hirdetés

Lankeleisi MG600 Plus elektromos bringa teszt

Szörnyek nemcsak az ágy alatt laknak

teszt
Lankeleisi MG600 Plus elektromos bringa teszt 1

Forrás: BuyBestGear

Don Kartács
írta: Don Kartács
2024-02-21

Az elektromos bringa szegmensben egyre elvetemültebb megoldások születnek. A Lankeleisi MG600 Plus egy brutálisan erős, 1000 W-os motorral és 26 colos kerekekkel szerelt fatbike, amit már az újabb, 21700-as akkucellákkal szállítanak. Papíron képes elektromosan 60-70, míg pedálrésegítéssel 120-150 kilométert megtenni. Cserébe igen borsos az ára, a BBGRKB3  site-wide kuponkóddal 716 800 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kell az elektromos robogónak is beillő szörnyetegért kicsengetnetek.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 10
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 7

8.6

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

De ez kit érdekel, mikor egy 1000 W-os, 90 – egyes források szerint csak 70 – newtonméter nyomatékú motor tol hátul, és egy 48 V-os, 20 Ah-s akku – ez 960 Wh-t jelent – adja hozzá az energiát. A gyári hatótáv 60-70 km csak elektromos rásegítéssel – amivel el is buktuk az elektromos kerékpár besorolást -, és 120-150 km pedelec módban. Aki azt gondolná, ennél nincs brutálisabb bringa: de van, az MG740 Plus, ami egy 2×1000 W-os, kétmotoros rettenet, ha valakinek az 1 kW nem lenne elég.

Forrás: BuyBestGear

Azt viszont megjegyezném a Lankeleisi MG600 Plus kapcsán, hogy 1000 W és egy 4 inch-es gumi esetében a tekerés a halottnak a csók kategóriájába esik,

hiába kapott mutatóba egy 7 fokozatú Shimano Altus váltót, amivel elvileg lehet hagyományos kerékpár módban is használni az MG 600 Plus-t. Lehet, de semmi értelme, ez a jármű az olyan rollerekkel vívja konkurenciaharcát, mint a Kukirin G2 Max vagy a Kukirin G3, tehát egy nagykerekű roller alternatíva. Az építési minősége meglehetősen jó, szépek a hegesztések, nagyon kirívó hibába nem futottam bele, pedig a csavarkötésekkel meg szokott gyűlni a baja a kínai bringagyártóknak. Narancs-fekete és szürke-fekete verzióban kapható, a fényezés kifejezetten jó minőségű, de ezt már más elektromos kerékpároknál – például az Eleglide M szériánál – is kiemeltem. Ami feltűnhet, hogy van rajta két eléggé komoly lámpa. Elöl egy fehér, hátul egy piros, ami meglehetősen nagy fényerővel dolgozik és szerintem a márka logóját formázza.

Az összerakás a nagy tömeg miatt azért nem volt egy sétagalopp, szerencsére a dobozban elég sok kiegészítő van, ami segít. Egy 15-ös villáskulcs, egy imbusz kulcs készlet, a felfújáshoz egy nagyon egyszerű pumpa – igaz, a kerekek felpumpálva érkeztek -, egy kiváló leírás, egy vázra szerelhető sodronyzár, egy szett sárvédő és egy 3 A-es töltő.

A Lankeleisi MG 600Plus szerkezeti kialakításából az következik, hogy ez egy „all terrain” munkagépszerű bringa,

iszonyatosan robusztus a váz, rettenetesen nagy vasak dolgoznak mindenhol. Rollbase János, aki a null revíziót végezte, azt mondta rá, hogy modern Babetta, ami megállja a helyét, csak annak szerintem drága. Hátul egy acélcsövekből összehegesztett csomagtartó bújik meg, amire sok mindent fel lehet gumipókozni. Megkockáztatom, hogyha lenne lábtartó, ide még egy második utas is felülhetne, annyira masszív az egész, és az 1000 W két személy mozgatására is elegendő. Az elején van négy csavarhely a kosárnak, amit viszont nem adnak oda csak úgy, ez egy külön megvásárolható kiegészítő.

 

Miért hívják fatbike-nak?

A fatbike nevet alapvetően a nagykerekű, széles gumival szerelt kerékpárokra szokták alkalmazni. A széles kerék remek terepjáró képességet biztosít, viszont a nagy ellenállás miatt ezeket a modelleket nehezebb tekerni, így jellemzően egy elektormotor segít be a haladásba. Az üléspozíció magas, nem kell rágörnyedni a vázra, mint például a versenykerékpárok esetében. Betonon a bütykös gumi viszonylag hangos, cserébe terepen nehezen akad el, jól kezeli a kátyúkat. A guminyomás jellemzően alacsonyabb, mint a hagyományos trekking bringáknál, ami extra kényelmet biztosít a fatbike-oknak. Egyfajta munkagépnek is betudható a robusztus váz és a nagy terhelhetőség miatt.

A fékek is jól megfogják a hatalmas testet, ugyanis két, hidraulikus tárcsafék dolgozik a kerekeken,

de ide kell is a kraft, mert a kétkerekű 37 kiló. Ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag nem tudtam értelmesen felvinni a második emeletre, ahol lakom. Szerencsére nem is kellett, ugyanis az akkumulátora kivehető, hogy a töltés gördülékenyebben menjen. Mielőtt a nyeregbe pattantam volna, körbejártam a járművet és tettem néhány magvas megállítást. Az egyik a széles, puha ülés, ami hosszabb távon sem kényelmetlen, illetve, hogy az első hidraulikus teleszkóp fixre zárható, a keménysége változtatható. Az állítható magasságú kormány viszonylag széles, nem kényelmetlen és elég jól elfértek rajta a kezelőszervek. Balra a bekapcsolásért, a működési – van pl. gyalogos – módokért, a kijelző léptetéséért és a lámpa működtetéséréért felelős multikapcsolót találjátok, középen a fedélzeti komputert, míg jobbra a váltót és a markolatgázt.

Viszonylag jól elérhető minden kezelőszerv, de a markolatok ezen az árszinten nem érződnek nagy durranásnak.

Hosszabb távon fárasztotta a kezemet, kellemetlen zsibbadást okozva, ezt biztosan lecserélném valami puhábbra.

hirdetés

Lankeleisi MG600 Plus elektromos bringa teszt – Jól adja a keménycsávó életérzést

Kezdem a legnagyobb sirámmal: ennyi pénzért a Lankeleisi MG600 Plus csak pedál- és nem nyomatékszenzoros. Hiába néz ki úgy, mintha a fém pedálok mögött, középen bújna meg a motor, itt csak a vezérlés kapott helyet, az erő a hátsó kerék irányából jön. Mivel a kétkerekű rendkívül robusztus és nehéz, nem sok értelme van kerékpárként használni, ugyanis iszonyatosan nagy ellenállással halad az úton, vagyis rossz tekerni.

Éppen ezért alapesetben rásegítéssel használtam – ennek mértéke 5 fokozatban állítható – , de sokszor ráhúzogattam a markolatgázzal, ha kellett egy kis plusz kakaó.

Ilyenkor nagyon durván megindul, és el is vágtázik 25 km/h-ig, már amennyiben az EU verziót kapjátok. Természetesen ez is „unlockolható”, amivel így „szárazon” 58-ig, a valóságban pedig 40 km/h-ig simán felgyorsul, és szerintem ezek a 180 mm-es tárcsák még ott is kellő fékerőt biztosítanak. Mégis azt éreztem, nem kívánnék ilyen tempót, ugyanis a dömperes kakasülés sokkal inkább a kényelmes andalgást támogatja. Az viszont igaz, hogy mindenféle terepakadályon keresztülgázol. A Hajógyári-szigeten nem volt olyan hely, ahol ne ment volna el, mindegy neki, hogy kátyúkkal telített betonútról, macskakőről vagy egy siratófalról van-e szó. Viszont többet vártam a kényelmétől, ami alapvetően nem rossz, de hepe-hupás úton ez is ráz, ahogy minden bringa, pedig az első telóval, meg ezzel a ballonos gumival minimum egy repülőszőnyeg finomságra számítottam. Volt továbbá még egy furcsaság: a Trip és az ODO értékek – a napi és az összesen megtett út – mindig ugyanazt mutatták. Lehet, itt is resetelni kell a napi számlálót, mint az autók esetében? Ha igen, nem jöttem rá, hogyan.

Közúton haladva a Lankeleisi MG600 Plus gumijai meglehetősen hangosak.

Amennyire kényelmes, annyira furcsa a  zúgás, amit hallat. A hatótáv lehetne sokkal nagyobb is, ha nem egy iszonyatosan nagy ellenállású gumi dolgozna ellenem. Hogy mennyi az annyi? Ezt igazából csak tippelni tudom, ugyanis képtelenség egyhuzamban átlagemberként több mint 100 kilométert tekerni a 4 colos, nagy ellenállású gumikkal, 1-es rásegítés mellett. Mondanom sem kell, hogy az 1000 W-os motorteljesítmény mellé szinte teljesen felesleges a pedálozás, nem oszt, nem szoroz az összhatáson, csak magatokat fárasztjátok.

Ezért is próbáltam egy életszerű forgatókönyvet összehozni, ami az alábbi lett: 3-as rásegítéssel, az átlagos kerékpározók tempója felett egy picivel, nagyjából 30 km/h-val haladva, az üres szakaszokat rendesebben meghúzva, maximum rásegítés mellett használtam a fatbike-ot. Így 70 km-es hatótáv jött ki, de még volt egy csík az akku töltöttségjelzőjén és mivel hegyen lakom, nem akartam kicentizni a dolgokat.

Tehát, a 80 km-es hatótáv teljesen valós,

ami azért messze van a 150 km-től, amit a sajtóanyag állít. De hátszélben, egy 50 kilós személlyel, sík úton, 20 Celsius fokban, 1-es rásegítés mellett valószínűleg össze lehet azt is szenvedni, csak senki nem így fogja használni a terméket, mert ez egy robogó pótlék, nem egy kerékpár.

Talán pont ez a legnagyobb baja a Lankeleisi MG600 Plus-nak, hogy nem igazán érződik biciklinek.

Egy 2-2,5 inch-es gumival és 250 W-os motorral szerelt mountain bike esetében számít, hogy mit csináltok, de itt csak a gázt kell húzni, mint egy elektromos rolleren. Arra viszont vannak jobb és olcsóbb megoldások, mint a korábban említett Kukirin rollerek. Viszont Mercedes G osztályt is sokan hajtanak közúton, mert van egy fajta „road presence”-e, pont ilyen az MG600 Plus is.

Brutálisan jól néz ki, hatalmas, nagyon megnézik, kényelmes hintóként leng az úton – amíg az sima és nem hepe-hupás -, átmegy mindenen, csak tekerni ne kelljen, mert akkor vége a varázsnak.

hirdetés

Lankeleisi MG600 Plus elektromos bringa teszt 39

Forrás: RendeljKínait

Lankeleisi MG600 Plus Szervíztapasztalatok

A szokásos RollBase szervízes nullrevíziós kört futottam meg ezzel a modellel is, így János erről is elmondhatta a véleményét. Bár ezt a konkrét modellt még nem ismerte, de ez volt az első olyan bringa, amin egyetlen csavart sem kellett meghúznia, ellenben a láncon nem volt olaj. Pár gondolat a konstrukció kapcsán:

  • az első kerék átütőtengelyes, ipari csapágyak vannak benne, soha semmi gond nem szokott ezekkel lenni
  • a váz 180 kg-ig terhelhető, nagyon ritkán törik, pedig futárok használják, nem ritka ezekben a 10 000 kilométer, a rekorder egy 21 000 kilométer futásteljesítményű Engwe fatbike. A hátsó csomagtartó elbír 40-50 kilogrammot
  • a futárok azért is veszik, mert a kivehető akksi miatt a hatótáv kitolható
  • a féke kétdugattyús, jól fog, de rosszul adagolható, nagyjából 2 állása van, vagy harap vagy nem
  • az első villa 32 mm-es, de hajlik, ez egy fatbike-os sajátosság, egyszerűen nem lehet vastagabb becsúszószárat rátenni (nem törik, de mozog, van akit ez zavar)
  • a Bafang agymotor iszonyatosan strapabíró, nagyon neves márka – pl. Neuzer kerékpárokban is ilyen van -, de hangos, be kell zsírozni a fogaskerekeket benne, ez durván növeli az élettartamot. A Rollbase-ben ez kérhető motorkarbantartás néven.
  • a markolatgázt azért szeretik a futárok, mert „nem látja a rendőr”, ez ugyanis hivatalosan egy segédmotoros kerékpár
  • tipikusan olyanok veszik ezeket a bringákat, akik hegyen laknak. Verőce, Pilisben lévő települések, Balatonon a partról felmenni a nyaralóhoz stb.
  • a kijelzőre érdemes tenni egy matt telefonfóliát, hogy ne tükröződjön napfényben
  • unlockolható a végsebessége, így „szárazon” 58 km/h-t is tud (a valóságban a 40 km/h sima)

Összegzés

A Lankeleisi MG600 Plus kapcsán olvastam, hogy ez egy elektromos „SUV kerékpár”, ami teljes képzavarnak tűnik, mégis van benne valami. Kerékpárnak nem jó, életérzést kifejezni tökéletes, munkagépnek ideális. Azt azért jó tudni, hogy a fizikát nem tudja megerőszakolni: a vastag gumi miatt nehéz tekerni, hangosan súrlódik, pokoli a tömege, és még ezért a pénzért is csak pedál-,  nem pedig nyomatékszenzor jár. De aki páváskodni akar, annak tökéletes. Iszonyatosan erős, hatalmas a nyomatéka, nagyon kényelmes, jó rajta magasan ülni, a lámpái erősek, és igazából nem nagyon kell pedálozni, csak a gázt húzni.

Akinek ez bejön, és elég mély a pénztárcája, az a BBGRKB3  site-wide kuponkóddal 716 800 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért vihet egyet haza. EU raktárból érkezik, a szállítás ingyenes, ideje durván 2 hét. Akinek pedig ez is karcsú, az viheti a 2000 W-os Lankeleisi MG740-et, ugyanennyiért, a a BBGRKB3  kuponkód arra is érvényes.

Pro

  • 1000 W-os motor
  • Kényelmes
  • Szép fényezés
  • Nagy hatótáv
  • Páváskodásra tökéletes

Kontra

  • Napfényben nehezen látszó fedélzeti komputer
  • Eléggé értelmetlen, de valahogy mégis jó
  • Nehéz tekerni, nagy a gumi ellenállása, és még hangos is
  • Pokoli tömeg, lépcsőn szinte felvihetetlen

A Kukirin G2 Pro roller nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

 

 

hirdetés