Kugoo M2 Pro roller teszt
Varázsszőnyeg, varázslat nélkül
Az M2 Pro az egyetlen olyan olcsó roller, amit még nem teszteltem a Kugook között. Kár volt ezt a sor végére hagyni, hiszen ez az eddigi legjobb darab, de azért itt is volt mibe belekötnöm. A jó hír az, hogy az M2 személyében egy nagyon stabil, jól összerakott, kifejezetten kényelmes, drasztikus hibáktól mentes járművet kaptok, ami szerintem 1-2 év múlva is roller lesz, és nem egy széthulló rom. Bár a jármű durván 141 000 Ft-ba kerül a GKB20EA3 kuponnal, százszor inkább ezt vegyétek, mint az elődmodelleket 100 000 Ft körül. Ez is EU raktárból jön, vagyis gyorsan megkapjátok, többletköltségek nélkül.
A fentiek esetében az volt a bajom, hogy helyenként mintha nem tudta volna a gyártó, hogy mit is akar kihozni a saját palettájából. Olcsó legyen, erős, kényelmes, jól testre szabható? De nem volt terv, csak ahogy sikerült, úgy összedobtak alkatrészeket és kész. Eddig mindig úgy teszteltem a rollereket, hogy viszonylag gyorsan ki tudjuk adni a cikkeket, aminek az a hatalmas hátránya, hogy nincs még vele hosszútávú tapasztalat. Az M2 Pro viszont olyan szerencsétlenül jelent meg – ki ad ki október végén elektromos rollert? -, hogy a dzsuvás, esős időben egyébként sem lett volna értelme tesztelni, így inkább most, április elején, a szép időben gurulok vele.
Galéria
Ezt abból a szempontból is jól tettem, hogy fél év alatt rengeteg tapasztalat összegyűlt a neten, ami alapján ez az a roller, ami a Kugoo univerzumban a leginkább ajánlott vételnek számít. Vázfelépítés szempontjából teljesen átalakították, masszív, nem nyekereg, mozog sehol, a fellépő nagy – igaz a taposó ragasztója hitvány, már gyárilag is jön fel -, széles, de nem állítható a kormány, de nekem pont kényelmes volt. Az általános anyagminőség sokkal jobb, mint az eddigi modelleknél, a kormányagyba épített kijelző normálisan látszik napsütésben is. A lecsukómechanika teljesen megváltozott, nem lábbal kell taposni, hanem egy kallantyúval, kézzel oldani, így eltörni sem fog, viszont a lehajolás lustáknak nem fog tetszeni.
Az eddigiekhez képest nehezebb a roller, 16 kilogramm, ami nekem határeset cipelési szempontból, de szerintem a csajoknak ez már sok lesz. Emiatt egyébként nem kell megijedni, ez JÓ dolog, hiszen van benne anyag, nem egy ványadék, széthullásra hajlamos valamit tudhattok majd magatokénak. Látszik, hogy több helyen odafigyeltek a szigetelésre, a kábeleket sokkal szebben vezették el, ez egyértelműen a magasabb ár hozadéka. Egy csomó buta dolgon is változtattak, például tárcsafék lassít – bár szerintem túlzottan meg kell húzni a fékkart, szerencsére állítható -, erre egyből old a tempomat is, tehát a vezérlő ezeket is figyelembe veszi. Természetesen van taposófék is, igaz, ez is hátul.
A gép elől hajt, szépen regenerál, és VÉGRE nem rángat sem fékezésekor sem gázadáskor, a kulturált szót tudnám rá használni. Ugyanez igaz a gyorsulásra is, szépen egyenletesen teszi a dolgát, nyugis cirkáló ez, nem egy ideges rakéta, de azért a 350 W így is odapörköl a Xiaomi M365 rollereknek. Balázs kollégám is azt mondta rá: „olyan Xiaomis” és ezt itt mindenképpen pozitív jelzőként kell értelmezni.
A kerék 8,5 colos ballonos, vagyis fel kell pumpálni és ezt javaslom is 50 PSI-ig/3,4 barig, hiszen ez nagyban tudja növelni a hatótávot, én ehhez a Xiaomi elektromos pumpáját használtam. A nem gondozásmentes keréknek van egy nagy előnye és egy hátránya: nagyon kényelmessé teszi az utazást és bizony ki tud lyukadni a gumi. Én a kilyukadás miatt olyan nagyon nem aggódnék, az Inmotion V5F kerekemen az első defektem 2200 km után következett be, és azóta sem történt ilyesmi, viszont érdemes előre betárazni alkatrészből, állítólag az M365 gumija is rámegy. Az alapcsomagban van egy kis szütyő szerszámokkal, illetve egy 1,5 Ah-s töltő, ami egyezik a Kugoo Kirin S1 sajátjával.
A ballonos, 8,5 inch-es kerekek és az első-hátsó futómű egy nagyságrenddel komfortosabbá teszik a rollert, mint bármelyik másikat ebben a kategóriában. Ez azt jelenti, hogy majd nem ráz és remeg alattatok a gép, ha úthibán haladtok át, viszont a repedéseket, gödröket itt is lehet érezni. Ennek oka a túl keményre állított lengéscsillapító rendszer, ami az én 75 kg-om alatt is felkoppant, annak ellenére, hogy teherbírásnak a gyártó 120 kg-ot ad meg. Ezt a számot ezzel a lendülettel zárójelbe is tehetitek, vagy valahogy húzok a rugókon, mert túl puhák.
Kiemeltem már az összerakottságot, ami rendkívül jó, viszont a kormányoszlopban van egy rugó, amivel ki lehet húzni a belső csatlakozót, hogy megkapja a tápot a fedélzeti komputer. Ez viszont menet közben folyamatosan zörög, ami eléggé idegesítő és rombolja azt a képet, amit a valóságban látnotok kellene a minőség kapcsán. Nem szarvashiba, de ettől függetlenül bosszantó, . A bekapcsoló gomb oldalra került, míg a kis kéz ikon nem csinál felül semmit, ami fura, de ez van, gondolom ilyen „matrica” volt a raktárban.
A kijelző jó, a szokásos dolgokat írja – töltöttség, „sebességfokozat”, BT kapcsolat, világít-e az elején a LED stb. – a funkciókat és a lámpát szimpla, illetve dupla nyomással lehet állítgatni. Teljesen jól működő rendszer, a fényerő is elég, a hatosztású feszültség kijelzés is rendben van. Ami nem volt rendben, az a hatótáv. A 7,5 Ah-s akkumulátorral – ez 1,5 Ah-val több, mint a Kirin S1 – az első karikát 13 kilométerrel abszolváltam, mindezt 20 fokban, sík úton.
Ráncoltam a homlokom, újratöltöttem, felfújtam a gumit és hopp, előkerült majdnem +10 kilométer, így lett 50 PSI/3,45 bar keréknyomással 22,6 km a hatótáv.
Szóval nem a kapacitás kevés, hanem a gyári levegőnyomás alacsony, illetve a ballonos, szélesebb kerekek több energiát kérnek a tovagördüléshez, amit túlfújással simán lehet kompenzálni. Olvastam olyat is, hogy a bátrak 65-70 PSI-re – durván 4,5-4,8 bar – is felfújják, így majdnem kiadja a gyári 30 kilométert, ami eléggé durva 7,5 Ah-ból.
A rollernek menet közben van egy kis nyünnyögő hangja, illetve 20 kilométer fölött nekem cicergett valami, amíg be nem kapcsolt a tempomat, innentől kezdve síri csend, csak a gumi surrogását kell hallgatnotok. A kényelemhez hozzátartozik a jól rücsizett markolat is, míg a biztonsághoz az elég jó első – aminek a szögét nem találták el, így túlzottan a roller elé világít – és a nem annyira bika hátsólámpa.
Végre van hagyományos csengő, nem egy ványadt elektronikus dudával kell égetni magatokat, amit maximum kiröhögnek, de félre nem állnak előle. Mellette pedig van elég hely a kormányon a kiegészítő lámpának – a Gaciron modelljeit nagyon ajánlom, már csak a vicces nevük miatt is – és a telefontartónak is.
Az applikációt meglepő módon Kugoo névre keresztelték el, és újradizájnolták, hurrá. Nem tudom minek, az alap dolgokat tudja, de a trip/odo mutatók, ami a megtett és összes út hosszát mutatnák, nem szeretnek működni, de erre ott a Strava. Valamiért, ha nincs BT kapcsolat, nem is mutatja ezeket az adatokat, szóval archívként nem használható.
A tempomatot kilométer/óra értékre lehet beállítani, a maximum gyárilag 25 km/óra, de valójában 28-at is tud a gép sík úton.
Én azért mentem lejtőn vele gyorsabban is, hiszen az elektronika nem korlátozza vissza a sebességet, viszont ahogy fogy a kraft a gépből, úgy esik a végsebesség. A fékre még kitérnék, jól adagolható, viszont csak hátul fog, ott viszont duplán, hiszen a sárhányót is taposhatjátok. Ahogyan a visszatöltést is eltalálták, ez nagyon sokat javult az elődmodellekhez képest.
Mondanom sem kell, hogy van még egy ok a szép idő és a nagyon olcsó üzemeltetés – egy feltöltés kb. 15 Ft-ba kerül – mellett, ami a mostani járvány sújtotta időszakban előkerül a rollerek kapcsán: a közösségi közlekedés elkerülése. Egyébként is jobb most egymástól távol maradni, és ezt a Kugoo M2 Pro-val sokkal könnyebben megtehetitek a többi polgártárstól, mint a BKV vagy Volán busz hátuljába húzódva.
Összegzés
A Kugoo M2 Pro mindenképpen a legjobb roller a Kugook között. A sok bénaságot úgy tűnik, végre sikerült levetkőzni, nem recseg-ropog, szigetelték a vezetékeket, széthullásnak nyoma sincs. A necces lecsukó mechanikát teljesen átalakították, ugyan kézzel kell oldani, de nem is fog eltörni, mint az S1/S1 Pro esetében. Nagyon kulturált a menetkomfort, elől-hátul lengéscsillapító, ballonos, nyolcfeles gumik, nem fárasztó vele a cirkálás. A hatótáv állat, és jól is húz a gép. A kijelzője sokkal jobb, mint az eddigieknek, ez az elektromos jármű szerintem 1-2000 kilométer után is teszi majd a dolgát, nem úgy, mint az elődjei.
Azért néhány bénaság maradt, hogy legyen mit fejleszteni a „Kugoo M2 Pro 2-n” is. Zörög a kormányban a rugó, nehezebb a váz és az app még mindig bugos, de ezért a kulturált fékezés és gázadás kárpótol. Fék, motor, utazási komfort, hatótáv, ezek a fontos dolgok, nem a csiricsáré applikáció. 141 000 Ft-ot kérnek érte a GKB20EA3 kuponnal, ami a „mindent tudjon, ingyen legyen és tegnapra” szentháromság középső elemét biztosan nem teljesíti, de a felárért cserébe egy normálisan megépített gépet kaptok, EU raktárból, áfa és vámmentesen. Én tuti ezt venném, nem az elődöket.
Pro
- Remek dupla fék
- Kellemes menetteljesítmények
- Kényelmes, ballonos gumik
- Nagy hatótáv
- Jó összerakottság
- Első-hátsó lengéscsillapító
Kontra
- Vannak bénaságai: a fellépő gumija feljön, zörög a rugó a kormányban, a lámpa szöge nem jó
- Az app bugos és túl egyszerű is
- A gumi gyárilag lapos és a féken is állítani kell
- Túl rövid a rugóút
Mennyibe kerül pontosan egy termék?
Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.
Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek, a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.