Kugoo Kirin S1 roller teszt | RendeljKínait

Kugoo Kirin S1 roller teszt

Minden lenge rajta, de a lényeg láthatatlan

teszt
írta: Jackal
2020-03-28

Itt az új roller generáció, amit Kirin névvel fémjelez a Kugoo, ahogyan azt már az ES2 verziónál is tette. De ez egyáltalán egy Kugoo scooter? Hiszen elég sok ponton más, mint az előző modellek. Hátul hajt, teljesen megváltozott a kinézet, app alapú a roller, és a váz is kicserélődött. Az ár viszont maradt, ez is 100 000 Ft körül érhető el EU raktárból.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 7
  • design és anyagminőség: 8
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 5
  • ár/érték arány: 9

7.4

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés. Ez a funkció még nem elérhető.

Légy te az első

Vannak további részletek is, amelyeket megváltoztattak. Egyik, hogy a kormányöntvénybe belemarták a roller nevét, a másik, hogy megszűnt a kormány magasságállítása, körül-belül a Kugoo S1 Pro középállásával egyezik, ezt is használtam referenciaként. A kerék maradt a tömör, “méhsejtrácsos” megoldás, ami gyakorlatilag gondozásmentes. A dekli, amin álltok, kapott egy érdes, csúszásgátló réteget és a 43-as lábamhoz kellően széles is volt a felület. Az első generációnál sokan E-twow kerékre cserélték a hátsót, ugyanis az tartósabb darab, nyilván itt ezt a motor miatt nem lehet megtenni. Valamiért erőltetik a fellépő alatti töltőnyílást, ami mögött semmilyen védőelektronika nincsen, viszont kapja majd a felverődő vizet.

Ez a béna megoldás volt az Kirin ES2-n is, ebből is látszik, hogy a genetikai állományuk nagymértékben megegyezik. A Kirin S1 alján vannak szerelőcsavarok, tehát a megbontás nem lesz különösebben bonyolult, ha valaki akkut akar cserélni. Az előző “disassembly” videóban látható, hogy tömítették az akkumulátortartó fedél környékét és a kimenő kábelt is, ami a hátsó féklámpát táplálja meg, ez fékezésre villogni kezd.

A lecsukómechanika jobb lett, sokkal egyszerűbb lehajtani a kormányt, mint eddig, ami mindenképpen előny. Nem akad bele a sárhányóba, hanem Xiaomi M365-szerűen vízszintesen fut a fellépővel. A kézikönyv is teljesen új, és jól használható, érdemes forgatni. Ez alapján viszont a terhelhetőség csak 100 kg, nem 120, mint eddig, de mivel a motor itt is 350 W, ennek a gyakorlatban nincs jelentősége.

A kinézet, bár szubjektív dolog, nekem tetszik az összhatás, sokkal frissebbnek hat, nem az a tipikus egyenfehér. Persze elhiszem, hogy az S1 Pro aquamarine verziója „Brad Pitt anutájának” nagyon tetszett, mert ment a babakék lakókocsihoz, de nem ártott már egy kis ráncfelvarrás.

 

Kugoo Kirin S1 roller – Jól néz ki, de ez nem minden

Kezdjük a nyilvánvaló dolgokkal, az egyik ilyen a menetteljesítmény. Mivel a motor ereje nem változott, csak hátra került, ezért nagyjából ugyanarra számíthattok, mint az elődmodellek esetében. Valamiért nagyon szereti a gyártó a 25-ös számot, ennyit ad meg ugyanis végsebességre és megtehető távra is. Persze a 6 Ah-s akkuval ez maximum egy kizsírozott szakadékban lesz meg, a valós inkább 14-15 kilométer egy 80 kg-os egyénnel.

A végsebesség szerintem rendben van, és mivel már az elődmodellek is csak kínlódva szenvedték magukat 25 km/óra fölé, ezért ez a szoftveres limitáció – lejtőn sem gyorsul tovább – nem igazán jár hátránnyal. Feltölteni kb. 5 óra alatt lehet, ami elég lassú. Ellenben a hátsókerék hajtás dombon egyértelműen előny, hiszen ide esik felfele a nagyobb súly és az emberek ösztönösen emelik is az első kereket a kormányba kapaszkodva, így jobb, ha a tolóerő hátul ébred. Éppen ezért érzésre jobban hasít, mint a többi elől kaparós modell, ez kifejezetten kellemes meglepetés, de azért a 15 fokos dombmászó képesség erős túlzás.

Milyen elektromos járművet válasszatok és hogyan?

Mivel napi szinten használunk elektromos járműveket – roller, unicikli, kerékpár -, ezért már több ezer kilométernyi tapasztalatot gyűjtöttünk össze a szerkesztőségben. Ezt meg is osztjuk veletek a Tudnivalók/Szakmai gyorstalpaló szekcióban, ahol nemcsak a fent említett három kategóriára, hanem számtalan másik gépezetre is kitérünk.

Így mindenkinek megadatik a választás lehetősége, hogy olyan járművel furikázza magát, ami az igényeinek leginkább megfelelő.

A kerék viszont csak 8 colos, és mivel nincs hátul rugós tag, csak elől, ezért eléggé bakkecskézik az úthibákon. Ráadásul az első lengéscsillapító olyan kemény, mint a beton, nem igazán érezhető, hogy van ott valami. Cserébe viszont nem csörög-zörög, masszívan egyben van a roller, amiben szerintem az is szerepet játszik, hogy nem állítható a kormány magassága. Azért még így sem mondanám kielégítőnek a menetkomfortot, az M2 Pro-nak vagy a Ninebot Segway ES2-nek például sokkal jobb.

Ehhez az is hozzátesz, hogy napfényben semmit nem lehet látni a kijelzőn, a funkciókat az egy szem gomb többszöri megnyomásával – 1 nyomás: sebesség mód, 2 nyomás: lámpa, 3 nyomás: mértékegység váltás – lehet. Elvileg kiírja a sebességet, a fokozatot, a töltöttséget, a BT kapcsolatot, a vezérlő túlmelegedését – ezek szerint van benne valamilyen védőelektronika – és még néhány apróságot, de a megtett távot nem.

Látni viszont úgysem fogjátok, és itt jön képbe az, hogy ha lenne helye a kormányon egy telefontartónak – vagy egy lámpának, esetleg egy csengőnek – akkor ki lehetne tenni egy mobilt, és azon nézni az adatokat. Viszont egy hajszál nem fér el a markolat mellett, így csak az az opció marad, hogy a gumi fogantyúra szereltek fel valamit. Cserébe egészen jó a LED lámpa, így legalább a kiegészítő fényeket nem kell felműteni a rollerre.

Szerencsére ez a modell már applikáció alapú, így a funkciókat innen is állítgathatjátok. Ehhez a Kirin&Kugoo appot – vagy a sima Kugoot – kell leszednetek, ami az ES2 sajátjával egyezik meg. A nyitóképernyője a Google térkép, hangutasításra megkeresi a kívánt címet, ami jópofa lenne, ha működne.

Van néhány hasznos dolog, amit érdemes benyomkodni: a tempomat működjön-e, lökésre vagy gázhúzásra induljon-e a roller, illetve van benne “lopásgátló” funkció, ehhez az alap „000000” jelszót érdemes átírni. A Play áruházas kommentek szerint eléggé hektikusan viselkedik a szoftver, nem véletlenül áll 1,9 csillagon az értékelés. Nekem például a tempomat ki- és bekapcsolásának opciója “randomkodott”, de a megtett távot is rosszul méri, szerencsére ez utóbbi számtalan alkalmazással pótolható, én ehhez a Stravat használtam.

Amikor itt tartottam a cikkben, akkor arra gondoltam, hogy mennyi rosszat írtam már erről a gépezetről, pedig használni egyáltalán nem kellemetlen. Először is, az összerakottsága sokkal jobb, mint a Kugoo S1/S1 Pro párosnak, amik halálra idegesítettek azzal, hogy folyamatosan olyan hangokat adtak ki, mintha mindjárt leesne róla valami, de olyan is volt, hogy tényleg le is esett. Ráadásul az összesnek van egy kellemetlen nyeklő-nyakló érzése, ami a Kirin S1 esetében teljesen eltűnt.

Aztán az első szériával konkrétan nem lehetett a lejtőn megállni, szóval a frász kerülgetett, mikor 27-28-cal zúztam le vele a Gellért-hegyen. A Kirin S1-nek viszont olyan motorféke van, hogy full gázról is megáll, gyakorlatilag függetlenül a meredekségtől. Nem egy finom darab, elég nagyot ránt menet közben, egy tárcsafék sokkal jobb lenne. Végre van applikáció, ami azért már elvárható 2020-ban, és a rövidebb kormánynak is van előnye. Például az, hogy a barátnőm is eléri normálisan a gáz- és a fékkart és nem kap egy óra után ínhüvely-gyulladást a használattól. A lehajtómechanika sokkal könnyebben jár, nem kell agyonrúgni lábbal, ha össze akarjátok csukni a szerkezetet. Igaz azért sikerült egy műanyag takaróelemmel rontani a helyzeten, ami az első utam alkalmával eltört, bár ez nem teherviselő elem, így érdemben nem befolyásolja a használatot.

Néhány gyakorlati tanács a rollerhez:

  • mivel nem elől, hanem hátul hajt, ezért ha emelitek az orrát, nem fog elmenni a hajtás, mint az elsőkerekes rollerek esetében, erre figyeljetek
  • a vezérlő szerintem több ampert enged, mint a Kugoo S1/S1 Pro, emiatt dinamikusabb, mint az elődmodellek, így álló helyzetben ne huzigáljátok a gázt, mert könnyebben megugrik
  • úgy érdemes vinni a Kirin S1-et, hogy egyharmadánál fogtok rá a kormányra, majd elfordítjátok 45 fokkal, akkor nem leng jobbra-balra
  • az akkumulátor-töltöttség kijelzőjének utolsó osztásánál már nem tud a telep elég áramot leadni, ezért esni fog a végsebesség
  • a 25-26 km/óra elektronikusan szabályozott, nagyobb sebességnél a motorfék ellentart
  • a tempomat 6 másodpercnyi folyamatos gázadás után bekapcsol, és nemcsak a fékre, hanem a gázra is old. Utóbbi a finomabb, ha ki akartok gurulni, ezt használjátok
  • a tempomat NEM old esésnél, legalábbis majdnem el tudtam fektetni a scootert és még akkor is forgatta a kereket, ami elég gáz
  • mivel a töltőcsatlakozó elég rossz helyen van, mindig ellenőrizzétek, hogy a kupakot visszatettétek-e a helyére, különben a felfröccsenő víz árthat neki
  • nincs csengő/duda, tehát kell rá applikálni egyet

Összegzés

Az a baj a Kugoo Kirin S1-gyel, hogy az összhatást nézve nem az eddigi termékek utódjának tűnik, hanem egy fajta vadhajtásnak. A váz sokkal masszívabb, javult a minőség, jobb lett a lecsukómechanika, szebb lett a dizájn és végre hátul hajt, nem elől, viszont ezeket az előnyöket tonnányi hátrány ellentételezi.

Az app pocsék, ahogy a menetkomfort is, a hátsó lengéscsillapító megszűnt létezni, elöl meg betonkemény, a hatótáv 14-15 km – ezt egy nagyobb akkuval ki lehet tolni -, a kijelzője nappal nehezen látszik és az összehajtó retesz műanyag háza könnyen törik. Ezek persze nem kardinális hibák, együtt lehet velük élni. Az új modell ára pont ugyanannyi – kb. 95 000 Ft a GKB390S kóddal -, mint az előző generációé, így olyan sokat nem nyertek az “ügyleten”.

Vagyis vagy együttéltek a hibáikkal – Kugoo Kirin S1, Kugoo S1, Kugoo S1 Pro -, vagy többet fizettek, és vesztek egy kényelmesebb, tárcsafékkel ellátott, jobb anyagokból felépített, nagyobb hatótávval rendelkező M2 Pro-t 139 000 Ft-ért a GKB20MA6 kuponkóddal. Szerencsére minden gépezet EU raktárból érkezik, tehát többletköltségekkel nem kell számolnotok.

Pro

  • Kellemes összerakottság, nem zörög semmi
  • Jobb anyaghasználat, mint eddig
  • Hátul hajt
  • Végre normális fékhatás
  • Javult a lecsukómechanika
  • Jól gyorsul

Kontra

  • Nem állítható kormány
  • A hatótáv csak 14-15 km
  • Hitvány applikáció
  • Szinte olvashatatlan kijelző
  • Nagyon kemény első-, nem létező hátsó lengéscsillapító
  • Néhány érthetetlen dolog: pl. lecsukómechanika gagyi porvédője, a duda hiánya
  • Rángat a fék
  • Ha nagy sebességről gurulsz ki, akkor a roller nem hajlandó gyorsulni, csak hosszú idő után