hirdetés

Inmotion V5F elektromos unicikli teszt

Mikromobilitás mánia

teszt
Inmotion V5F elektromos unicikli teszt 1
Don Kartács
írta: Don Kartács
2019-06-17

Az Inmotion V5F egy forradalmi jármű, egy elektromos unicikli, kifejezetten városi használatra tervezve. Én konkrétan eldobtam tőle az agyamat, mennyire modern és egyedülálló a szerkezet, de akinek a műszaki adatokra fáj a foga, az is elégedett lesz: 40 km-es hatótáv, 25 km/órás végsebesség, 120 kg-os teherbírás. Elfér az autónk csomagtartójában, de a hozzáadott kar segítségével akár a boltba is betolhatjuk. Az ára 141.000 Ft, vám- és áfamentes szállítással érkezik, de ennél mi sokkal olcsóbban jutottunk hozzá.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 10
  • design és anyagminőség: 10
  • felszereltség, funkciók: 10
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 10

9.8

Népítélet

9

  • megbízhatóság:10
  • design és anyagminőség:10
  • felszereltség, funkciók:8
  • ergonómia:7
  • ár/érték arány:10
Véleményt írok
  • kis helyen elfér, könnyedén be tudom tenni az autóm csomagtartójába
  • egy embernyi helyet foglalunk el a forgalomban, kis helyen is elférünk
  • lehet tolni egy kar segítségével, ilyenkor a unicikli rásegít a mozgásra
  • nagyobb a hatótávja, mint az azonos súlyú rollereknek
  • jobbak a menetteljesítményei, illetve jobban tapad, mint egy roller
  • nagyobb a kereke, könnyebb kirugózni vele az úthibákat
  • szabványos szeleppel rendelkezik, bármilyen pumpával fújható
  • felmegy a meredek utakon is a nagy nyomaték miatt
  • bárhova bevihetjük magunkkal, soha nem szól érte senki
  • sokkal menőbb, mint bármi, az emberek imádják

Egyetlen igazi hátránya, hogy meg kell tanulni a használatot, ami nem akkora ördöngösség, mint sokan gondolják, de azért nem csak annyi, hogy ráállok és kész, mint egy elektromos rollerre. Cserébe nem kell autóval a dugóban állnunk vagy a BKV-n nyomorognunk, gyakorlatilag nulla az üzemeltetési költsége, és egy fajta testmozgást is űzünk használat közben. Ja, és persze őrületesen király móka.

Inmotion V5F elektromos unicikli teszt 2

Inmotion V5F kicsomagolása

A fenti felvezető után nézzük milyen anyagokból rakták össze az Inmotion V5F uniciklit. Azt kell, hogy mondjam, meglehetősen patent minden, kifejezetten jó az anyaghasználat, a teherbíró elemek alumíniumból vannak, egyetlen gyengébb részletet találtam, a tolókar zárómechanizmusának idegesítő a holtjátéka. Mivel ez az egykerekűtől elszeparáltan érkezik, ezt fel kell csavaroznunk, és azért ez sem űrhajóknál használt precizitással készült. Nyugodtan használjunk egy gumikalapácsot, az majd helyre ugrasztja a kart. Ez egyébként alapból nem a csomag része, a Gearbest adja hozzá jófejségből, ingyen.

Ami a kinézetet illeti, eléggé futurisztikus, de nem túlzottan csicsás, van néhány világító lámpa elöl és hátul, illetve az akkumulátortöltöttség kijelzése egy LED-es fénycsíkon követhető nyomon. Elől egy kis lámpa világítja meg az utat, a hátsó részen pedig a töltőnyílást pillanthatjuk meg a porvédő sapka alatt. Oldalt a testen fekszenek az alumíniumból készült, érdesített felületű lábtartók, amelyek 120 kg-ot bírnak el. Ezeket mindenki sokszor le fogja zúzni, de van hozzá alkatrész dögivel, és másnak is ilyen, szóval emiatt ne legyetek idegesek.

Természetesen mindenféle leírást kapunk hozzá, vicces piktogramokkal jelölik, milyen védőfelszerelést viseljünk, hogyan kapcsoljuk be a terméket és így tovább. Nagyon európai az egész, még lepecsételt garancialevelet is kapunk, szériaszámmal.

Inmotion V5F tesztje: esünk, kelünk, gurulunk, lebegünk

Az, hogy mennyi idő alatt tanuljuk meg a használatot, eléggé egyénfüggő, mi Molcsa kollégámmal nagyjából 4 óra gyakorlás után mentünk el a Népligetből az Aldiba 2 db Inmotion V5F-ünkkel, igaz volt instruktorunk, aki megtanította a megfelelő technikát. Mi ez ahhoz képest, hogy egy csecsemő 1 év alatt tanul meg járni? Semmi, szóval egy kis kitartáson kívül másra nincs szükségetek.

Néhány jó tanáccsal szeretnék szolgálni azoknak, akik most kezdik a gyakorlást. Érdemes olyan helyen kezdeni, ami egy fokkal puhább, mint a beton, például rekortán kosárlabda pályán, ugyanis mindenki eleinte dobálni fogja a gépet. Mi egy lezárt úton próbálkoztunk, és bizony vagy százszor felborult alattam az Inmotion V5F, össze-vissza verve a pedált és a tolókart. Éppen ezért, érdemes a testet bubifóliával vagy bármilyen más puha anyaggal betekerni, ez sokat segít a test megvédésében.

Az Inmotion V5F állóképességéről csak annyit, hogy leszámítva a felületi sérüléseket – ami normális, ha a betonon egy 12 kilós tárgyat hajigálunk -, semmi baja nem lett a két uniciklinek, pedig amit műveltünk vele, az durva. Az is kiderült, hogy ahol kell, ott fém, kifejezetten erős és minőségi a vázszerkezet, szerintem a kategória egyik legjobbja. A Ninebot One szériát szokták még emlegetni, a King Songot, illetve az IPS gyártmányait, de az biztos, hogy az általános anyaghasználat és az ár aránya az Inmotion gépeknél nagyon jó.

Attól én abszolút nem félnék, hogy valaki leesik róla, ugyanis nagyjából 15 centiméter magasan állunk, egyszerűen lelépünk róla, ha valami gond adódna. Persze nekem azért néha sikerült átesnem a szerkezeten, de ezek száma hatványozottan csökkent – nagyjából nullára -, ahogy javult a technikám. Ráadásul a kis és közepes padkákon simán le- és felmegy, de a fővárosban 90%-ban megcsinálták már a lehajtókat, így szinte csak a lámpáknál kell vele megállnom.

Védőfelszerelés hordása nem kötelező, de sosem baj, ha viselünk ilyesmit, a sisak kifejezetten ajánlott. Természetesen más kiegészítőket is magunkra aggathatunk – térd- és könyökvédő, csuklóvédő -, de maga a tevékenység semmivel sem veszélyesebb, mint a biciklizés, mondom ezt 320 kilométer megtétele után.

A gép használatának bonyolultsága nem vetekszik a Rubik kocka kirakásával, egyetlen gomb van rajta, amit ha hosszan nyomunk, bekapcsol, ha röviden elhúzzuk az ujjunkat, akkor pedig le-fel kapcsolja a lámpát. A tetején elhelyezkedő karral tudjuk tolni, ilyenkor a motor segít a haladásban. A fogantyú alatt van egy ravasz, amit az Inmotion V5F megemelése közben meghúzhatunk, ilyenkor leállítja a motort, így tudjuk kikapcsolás nélkül például lépcsőkön felvinni.

Természetesen mint minden modern unicikli, az Inmotion V5F is képes Bluetooth-on keresztül kommunikálni, ehhez nem meglepő módon az Inmotion appot kell letöltenünk. A szokásos menetteljesítményhez tartozó adatokat – maximális sebesség, megtett út, energiafelhasználás, akkumulátor állapota stb. – itt is nyomon követhetjük, de van még néhány extra, ami érdekes. Egyik az útvonalrajzolás, amit telefonunk GPS moduljának segítségével valósít meg, a másik a diagnosztika, ami a jármű állapotáról ad tájékoztatást.

Az Inmotion V5F képes hangszórója segítségével megszólaltatni hangfájlokat, illetve figyelmeztetni, ha túl gyorsan mész, vagy ha nagyon oldalra dőlsz vele. Van egy Wheellog nevű alkalmazás Androidra – és a Darknessbot iOS-re -, amivel szintén képes kommunikálni a jármű, sőt Pebble okosórára adatokat is tud küldeni, illetve dudálhatunk is a csuklónkról, de ezt sajnos ennél a modellnél csak a telefonon hallani, nem az uniciklin.

A végsebesség 25 km/óra, ami azért már tud ijesztő lenni, pedig a nagyobb modellek többet tudnak. Ilyenkor nagyon finoman hátradönti a unicikli a testet és a “slow down” hangüzenettel jelzi, hogy jobb lesz vigyázni.

A hatótávja papíron 40 km – egy 70 kilogrammos emberrel, sík úton mérve -, de ez súly és hőmérsékletfüggő, én 83 kiló vagyok, 2 fokban ez 22-25 kilométer körüli értéket jelentett, tehát jó időben még alattam is elmegy 30-35-öt az 550 W-os motorral szerelt egykerekű. Feltölteni 4-5 óra alatt lehet, illetve aki aggódna az akkumulátorok élettartama miatt, annak jó hír, hogy védőelektronikát is kapott a termék, illetve a régebbi modellek tulajdonosai sem nagyon panaszkodtak az áramforrások hibáira.

Összegzés

Az Inmotion V5F pont egy olyan elektromos jármű, amit eddig kerestem. A városi közlekedés szinte összes gondját megoldja, elmegy 30-35 kilométert, felmegy a hegyre is, gond nélkül befér a kocsi csomagtartójába, a boltokban “saját magát tolja”, ára kevesebb, mint 1 évnyi autózási költségem, üzemeltetni fillérekből lehet, és még iszonyatosan menő is.

 

Szerkezetileg ez a gyártó állítja elő az egyik legjobb ár-érték arányú termékeket, illetve aki szeretné, az pimpelheti is, mindenféle kiegészítővel. Egyetlen hibája talán az, hogy az applikációja lehetne stabilabb, de menet közben sosem nézegettem, és van rá másik alternatíva. Nekem maximálisan bejött ez a fajta életérzés, még akkor is, ha ezért 141.000 Ft-ot kérnek, de az ára eléggé ugrál, Black Friday alkalmából 90.000 forintért is elérhető volt, ami egyszerűen nevetséges egy ilyen tudású készülékért. Főleg úgy, hogy Priority Mail for electric scooter only szállítással áfa és vámmentesen érkezik. Aki pedig érdeklődik a további Inmotion modellek iránt az ide nyomjon.

 

Köszönjük Szőcs Attilának az oktatást, bizalommal forduljatok hozzá uniciklis ügyekben az alábbi email címen inmotionhungary(kukac)gmail.com, illetve az alábbi Facebook elérhetőségen.

Pro

  • Hihetetlenül jó ár-érték arány
  • Legjobb elektromos jármű a városi közlekedéshez
  • Szuper minőség
  • Rendkívül ellenálló a külső behatásokkal szemben
  • Dögös dizájn

Kontra

  • Időt kell szánni a technika megtanulására
  • Az app lehetne jobb
  • A tolókar lötyög

hirdetés