KugooKirin S1 Pro elektromos roller teszt
Sokadszor, ugyanabba a folyóba
Itt az újabb kínai olcsó roller, ami jelentős névzavarral küszködik, de a látszat ellenére szerencsére ez egy új modell. 30 kilométeres ígért hatótáv, 30 km/órás maximális sebesség, első-hátsó lengéscsillapító, gondozásmentes, méhsejtrácsos kerekek, és 350 W teljesítmény, hogy arrébb lehessen vele állni. Az NNNRENDELJKINAIT23 kóddal 96 900 Ft-ot kérnek érte, lengyel raktárból érkezik a cucc, így az áfával és a vámmal már nem kell foglalkoznotok. A kérdés az, hogy a korábbi modellek hírnevét öregbíti-e a KugooKirin, vagy pedig valami újat is tud mutatni.
Vagyis, ez még mindig egy olcsó roller, ami kompromisszumokat kényszerít ki a tulajdonosoktól,
de ettől még lehet jó, ha az alapvető feladatait megfelelően ellátja. A dobozban a KugooKirin S1 Pro mellé sok mindent nem csomagolnak: leírás, töltőadapter, egy jó kis multifunkciós szerszám – amin van imbusz és csillag csavarhúzó vég is -, és ennyi is volt a beltartalom. Pumpa nem kell, mert tömör, méhsejtrácsos a kereke, és a beüzemeléshez is csak egyetlen csatlakozót kell összedugni, hogy a fedélzeti komputer megkapja a tápot.
Galéria
Nézzük a fő műszaki paramétereket, amik alapból sokat ígérnek:
- 7,5 Ah-s akkumulátor, a gyári hatótáv 30 km (erre még visszatérek)
- 15 fokos emelkedőmászó képesség (biztosan nem igaz)
- 30 km/órás végsebesség
- 8 colos honeycomb típusú, vagyis méhsejtrácsos kerekek
- első és hátsó lámpák
- első-hátsó lengéscsillapító
- 350W-os motorteljesítmény (a csúcs 480W, jogilag a roller segédmotoros kerékpárnak minősül hazánkban), a motor hátul hajt
- fékek: elektromos és mechanikus sárhányó fék
A fenti felsorolás eléggé sztenderd, nagyjából az előző modellek is ezt tudták, és a leírása alapján BT modult sem kapott a KugooKirin, amin monitorozni lehetne a működéséhez tartozó adatokat. Jó hír viszont, hogy az abroncsok teljesen gondozásmentesek, nem tudnak kilyukadni, viszont cserébe az ilyen típusú gumik mindig kényelmetlenebbek, mint a hagyományosak. A KugooKirin S1 Pro hátul hajt, ez szerintem a jobbik megoldás, hiszen dombon is nagyobb nyomatékot képes így kifejteni a motor. A fellépő viszonylag széles, de nem lehet két lábbal egymás mellett állni rajta, mint mondjuk a Himo L2-n, de azért így sem rossz, és egyébként is oldalról rézsút kell rá fellépni, mert így könnyebb súlyáthelyezéssel fordulni vele.
A magasságállítást nélkülöző kormányról érdemes még néhány szót ejteni,
itt azt szokták elrontani, hogy a markolat és a vezérlőkarok túl messze kerülnek, emiatt kellemetlen a használat, begörcsöl tőle a kéz. Szerencsére itt semmi ilyesmi nem történik, minden kézre áll. A bal oldali kallantyúval a féket, jobbal a gázt lehet adagolni, ebből könnyen kitalálható, hogy a roller alapvetően szabadon futó módban működik. A hátsó fékezés gyakorlatilag a sárhányó letaposásával egyenlő, a gyártó kicsit viccesen adja meg a fékutat, 4-8 méterben, de az egyértelmű, hogy a tárcsás megoldások jobban lassítanak. Lejtőn viszont konkrétan életveszélyes a roller, volt amikor 50 méteren keresztül lassult, csak a motorféket használva. Oké, hogy van egy sárhányó is, ami letaposható, de hát ez akkor is iszonyatosan sok.
A kijelzőt a központi gombbal lehet feléleszteni, egy nyomással a sebesség limitert állíthatjátok 12/20/30 km/óra között, duplával a lámpát kapcsolhatjátok. Ez egyébként nem mindig jön össze, néha nem a LED gyullad fel, helyette a limiter állítódik át, szóval ez nem a világ legjobb megoldása. A panel kijelzi a sebességet, a töltöttséget, a lámpa állapotát, illetve a megtett út hosszát, szóval a szokásos dolgokat. A fentiekből látszik, hogy semmi extrát nem lehet találni a paraméterek között, vagyis inkább ráugrottam a verdára, hiszen a puding próbája az evés.
Arra számítottam, hogy a 8 colos, méhsejtrácsos kerekek nem fognak akkora komfortot adni,
mint mondjuk a 10 colos Himo levegővel fújt abroncsai, de hát elvileg ezért van a két lengéscsillapító, hogy ezt kompenzálja. És így is tesz, és erre akkor jöttem rá, amikor beugrottam a rokonsághoz, hogy lőjek pár képet a korábbi elődmodellekről és a Ninebot ES1-ről, ami nagyjából a közvetlen ellenfele a KugooKirin S1 Pro-nak. Élőben megdöbbentem, mennyit fejlődött a mostani roller a korábbi variánsokhoz képest, azok ugyanis még hitványabbnak hatnak, így 2-3 év után.
Galéria
A dupla lengéscsillapító egyben azt is jelenti, hogy menet közben stabilabb a roller,
kevésbé – de azért még mindig – csörög, a Kugoo S1 Pro betonkemény rugójához képest ez a mostani vaj puha, így egész jó lett a menetkomfort, persze csak ahhoz képest, hogy ez egy 8 colos kerék, a 10-es Himo L2 még így is agyonveri. Sajnos a többi dologban már nem remekel ennyire a KugooKirin S1 Pro, vannak igen furcsa dolgai. Az első, ami feltűnt, hogy ordenáré nagyot kamuzik a megtett távot illetően. Direkt olyan útvonalakon szoktam gurulni, ahol futni is, így fejből tudom a szakaszok hosszát, nem tudnak a rafkós kínaiak átverni.
Annak idején az E-TWOW rollerek kapcsán is furcsának gondoltam, hogy a kilométeróra csal a sebességgel, de az, amit a KugooKirin S1 Pro a távolságértékekkel csinál, az egyenesen nevetséges. Nagyjából 30%-ot hozzácsap a megtett távokhoz, tehát 1,5 kiliből lett 2, ami nem egy elfogadható tévesztés. Viszont ezt legalább konzekvensen rosszul csinálja, így fejben nagyjából mindig kivonogattam a megtett távokból a fenti értéket. Azért persze, hogy legyen rá bizonyíték is, kimértem GPS alapon is, így hivatalosan egy töltéssel, az én 75 kg-os tömegemmel, 25 fokban, szélcsendben kb. 18,4 kilométert tudott a roller. Ez azért nagyon távol áll a 30-tól, amit a gyártó ígért.
Ami a végsebességet illeti, hozza a gyári értéket, a 30 km/órát gyorsan eléri,
de dinamikusnak nem nevezném. Jó lenne tudni, hány ampert enged a vezérlő, hiszen lehet ott van a kutya elásva – gondoltam. Aztán kimentünk Molcsa kollégával veretni egyet az Ördög-oromra, és hát kiderült, hogy lejtőn megy ez többet is, csak a mérő kiakad 30 km/óránál, de onnan még tovább gyorsul. Felfele viszont iszonyatosan vérszegény volt, és az tuti, hogy ez a roller soha nem fog felmenni egy 15 fokos lejtőn, ahogyan azt a gyár is ígéri.
Ebből kiindulva a maximum 120 kg-os terhelhetőséget gyorsan felejtsétek el, én 90 kg fölé nem mennék, mert akkor már nem lehet vele arrébb állni. Ennek ellenére a Hegyalja út mellett a Gellért hegyre csak felhozott, szóval nem használhatatlan ez, csak nem elég dinamikusan indul meg.
A kijelző viszont viszonylag jól látható,
az adatok leolvashatók, de azért már hunyorognom kellett napsütésben, hogy mindent jól lássak rajta. Ahogyan már említettem, BT modullal nem rendelkezik, ami két dolog miatt bosszantó. Egyrészt nem lehet állítani az elektromotor visszatöltésének erejét, mindig szabadon fut. A másik, hogy semmilyen tempomat nincs, sem bekapcsolni, sem kikapcsolni nem lehet, emiatt azért 1-1,5 órán át húzni a gázt eléggé fárasztó tud lenni. A legtöbb roller appban ráadásul van beágyazott Google Maps is, ami jól jön akkor, ha ismeretlen helyre gurultok el, szóval ezeket a ziccereket kár kihagyni 2021-ben.
Update 1: A végére azért jutott még egy életveszélyes mutatvány, a motorfék háromszor is beragadt egy feltöltés-merítés ciklus alatt. A hiba teljesen véletlenszerűen jött elő, ilyenkor hiába húzzátok a gázt, nem indul meg a roller. Ezt nem találtam különösebben viccesnek az út közepén, amikor közeledtek felém az autók, de aztán varázsütésre megjavult és megindult, de ilyet egy rollernek nem szabadna csinálnia.
Összegzés
Sok mindenen változtattak a KugooKirin S1 Pro kapcsán az elődmodellekhez képest, de azért így is eléggé felemás az összkép, és sajnos a negatívumok vannak túlsúlyban. A minőség javult – de azért még nem jó -, ahogyan az összeszerelés is, nem csattog annyira, sokkal puhább lett a futóműve, mint korábban. Ezzel szemben viszont nincs BT modul, így appban sem nézegethetitek a paramétereket, nincs tempomat, a fékhatás gyenge, és a fedélzeti komputer teljesen fals távolsági adatokat hantáz össze. Az ígért végsebességet tudja, de kicsit lagymatag módon indul meg, viszont felhozott a Hegyalja úton, ami nem rossz. A hatótávolság GPS-szel kimérve 18,3 kilométer lett, ami nagyjából a kategória átlagát hozza. Ezek mind elviselhető hibák lennének, de az, hogy a motorfék nem elég erős ahhoz, hogy a rollert egy lejtőn értelmesen lassítsa, és néha be is ragad, amikor a gázkar inaktívvá válik, azt egyenesen veszélyesnek tartom.
Összefoglalva, ez egy teljesen átlagos roller jelentős testi hibákkal, amit senkinek nem tudok ajánlani, és az ára is kicsit elszállt a korábbi modellekhez képest. Az NNNRENDELJKINAIT23 kóddal 96 900 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért lehet elhozni lengyel raktárból, ingyenes szállítás mellett, de a korábbi Kugoo S1-et már 80 rugóért is hozzátok vágták, és nem igazán érzem, hogy az a közel+20 000 Ft-os árkülönbség miből jött össze. De biztos lesz majd egy „KugooKirin S1 Pro Plus Extra”, amin a fenti hibákat lejavították, és az ára is az értelmezhető 80-90 000 Ft-os tartományba esik.
Pro
- Viszonylag kényelmes
- Jó lecsukómechanika
- Fejldődött az anyaghasználat terén a korábbi modellekhez képest
- Gondozásmentes méhsejtrácsos kormány
Kontra
- Helyenként vicces minőségbeli hiányosságok
- A fedélzeti komputer távolságmérése fals
- Rossz fékhatás, különösen lejtőn
- Nincs tempomat és BT alapú funkciók
- A kormány magassága nem állítható
- Beragad a motorfék, ilyenkor nem működik a gáz
- Semmilyen hangjelzésre képes eszköz – duda, csengő – nincs rajta
Mennyibe kerül pontosan egy termék?
Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.
Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek, a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.