Gaciron V9S-1000 kerékpárlámpa teszt | RendeljKínait

Gaciron V9S-1000 kerékpárlámpa teszt

Ez gacidurva

teszt
írta: Jackal
2020-03-18

A Gaciron itthon is viszonylag ismert márka, leginkább bringás/downhilles körökben. Kifejezetten minőségi lámpákat gyártanak nagy fényerővel, modern belsővel. Az extrák közé tartozik a „távirányító” és a power bank funkció, de például az elektronika is dinamikusan szabályozza a teljesítményt a melegedés függvényében. Persze a fényerő a lényeg, ennek mértékét a névből már kitalálhattátok: 1000 lument tud 200 méternél hosszabb fénypászmával, ami azért elég sok. Persze az ára sem kevés, 17 000 Ft-ot kérnek érte, ami a minőséget is a figyelembe véve nem tűnik vészesnek és a teszt végén lévő kuponnal jelentőset lehet faragni belőle.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 10
  • design és anyagminőség: 10
  • felszereltség, funkciók: 9
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 7

9

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés. Ez a funkció még nem elérhető.

Légy te az első

Itt található a felfogató sín is, és természetesen a doboz egy meghúzható műanyag bilincset is rejt, amivel a bringakormányra – vagy éppen uniciklire vagy rollerre, ahogy mi csináltuk – lehet felfogatni. Ezt is körbelengi a jó minőség, szerintem a fogakból álló rögzítőmechanika sem leverődni, sem elszakadni nem fog. Középen forgatható talp található, amivel finomhangolhatjátok a fénysugár irányát. Szerencsére az alapcsomag része a Gaciron V9S-1000-hez tartozó kormánypánt, amiről külön is vezérelhető az eszköz, így menet közben nem kell a lámpát babrálni, elég az USB-vel beköthető gombot nyomogatni.

Érdemes még egy kicsit kitérni a fényt biztosító diódára. A típusa Cree XM-L2, ami a jobbak közé tartozik, legalábbis az extremelights oldala szerint. Itt a LED fényerejét is tudjátok ellenőrizni, az XM-L2 verziótól függően 1044-1268 lument képes kibocsájtani, tehát a gyári 1000-es érték teljesen hihető.  A tápellátásért egy 4500 mAh kapacitású, 26650-es Li-ion cella felel, ez a kiváló Nextool lámpából lehet ismerős, és gyanítom, hogy ha megbontjátok a Gaciron V9S-1000-et, akkor egyszerűen cserélhető a szabványosított akku.

 

Gaciron V9S-1000 – Megvakít mindenkit

Nem vagyok egy nagy downhilles, bringázni is ritkán szoktam, ellenben elég sok elektromos járművel ingázom, vagyis a teszt első felében ezekre szereltem fel a lámpát. Ami a fényerejét illeti, annyira brutális, hogy az utca másik felén közlekedő járókelők a TÚLOLDALRÓL is reklamáltak, amikor sisakra szereltük fel, így gyorsan lekerült az elektromos egykerekű tetejére, durván 50 centi magasra. Így viszont nem tudtam eléggé lefele fordítani, vagyis mindenkit elvakított, aki szembejött.

Így végül egy Merida bringára és egy Kugoo S1 roller kormányára szereltem át, ahol szépen tette a dolgát. A lényeg az, hogy a jól terülő fénypászma mindig a vízszintes síkhoz képest durván 10 százalékkal lefele billentve a leghatékonyabb, ekkor eléggé messzire világít és az út egyenetlenségeit is kirajzolja. És itt jön ki a lámpa egyik legnagyobb előnye, a kifejezetten egyenletesen terített fénysugár. Szépen, 118 fokban homogén módon világít, oldalra pedig a módosított lencsének köszönhetően sárga fényt bocsájt ki, aminek állítólag balesetmegelőző szerepe van. A lényeg az, hogy nagyon szép a “képe”, sokkal jobb, mint az olcsó, noname konkurenseknek.

Az üzemidő teszt közben kiderült, hogy azért eléggé tud forrósodni a test. Ó jaj, mi lesz, ha esetleg túlmelegszik? Nos, semmi, ugyanis az elektronika visszaveszi a fényerőt, ha esetleg a hőmérséklet kritikus szintet érne el, vagyis megvédi a hardvert. A fénysáv hosszát elég nehéz megbecsülni, de simán elhiszem, hogy van 200 méter, ami egyébként teljes mértékben indokolatlan, én inkább rámennék a hosszabb üzemidőre és a kisebb fényerőre. A módokat rövid gombnyomással lehet állítani, a ki- és bekapcsolást pedig hosszúval, a kezelés nagyon logikus.

A gyári értékek teljesen rendben vannak, sőt, egyhamar nem fog a V9S-1000 lemerülni:

Ultra magas Magas Közepes Alacsony Breathing SOS
Fényerő 1000 400 200 100 50-100 1000
Távolság >200 ? ? 25 ? ?
Üzemidő 2 óra 35 perc 6 óra 50 perc 9 óra 19 óra 33 óra 30 perc 3 óra 30 perc

 

Mivel a lámpa a 22 fokos szobában elég gyorsan túlmelegszik – kell neki a menetszél -, ezért ilyenkor automatikusan visszavált ultra magas fényerőről magasra.

Így mértünk 3 óra 20 perces üzemidőt, ami ekkora teljesítménynél megsüvegelendő.

Ha kellő hűtést kap – hidegebb idő, menetszél, esetleg eső –, szerintem simán hozza a gyári értékeket, így el mernék vele indulni akár egy hosszabb biciklitúrára is. Ha pedig lemerülne, akkor még mindig lehet egy power bankon keresztül menet közben is tölteni, igaz ilyenkor csak a legkisebb fényerővel hajlandó üzemelni.

Összegzés

A Gaciron V9S-1000 nem a legolcsóbb lámpa a piacon, cserébe viszont egy hosszú távon is tartós, jó minőségű világító testet tudhattok majd magatokénak. Remek anyaghasználat, bika fénysugár, ami ráadásul kellően messzire is világít, és nem kell külön töltőállomás, hiszen a beépített akkuját USB-n keresztül táplálhatjátok. Egyetlen „hibája” az ára, a 17 000 Ft egyáltalán nem kevés, de arányos a termék tudásával, viszont a BGHU786 kuponkóddal ezt 13 000-re le lehet faragni.

De még ennél is tudok jobbat mondani, a Gaciron V10-800, ami majdnem ugyanekkora fényerővel rendelkezik, és csak 6900 Ft a BGHUD74510 kuponkóddal, amit én kifejezetten jutányos cserének tartok, főleg, hogy nem sok funkcióbeli hiányosságot olvastam ki a műszaki paramétereiből. Akinek pedig nem az ár a döntő, hanem inkább a fényerőre gyúrna, az a V9S-1000 nagytesóját, a V9D-1600-at vegye, duális XML-2 LED-del, 1600 lumen fényerővel, 22 000 Ft-ért.

Pro

  • Jó minőség
  • Szépen terülő fénypászma
  • Nagy hatótáv
  • Hosszú üzemidő
  • Power bank funkció
  • Az alapkiszerelés része a vezérlőgomb

Kontra

  • Drága, ha nem használjátok a kupont 😀