hirdetés

Kugoo S1 elektromos roller teszt

Made in NDK

teszt
Kugoo S1 elektromos roller teszt 1
írta: Don Kartács
2019-04-01

A Kugoo S1 / E-TWOW? elektromos rollert úgy vártuk, mint a messiást. Olcsó, remek műszaki paraméterekkel rendelkezik, összecsukható és lehajtható a kormánya, így minden adott ahhoz, hogy a Ninebot Segway ES1 és a Xiaomi M365 konkurense legyen. A 80 000 Ft-os eszköz lengyel raktárból érkezett, így 3 nap alatt megkaptuk a csomagot, többletköltségek nélkül.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 6
  • design és anyagminőség: 6
  • felszereltség, funkciók: 9
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 10

8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

A váz biztosan ugyanaz, de az elektronika eltér, más a fedélzeti komputer és nem is úgy viselkedik, mint az általam próbált E-TWOW. Viszont a többi részlet kísértetiesen hasonlít, csak a színezés más, de ezen ne akadjunk fent.

Már elsőre elég sok minőségbeli hibát fedeztem fel a vázon. Gyorskötözők a kábelek elvezetésénél, ragasztópisztolyos rögzítések, olcsó anyagok a kormány környékén, zörgő-nyöszörgő elemek menet közben. A kormány közepén található fedélzeti komputer körüli műanyag elég rossz minőségű és a kapaszkodó karok lecsukása sem ígér örök életet.

Vannak viszont fineszes megoldások is, például a három különböző pozícióba állítható kormány, ami nemcsak az eltérő magasságú felhasználók miatt fontos, hanem így szinte minden autó csomagtartójába befér. A hordozhatóságot tovább erősíti a 10,8 kilogrammos súly, ami az egyik legkönnyebb az ilyen méretű rollerek között. Elöl és hátul is találunk lámpákat, illetve lengéscsillapítót is, kár hogy a hátsó beton kemény és nem is állítható. Ennek egyszerű oka van, a jármű 120 kg-ig terhelhető, a szokásos százas határ helyett. Ezt egyébként teljesen reálisnak tartom, cserébe viszont nagyon merev a rugó, amitől pattognak a tömörgumis kerekek, szóval a Kugoo S1 a rollerek pickupja.

Mennyibe kerül pontosan egy termék?

Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.

Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek,  a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE  kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.

Kugoo S1 / E-TWOW? elektromos roller tesztje

Nem tudom, hogy a kedves olvasók ismerik-e az NVH műszót, ami a “noise, vibration, harshness” szavak rövidítéséből áll össze és autógyártók használják. Lényege, hogy kifejezi, mennyire irritáló egy jármű használata, mekkora zajterheléssel jár vezetni vagy például milyen vibrációk jelentkeznek a szerkezeten. A Kugoo S1 esetében az alkotók biztosan nem agyaltak sokat az “NVH-n”, mert pont az rossz az S1-ben, amit nagyon szerettem a Ninebot Segway ES szériában, hogy az egészet egy fajta kulturált “jól összerakottság” lengi körül, aminek itt nyoma sincsen. Ami tud, az lötyög, mozog vagy recseg, és ezt menet közben mind élvezhetjük.

Néhány példa, hogy érzékeltessem, mi volt vele a bajom: a fék nehezen adagolható, vagy fog vagy nem, de ha egyszer igen, akkor olyat ránt a rolleren, hogy majdnem kifejeljük a nem létező szélvédőt. A kijelző olyan, mint ha egy vízfestékkel megalkotott ábrát rányomtak volna a műanyag plexire és még sorolhatnám.

A fedélzeti komputer egyébként is érdekes része az elektromos rollernek, ugyanis a nálunk járt példány bekapcsoló gombja kontakthibás volt. Néha működött, néha nem. Ahogyan a régi szocialista gépjárművek esetében, rávertem egyet felülről és a hiba elmúlt. Legközelebb nem akart bekapcsolni, megráztam a kormányt, máris működött. Szürreális, de 2019-ben még mindig használhatjuk a 80-as évek TMK-s trükkjeit. Azóta viszont az olvasók jelezték, hogy nekik tökéletesen működik, szóval szinte biztos, hogy egyedi hibáról van szó.

Kedvencem mégis a kormánylehajtó mechanika. Két napig fejlesztettem a technikát, amivel végre minden alkalommal le tudtam csukni. Jobb lábbal rálépünk a kallantyúra – ezzel lerúgjuk a rossz helyen található töltőcsatlakozót takaró kupakot -, majd lábfejünk alsó részével letapossuk a klamnit, miközben felfele előre megrántjuk a kormányt, és voilá, kész is a kompakt Kugoo S1. Ezt nem nevezném hibának, csak rá kell jönni, hogyan gondolkodtak a készítők.

A jó hírem az, hogy vannak a gépnek szerethető részei is. Egyik ilyen a töltöttség jelző, amely nemcsak a szokásos rovátkákat rajzolja ki, hanem századra pontos feszültség értéket is ír, ami sokkal kifejezőbb, mint a hagyományos megoldás. A duda – amit minden rolleren kötelezővé kéne tenni – inkább elektromos prüntyögésre hasonlít és nem túl hangos, de legalább van. Tetszett a lecsukható kormány is, nagyon praktikus, és a villamoson nem megy neki boldog-boldogtalan. A Bluetooth modul kimaradt, tehát applikációban nem, csak az LCD képernyőn követhetjük nyomon a dolgokat.

Van tempomat, amit a gáz huzamosabb tartásával fixálhatunk, illetve 15/20/25 km/órában limitálhatjuk a sebességet egy másik kapcsoló segítségével. A LED-es lámpa egész jó, szürkületben sokat segített, és összességében a menetteljesítmények is rendben vannak. A roller megindul, mint az ördög, érezhető, hogy nem a szokásos 250, hanem egy 350 W-os erőforrás dolgozik az első kerék alatt, a Ninebot Segway ES1-et kenterbe veri. A végsebesség elméletileg 30 km/óra, 28-at már mentem vele, tehát hihető a gyári adat. A hatótávot sík úton, egyenletes, 20 km/órás sebesség mellett mértem, így jött ki a 22 kilométer. Ez elmarad a gyári 30-tól, de referencia Chang csak 60 kilogrammos, én pedig 83 vagyok, és a hőmérséklet sem volt ideális, szóval ez szerintem kifejezetten jó eredmény, ugyanez a Ninebot Segway ES1-nél csak 17-18 km volt. Érdekesség, hogy ha elvesszük a gázt, szabadon fut a motor, nem kapcsol be a motorfék, mint a többi roller esetében.

Összegzés

A Kugoo S1 egy kevésbé sikerült E-TWOW másolat, néhány minőségi hibával tarkítva. Helyenként találkoztunk gyártási pontatlanságokkal – nem megfelelő festés, lötyögő alkatrészek -, illetve oda nem illő részletekkel, mint amilyen az LCD kijelző. Sajnos menet közben sem csillapítanak úgy a futóművek, ahogy azoknak kellene, túlságosan kemény a rendszer, emiatt eléggé “rázós” menetre számíthatunk, viszont a szokásosnál 20 kg-mal nagyobb terhet is képes mozgatni.

Van viszont egy-két részlete, ami kifejezetten jó, például az akku töltöttség kijelzés, a lecsukható kormány vagy a hatótáv. Jól is megy és az erős motor miatt a dombokat is egész jól megmássza, tehát ha 70 kg felett vagy, akkor olcsón nem marad más, csak a mai tesztalany. Ennek ellenére aki hajlandó többet költeni, az egy Ninebot Segway ES2-t vagy egy Xiaomi M365-öt vigyen haza, de első rollernek a 80 000 Ft-ba kerülő a Kugoo S1 sem rossz választás, főleg, hogy lengyel raktárból érkezik, így pár nap alatt megkaphatjuk.

Pro

  • Kijelzi az akkutöltöttséget
  • Jó a mászóképessége
  • Kiváló teherbírás

Kontra

  • Gyártási pontatlanságok
  • Rossz lengéscsillapító

hirdetés