Ninebot ES2 elektromos roller teszt | RendeljKínait

Ninebot ES2 elektromos roller teszt

A korszakalkotó kétkerekű

teszt
írta: Jackal
2019-06-17

A Ninebot ES2 egy kínai cég terméke, akik nagyrészt Xiaomi befektetésből megvették a híres amerikai Segway vállalatot. Ezzel a lépéssel az elektromos egy- és kétkerekű járgányok legnagyobb gyártójává és szakértőjévé léptek elő. Ebből a kategóriából korábban olvashattatok tesztet tőlünk az Euni ES808-ról, és a DYU D1-ről is. A jármű jelenleg 120.000 forintért lehet a tietek, ami mellé ingyenes az áfa- és vámmentes European Railway Priority Mail szállítás.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 10
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 9

9

Népítélet

8.8

  • megbízhatóság:9
  • design és anyagminőség:9
  • felszereltség, funkciók:7
  • ergonómia:9
  • ár/érték arány:10
Véleményt írok

A Ninebot ES2 tesztüzeme

A használat előtt érdemes a Segway-Ninebot app-ba belevetni magunkat, ugyanis nagyon sok dolgot lehet benne állítani, mint például a maximális sebességet, a tempomatot, a LED megvilágítást vagy éppen az energia visszatöltő funkció erősségét. Ezenfelül sok hasznos információt is mutat, mint például az akkumulátor(ok) töltöttségét, a megtett távot, a hátralévő kilométereket, a fontosabb alkatrészek hőmérsékletét és az átlagsebességet.

Miután mindent sikerült beállítani, már csak meg kell szokni azt, hogy a Ninebot ES2 súly-középpontja, valahol a kormány alatt van, hiszen ott található az akkumulátor és a motor is. Valamint, ha az energia visszatöltő funkciót maxra állítottuk, akkor arra is figyelni kell, hogy nagyon erősen fékez a roller, amint levesszük az ujjunkat a gázról. A maximális sebességkorlát plusz akkumulátor nélkül 25 km/h, vele 30 km/h, a tényleges felső határ nálam 32,4 km/h volt, dombról lefelé.

A gyártó 25 km hatótávolságot ígér, ami külső aksival 45 km-ig meghosszabbítható, ez természetesen egy elméleti érték, hiszen nagyon sok mindentől függ a fogyasztás – a súlyunktól, az út meredekségétől, a visszatöltő funkciótól, a sebesség beállítástól, és a LED világításoktól. Nekem a mindennapos használatban, dimbes-dombos terepen, és úgy 85 kg súlyt cipelve körülbelül 40 km-t bírt egy teljes feltöltéssel, és minimumra vett energia visszatöltéssel.

Ez a távolság tökéletesen elég még nagyobb városokban is a mindennapos használatra, hiszen Budapest körülbelüli legnagyobb átmérője is mindössze 32 km. A nálam lévő tesztalany a két akkumulátorával 6-7 óra alatt töltött fel, így a munkaidőnk végére egy teljesen feltöltött ES2-vel kényelmesen visszamehetünk a főváros másik végébe.

Ninebot ES2 elektromos roller teszt 3

Itt térnék ki az elektromos egy-kétkerekű járgányok nagy előnyére egy gyakorlati példával: egy barátommal az Astoriáról akartunk eljutni a Móricz Zsigmond körtérre csúcsidőben, ő kocsival, én rollerrel. Nekem nem egész 8 percig tartott az út, míg a barátomnak több mint 25 percig, valamint az emelkedő benzinárak mellett az üzemanyag ára is jóval magasabb volt, mint az enyém, és az ingyenes parkolást se felejtsük el.

A legmeredekebb emelkedő, amin kipróbáltam a felüljáró volt a KÖKI-nél, amire erőlködve bár, de feljutott. A hosszabb, de kevésbé meredek utakat gond nélkül vette, 25 km/h alá sosem ment. A lejtőkön pedig megmutatkozik a visszatöltés előnye is, hiszen a szinte teljesen lemerített rollerbe még több kilométerre elegendő áramot is generálhatunk.

Az igen sok világító alkatrésze miatt, a rollert este is biztonsággal lehet használni, nem is beszélve a szivárvány összes színében világító LED sornak a készülék alján, aminek segítségével egy igazi party járgány válik belőle.

Ha a Ninebot ES2 közeledik a teljes lemerüléshez, akkor automatikusan energiatakarékos módba kapcsol, ami limitálja a sebességünket. Ha netán teljesen lemerül, akkor ugyan lehet rollernek használni, de nem szabadon jár a motor, így ellenállást fogunk tapasztalni a hajtása közben. Én egyszer teljesen lemerítettem, de még 1 km volt az otthonomig, így gyalog felvittem egy hosszú emelkedőre, maximumra kapcsoltam az energia visszatöltést, és a domb aljára lett annyi nafta benne, amivel haza tudtam jutni.

A roller tetején található egy kis kijelző és egy gomb, amivel bekapcsolás után telefon nélkül is tudunk kommunikálni a járgányunkkal. A megjelenítőn látjuk a következőket: kapcsolódva van e a Bluetooth, hány km/h-val megyünk, milyen módban van épp a roller, illetve, mennyi töltés van még az aksiban. A gomb természetesen ki- és be kapcsolja a Ninebot ES2 -t, valamint ha kétszer nyomjuk meg, akkor a 3 mód között választhatunk – tanuló (nincs “S” betű), haladó mód (fehér karikában van az “S”), és profi (piros karikában van az “S”)-. Ezekkel a sebesség felső határát lehet változtatni (15,25 és 30 km/h).

A Ninebot ES2 két rugós felfüggesztéssel is rendelkezik, amik segítenek elnyelni a rezgéseket. Ezt nem úgy kell érteni, hogy nem fogjuk érezni a híres magyar kátyúkat, csak érezhetően tompítja azokat. A kerekek tömör gumiból vannak, amiből következik, hogy nem tudnak kidurranni. A tapadásával egyszer volt csak problémám, amikor egy nagyobb eső után a lehullott faleveleken megcsúsztam, bár ez valószínűleg az én hibám volt, mert 30-cal szerettem volna bevenni egy elég éles kanyart.

A jármű egyszerűen összecsukható, és kis helyet foglal, annyira, hogy a kocsi hátsó üléseinek lábtartó részébe, de még tömegközlekedési eszközökre is kényelmesen befér. Ezzel ellentétben nagyon könnyűnek nem mondható, hiszen a plusz akkumulátorral együtt 13,5 kg-ot nyom (nélküle 12 kg). A kormányrúdon található kis kampó szerű rész a sárhányón található bemélyedésbe kapaszkodik bele csukott állapotban, de kinyitva akár szatyortartónak is alkalmas.

Összegzés

Végérvényben úgy vélem, megtaláltuk az elektromos kétkerekűek szent Grálját a Ninebot ES2 személyében. A kellően nagy sebesség remek telefonos alkalmazással, prémium anyaghasználattal, átgondolt tervezéssel és nagy hatótávval párosul. Én nagyon hasznosnak találom a külön megvásárolható akkumulátor csomagot, de akinek nincs rá szüksége, nélküle is bátra megveheti, úgy is ajánlott vétel. Áfa- és vámmentes szállítással együtt összesen 120.000 forintért megvásárolható.

Még egyszer szeretném megköszönni Dávidnak a rollert, ami annyira megtetszett, hogy én is rendeltem egyet.

Pro

  • Rendkívül nagy hatótáv
  • Első és hátsó futómű
  • Első és hátsó lámpa
  • Ellenálló tömör kerék
  • Kiegészítő akkumulátor

Kontra

  • Drága
  • A tömítések ki tudnak esni