Viofo A119 V3 autós DVR teszt
Ha számít a képminőség
Mivel az elődöt már teszteltük, kíváncsiak voltunk, hogy ehhez képest mit tud nyújtani a Viofo A119 V3 autós kamera. 2K-s felbontás, 140 fokos látószög, f1.6-os optika, Sony szenzor, GPS modul, szóval minden adott ahhoz, hogy egy remek DVR-t birtokolhassatok, ráadásul a külföldi oldalak is agyondicsérték. 48 000 forintért viszont tényleg nagyon jónak kell lennie, ugyanis ennyibe kerül EU Priority Line áfamentes szállítással.
A kamerapanel alját kell az üvegre helyeznetek egy tapadós talpacska segítségével. Itt lakik a GPS is, így a képre a menetrögzítés közben begyűjtött adatokat – sebesség, GPS pozíció, termék neve, rendszám, dátum és idő – is ráírja, de felvihettek egyedi szöveget is. Ennek akkor van értelme, ha például egy fuvarozó cég azonos kamerákat használ.
Galéria
A Viofo A119 V3 kezelőfelülete elég egyszerű, 5 gombot nyomkodhattok, az eredményt a felette elhelyezkedő, 2 colos képernyőn követhetitek nyomon. Viszont nem hiszem, hogy fogjátok, hiszen a kamera eléggé ék alakú, jól elrejthető a visszapillantó-tükör mögé, szóval az első beállítgatásig lesz ez érdekes. 256 GB-os kártyát kezel maximum – 18 órányi felvételhez elég -, javaslom is ennek a méretnek a használatát, mivel a nagy felbontás gyorsan becuppantja a helyet. A látószöget kézzel állíthatjátok a lencse döntésével.
Galéria
A maximális bitráta 30,8 Mbps, amit nem nagyon érdemes lejjebb venni, kivéve ha a minőséget akarjátok a hely ellenében feláldozni. Mi jellemzően a 2560*1440p-t preferáltuk, mert az 16:9-es képarányú, már ez is nagyon jó képminőséget biztosít. Az 1.6-os appertúra érték miatt sok fény jut az érzékelőre, viszont a látószög lehetne nagyobb. Nem kevés a 140 fok sem, de azért láttunk már 170 fokos eszközöket is, igaz a Viofo A119 V3 egyáltalán nem torzít. Sajnos az optika alapból nem polarizált, külön viszont megvásárolható hozzá a kiegészítő. Ezt érdemes is megtenni, mert igen markáns a különbség, amit ezen a videón láthattok. A rögzített fájlokat a Dashcam Viewer programmal lejátszva kinyerhetitek a GPS adatokat, illetve térképen nyomon tudjátok követni, hogy merre mozogtatok.
Ami a beállításokat illeti, az egyik kedvencem a kikapcsolhatós hang és LED, így tényleg semmi nem vonja el a figyelmet a vezetésről. „Ne sípoljál, működjél”, hiszen a felvétel a lényeg. Természetesen az ilyen árkategóriába belőtt eszközök tudnak egy rakat elektronikus funkciót is, amit érdemes felsorolni:
- G-sensor: gyorsulásmérő szenzor, balesetnél zárolja a felvételt
- körkörös rögzítés (felülírja az előző fájlokat)
- time-lapse
- mozgásérzékelés
- kamerakép forgatás
- késleltetett betöltés (nem veszi fel fölöslegesen a slusszkulcsos szenvedést)
- parkolás mód
Ezekből az utóbbi az érdekes, ilyenkor ugyanis a kamera nem valami kamu vonalakat rajzol be a 2 colos kijelzőre, mint ahogy néhány konkurense teszi, hanem „védi az autót”. Ez leginkább abban nyilvánul meg, hogy ha mozgást vagy rezgést – például valaki meglöki a kasznit – érzékel, akkor elindítja a felvételt. Ezt három különböző módban is képes megtenni: pufferelt módban (a mozgás észlelése előtt és után 10 másodpercet, plusz a mozgást rögzíti), alacsony bitrátával (4 Mbps) és time-lapse módban (alacsony képkockás mód).
A probléma csak az, hogy ehhez „hard wire”-re, vagyis fixre kell kötni a kamerát, amihez van egy opcionális KIT, vagyis külön megvehető. És sajnos nem egy ilyen dolog hiányzik a dobozból. Valójában a GPS is csak egy plusz kiegészítő, de mi már a nagyobb verziót kaptuk. Szerintem ezeknek simán bele kellene férnie az árba, nem pedig külön beszerezhető kütyükként árulni őket.
Összegzés
A Viofo-k eddig is a legjobb „budget” kamerák voltak a piacon, a gond csak az, hogy az A119 V3 nagyon nem ebbe az ársávban tartozik. Ezt ráadásul további kiegészítők „megvásároltatásával” éri el a cég, hiszen a polarizált szűrő, vagy a fixre kötő szett sokat dob a használhatóságon.
A fentieket leszámítva viszont egy kifejezetten kellemes eszközt ismertem meg a Viofo A119 V3 személyében, szuper képminőséggel, remek fényérzékenységgel. Könnyű elrejteni, nem idegesítő, szóval tényleg tipp-top, csak a 47 000 Ft-os árat kell valahogy feldolgozni. Vicces övön aluli ütés, hogy az EU Priority Line áfa- és vámmentes szállítás további 1400 Ft-ba kerül.
Pro
- Kiváló képminőség, nagy felbontás
- Könnyen elrejthető
- A kapacitoros megoldások nagyon megbízhatóak
- Kikapcsolható hang és fényjelzések
- Képes fejjel lefele is rögzíteni
Kontra
- Drága
- Röhejes, hogy filléres kiegészítők nem férnek bele az árba