hirdetés

Nagy roller kérdőív

A nektek tetsző rollerek az eredmények alapján

hír
Nagy roller kérdőív 1

Forrás: themarketingresultsblog.com

Don Kartács
írta: Don Kartács
2022-03-08

Nemrég megkérdeztünk titeket, kedves olvasókat, hogy mi a véleményetek a rollerekről. Mi az ideális hatótáv, a megfelelő súly, és mennyit fizetnétek a tökéletes városi szaladgálóért? Hányan vagytok oda a brutálisan nagy és drága rollerekért és mennyit költenétek el rá? Minden infó egy helyen, egy kicsit kifejtve, illetve néhány ajánlás az adott kategóriákhoz.

A hatótáv és a végsebesség kardinális kérdés minden eszköznél,

hiszen ha nem lehet vele elég messzire menni, túl sok értelme nincs megvenni a kétkerekűeket, ha viszont tetű lassú vánszorgássá fajul a dolog, akkor pedig órákig tart elszenvedni magatokat a célig. A nagy átlag – a kitöltők több, mint fele – minimum 20-30 kilométeres hatótávra vágyik, de még a 40-60 kilométert is sokan óhajtják. Érdekesség hogy a kitöltők bő 60%-a megelégszik a maximum 30 km/órás végsebességgel, de azért a 35-40 km/órás tempóra is sokan voksoltatok. Azért a száguldozni vágyók sincsenek kevesen, ide is jutott a szavazatokból 11%-nyi.

A négy legfontosabb szempont kicsit ambivalens eredményeket hozott,

de nagyjából minden kérdőív hasonló eredményre szokott jutni: „mindent tudjon, ingyen legyen”. Persze sok óhajtott szempont egymással ellentétes – pl. a könnyű hordozhatóság és a nagy hatótávolság/végsebesség -, tehát ebben a kérdésben muszáj kompromisszumokat kötnötök. A 4 legfontosabb kitétel kapcsán az alábbiakat jelöltétek meg:

  • hatótávolság: 61,4%
  • könnyű hordozhatóság: 47,5%
  • legalább részleges KRESZ-megfelelőség: 40,6%
  • városi használatra való alkalmasság: 40,6%

Bár az első 4-be nem fért bele, érdemes még megemlíteni a „minél nagyobb kerékátmérő (biztonságosabb közlekedés)”-t a maga 38,6%-ával, az árat a 37,6%-kal és a „szervizháttér, garancia”-t 34,7%-kal. Ezek alapján összeszedtük nektek azokat a rollereket, amik a leginkább megfelelnek a fentieknek.

 

Xiaomi Mi Electric széria – Olcsó, megbízható városi ingázós

A Xiaomi rollerekben az a jó, hogy egyrészt már évek óta léteznek és rengeteg velük a tapasztalat, másrészt majdnem mindegyik újabb széria ugyanazt tudja, csak a korábbiak hibáit – kontaktos akku, kidörzsölődő bowden, eltörő kormánylecsukó mechanika – kijavították. A modelljeik jelentős részét teszteltük, lesz mit elolvasnotok:

Szerintem az első generáció modelljeit már nem érdemes megvenni – kivéve persze, ha extrém olcsón juttok hozzá -,

a második generációból az 1S és a Pro 2 is jó, utóbbi körülbelül 30 kilométert képes megtenni, vagyis kielégíti azoknak az igényét is, akik nagyobb távolságra akarnak ingázni. A Mi Electric Scooter 3 gyakorlatilag egy felfrissített 1S, annál drágábban. Ezek a rollerek megfelelnek a magyar szabályozásnak – nem minősülnek segédmotoros kerékpárnak -, 25 km/órával képesek menni 20-30 kilométert és még nem pokoli nehezek. Egy bajuk van, hogy 8,5 inch-es kerékkel szerelik őket, lengéscsillapítás nélkül – de ballonos gumikkal – tehát a menetkomfortjuk távol van a tökéletestől.

A Mi Scooter 3 157 600 Ft, míg a Pro 2 190 000 Ft az Alzánál, de ha valaki mindenképpen 100 000 Ft alatt keres rollert, akkor az Essential 98 900 Ft-ért érhető el a Xiaomishopnál.

Xiaomi Ninebot Max G30 – Igazi mindenes, nem elromlós, nagy keréken

Van egy cimborám, akivel a rolleres dolgokat meg szoktam vitatni, ő igazi hardcore arc, több tucat rollert épített már, és mindenféle bolygópusztító gépekkel szokott veretni. Általánosságban minden rollert lefikáz, de a G30-ra még ő is azt mondta, hogy meg lehet venni. A Ninebotról azt kell tudni, hogy pár éve felvásárolta az amerikai , egyébként pedig a XiaSegwaytomi pénzeli őket, tehát ez is egy Xiaomi/Ninebot/Segway scooter, mindenki hívja úgy, ahogy akarja.

A Max G30 tulajdonképpen egy felpuffasztott Mi Electric Scooter, 10 colos kerekekkel és nagyobb akkuval,

remekül összerakva. Aki esetleg nem ment még 10 inch-es kerekű rollerrel, annak nagyon ajánlom a próbát, mert ég és föld a 8,5-öshöz képest. Hogy ne legyen annyira egyszerű a választás, ebből is van több generáció, az első a G30P, a második a G30LP, utóbbinak kicsit erősebb a motorja, de a hatótávja és a tömege ugyanannyi. A második generációban van egy G30LE variáns is, ami egyezik az LP-vel, de kisebb a hatótávja.

Mindkettő 350 W-os, a csúcsteljesítményük 700 W,

jogszabályi szempontokból ez így már segédmotoros kerékpárnak minősül, a valóságban viszont olyan ez a roller is, mint az 50 köbcentisnek hazudott 70-es „futár robogó”, már ha értitek, mire gondolok. Azt viszont mindenkinek tudnia kell, hogy ezek már elég nehéz rollerek, nagyjából 20 kilót nyomnak, ennek többek között az az oka, hogy a tápegységet a rollerbe építik bele, csak egy kábelt kell magatokkal vinni a töltéshez, ami egy szabvány 3 eres, notebookok töltésére is használt megoldás.

Ezek a modellek felülről karcolják a 200 000 Ft-ot, de azért soroltam itt fel őket, mert még így is az olcsóbb 10 colos rollerek közé tartoznak, és a mostani magas árban közrejátszik az elszálló dollár ár, de korábban azért be lehetett ügyeskedni az árukat egy jó kuponnal 200 ropi alá. Most viszont ez gyakorlatilag lehetetlen, 241 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek a GKB767S  kóddal az előző generációért, de legalább EU raktárból küldik a cuccot, ingyenes szállítás mellett.

Bezior S1 – Nagy tempóval vadulós

A Bezior S1 úgy került bele ebbe a felsorolásba, hogy még 11.11 alkalmával írtam róla, és nem igazán értettem, hogy akkor hogy lehetett ezt a cuccot 205 000 Ft-ból kihozni. Ez egy 1000 W-os gép, ami képes 45 km/órával haladni, normálisan felmegy a nagyobb dombokon is,  nem a széthullós lengéscsillapítás van az elején, ráadásul 120 kilóig terhelhető. A scooterre könnyű terepre is alkalmas gumik kerültek, és 10 hüvelykes kerékmérettel már egész jókat lehet csapatni.

A vicc az, hogy a csomagban adnak hozzá egy ülést is,

vagyis nem kell szükségszerűen állni rajta, sőt, a kormánymagassága is állítható. A 48 V-os 13 000 mAh-s akkuval – 624 Ah – állítólag 50 km-t is elmegy, de jó lesz az 35-40-nek is a valóságban. Ezzel a tempóval úgysem kellemes órákon át haladni, megállni viszont megtud, erről szerencsére 2 tárcsafék gondoskodik. Két nagy hátrányt tudok említeni ezzel a rollerrel kapcsolatban. Az egyik, hogy ilyen teljesítményhez nyilvánvalóan nagy tömeg társul, 28 kiló a cucc, szóval ezt nem fogjátok a 3. emeletre felcipelni nap mint nap.

A másik, hogy nincs vele még igazán tapasztalat, és csak nagyon hunyorogva fér bele az általatok is megjelölt keretbe, ami az ukrán háború és a magas dollár árfolyam eredménye. Azt sem szabad elfelejteni, hogy ez már egyértelműen segédmotoros kerékpár, és nemcsak papíron, hanem kívülről is látszik rajta, így ezt nagyon tagadni sem érdemes.

A GKB924S  kuponnal 234 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint)., de még így is az egyetlen vadulós roller, ami szóba jöhet, és a Geekbuying ingyenes szállítás mellett küldi EU raktárból, vagyis olcsóbb, mint a G30, így már azért erőteljesen meggondolandó vétel.

hirdetés