hirdetés

Bezior S500 Max elektromos roller teszt

Hogy lett a 200k-s rollerből 95 000 Ft-os

teszt
Bezior S500 Max elektromos roller teszt 1

Forrás: Cafago.com

írta: Ambient
2022-09-06

Végre találtunk egy olyan rollert, amit 138 000 Ft-ért el lehetett hozni, és 500 W a teljesítménye, elmegy legalább 40 kilométert és nem nehéz, mint a sár. Ez a Bezior S500 Max, és ez elsőre nagyon patika ajánlatnak néz ki, de volt a történetben egy-két csavar. A járművet a Cafagóról saját magunknak vásároltuk EU raktárból, ingyenes szállítás mellett 3 nap alatt megérkezett. Bomba vétel vagy időzített bomba? A cikkből megtudhatjátok.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 6
  • felszereltség, funkciók: 9
  • ergonómia: 8
  • ár/érték arány: 10

8.2

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Sokkal nagyobb baj volt a rottyon lévő kormánycsapágy, ami miatt a rollert nem tudtuk használatba venni,

és azért ez a minőségbiztosítás teljes hiányáról is árulkodik. Mit kell ilyenkor tenni? Semmiképpen nem szabad pánikba esni, hiszen PayPallel fizettünk, és a kínai cégek nagyon nem szeretnék, ha visszaküldenénk a cuccot és még hetekig foglalkozni kellene ezzel a problémával, így indulhatott az alkudozás. Végül 100 USD visszatérítést kapott Atti kolléga, elsétált a boltba vett 2 darab, bicikliknél is használt golyóskosarat, darabját 200 Ft-ért, így a roller gyakorlati ára újabb 40 000 Ft-tal csökkent. Nem mondom, a szereléshez kell egy kis affinitás, de azért egy átlagos manualitású ember simán helyrerakja a kormányt. Így is történt, indulhatott a teszt, egy olyan rollerrel, ami a valóságban nagyjából 98 000 Ft-unkba került.

Ami a kinézetet illeti, az alapvetően rendben van.

Azért itt is sikerült elkövetni egy hibát, a sárhányót az első kerék fölé fordítva szerelték fel. A váz masszív, hiába ugráltunk rajta meg se nyekkent, csak a kőkemény – ebben a formában felesleges – első lengéscsillapító sírt fel néha panaszosan. A 10 colos kerekekre méhsejtrácsos tömörgumik kerültek, amik tovább rontják a menetkomfortot, vagyis ez nem adja meg a pihe-puha repülőszőnyeg érzést. Mivel nálunk volt az Eleglide Coozy, ezért felváltva mentünk a két rollerrel, és hát „Kózi” testvér sokkal kényelmesebb volt az S500 Maxnál. A Bezior kormánylecsukó mechanikája rendben van, a kormányon elhelyezett fülbe akad bele, ezek a rollerek nem hajlamosak a váz és a fellépő között eltörni, mint azok amelyeknél a fellépőre került az összecsukó mechanika, lásd Kugoo S1 és S1 Pro.

Érdekes módon a roller hátul hajt, és nemcsak az 500 W-os motor került ide, hanem a dobfék is, ami sokkal jobb megoldás, mint a hitvány tárcsák. Egyrészt azért, mert nem nyikorog, másrészt pedig pont ugyanakkora fékerőt képes kifejteni. Itt is simán blokkolóra lehet fékezni a kereket – E-ABS vajon mi lehet akkor? -, viszont érdemes hátradőlni ilyenkor, hogy a tapadás megmaradjon. A kormánycső baloldalán van a motorfék, egy piros kallantyúval lehet aktiválni, ami szintén elég jól fog – talán túlságosan is -, ilyenkor a roller visszatermeli az energiát. Összességében nem rossz a fékhatás, de mivel elöl nincs se tárcsa, se motor, ezért érdemes figyelni, hova helyezitek a súlyotokat lassításkor. Nekem a fellépővel nem volt bajom, kellően széles, kényelmesen elfértem rajta.

Ami a markolatokat illeti, azokat nagyon szerettem,

jó bütykösek, nem csúsztak a melegben sem, és a csengő is király, oda-vissza húzós, így egyből kétszer is csenget. A kijelző az egyik legjobb, amit a pálcika rollerek között láttam, kellően nagy a fényereje, hogy napsütésben is látszódjon, ráadásul színes. Jelöli a szokásos dolgokat, sebesség, működési fokozat, lámpa, BT kapcsolat és a töltöttség, viszont elég sok hely maradt felhasználatlanul, én még tuti raktam volna ki adatokat, mint pl. a feszültség. Szóval ez egy kihagyott ziccer, kár érte. A lámpája az elmegy kategória, 2 W-os teljesítménnyel, én tennék a kereszttartóra egy jobb biciklilámpát.

 

Bezior S500 Max – Érezhetően erősebb

Nem volt más hátra, mint nyeregbe pattanni, és kizúzni vele a városba. Előtte már vidéken is kapta a kilométereket, így legalább nemcsak urbánus környezetben próbálhattuk ki. Ami egyből feltűnt és Atti is panaszkodott rá, az a betonkemény lengéscsillapító. Mintha nem is lenne, rugózás az nulla, szóval felírtam a cuccot a cserélendő alkatrészek közé. A másik, amit felvéstem, az a normális gumi, ugyanis ez a méhsejtrácsos cucc semmit nem csillapít, de ebben a méretben vannak ballonos gumik is a piacon.

Mennyibe kerül pontosan egy termék?

Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.

Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek, a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.

Az ereje nagyon kellemes dinamikával ruházza fel az S500 Maxot,

sokkal jobban húz, mint a 350-es társai, érezhető a +30% kraft. A 25 km/órás végsebességet sajnos sehogy sem tudtuk kiiktatni, pedig ment volna még a táltos. Sőt, a vége elektronikusan limitálva van 25-ben, olyannyira, hogy a kijelző kiírni sem hajlandó, akkor sem, ha egy lejtőn gyorsabban zúztok lefelé. Ennek túl sok értelme nincsen, de a Bezior ragaszkodik a szabályok betartásához ezen a téren. Applikációból a LENZOD nevű, nem túl érdekes alkalmazást használja a roller, amiben a szokásos dolgokat lehet állítgatni, de sajnos ennek a képei egy szerencsétlen hardverhiba folytán elvesztek, de higgyétek el, nem sokat vesztettetek.

Visszatérve az 500 W-os teljesítményhez, sokan megkérdezhetitek, hogy mire elég ez. Ahogyan a Coozy tesztjében írtam, 350 W felhozott a Gellért-hegyre, a Hegyalja út mellett. Viszont a másik tesztterepen, a Budai Vár alatti Mikó utcán, már csak cikk-cakkban tudtam felmenni, a Beziorral viszont simán feljutottam a magam kb. 75 kilogrammjával, és Atti kollégát is felhozta, aki kb. egy tízessel több. Öcsémet viszont már nem, aki kb. 100 kilogramm, vele már az egyenes vonalú mozgás nem ment. Ezzel kijelenthető, hogy olyan 85 kilóig a városi feladatokat tökéletesen megoldja, ez az, ami a konkurens rollerek 95%-ára nem igaz. Mindezt úgy, hogy 20 kilogramm alatt marad a tömege – pontosabban 19,5 kg -, vagyis nagyjából annyit nyom mint a Xiaomi érdekeltségi körébe tartozó Himo L2, ami sokkal gyengébb.

A legjobbat pedig nem is mondtam még, a hatótávot.

Előzetes tippem az volt, hogy mivel az akku 720 Wh-s – 15 A, 48 V -, ezért legalább a dupláját tudni fogja majd, mint az uniciklim, ami 336 Wh-s, és olyan 22 kilit megy el. Dobpergés: a gyári 45-50 kilométert tényleg tudja sík úton a Bezior S500 Max, vagyis a gyártó nem hazudik, ez szinte páratlan teljesítmény, én még sosem láttam olyat, hogy ez 100%-ban stimmelt volna. Összefoglalva a lényeget: erősebb, nagyobb emelkedőkön felmegy, és nagyobb távot képes megtenni, mint a konkurensek, mindezt 138 000 Ft-os árért cserébe, ezt hívják úgy nálam, hogy best buy, még akkor is ha közel sem nevezném hibátlannak.

Forrás: Cafago.com

Nézzük a konkurensek árait dollárban: Iscooter I9 Max 453 USD, Kugoo Kirin M3 539 USD, Navee N65 560 USD, Kukudel 105 Pro 579,99 USD, Kugoo Kirin M4 Pro 649 USD, és még folytathatnám drágább modellekkel. A Bezior S500 Maxhoz a legközelebb a Navee és a Kukudel áll, ezek alsó hangon is 220 000 Ft-ba kerülnek, vagyis 82 000 Ft a Bezior árelőnye. Ebből simán ki lehet cserélni az első lengéscsillapítót és fel lehet rá dobni két ballonos gumit, és akkor lesz egy baromi jó rolleretek, egy olyan, amit ti raktatok összes és a saját ízlésetekre is igazítottatok.

Összegzés

A Bezior S500 Max nem egy hibátlan roller, de érthetetlenül olcsó, a legjobb ár/érték arányú kétkerekű, amit eddig láttunk. Van néhány gyíkja, például a minőség-ellenőrzés teljes hiánya, mi találtunk esztétikai hibákat és olyat is, ami azonnali javítást igényelt, különben a rollert nem tudtuk volna használni. Aztán ott a pocsék rugózás, mintha nem is lenne első gátló. Ezzel állnak szemben a remek menetteljesítmények, a kellő gyorsulás és a kiváló hatótáv, és igazából ez számít, sokkal fontosabbak ezek, mint a többi hiba.

Most ismét 138 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ba kerül a roller Cafagón, így azonnal meg kell venni, mert rettenetesen alulárazottnak tűnik a konkurensekhez képest. EU raktárból érkezik, ingyenes szállítás mellett 3 nap alatt megérkezik az ajtótok elé.

Pro

  • 500 W-os, 48 V-os rendszer
  • Nem nyikorgó dobfék
  • Remek, napfénynél is látható kijelző
  • Brutális hatótáv
  • Remek menetteljesítmények
  • Ahhoz képest, amit tud nem is nehéz
  • Nagyon olcsó

Kontra

  • Kirázza a lelked, nulla lengéscsillapítás
  • Elég durva minőségbeli hiányosságok
  • Méhsejtrácsos, semmit nem csillapító gumi
  • Felejthető app

hirdetés