hirdetés

Eleglide Coozy roller teszt

Ez már szinte egy másik kategória

teszt
Eleglide Coozy roller teszt 1

Forrás: Geekbuying.com

írta: Don Kartács
2022-08-23

Az Eleglide Coozy egy teljesen új modell, eddig a termékeik közül csak a kiváló M1-et, és a D1 Mastert, egy varacskos tereprollert teszteltünk. Most viszont váltottak a polgári változatra, amit egy 350 W-os motor mozgat, akár 36 kilométer/órával, nagy, 10 colos kerekei vannak, kapott egy első lengéscsillapítót, és a neve alapján még kényelmes is. Az ára magyar viszonylatban nem túl alacsony, 219 500 Ft-ot kérnek érte lengyel raktárból az NNNELECOZALL  kuponkóddal, a szállítás pedig ingyenes.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 9
  • ergonómia: 7
  • ár/érték arány: 7

8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Van a kormányvégeken index, ami nagyon megsüvegelendő,

kár hogy ez csak jelzésértékű, napfényben nem sok látszik belőle, éjszaka viszont király. Az első és hátsólámpák szintén egész használhatóak, de előre azért nem árt beszerezni egy erősebb darabot, ha rendszeresen hajtjátok a gépet sötétedés után. A sztender belesimul a fellépő oldalába, ez egy NAGYON jó megoldás, ugyanis nem csökkenti a hasmagasságot, így sokkal nehezebb felakadni a Coozy-val, mint a tesóival. A hátsó sárhányó nem taposós, de hogy a figyelmetlen rollerezők ne tudják megrongálni, oldalt is vannak tartók, így gyakorlatilag nem lenyomható. Igaz, masszív rugdosással el lehet ezt is törni, de az már nem tartozik a rendeltetésszerű használat körébe.

Szintén nagy kedvencem a soha el nem romló analóg csengő,

aminek a hangját az emberek képesek értelmezni, és nem egy ványadt dudára hasonlít. Pozitívum az összecsukó mechanika kialakítása is, könnyedén be lehet kapatni az akasztófület a kormányon elhelyezett ellenoldali darabba. Aztán a töltőcsatlakozó helye, ami nem a fellépő oldalára került – ahol remekül be tudott volna ázni – hanem a fellépő felső részére. Jó magasan van és védett is a felfröccsenő víztől, viszont elég rondán vágták ki a gumiszőnyeget, hogy hozzá lehessen férni, ráadásul csak egy gyenge kétoldalú ragasztó tartja a helyén, ami pár km megtétele után be is koszolódott annyira, hogy nem is ragad többet. Ez így összességében IPX5-ös folyadékállóságot adna ki, ami nem rossz a konkurensekhez képest, de én azért esőben már nem használnám. Eddig egész meggyőző ez a roller, de azért volt, ami szúrta a szememet.

Mennyibe kerül pontosan egy termék?

Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.

Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek, a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.

Az egyik a kormány, ami nekem egyszerűen nem elég széles. A fő probléma ezzel az, hogy így nagyon hirtelen lehet fordítani a rollert, ami alapvetően egy jó dolog lenne, csakhogy ellentétben azzal, amit a gyár állít, a végsebesség nem 25 km/óra, hanem amennyit az appban beállítasz. A nem elég széles kormány másik hátulütője az, hogy egy pici mozgásra is idegesen reagál a roller, ami 25-nél nem akkora para, mint 36-nál, ennyit sikerült ugyanis kihoznom maximum sebességre. Szóval öröm az ürömben, hogy bőven túlteljesítette a gyári értéket, és ennek az oka az, hogy ez a 25 km/óra sok EU-s országban a maximum limit, viszont a GreenDrive appból ez akár 50-re is felhúzható.

A motor 350 W-os, a rendszer pedig 36 V-os középfeszültséggel működik,

tehát teljesen kizárt, hogy 50 km/órával lehessen vele haladni, de a 36 így is bajnok a pálcikarollerek között. Mivel a váz nagyon stabil, ezért ezt sem éreztem parának, csak kanyarodni ne kelljen vele. Miért fontos ez a kb. +10 km/órás többlet a végsebességben? Azért, mert egy Inmotion V5F uniciklivel járok, ami ugyan a Coozy-nál erősebb, de az elektronika limitálja 25 km/órában a sebességét, ami kb. annyi amennyivel az átlagos bringások tekernek. Melléjük érek, de elmenni már nem tudok, főleg ha egy híd felhajtóján haladunk, és ilyenkor megkezdődik a „gyépé” harc. Ő nem képes gyorsabban tekerni, engem nem enged az elektronika, és ott szenvedünk egymás mellett feleslegesen, feltartva a forgalmat. Ezt a problémát a Coozy teljesen kiküszöböli, szóval üdvözítő az a kis plusz végsebesség.

A gyártó egyébként nagyon korrekten megadja a nominális teljesítményt – ez a 350 W –, a maximumot – 540 W –, amit csak rövid ideig tud a roller és a nyomatékot is, ami 22 Nm. A Coozy nem túl erős, de minden tartományban egyenletesen húz, és kisebb emelkedőkön is könnyedén felkapaszkodik, a gyári maximum 25 km/h-s sebességgel. Pl. a Kugoo Kirin 350 W-os motorja csak 16 Nm-t tud, ez kb. jó összehasonlítási alapnak is.

Forrás: Geekbuying.com

Ami a lengéscsillapítást illeti, az a van de minek kategória,

az én 73-75 kilómra. Gondoltam, akkor majd egy nehezebb személy alatt jobban bemozog, de 90 kiló körül pont ugyanúgy nem produkált mozgást, mint előtte. Vagyis a beállítással van baj, egyszerűen túl merev a rugóstag, és nem is változtatható a keménysége, így ennek túl sok értelme nincsen. Viszont még a keményebb felütésekkel sem nyekken meg a váz, vagyis abban nincs hiba.

 

Eleglide Coozy – Jól megy és mégsem

Többen is teszteltük a Coozy-t, tulajdonképpen körbejárt a szerkesztőségben. Az első akkut én toltam ki belőle, és az érződik, hogy a szokásos 350 W-os rollereknél erősebb, de ez sem elég erős. Elég egyenletesen gyorsul 30 fölé, de az minden kis emelkedőn érződik még az én 73-75 kilogrammom alatt is, hogy azért ez nem a világ legerősebb rollere. Mondjuk a Gellért-hegyre a Hegyalja út mentén felhozott, ami nem rossz.

Ami a hatótávot illeti, azt egy picit trükkös kiszámolni.

Induljunk ki abból, hogy egy 36 V-os rendszerhez van egy 12,5 Ah-s akku, ami maximum feszen 525 Wh-t jelent. Én 336 Wh-val szoktam 25 km/órával 22 kilit elmenni, nyáron, vagyis ezzel karcsún, de a 30 kili meglenne. Persze csak akkor, ha megállnám, hogy csak 25-ig húzom neki, de hát akkor meg mire lenne jó az appos átkalibrálás? Állítom, mindenki kitolja majd a szemét, úgy meg le fog esni 20 kilométerre az egy feltöltéssel megtehető kilométerek száma. És szerintem pont ez a probléma vezet el a nagyobb teljesítményű, és magasabb üzemi feszültségű 48 és 60 V-os modellekhez, de azokért sokkal többet kérnek. Az viszont elmondható, hogy a gyári hatótávot – 50-55 km, 15 km/h-val sík terepen – képes hozni, ha erre van szükség.

A fékről még nem volt szó, pedig ez egy nagyon lényeges eleme a rollereknek, hiszen minél nagyobb a sebesség, annál nehezebb megállni. Előre ugyan nem kapott féket a Coozy, csak hátul van egy tárcsa meg a motorfék, de így is iszonyat nagyokat lehet vele fékezni, csak ehhez hátra kell helyeznünk a testsúlyunkat, és el kell viselnünk a fék szokásos, éktelen sikítását, ami szinte minden rollernél probléma. Az E-ABS viszont, amit a sajtóanyag ígér, itt se működik – ahogyan a Kugoo S4-nél sem –, különben nem tudtam volna állóra fékezni a kereket és méteres gumicsíkokat rajzolni a betonra, ráadásul, ha elengedtem a gázkart, ugyanúgy gurult tovább a gép.

Használni viszont egyáltalán nem rossz a Coozy-t,

a kijelző viszonylag jól látszik napfényben is, kiírja amit kell, a komfort egyenes úton remek, csak ne menjetek vele macskaköves útra. A 19 cm széles taposón egészen kényelmesen lehet állni, bár egy kicsit rövidnek bizonyult, az elöl fölfelé hajló kialakítása miatt hosszútávon nem tudtam elég kényelmes terpeszben állni rajta, de ez már csak egyéni preferencia kérdése. Ami az appot illeti, azt nem az Eleglide készítette, hanem egy általános programról van szó, amit GreenDrive néven kell keresnetek. Pontosan ezért lehet belepiszkálni a végsebességbe – és még pár dologba – vele. Van tempomat, ki-be kapcsolhatjátok az elindítás módját – gázkarra vagy lábbal lökéssel –, lezárhatjátok a rollert, bekapcsolhatjátok a tempomatot, ami 5 másodperc után kapcsol, ha tartotok egy fix sebességet, és így tovább.

Összegzés

Ami nekem nem igazán állt össze, az a Coozy ára. Ez a roller nem jobb mint egy Xiaomi Mi Electric Scooter, de van néhány tagadhatatlan előnye. Nagyobb hatótáv, nagyobb végsebesség, nagyobb kerékméret, első gátlók, ezek mind olyan dolgok, amikért szívesen fizetnék, ha lenne normális lengéscsillapítása, és persze nem lenne sárnehéz. Így viszont a 220 000 Ft-os árat kicsit húzósnak érzem, ez egy 200 000 Ft alatti kétkerekű, 180-ért tetszene, és akkor máris ott lennénk, amennyibe itthon egy Mi Electric Scooter 1S vagy egy Mi Electric Scooter 3 kerülne.

Persze a fenti előnyei tagadhatatlanok, így megértem azt, aki mégis ezt a rollert választja. 219 500 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért lehet hazavinni az NNNELECOZALL  kuponkóddal, EU raktárból, ingyenes szállítás mellett.

Pro

  • Remek végsebesség
  • Ha nem gyilkoljátok, jó a hatótávja
  • Masszív váz
  • A 10 colos kerekek miatt a kisebb úthibákkal elbánik
  • Végre eljutottunk oda, hogy egy rolleren is van index

Kontra

  • Drága
  • Az első gátló betonkemény
  • Nehéz a teljesítményéhez képest
  • Nem elég széles a kormány

hirdetés