hirdetés

Baseus A3 autósporszívó teszt

Szív, sűrít, világít, kipufog

teszt
Baseus A3 autósporszívó teszt 1
írta: Don Kartács
2021-06-16

Az autósporszívó piac eléggé bedurrant az elmúlt 1 évben, sorjáznak elő a különböző típusok, melyek ráadásul egyre jobbak. A Baseus A3 ebből a szempontból picit későn érkezik a piacra, de egyrészt eléggé ütősek a funkciói, másrészt pedig 50 percig képes üzemelni, amivel konkrétan agyonveri a konkurenciát. 16 800 Ft-ot kérnek érte a BG6c889d kóddal, az EU Priority Line áfa- és vámmentes szállítás további 1500 Ft, ehhez pedig köthető külön vámbiztosítás is.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 10
  • design és anyagminőség: 10
  • felszereltség, funkciók: 10
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 10

9.8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

A sajtóanyag viszont egy kicsit felhúzott, ugyanis a képeken ott van a flexibilis cső,

ami az egyik legfontosabb kiegészítő, mivel csak ezzel lehet benyúlni az autó ülései alá vagy az oldalzseb és a pohártartó mélyebb részeire. Ez viszont nem része ennek a kiszerelésnek, és nem is találtam a neten a porszívóhoz ilyen kiegészítőt. Van viszont egy másik verzió sokkal drágábban, az tartalmazza ezt is. Angolul „blowpipe”-nak hívják, ezt kell a leírásban keresnetek. Alternatív lehetőségként belepróbáltam az itthon lévő Xiaomi Mijia poreszem kiegészítőit, de természetesen nem egyezik a forma és a méret, így hoppon maradtam. Van viszont egy normál szűkítő és egy sörtés fej, illetve egy hordzsák is a dobozban, és persze az elmaradhatatlan Type-C kábel, hiszen már az A3-at is így kell feltölteni. A procedúra durván 4 órán keresztül tart, ami nem túl gyors, de autót sem takarít mindennap az ember. A leírás kétnyelvű, így angolul tudók kiokosíthatják magukat a használatról.

A kiegészítők közül kiemelném a szűkítőfejet, ami itt nem úgy működik, mint a hagyományos variánsok,

ezt ugyanis a kütyü végébe, a kifújási oldalra kell elhelyezni. Ez azért jó, mert így az autó mélyebb részeit – pohártartó, ajtó oldalzsebe – nem fogjátok a matatással összekaristolni, hanem egyszerűen kifújjátok a dzsuvát, majd utána összeporszívózzátok a koszt. De például a szélvédő és a motorháztető közötti területbe behulló leveleket, faágakat is el lehet vele távolítani. Nagyon okos ötlet, és eddig más gyártóknál nem láttam ilyesmit, így kap egy újabb jó pontot a termék.

A Baseus A3 másik specialitása, hogy szívónyílás és a test közé elhelyeztek egy LED sort,

amit hosszabb nyomásra lehet aktiválni, ilyenkor „maga elé” világít a porszívó. Ez nagyon hasznos olyan helyeken, ahol más különben sötétben kellene dolgoznotok, például az autó ülései alatt. A nagy truváj viszont egyértelműen az üzemidő. Személy szerint meglepett, hogy a két fokozatban 50 és 17 percig képes üzemelni a porszívó, az eddigi rekord ebben a kategóriában 30-35 perc körül alakult. Ez durván sok, tényleg mindenre elég egy autó esetében. Egy Seat Ibiza méretű kocsit nagyjából 30-35 perc végigtakarítani, vagyis ezzel egy Mercedes S osztálynak is nekimehettek.

A szívóerőre csak a maximumot írja, 15 000 pascal,

ami becsületére válik az olcsóbb porszívóknak is. Ez majdnem mindenre elég, de azért a lábtér kárpitjába beleszáradt saras levelekre egy kicsit rá kell segíteni mechanikus mozgatással is. De még a kavicsokat is felszedi, szóval jó erőben van a kicsike. A gyengébb fokozat is használható, ez is elég erősnek tűnik, de erre nem ad meg szívóerőt a gyártó. Takarítás közben folyamatosan váltogattam a fokozatok között, amit egy szimpla nyomással ti is megtehettek, míg a töltöttséget a háromelemű LED soron követhetitek nyomon.

A durva viszont az, hogy a Baseus A3 is megkapta azt a funkciót, amit csak a csúcsporszívók – mint a Roborock H6 vagy a Jimmy H8 Pro – tudtak eddig magukénak.

Egy szenzorral figyeli légáram sebességét, és ha az leesik, megemeli a szívóteljesítményt, így nem kell váltogatnotok a fokozatok között. Ezen eléggé ledöbbentem, lévén egy 17 000 Ft-os és nem egy 100 000-es eszközről van szó. A hangja viszont maximum fokozaton elég érces, bár hangosnak nem nevezném, 62 és 72 dB-t mértem, ami elmarad a gyár által megadott 75 decibeles értéktől. Ahhoz képest, hogy a motor 80 000-et fordul percenként és lead 135 W teljesítményt, egyáltalán nem tűnik soknak.

Érdemes még szétcsavarni az A3 elejét, és belekukkantani a szűrőrendszerbe. A megoldás sztenderdnek mondható, egy fém szűrőn és egy HEPA filteren halad át a levegő, eltávolítva az oda nem illő, 0,3 mikron méretűnél nem kisebb részecskék 99,7%-át. Gyakorlatilag az összes autós miniporszívó így működik, és szerencsére ehhez szűrő is kapható, kb. 10 dollár a 2 darabot tartalmazó szett.

Összegzés

Bajban a konkurencia, hasít a Baseus A3. Egyetlen dolgot tudok felhozni ellene, hogy nincs a csomagban flexibilis cső, de ezt szerencsére máshogy ellentételezi a termék. Remek minőség, kategóriaelső, 50 perces üzemidő és 3 olyan funkció, amit a konkurencia nem tud. Szívóerőszabályozás, LED világítás, illetve nemcsak szívni, de fújni is tud. Ezzel pedig jelenleg senki nem tud versenyezni, ahogy az árral sem nagyon. 16 800 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte a BG6c889d kóddal, az EU Priority Line áfa- és vámmentes szállítás további nagyjából 1500 Ft, ehhez pedig köthető külön vámbiztosítás is, ami téríti a költségeteket, ha június 30 előtt rendelitek a terméket.

Pro

  • Remek minőség
  • Nagyon hosszú üzemidő
  • LED-es világítás
  • Szívóerő szabályozás
  • Tud fújni is, így eltávolítva a port a mélyebb helyekről

Kontra

  • A sajtófotókon ott a flexibilis cső, de a valóságban nem része a csomagnak

hirdetés