományon belül marad. Alapvetően mindenkinek ajánljuk, aki nem hegyen lakik, 80 kilónál nehezebb, nem kell jelentősebb szintkülönbségeket megtennie, de szeretne egy erős, mégis kezes rollert.
Miért lóg ki a kínálatból
A legtöbb KuKirin elektromos rollernek, így a KuKirin G2 Maxnak is állítható a kormánymagassága. Vagyis, ha colosak vagytok, emeltek rajta, ha alacsonyak, letoljátok alsó állásba. Egy dologra kell vigyáznotok: soha ne cibáljátok a kormányoszlopot, mert az gyors elfáradáshoz vezet. A KuKirin G2 Max terepgumikkal érkezik, így egy kis földutas csapatást is elbír, jó nagy a fellépője, és mivel hátul kapar, lazább és földes úton ki lehet tenni a fenekét, ha ügyesek vagytok. Hozza rollerben a BMW-s feelinget, csak ide még körforgalom sem kell. Bár alapvetően nem vagyok nagy üléspárti, jár hozzá egy fotel, így ülve is rollerezhettek, igaz erre vannak sokkal jobb célmegoldások. Egyik kedvencünk a KuKirin G2 Max elektromos roller, mi is szívesen hazavinnénk.
Specifikáció
- Tömeg: 23,5 kg (üléssel 26,7 kg)
- Teljesítmény: 600 W
- Nyomaték: N/A
- Motorok száma: 1 darab hátsó
- Feszültség: 48 V
- Akku kapacitás: 15 Ah
- Végsebesség: kb. 45 km/h
- Hatótáv: 55 kilométer
- Lengéscsillapítás: duális
- Kerékméret: 8,5 col
- Kormányoszlop: állítható
- Fék: duális tárcsa
Kinek ajánljuk
A KuKirin G2 Max kis testvére a KuKirin G2 Pro, olyan mintha abból gyököt vontak volna. A legnagyobb értéke az alacsony tömeg, nem mondom, hogy 23,5 kilogrammal szökellő szarvasok lesztek a lépcsőkön, de ez még éppen az elviselhető határon van ahhoz, hogy az emeletre felvigyétek. A 600 W-os motorteljesítmény azért behatárolja a lehetőségeket, még akkor is, ha kinézetre nagyon hasonló a G2 Maxhoz. A kis kerékméret miatt nem is baj, hogy nem lehet vele veretni. 80 kilóig bezárólag javasoljuk, de még az ennél is könnyebb sofőrökkel érzi magát igazán elemében. Aki 70 kilogramm körül van, és nem akarja feltörni a malacperselyt, annak ajánljuk a KuKirin G2 Prót.
Miért lóg ki a kínálatból
Két dolog az, ami nagyon megmaradt bennünk, mikor teszteltük a KuKirin G2 Prót. Ez egyik, hogy a drágább pálcikarollerek áráért el lehetett hozni a dögös sárga-fekete verdát, illetve hogy mennyire kellemes a rugózása. Nem rázza ki a fogtöméseteket, teljesen élhető a kétkerekű. Ugyan az erejével nem szedi fel az aszfaltot, az alacsony önsúly miatt jól lehet döntögetni, és azért 40-45 km/h már elég sok a 8,5 colos kerekek mellé. A kormánymagassága ennek is állítható és lényegében mindenben a KuKirin G2 Max elektromos rollert hozza, csak kisebb méretben.
Specifikáció
- Tömeg: 33 kg
- Teljesítmény: 2×1000 W
- Nyomaték: 2×26 Nm
- Motorok száma: 2 darab
- Feszültség: 48 V
- Akku kapacitás: 20,8 Ah
- Végsebesség: kb. 60 km/h
- Hatótáv: 70 kilométer
- Lengéscsillapítás: duális, olajos
- Kerékméret: 10 col
- Kormányoszlop: állítható
- Fék: duális tárcsa
Kinek ajánljuk
Menetelünk tovább felfelé a képzeletbeli elektromos rolleres ranglétrán, de még a 48 V-os gépek univerzumában. Ennek csúcsán a KuKirin G2 Master áll, ami olyan, mintha 2 darab KuKirin G2 Max rollert toltak volna össze. Ez az első hegymenetre is használható roller a listánkon, hiszen két motor tol alátok 2×1000 W-ot, amivel azért már meg lehet mozdítani a járgányt. Szerencsére az alaplogika ugyanaz: viszonylag nagy kerekek, remek lengéscsillapítás, tré terepgumi, nem túl nagy tömeg, reális ár. De mindezt a hegyen, így aki sokat jár dombok között, kertek alatt és nem kell neki egy bolygópusztító rollerszörny, annak nagyon ajánljuk a KuKirin G2 Mastert.
Miért lóg ki a kínálatból
A Kukirin G2 Master egy kicsit megette a G3 Pro kenyerét, mert annál olcsóbb, a fényei nagyon királyak, viszont az ára sokszor a G3 Pro alatt marad. Ez is jól néz ki, nagyot lép, és állítható a kormánya. Igazából 2000 W környékén van valahol az a tételmondat, hogy egy átlagos sofőrt már olyan dinamikával mozgat, aminél nem nagyon kell több. Na jó, ez nem igaz, hiszen aki egyszer rájön arra, milyen odahúzogatni egy ennél erősebb, nagyobb feszen meghajtott rollernek, az utána nehezen jön le az érzésről, de a még nem öngyilkos tempóra és teljesítményre képes elektromos rollerek trónján a G2 Master ül. Nagyon szeretjük ezt a masinát, igazából mindenkinek ajánljuk, csak tegyetek rá egy utcai gumit, és ha megette az első szett féket, cseréljétek le a bowdenes rendszert egy hidrósra, mert megérdemli.
Specifikáció
- Tömeg: 39,5 kg
- Teljesítmény: 2×1200 W
- Nyomaték: 2×30 Nm
- Motorok száma: 2 darab
- Feszültség: 52 V
- Akku kapacitás: 23 Ah
- Végsebesség: kb. 65 km/h
- Hatótáv: 80 kilométer
- Lengéscsillapítás: duális
- Kerékméret: 10 col
- Kormányoszlop: fix, lehajtható
- Fék: duális hidrós tárcsa
Kinek ajánljuk
A KuKirin G3 Pro már az a kategória, amivel az ember nem viccel. A műszaki paraméterein látszik, hogy ez már nem a városi szaladgálós halmazba tartozik, simán odaver az átlag autósoknak is a piros lámpánál, sőt, egy 50 cm3-es robogót is kivált. Itt már nincs bohóckodás bowdenes tárcsafékkel, hidraulika segít a megállásban. Mondjuk azt nem értem, miért lehet lehajtani a kormányoszlopját, a majdnem 40 kilogrammot senki nem fogja felkapni, igaz így legalább be lehet emelni a kombi hátuljába. Mivel kétmotoros elektromos rollerről van szó, a KuKirin G3 Pro remek hegymászó, ráadásul a maximális 3000 W-os teljesítmény 100 kiló fölötti sofőröket is jól mozgat, akár emelkedőn is, így elsősorban nekik ajánljuk a KuKirin G3 Pro modellt.
Miért lóg ki a kínálatból
Ha egy kicsit a dolgok mögé nézünk, nem nehéz észrevenni, hogy leszámítva a dizájnt, olyan túl sok mindenben nem közösködik a KuKirin G3 Pro a KuKirin G2 Max és a G2 Pro modellekkel. Egyrészt magasabb a működési feszültsége, 52 V mellett ugyanis kevesebb amper kell azonos munka elvégzéséhez, mint 48 volt esetén. Másrészt ez gyakorlatilag egy elektromos motor, slusszkulccsal, brutális fényekkel, extra széles és hosszú fellépővel, hasonló rugózással, mint ami a KuKirin G2 Max és G2 Pro modelleknek van, de sokkal nagyobb tempóra tervezve. Igazi krúzer, ami hegyen-völgyön át elviszi utasát. Mivel hatalmas az akkuja, itt már van lehetőség duális töltésre is, amivel megfelezhető a 0-100%-os sprint. Az akkuja ráadásul kivehető, ha valamiért cserélni kellene vagy külön akarjátok tölteni.
Specifikáció
- Tömeg: 43 kg
- Teljesítmény: 1×2000 W
- Nyomaték: 38 Nm
- Motorok száma: 1 darab hátsó
- Feszültség: 60 V
- Akku kapacitás: 20 Ah
- Végsebesség: kb. 70 km/h
- Hatótáv: 75 kilométer
- Lengéscsillapítás: duális
- Kerékméret: 11 col
- Kormányoszlop: fix, lehajtható
- Fék: duális tárcsa
Kinek ajánljuk
A KuKirin elektromos rollerek evolúcióját mi sem mutatja jobban, mint hogy a KuKirin G4 később jött ki, mint a KuKirin G2 Max/Pro, G3 Pro, és már vannak rajta finom változtatások és újragondolások. Valaki megsúgta a gyártónak, hogy az emberek 90%-ban aszfaltozott úton mennek és nem terepen, így kapott egy sokkal jobb gumit, amit nem kell végre leburnoutolni, mint a feleslegesen bütyköseket és kicserélni egy utcaira. Nekem ez a fekete altatós dizájn is bejön, és persze volt egy kis mókolás a feszen is. A több a jobb elv alapján ez már 60 V-os, és a 2000 W-os motorteljesítmény is kiváló „padkáról le” rollerré teszi. Nincs elöl hajtási befolyás, így aki szereti neki nyomni, mint a disznó, de elkerüli az emelkedőket, annak ez egy nagyon ajánlott roller.
Miért lóg ki a kínálatból
A KuKirin G4 fő erénye, hogy iszonyatosan nagyot tol. Hátul hajt, mint a sportosabb autók, jó nagy a nyomatéka, és hát meg is lehet indítani a fenekét, így igazi fenegyerek elektromos roller. Persze nem kell vele állat módjára menni, akkor a hatótávja sem esik olyan gyorsan. A kereke egy picit nagyobb, mint az eddig felsorolt KuKirin elektromos rollereknek és ennek is van normális rugózása, ami jól jön a mindennapokban. Szerintem két gyengébb pontja van a setupnak: egyik, hogy kéne rá egy hidrós fék. Ha már ilyen disznó módon megy, akkor pont ugyanúgy álljon is meg. A másik pedig az új fejidom, az ebben lévő kijelző napfényben nehezen látszik. Viszont annyira feelinges vele a csapatás, hogy aki csak menni szeretne, az imádni fogja.
Specifikáció
- Tömeg: 37 kg
- Teljesítmény: 2×800 W
- Nyomaték: N/A
- Motorok száma: 2 darab
- Feszültség: 48 V
- Akku kapacitás: 20,8 Ah
- Végsebesség: kb. 55 km/h
- Hatótáv: 70 kilométer
- Lengéscsillapítás: duális
- Kerékméret: 10 col
- Kormányoszlop: fix, lehajtható
- Fék: duális tárcsa+KERS
Kinek ajánljuk
Teljesen új KuKirin modell, így amikor megláttam a KuKirin G1 Pro elektromos rollert, a New kids on the Block nevű fiúbanda jutott eszembe. Ez lehet a hiányzó láncszem a KuKirin G2 szériában, és vajon hova lövik be? Ha egyet kellene tippelnem, akkor a KuKirin G2 Max fölé eggyel, annak ellenére, hogy már biztosan sokan közületek rájöttek, hogy a G után álló szám ad némi támpontot a roller méretével kapcsolatban. Vagyis ez elvileg egy kisebb modell kellene, hogy legyen, mert egyes van a nevében. Ehhez képest a KuKirin G2 Maxnál nehezebb, igaz erősebb is, és meglehetősen furcsa, cyberpunkos dizájnt kapott, amire a programozható LED-ek is ráerősítenek. Ez is kétmotoros, így jó lesz dimbes-dombos terepre, így akinek bejön a kinézet és hegyen lakik, annak ajánljuk.
Miért lóg ki a kínálatból
Bár még nincs vele tapasztalatunk – de már dolgozunk az ügyön -, eléggé előremutató és merész ez az outfit. Az extra fényeknek mindig örülünk, és hát a KuKirin G1 Pro esetében 13 darabról van szó. Mivel nemcsak látni, hanem látszani is kell, ez az elektromos roller sötétben egy guruló karácsonyfa lesz. Kiindulva az eddigi modellekből, ennek is jó lehet a rugózása, de valamiért visszatértek ehhez a terepes vonalhoz, a gumija ennek is bütykösek. Mindenesetre kíváncsian várjuk, mit fog produkálni a KuKirin G1 Pro a valós tesztek alapján, a hatótávra különös tekintettel, ez ugyanis már energiavisszanyelő rendszert – KERS – is kapott, nem úgy, mint az eddigi szabadon futó modellek.
Specifikáció
- Tömeg: 64 kg
- Teljesítmény: 2×1600 W
- Nyomaték: N/A
- Motorok száma: 2 darab
- Feszültség: 60 V
- Akku kapacitás: 35,2 Ah
- Végsebesség: kb. 85 km/h
- Hatótáv: 95 kilométer
- Lengéscsillapítás: duális
- Kerékméret: 12 col
- Kormányoszlop: fix, lehajtható
- Fék: duális hidrós tárcsa
Kinek ajánljuk
A KuKirin G4 Max már az a szint, amilyennek egy elektromos motort elképzelünk. Extrém paraméterek minden tekintetben, és ehhez tartozó tömeg és terhelhetőség. 150 kilogrammot is elvisz, ha kell, amit el is hiszünk a 3200 W-tól, ami még csak nem is a csúcs, hanem a nominális teljesítménye. Hatalmas az akkumulátora, állítólag 95 kilométert is elmegy közepes sebességgel, jelentsen ez ebben az esetben bármit, merthogy a vége 85 km/h is lehet, ami borzalmasan sok. Annak ajánljuk, aki nagyobb távokat szeretne tempósan ingázni és van az ilyen erejű gépekkel tapasztalata. Ez az a méretosztály, ahol a minimum a durva, motoros protektoros ruházat.
Miért lóg ki a kínálatból
A KuKirin G4 Max nagyon nem a játék kategória. Robusztus vasak mindenhol, elöl hidraulikus lengéscsillapítók mozognak a villában, a megállásról 4 dugattyús, hidrós fékek gondoskodnak. A kereke is nagyobb a szokásosnál, 12 col, és ezen is terepgumi feszül, vagyis igazi all-rounder szörnyeteg. Néztem, milyen töltőcsatlakozó van rajta, állítólag 10 A-t is elbír, ami kelleni is fog ahhoz, hogy egy ekkora akkumulátort feltöltsetek. Szerencsére kivehető, mert a 64 kilogrammos testet nem annyira egyszerű mozgatni, mint a kisebb testvéreit. Ez tulajdonképpen a KuKirin G4 erősebb, terepesített verziója. Új modellként fogalmunk sincs, mit várjunk tőle, de az biztos, hogy valamilyen értelemben nagyot fog szólni.
Mit kell tudni a KuKirin elektromos rollerekről?
A márka életében egy meglehetősen érdekes fejlődési ív érhető tetten. Hajdanán még Kugoo néven alapították 2015-ben, és ugyanezen a néven adták ki elektromos rollereiket is, amelyek valójában E-Twow másolatok voltak. Nem volt túl sok eredeti abban, amit csináltak, viszont pokoli olcsón lehetett elérni az eszközeiket, egyfajta eldobós elektromos roller piac alakult ki. Ilyen modell volt a Kugoo S1 és S1 Pro, ami ugyan nem volt egy nagy eresztés, de 5 éve üzemel 2 darab a szerkesztőség családtagjainál.
Aztán az első nagyobb teljesítményű elektromos roller szériájuk már tartalmazott elég jó modelleket – Kugoo G-Booster, Kugoo G2 Pro, amit Ienyrid néven is lehet kapni -, de ennek ellenére az alsópolcos gépeik rendesen koptatták a márka hírnevét. 2018-tól kezdve Kugoo Kirin néven értékesítették termékeiket, és itt már egy-egy rettenetre jutott néhány igazán ígéretes modell is, ilyen volt például az M2 Pro. Aztán valamikor 2022 végén összevonták a két nevet, így lett belőle KuKirin, és a 2023-as modellévet már úgy kezdték, hogy kiadtak egy csomó, teljesen új alapokra helyezett elektromos rollert, amik már megfelelő minőségűek is és kellően olcsók is voltak, igazi ár/érték bajnokokkal teleszórva a piacot. Ilyen volt például a KuKirin G2 Max vagy az újabb KuKirin G4, de gyakorlatilag az egész G széria tele van kiváló kétkerekűekkel. Ráadásul valahogy a dizájnt is sikerült összeszedni, kifejezetten menő és egyedi, fekete-sárga kinézetű elektromos rollerek kezdték el ellepni a piacot.
Személyes tapasztalatunk, hogy a minőség sokat javult, illetve az alkatrészek is sztenderdizálódtak. A korábbi, közösségi finanszírozás keretein belül létrejövő Kugoo G3 2022-ben egy igazi betegágy volt, később azonban több revíziót és végrehajtottak rajta, és a KuKirin G3 néven futó kétkerekű már egy decens masina, amin kifejezetten sok hibát kijavított a cég. Ezzel el is érkeztünk a jelenbe, és 2024 második negyedévében újabb modellek érkeznek, leváltva vagy kiegészítve a korábbi szériákat. A KuKirin végre révbe ért, és megfizethető árazású, igaz, nem csúcsminőségű elektromos rollereket árul, a magyar pénztárcákhoz képest is értelmezhető áron.
Persze nem kell egyből egy rózsaszín felhőre felülni, lássuk, milyen típushibákról tudunk, illetve melyik modelleket nem ajánljuk.
Kukrin elektromos rollerek, amelyeket nem ajánlunk
Korábban szénné dicsértük az olyan modelleket, mint a KuKirin G2 Max vagy a KuKirin G4 roller, de érdemes azokat is felsorolnunk, amelyeket jobb, ha elkerültök. Itt elsősorban a régebbi kétkerekűekre kell gondolni, még abból az érából, amikor leginkább másolatokat gyártottak vagy szemérmetlenül koppintottak a Nyugat-európai és az amerikai gyártóktól.
A KuKirin szerintem leginkább a pálcikarollerek piacán gyenge. Egyrészt azért, mert a Xiaomi Mi Electric Scooterek mindenkit ronggyá vertek az elmúlt pár évben. Másrészt amióta a Ninebot megvette a Segwayt, annyi jó gép került a piacra, hogy ebben a szegmensben csak a nagyon nagy nevek – mint a Vsett – tudnak labdába rúgni, de ők is csak drágán, ez pedig már a nagyobb KuKirin elektromos rollerek vadászterülete. Ugyanez igaz a prémium és a nagyon drága luxus modellekre, egy Kaabo másfélszer-kétszer annyiba kerül, mint egy hasonló tudású KuKirin, a Nami vagy Dualtron szintű elektromos rollerek szegmensében pedig nincsenek is KuKirin modellek. A cég tudja hol a helye, és szerencsére már nem is erőlködik mással, csak azzal, amihez tényleg ért. Lássuk, melyek azok a modellek, amelyeket kerüljetek el!
Kugoo S1/S1 Pro/ES2/Kugoo Kirin S1/KugooKirin S1 Pro
A KuKirinnek volt egy olyan korszaka, amikor az E-Twow elektromos rollereket másolták. 2020 környékén lehetett kapni 15 km-es hatótávot tudó, 25-30 km/h-s végsebességű retteneteket, amik meg sem közelítették az E-Twow minőségét. A típushibák az alábbiak voltak:
- gyenge fék
- csúszós tömörgumi a legtöbb esetben
- elektromos hibák
- eltörő lecsukó mechanika (S1, S1 Pro)
- elromló kijelző
- rángató „gázkar”
- eleinte kevés alkatrész
- zörgő váz
Mint látható, nagyjából mindennel volt valami gond, ráadásul ezek a rollerek 30-35 km/h-ra is fel tudtak gyorsulni, lejtőn. Innen álljatok meg egy taposó- és egy motorfékkel. Még mindig árulnak egy ilyen variánst, KuKirin S3 Pro néven, amit ugyan még nem teszteltünk, de koppra úgy néz ki, mint a korábbi modellek. Felejtős mindegyik, ne vegyetek ilyet.
Kugoo Kirin S4
A Kugoo Kirin S4 hasonló utat járt be mint a Kugoo S1, ezek utódmodelljei, csak egy átdizájnolt vázat kaptak, de érdemi fejlesztéseket nem mutattak fel. A leggázabb viszont az, hogy az első Kugoo S1 óta eltelt 3 év, és ez az elektromos roller még mindig ugyanazoktól a hibáktól szenved, mint a régi modellek. Szerintem senkit nem lepek meg azzal, hogy miket írtam fel a hibalistára:
- iszonyatosan hosszú a fékút
- fals adatokat adó, megőrülő komputer
- pocsék építési minőség
- zörgő váz
- gyenge hatótáv
Ezeket még el is lehetne viselni, de sokkal drágább volt, mint a korábbi modellek, nagy szerencse, hogy már nem kapható.
KuKirin G3
A KuKirin G3 az az elektromos roller, amit már meg lehet(ne) venni, de olyan félelmetesen rossz a híre, hogy emiatt ezt már senki nem teszi meg. A KuKirin új érájának első modellje volt, az Indiegogo közösségi finanszírozós oldalon kalapozták rá össze rá a pénzt. Hatalmas bukás lett, igazi állatorvosi ló volt ekkor még a Kukrin G3, telepakolva mindenféle nem működő innovációval. Aztán eltelt egy év, kijött a Kugoo Kirin G3, ami ennek a rollernek a sokadik, felülvizsgált verziója volt, kicsupálták belőle az olyan problémákat, mint a beázó lámpák a fellépő alatt, de még mindig nem volt az igazi. Aztán 2023-ban jött a KuKirin G3, ami egy teljesen vállalható elektromos roller, olyan reputációval, mint a régi Daciák. Egyetlen nagy hibája van, a beton kemény futómű, ezt leszámítva tisztességes gép lenne. Pechjére a KuKirin G2 Max egy még jobb járgány olcsóbban, aztán ott van még az erősebb KuKirin G2 Master vagy a hátsókerekes übermensch, a KuKirin G4. End of story, a KuKirin G3 teljesen kiszorult a piacról. Érdekesség képpen felsorolom a 2022-es, első szériás gépek hibáit, ilyet NEM SZABAD venni, soha.
- 10-ból 9-nek leégett a vezérlője
- 1000 W helyett kb. 500-nak érződött a teljesítménye
- beázott a fellépő alatti lámpa és kinyírta az elektronikát (az újakon ezt „befalazták”, már nincs ott a lámpa)
- beton kemény lengéscsillapítás, ráadásul szét is ment a gumipersely benne
- néha ment a kijelző, néha nem
- levált a fellépőn lévő gumiborítás ragasztása (már null kilométeresen is lógott)
- eleinte nem volt hozzá alkatrész
Szóval, még ha találtok is egy 2023-2024-es variánst, helyette akkor is inkább KuKirin G2 Max, KuKirin G2 Master vagy KuKirin G4 elektromos rollert vegyetek.
Hogyan válasszatok KuKirin elektromos rollert?
A kérdés folyamatosan felmerül, és az emberek jellemzően nagyon sokat tipródnak azon, melyik KuKirin elektromos modellt válasszák. Vannak a többoldalas leveleket írók, az Excel táblákat gyártók, a modelleket cserélgető fogyasztók, mindenki máshogy akarja kitalálni a tutit. Ha ti még a folyamat elején vagytok, akkor adunk nektek néhány jó támpontot azzal kapcsolatban, hogyan válasszatok és hogyan ne a KuKirin elektromos roller modellek közül.
Kertes ház vagy lakás?
Az egyik legfontosabb kérdés, amit sokan nem vesznek számításba. Nagyon nem mindegy ugyanis, hogy egy 40 kilós szörnyet egy garázsból kell-e kitolni vagy lecipelni a harmadikról, ahogy az sem, hogy a nappali közepén vagy az udvaron áll-e. Ha garzonban laktok és nincs egy közös helyiség, egy tároló vagy egy pince, akkor 25 kilogrammnál nehezebb elektromos rollert nem érdemes vennetek. Határeset a KuKirin G2 Max és a kisebb tesója a KuKirin G2 Pro.
Fel kell-e a lépcsőn vagy az emeletre vinni a KuKirin elektromos rollert?
Egy átlagos, 175 cm magas, 75 kilogrammos férfi a testtömegének harmadát tudja viszonylag dinamikusan mozgatni, ha valamit fel kell emelnie. Ez 25 kilogrammot jelent, de mivel a roller nem egy kettlebell, hanem mindenféle dolgok kiállnak belőle, nem annyira egyszerű vele egy lépcsőházban forogni. Az sem mindegy, befér-e a gép a liftbe vagy sem – már ha egyáltalán van -, vagyis ide a kisebb méretű elektromos rollerek lesznek alkalmasak. A szóba jöhető modellek a KuKirin G2 Max és a kisebb tesója a KuKirin G2 Pro.
Sík vidék vagy dimbes-dombos terep?
Sík terepen az a lényeg, hogy az elektromos roller hosszabb ideig is képes legyen viszonylag nagy, egyenletes tempót fenntartani. Ebben az esetben bármelyik hátsókerekes KuKirin modell megteszi, KuKirin G2 Pro, KuKirin G2 Max, KuKirin G4 is jó a fenti listáról, de még a KuKirin M5 Pro is – teszt itt -, ha terepezni akartok.
A dimbes-dombos terepen, ne adj Isten, hegyen, sokkal nagyobb terhelés éri az alkatrészeket, a kábelek és a csatlakozók el tudnak melegedni. Ide kétmotoros rollert válasszatok, vagyis a KuKirin G1 Pro, a KuKirin G2 Master, a KuKirin G3 Pro és a KuKirin G4 Max jöhet szóba.
Akartok-e vele túrázni vagy csak ingázni?
A túra sok mindent jelenthet, andalgást a Velencei tó körül vagy durva terepes veretést is. Bármi is legyen az úticél, a hatótáv kiemelten fontos lesz. Olyan rollert keressetek, ami nagy üzemi feszültségen működik és minél nagyobb kapacitású akkumulátorral szerelik. Szóba jöhető modell például a KuKirin G4, de a G3 Pro is, egymotoros módban.
Hányan fogjátok használni az elektromos rollert?
Ritka választási szempont, de elképzelhető például egy pár esetében, hogy egy férfi és egy nő is használja ugyanazt a KuKirin elektromos rollert. Ebben az esetben a szélsőségeket – nagyon nehéz/erős vagy nagyon könnyű/gyenge – modelleket kell kerülni. A közepes KuKirin gépek viszont nem rosszak, a KuKirin G1 Pro, a KuKirin G2 Max és a KuKirin G2 Master jó választás lehet és ezekkel azért már „arrébb is lehet állni”.
Hány kiló a testtömegetek?
Mikor mennyi, szokták mondani. Minél nehezebbek vagytok, annál rosszabb menetteljesítményeket fognak produkálni az elektromos rollerek. Például a KuKirin G2 Pro 600 W-ja egy 70 kilós sofőrt tisztességesen mozgat, egy 100 kilósat már nagyon nem, oda a KuKirin G2 Max 1000 W-ja kell. Ugyanez hegyen már 1600-2000 W, összkerekes verzióban. Szóba jöhető modellek például a KuKirin G1 Pro és a KuKirin G2 Master, de a G3 Pro is játszik.
És a legfontosabb: mennyi pénzetek van a KuKirin modellekre?
Az elektromos rollerek árazása iszonyatosan gyorsan tud változni. Számtalan dolog befolyásolja, az EUR ára, a leárazások, kifutó modell-e, és így tovább. Nyilván, minél nagyobb teljesítményű az elektromos roller és minél újabb annál többet kérnek majd érte. Ha nincs legalább 500-600 eurótok – legalábbis a cikk írásának pillanatában -, akkor nem érdemes ekkora méretű rollerben gondolkodnotok.
Gyakran ismételt kérdések
Melyik a legjobb KuKirin elektromos roller?
Azért nehéz erre válaszolni, mert ehhez ismerni kell a magyar néplelket, hogy megválaszoljuk a kérdést. A legegyszerűbb talán onnan közelíteni, melyik biztosan nem az. Ne szépítsük, a pálcika rollerek között nem nagyon van tisztességes KuKirin elektromos roller, és a prémium kategóriában sem vigéckedtek eddig, igaz a KuKirin G4 Max most lehet, hogy mutat majd valamit. Mivel kiterjedt forgalmi és fogyasztási adatok állnak a RendeljKínait rendelkezésére, azt biztosan kijelenthetjük, hogy hazánkban az ár/érték arány a döntő faktor.
Ezek alapján a hátsókerekes KuKirin G2 Max a legjobb KuKirin elektromos roller, ugyanis ennek az ára sokszor benéz a hazai lélektani határ alá, 1000 W pedig már egy nagyobb testű sofőrt is kellő dinamikával meglódít. Lefele lépve ott a kisebb sofőrök kedvence a KuKirin G2 Pro, meg a kigyúrt tesója a KuKirin G4, 2000 W-tal, erősebb vázzal.
Hegylakóknak viszont egyik sem jó, oda egy kétmotoros megoldás a legjobb. A teljesen új KuKirin G1 Pro kapcsán még nincs sok tapasztalat, de a 2×800 W-os gép ígéretes, ennek a durvább verziója pedig a KuKirin G2 Master, ami lényegében egy KuKirin G2 Max, csak 2×1000 W-tal. Ez már 100 kiló fölötti, hegyen járó személyek alá is elegendő.
Miért a KuKirin G2 Max az igazi sweet spot?
A KuKirin G2 Max egyik nagy előnye, hogy olcsó és a menetteljesítményei nagyjából egy 50 köbcentis robogóval egyeznek meg. Megy majdnem 50 kilométert egy töltéssel, a végsebessége is alulról karcolja az 50-et, és van normális lengéscsillapítása. Ez utóbbi fontosságát nem győzzük hangsúlyozni a magyar utak miatt, ráadásul az áram sokkal olcsóbb mint az üzemanyag, így üzemeltetni is olcsóbb.
Melyik KuKirin rollert vennénk magunknak?
A kérdésre nagyon hasonló választ tudunk adni, mint a „Melyik a legjobb KuKirin elektromos roller?” kérdésre: attól függ, kit kérdezel a szerkesztőségben. Van, aki Pesten lakik, van, aki Budán a dombok között, van, aki vidéki és ott teljesen más a közlekedés ritmusa és a távolságok, mint a fővárosban. Ezeken túl más a tömegünk, a nemünk, más élethelyzetben vagyunk, van, aki kertes házban, van, aki lakásban lakik. Viszont az ismert és ajánlott KuKirin elektromos rollerek közül mindegyiket elfogadnánk magunknak.
Milyen KuKirin elektromos rollert vegyetek, ha hegyen laktok?
Mindenképpen egy olyat, amelyik két motorral rendelkezik, vagyis a KuKirin G1 Pro, a Kukirin G2 Master vagy a KuKirin G3 Pro jöhet szóba. Az egymotoros elektromos rollerek huzamosabb hegymenetes terhelése károsíthatja a vezérlőt, illetve túlemelegedhetnek, elolvadhatnak a kábelek és a csatlakozók.
Milyen KuKirin elektromos rollert vegyek a gyereknek?
Leginkább semmilyet, a pálcika rollerekben nem erős a cég. Szerencsére van egy kimerítő cikkünk az elektromos rollerekről, amiben számtalan, kicsi és könnyű elektromos rollert is megemlítünk.
Mennyire jó a KuKirin elektromos rollerek alkatrész ellátottsága?
A RollBase szerviz tapasztalatai alapján elég jó, de ha valamihez nem lenne alkatrész, a piacon azért lehet találni helyettesítő elemeket. Mivel rengeteg van belőlük, ezért ezeket az elektromos rollereket már nem lehet nagyon ritkának vagy speciálisnak nevezni, egyes alkatrészeiket – pl. fékrendszer, gumi stb. – pedig egyébként is érdemes az elhasználódásuk esetén jobbra cserélni.
Melyik KuKirin elektromos rollert ajánljátok terepre?
A KuKirin M5 Pro egy nagyon robusztus, vastag teleszkópokkal ellátott szörny, de valójában minden kétmotoros KuKirin elektromos roller alkalmas terepre, amit bütykös gumival szerelnek.
Milyen típushibákra számíthatok, ha KuKirin elektromos rollert veszek?
Tipikus betegsége a nem prémium elektromos rollereknek – meg a prémiumoknak is, gondoljatok csak a Kaabo Mantisokra – a fékprobléma. Nem az a baj, hogy ne fognának, sokkal inkább az, hogy üt a tárcsa, emiatt aszimmetrikusan koptatja a betétet, plusz még a hangja is idegesítő.
A másik a kopó-fogyó alkatrészek elhasználódása. A fék mellett a gumik, a csapágyak tudnak pusztulni a használat során, de ezek szinte mindig cserélhetők. Elég sok, nem megfelelően rollerező ember van, aki cibálja a kormányoszlopot, nekik a lecsukómechanikánál – vagy ott, ahol a legtöbb erő ébred – vagy a kormánytőnél lehet gondjuk, illetve a rezonanciától lelazulhatnak csavarok, amiket néha érdemes újrahúzni.
Természetesen minden elektromos rollernek, így egyes KuKirin modelleknek is lehetnek egyedi nyűgjei, ezeket a linkelt tesztjeinkben megtaláljátok.
A gyári terepgumit mire érdemes cserélni, ha városban használjátok?
A tapasztalat az, hogy elég sok modell érkezik viszonylag bütykös, terepre való gumikkal, amik városba nem ideálisak. Egyrészt, feleslegesen hangosak, másrészt nem tapadnak eléggé, így nehezebben adják le az elektromos rollerek az aszfaltra az erejüket és a fékhatás is romlik. A városban viszont mindenféle nem kívánatos tárgyat lehet összeszedni az aszfaltról, legyen az szög, tüske, üvegszilánk, és még sorolhatnánk. Vagyis, a defektet elkerülendő, érdemes olyan, jól tapadó, utcai gumit választani, amiben van egy „öngyógyító” zselés réteg. Ilyet árul a TUOVT márka, de természetes más gyártóknak is vannak hasonló termékeik.
A gumik Szent Gráljának a PMT márkát szokták tartani, ezek prémium abroncsok, nagyon jó tapadással. Érdemes megkérdezni a RollBase szervizt, milyen méretek állnak rendelkezésre, és az passzol-e a KuKirin elektromos rolleretekhez.
Tuningolhatók-e a KuKirin elektromos rollerek, és ha igen, hogyan?
A KuKirin elektromos rollereken 2 dolog szokott elfáradni:
- a gumi
- és a fék
Az előbbiről már írtunk, utóbbi kapcsán pedig az szokott felmerülni, hogy ahol nem hidraulikus, ott érdemes arra cserélni, illetve ha jók a felfogatási pontok, akkor általában egy nagyobb tárcsát is fel lehet pakolni a régi helyére. Ezért is jobbak a nagyobb, 10 colos kerekű variánsok, mert a jellemzően 160 mm-es tárcsát egy méretesebbre lehet cserélni, aztán mellédobni egy Zoom vagy Magura szettet, a pontos típusnak már csak a pénztárcátok szab határt.
A felhasználók jellemzően túl szokták becsülni a KuKirin elektromos rollerek hatótávját – nem meglepő módon ezekkel senki nem 25 km/h-val megy -, ilyenkor jöhet a kormányra szerelhető kiegészítő akkumulátor. Itt a tömeg és a pénztárca szab határt annak, mekkora kapacitásúra tudjátok a gyári aksit kibővíteni.
Ha esetleg valamelyik kérdésedet nem találtad meg a GY.I.K.-ben, vagy nem volt egyértelmű válaszunk, akkor keress minket az oldalon feltüntetett elérhetőségeink egyikén, vagy a Facebookon. Legjobb tudásunk szerint igyekszünk válaszolni minden KuKirin rollerrel kapcsolatban felmerülő kérdésre!
Specifikáció