hirdetés

Himo L2 elektromos roller teszt

A Xiaomi már a spájzban van

teszt
Himo L2 elektromos roller teszt 1
írta: Don Kartács
2021-08-18

A Himo márka nem biztos, hogy mindenkinek ismerős, pedig ez is a Xiaomi égisze alá tartozó márka. A mostani tesztalany az L2 azért érdekes, mert két fontos paraméterében is kiemelkedik az eddig tesztelt rollerek mezőnyéből: 10 colos kereke van, és méretes, 10,4 Ah-s akkumulátora, amivel akár 35 km-t is elmegy, illetve a 350 W-os motorral nagyobb eséllyel juttok fel a dombok tetejére is. Az ára persze túlmutat az alsó kategórián, 146 800 Ft-ot kérnek érte az 5SHBVOWX kuponnal, EU raktárból érkezik ingyenes szállítás mellett. Ez nem kevés, de a cikk végén mutatok egy durva olcsósító trükköt.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 9
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 7
  • ár/érték arány: 10

8.6

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Mi van még a tarsolyban? Végsebesség és hatótáv, az előbbi egy egzakt szám – 25 km/óra – a második viszont extrém tömeg és hőmérsékletfüggő, és akkor feltételeztük, hogy nincs szél, az út egyenes és egyenletes sebességgel siklotok a végtelenbe. Szóval a kérdés az, hogy a biztos dolgok mellé bekalkulálva a bizonytalanokat, megéri-e azt a 169 000 Ft-ot a Himo L2, vagy sem.

Ha csak a minőségről van szó, akkor igen. Remek az anyaghasználat, szép a kivitelezés, és a dobozba a leírás mellé egy pumpát is betettek grátiszba. Igaz, arra nem jöttem rá, hogy hova kellene felszerelni a kis füleivel, mert ilyen távolságú csavarhelyeket nem találtam. A kezelőszervek elég jó helyre esnek, de egy kicsit magasabb a kormány, mint a megszokott. A méretek az alábbiak: 118×49,5×120 cm, míg az M2 Pro 111,5×51,5×111,5 cm, vagyis ott 7 centivel alacsonyabban van minden. Ez elég sok, és a kormánymagasság sem állítható, vagyis az alacsonyabbaknak nyújtózkodniuk kell, de nekem 175 cm-es magassággal még éppen kényelmes volt.

A bukókeretszerű váz élőben jól néz ki, masszívitást sugall,

a kormánylehajtó mechanika kiképzése jó, illetve a gép rendelkezik első-hátsó lámpákkal, macskaszemmel, és egy nagyon jópofa csengővel, amit egy kapcsolóval lehet üzemeltetni és tényleg csengőszerű hangja van, nem pedig valami elektromos virnyákolás. A váz erősnek tűnik, nem ropog, nem recseg, a fellépő gumiszőnyege jól tart és szerencsére tapad is. A kábelfuratok jelentős részét tömítették, de ha alánéztek, akkor láthatjátok, hogy olyan sokat nem vacakoltak a felrögzítéssel vagy az eltakarással, ebből azért lehet gond hosszabb távon. Lengéscsillapító nincs, a 10 colos ballonos kerekek hivatottak elnyelni az úthibák okozta felütéseket, és ezek tényleg teszik a dolgukat. Cserébe viszont sárnehéz, 18,8 kg, és 6 óra feltölteni. Ha esetleg mindenféle össze-vissza paramétert olvasgatnátok egyes oldalakon, akkor ne dőljetek be, tettem be a képgaléria végére egy képet, ami a gyári leírásból származik, ezek a mérvadó számok.

Himo L2 elektromos roller – Komfortzóna

Jöjjön a gurulás, ami itt „a puding próbája az evés” mondásnak felel meg. A tesztet Csopakon csináltam, így módomban állt mindenféle emelkedőn és lejtőn is tesztelni a rollert. Sokan nem gondolnak erre, mikor megvesznek egy járművet, pedig életbevágó, hogy mekkora dombot képes leküzdeni. Például Budán konkrétan használhatatlanná válik a 250-300 W-os kategória, ha 100 kg fölött vagytok és akár egy pici emelkedőn is fel kell mennetek. Nem véletlenül vettem annak idején Imotion V5F unciklit, ami 550 W-os.

Ebből a szempontból a Himo L2 kifejezetten jól teljesített,

75 kg-os testemet remekül mozgatta a balatoni dimbes-dombos terepen is, de a maximális terhelhetőség – 100 kg – közelében nyilván nem várható ilyen dinamika. Viszont a korrektség jegyében azt érdemes tudni, hogy a magyar szabályzás szerint 300 W teljesítmény fölött az ilyen járművek segédmotor kerékpárnak minősülnek. Nagyjából egyébként az L2 azt tudja, amit az M2 Pro, viszont 2 fontos dologban is eltérnek egymástól. Egyik a menetkomfort, amiben a Himo L2 jobb. Egyrészt a nagyobb, 10 colos ballonos kerekek tényleg feleslegessé tesznek mindenféle lengéscsillapítót – plusz egy alkatrésszel kevesebb, ami el tud romlani -, másrészt a fellépő nagyon széles.

Mennyibe kerül pontosan egy termék?

Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.

Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek, a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.

Bár én senkinek nem szoktam javasolni, hogy a lábait egymás mögé tegye a fellépőre, itt még ez is működőképes, annyira széles a roller törzse. Normális esetben ugyanis 45 fokban vagy inkább közel a 60 fokhoz kellene állni a rollereken a felső testeteket némileg elfordítva, így a testsúlyotok áthelyezésével segíthetitek a fordulást, de itt még erre sincs szükség, annyira széles trepnin lehet állni, vagyis nagyon kényelmes a roller használata. A másik, hogy a végsebesség 25km/órában korlátozott, és nemcsak eddig hajlandó gyorsulni a roller, hanem például lejtőn vissza is fogja a motor a járművet. De az is lehet, hogy csak nem mutatja, ha gyorsabban mentek? Persze biztos vannak a net eldugottabb sarkában fórumok, ahol adnak ötleteket ennek feloldására, mert az tuti, hogy a gép ennél többet is tudna.

Ezek voltak a jó hírek, most jöjjön némi rossz, ez pedig a működési kultúrában keresendő. A fékezést két módon is megvalósíthatjátok, elöl, ahol a motor található, a fékkar aktiválja a motorféket, hátul pedig egy tárcsa segíti a lassulást. Ez annyira brutális tud lenni, hogy csutkára húzva a kart, iszonyatos csikorgásban tör ki a hátsó gumi, úgy megfogja a tárcsa a kereket. Biztonsági szempontból nézve ez remek hír, viszont az adagolhatósága pocsék.

Vagyis vagy van fékhatás, vagy nincs, emiatt folyamatos bólogatással lehet csak fékezni, megrántja az ember testét a technika. Ez igaz a motorfékre is, az is rángat, ami elég zavaró használat közben. Pro tipp: ha finoman pumpáljátok a hátsó tárcsaféket, akkor azért lehet egyenletesen lassítani, csak egyrészt szokást igényel, másrészt viszont a brutálisan fogó fékpofákkal állat farolásokat lehet kivitelezni. Kerestem az appot, de nincsen, ami azért manapság már furcsa, helyette egy napsütésben is jól látható kijelzőn lehet nyomon követni a dolgokat, de pl. az ötfokozatú töltöttségkijelzés a százalékos helyett kicsit old school 2021-ben.

Volt még egy dolog, ami nem tetszett, ez pedig a furcsa súrlódó hang az első kerék irányából,

ami csak a kormány forgatására hallható. A lazán rögzített kábelek hozzáérnek az alvázhoz, emiatt a felületüket koptatja a kormányforgatás. Szóval aki ilyen rollert vesz, annak első dolga legyen, hogy ezt megfelelően felfogatja, viszont más szerkezeti hibába nem futottam bele. A lámpái egész jók, de azért 2,5 W-tól nem kell sokat várni, cserébe elöl állítható a fénysugár dőlésszöge is, van 3 prizma a kerekeken, a csengő remek, mindegyik rollerre ilyet kellene tenni. A sebességkorlátozás három fokozatban állítható, 15/20/25 km/órában maximalizál, de ennek sok értelmét nem láttam, egyből a maximum fokozatra tettem. Tempomat nincs, ami furcsa.

Ami érdekes még, az a hatótáv, a gyári adatok szerint a 10,4 Ah-s akkumulátorból 35 km-t ki lehet hozni.

Az M2 Pro 7,5 Ah-val teljesített 22,6 km-t, de ugye ott a kapacitás durván 28%-kal kisebb, és a kerékméret is más, így ez alapján elsőre 30 kilire tippeltem a megtehető utat a Himo L2 kapcsán. Elég nagyot tévedtem, 36 km jött össze, ami több mint elfogadható, viszont a kerekét ne felejtsétek el felfújni 2 bar fölé – 30 PSI – egy kicsivel. Ekkora nyomást írtak a gumira, de túlfújással biztosan lehet nyerni még pár kilométert.

Most, hogy az egész cikket végigolvastátok, mindent tegyetek zárójelbe, ugyanis…dobpergés, van egy majdnem ugyanilyen roller Urban Drift S006 néven, és a műszaki paraméterek egyeznek. Az ára 136 500 Ft a GKB743S kuponnal, EU raktárból, ingyenes szállítás mellett, így az Urban Drift „edition” eléggé megérős alternatíva.

Összegzés

Jó, de nem makulátlan, így tudnám röviden összefoglalni a Himo L2-ről alkotott véleményemet. A legnagyobb gond az 5SHBVOWXkuponnal elérhető 146 800 Ft-os ár, de ezt megoldja az Urban Drift S006, ami ugyanez a roller, csak olcsóbban. Tehát a kérdés az, megéri-e 136 500 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért megvenni vagy sem? Nincs applikáció, tempomat funkció és lengéscsillapító sem, illetve a fellépő alatti kábel el tud kopni, ezt rögzíteni kell, de ezek elviselhető dolgok. A működési kultúrával – vagyis, hogy rángat – már macerásabb mit kezdeni, és nehéz is, mint a sár, majdnem 19 kilogramm. Viszont a helyzet az, hogy mindegyik ennyi ebben a kategóriában, ezzel nincs mit tenni.

Cserébe remek a minősége, jól húz, elég erős is, 30 kilométer a hatótávja, és ezekkel a nagy kerekekkel és a széles fellépővel nagyon kényelmes a használat. Sokkal jobb az eddig tesztelteknél, ezért ajánlom a cuccot, bár a kormányra felpattintanék egy jóféle Gaciron lámpát, hogy éjszaka is meglegyen a riszpekt. Értelemszerűen a két azonos roller közül az Urban Drift S006-ot kell venni, mert az sokkal olcsóbb,  és az is EU raktárból érkezik, ingyenes szállítás mellett, és 136 500 Ft-ért – kupon: GKB743S – ez nem egy rossz vétel.

Azért adnék egy titkos tippet, a Youpin Q02 személyében, ami 150 000 Ft a GKB721S kuponnal, de 500 W-os a motorja, 18 Ah-s az akkuja, lehet rajta ülni is – de a széket el is távolíthatjátok -, és elmegy a gyár szerint 65-70 kilit – valóságban mondjuk 50-et -, ami a 17 000 Ft-os árkülönbözetet tekintve eléggé durva.

Pro

  • 10 colos kerék és széles fellépő, extra jó menetkomfort
  • Jól húz
  • Brutális fékek
  • Meglepően nagy hatótáv
  • Jól összerakott masina
  • Az Urban Drift ugyanez a roller, csak olcsóbb, ezért kapott 10 pontot az ár/érték arányra

Kontra

  • Nincs BT modulja, így app sincs, és a tempomat funkció is kimaradt
  • Rángat a fék
  • A kormányelfordítás dörzsöli az egyik kábelt

hirdetés