hirdetés

AZDOME M300 autós menetrögzítő kamera

Az alacsony ár ára

teszt
AZDOME M300 autós menetrögzítő kamera 1

Forrás: Banggood

írta: Don Kartács
2023-04-13

Az AZDOME nem ma kezdte az autós – alias DVR – kamerák gyártását, most két modellel, az M27-tel és a kisebb testvérével, az M300-zal rukkolt elő, mindkettő egy app alapú, duális szenzort használó megoldás. Ebben a cikkben az olcsóbbik, 1296P felbontású M300-ról lesz szó, amiért 17 300 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek a BGXIFD476 kóddal, szállítással együtt, az áfát pedig a Banggood fizeti a termék után.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 9
  • design és anyagminőség: 8
  • felszereltség, funkciók: 9
  • ergonómia: 7
  • ár/érték arány: 9

8.4

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Ami a front kamera formáját illeti, engem a 70mai M300-ra emlékeztet,

vagyis egy henger, aminek állíthatjátok a dőlésszögét. A picike, kijelző nélküli test azért nagyon előnyös, mert könnyen elrejthető a tükör elé, és mivel a szélvédő csillog, kívülről is nehéz észrevenni. Plusz az sem baj, hogy éjszaka nem világít folyamatosan valami az arcotokba. Az már kicsit bénább, hogy egy micro USB porttal kell vacakolni, jobb lenne a Type-C. Van rajta külön egy WiFi gomb, hiszen ezt működtetni energiaigényes feladat, így ez ki/be kapcsolható, és igazából csak az applikáción keresztüli eléréshez szükséges.

Ami a technológiát illeti, ez egy szuperkapacitoros megoldás, vagyis nem akkumulátorról megy.

Valójában persze van benne egy pici, 1 mAh-s akku a dátum megjegyzéséhez, de ennyi. A szuperkapacitoros kialakításból két dolog is következik: sokkal jobban ellenáll a hidegnek/melegnek mint az akkus megoldások, így hosszabb az élettartama, illetve nem képes hardwire kit nélkül – amit JYX04 néven kell keresni – automata funkciókat használni. Utóbbit úgy kell érteni, hogy például a parkolás módban feléledéshez direktben be kell kötni az autó biztosítéktáblájába a kamerát, de az ehhez szükséges kiegészítő nem a csomag része, így nem is tudtam tesztelni a funkciót.

A másik a GPS modul, amit nem tartalmaz a doboz,

és erről is mélyen hallgat a leírás, de még a hivatalos honlap sem említi. Ez a chip felelős azért, hogy baleset esetén rögzítse a pozíciótokat, illetve, hogy egzakt sebességadatokat adjon vissza, és ezt megjelenítse a képernyő bal alsó sarkában. Mivel ezek a dátumbélyegzőhöz hasonlóan rákerülnek a felvételre, ezért később jó eséllyel felhasználható bizonyítási eljárásokhoz. Szóval jó lett volna, ha ez is a szett része. A másik a G-szenzor, ami nem más mint egy gyorsulás érzékelő és zárolja – írásvédetté teszi – ütközéskor a felvételeket, illetve meg is jelöli őket, ami szintén a vitarendezésnél jöhet jól. Ezeket nem is törli a kamera, akkor sem, ha loop recordingra – vagyis körkörös felülírásra – állítjátok az eszközt.

Forrás: AZDOME homepage

Ami a két kameraszenzort illeti, az alábbiakat sikerült kinyomozni:

  • első kamera: 1296p felbontás, Sony Starvis szenzor, f/n 2.0 apertúra érték, 150 fokos FOV, Mstar8336N chip (de ez persze csak egy erős tipp, a gyártó nem közli le)
  • hátsó kamera: 1080p felbontás, 2 MP-es GC2053 – Galaxy Core – CMOS szenzor, 16:9-es képaránnyal, 95 fokos FOV

Mint látható, nem igazán egyértelmű, hogy mi is van az AZDOME M300-ban, a fenti infókat is mindenféle fórumokból kellett kibogarásznom. Ez azért nem szerencsés, mert például az éjszakai felvételekhez mindenképpen szükség lenne egy jó Sony szenzorra, de hát vagy az van benne, vagy nem. A másik csíny, amit a kameragyártó elkövetett, hogy a műszaki paraméterek terén előtérbe tolta a fő kamerát, mert ez majd eladja a szettet. Csak hát ha hátulról csattannak belétek, akkor nem az lesz a mérvadó, hanem a hátsó kamera képei.

hirdetés

Van továbbá egy másik probléma is a hátsó kamerával: kell neki valahonnan 12 V-os tápot adni, ugyanis egy piros, csupasz végű vezeték áll ki a jack csatis kábelből.

A hard wire kit viszont nem része a szettnek, sőt, a leírás még csak nem is említi, hogy van a dobozban egy segédkamera, ami azért gáz. Kerestem hozzá bekötési útmutatót, de semmi értelmeset nem találtam a neten, így maradt a hátsó megfigyelő egység a dobozban. Itt már sejtettem, hogy AZDOME M300 néven mindenféle szetteket lehet(ett) kapni, van amelyikben csak a sima front kamera található meg, aztán ott van a GPS-es verzió, az első-hátsó kamera páros, és akkor még külön a hardwire kit. Ebben az ügyben lehetett volna sokkal egyértelműbb is a sajtóanyag, mert így a vásárló csak akkor szembesül az „elefánttal a szobában”, mikor már megjött a cucc, és kibontotta azt.

 

AZDOME M300 – Olcsó és ez látszik is

A felszerelés nem túl bonyolult, meg kell tisztítani zsíroldóval az üveget, felnyalni rá a dobozban található filmet, felcuppantani rá a tartót – sínes megoldás, a kamera lehúzható róla -, irányba állítani a kamerát, leszedni az appot, bekapcsolni a kamera WiFi modulját, csatlakozni hozzá az „12345678” jelszóval és már indulhat is a móka, az alap paraméterek beállításával.

Érdemes beállítani az időbélyeget, illetve finomhangolni a G-szenzort,

mert ha túl gyorsan bekapcsol, akkor hajlamos feleslegesen zárolgatni a videórészleteket. Már többször szívtam memóriakártyákkal DVR kamerák kapcsán, itt a maximum méret 64 GB-os lehet, ha valami nem működik nálatok, akkor általában a fájlrendszer nem tetszik neki, formázzátok újra más beállításokkal. Fussuk át gyorsan az appot, hiszen nincs beépített kijelző, így nem baj, ha tudjátok, mi hol van. A kezelőfelület nagyon egyszerű, le lehet szedni a már elkészült anyagokat, élőképet kérni, a szoftvert frissíteni, ki- és bekapcsolni a hangot, felbontást állítani, illetve, ha megfelelő módon bekötöttétek a hátsó kamerát, arra átváltani.

Pár béna apróság azért van, például nem lehet neten keresztül szoftvert frissíteni a hardveren.

A másik nem tudom kit fog zavarni, de a tápkábel beletakar a micro SD kártya foglalatba, ami azért jó, mert így véletlenül sem tud kiesni, és azért rossz, mert menet közben nem lehet kivenni. Szerintem ez utóbbi nem is életszerű, szóval én nem bántam, hogy ez egy ilyen megoldás. A hangalapú vezérlést külön aktiválni kell, csak angolul fogad és csak bizonyos parancsokat, ennek a listáját is az app tartalmazza. Ez a felhasználási mód egyébként pont vezetés közben jön jól, így nem kell a kezetekkel sem a kamerán, sem a telefonon babrálni.

Elindultam körözni a kamerával, és meglepve tapasztaltam, hogy egészen jó képet ad, ellentétben az AZDOME M27S-sel.

Érződik, hogy ez nem 1080p, jobb a részletesség, de kicsit fakók a színek, az ég kiég, de a rendszámok és a feliratok tökéletesen olvashatók, ezzel semmilyen gond nincs. A hangja is egészen jó, simán lehetett érteni a beszélgetéseket, de még a rádiót is élvezhető minőségben lehet visszahallgatni. A működésről és arról, hogy elindult a felvétel, egy pici piros LED tájékoztatott, így különösebben nem hiányoltam a kijelzőt. Az appon keresztül bármikor rá tudtam nézni a képre, már amennyiben nem felejtettem el kikapcsolni a mobil internetet, mert akkor a csomagok elkóboroltak, és az app nem adott élőképet. Olyan nagyon egyébként nem fogjátok skubizni az aktuális felvételt, ugyanis saját tapasztalatból tudom, hogy én sem teszem, pedig évek óta van a kocsimban kamera. Elég megnyugvás az, hogy elindult a rögzítés, és ezzel megtettétek, amit lehetett.

Egy dolgot hiányoltam, a GPS meglétét,

de ezt kompenzálja az alacsony ár. Így nem is kerül helymeghatározásra alkalmas adat a videókba, és az AZDOME GPS Player alkalmazását sem érdemes leszedni, mert nem lesz belőle mit kiolvasni. Ezt leszámítva viszont nem rossz a cucc, ellentétben a nagyobb, M27S nevű testvérével.

Összegzés

Összességében egy decens, ha nem is fantasztikus kamera az M300, van néhány hibája, amivel együtt lehet élni. Az anyaghasználata lehetne jobb, és nagyon hiányzott a GPS is – elvileg külön lehet hozzá venni -, de ami inkább bosszantott, hogy a segédkamera nem a fő kameráról kapja a tápot, hanem külön be kellett volna kötni. A képe viszont ennyiért jó, ahogyan a hang is, egyszerű kezelni, könnyű elrejteni, így megéri az érte kért pénzt.

17 300 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek a BGXIFD476 kóddal, szállítással együtt, az áfát pedig a Banggood fizeti a termék után.

Pro

  • Olcsó, főleg két kamerával
  • Hangalapon is lehet vezérelni
  • Mivel nincs kijelzője, kimondja, mi történik éppen
  • Könnyen elrejthető, diszkrét
  • Elég jó kép és hang

Kontra

  • Rengeteg verzió, nehezen kibogozható, melyik-melyik
  • A hátsó kamera bekötéséhez hard wire kit kell, ami nincs benne a csomagban és a parkolás funkció is csak így működik
  • Láttam már jobb anyaghasználatot
  • Ebben a pakkban nem volt GPS

hirdetés