Gaciron és Xanes bringalámpák tesztje | RendeljKínait

Gaciron és Xanes bringalámpák tesztje

Világítás fél pénzen

teszt
írta: Jackal
2020-10-13

Itt van az ősz, itt van újra, és vele együtt a sötétség. Ez pedig hatványozottan előtérbe tolja a különböző járművekre szerelhető világításokat, mi ebből szedtünk össze egy nagyobb adagra valót. Három front és egy hátsó bringalámpa került terítékre, az egyik ráadásul egy dupla szett, és a legdrágább darab sem került 8 000 Ft-nál többe, amiből még lejön a -30%, a BGAP115 kuponnal. Igazi budget termékek, néhány érdekes extrával, ezeket fogjuk most kivesézni.

Xanes SFL12

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 7
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 10

8.4

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés. Ez a funkció még nem elérhető.

Légy te az első

Xanes SFL03

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 9
  • design és anyagminőség: 8
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 10

8.8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés. Ez a funkció még nem elérhető.

Légy te az első

Gaciron V10-500

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 9
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 8
  • ár/érték arány: 8

8.4

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés. Ez a funkció még nem elérhető.

Légy te az első
Gaciron és Xanes bringalámpák tesztje 2 Balról jobbra: Xanes SFL12/Gaciron V100/Xanes SFL03/STL03

A tesztjárművek szerepét egy Csepel Budapest B 26″-os kerékpár és egy Inmotion V5F unicikli töltötte be, mindkettő napi használatban van, főleg amióta a vírushelyzet miatt jobb elkerülni a tömegközlekedést. Értelemszerűen a kerékpár kormányára könnyebb volt a bilincsekkel felrögzíteni a világító testeket, mint az egykerekűre, utóbbinál némi trükközésre volt szükség.

 

Xanes SFL12 bringalámpa

Nem véletlenül ez a lámpa kerül a legkevesebbe, már a csomagoláson is látszik a minimalizmus. Ez persze nem baj, az SDFL12 az igazi megúszós olcsósított brinyó lámpa, ami a kispénzűeknek szól. A dobozban a kötelező kellékeken túl – leírás, USB kábel, felfogató bilincs – csak a lámpa található. Érdekes, hogy a leírásban EOS220 néven említik, gondolom ez egy átbrandelt termék, így több néven is belefuthattok.

Ami nagyon tetszett a Xanes SFL12-ben, az a kialakítás.

A nem különösebben prémium műanyagházba integráltak egy kijelzőt, amin nyomon követhetitek a töltöttséget, és azt is, hogy a fényérzékelő mód éppen bekapcsolt állapotban van-e. A két LED között ugyanis egy pici ablakon keresztül kandikál ki a szenzor, ami folyamatosan figyeli a fényviszonyokat, és állítja a lámpa fényerejét, ha arra szükség van. Ez azért a 4600 Ft-os ár tudatában szerintem elég nagy extra, főleg, hogy a fénysugár ereje is három lépcsőben állítható.

Minden lépés egy újabb mód, sorban 600 – a leírás szerint 250 -, 90 lumen és egy SOS mód, ami tulajdonképpen stroboszkópként funkcionál. A maximum fényerő éppen elég városi bringázáshoz, durván 50-100 méterre világít, a lencse speciális kiképzésének köszönhetően előre és lefele egyszerre. Kicsit foltos a képe, de összességében nem rossz, különösen nem ennyiért, de nyilván a drágább lámpák, mint a Gaciron V9S-1000 többet tudnak. Az üzemidő nem különösebben extra, a nagyobb fokozatban 2 óra 20 percet mértem, állítólag a kisebben 10 órát is képes üzemelni. Mivel beépített akkus és egyetlen mozdulattal eltávolítható, ezért nagyon egyszerű újratölteni, és egyébként is levenném a bringámról, nehogy valakinek megtetsszen, míg nem vagyok ott. A LED pontos típusáról és az IP védettségről nincs infó, a Banggoodon pedig mindenféle össze-vissza adat van fent, ami nem sokat segít a dolgok megfejtésében.

A felrögzítésre használt szilikon bilincs elég jól használható, egy kicsit nyúlik is, így viszonylag nagy tartományban állítható, majdnem mindenféle kormányra rámegy.

Forgatni viszont nem lehet, csak dönteni, ez csak a drágább eszközök kiváltsága.

Így viszont az “ökörszarv” kormányokra, mint ami a városi bicikliknek van, csak ferdén lehet feltenni. Összességében azt mondhatom, hogy ha eltekintek a gyengébb anyaghasználattól, az egyszerű csomagolástól, akkor egy igencsak jó ár/érték arányú lámpát tett le az asztalra a Xanes, 4600 Ft-ért. Slusszpoén, hogy ez további 30%-kal csökkenthető a BGAP115 kuponnal, így 3800 Ft-ért érhető el, szállítással együtt, kínai raktárból. Aki nem szeretne várni, az 5000 Ft körül Csehországból is behúzhatja a cuccost.

 

Xanes SFL03 és STL03 bringalámpák

A következő tesztalanynak van egy párja, hiszen egy hátsólámpával együtt, csomagban érkezik. Az STL03 lámpa önmagában 3000 Ft körül van, és több lámpa kombóban is kapható, amit ezen a linken nézhettek meg. Miért esett akkor a választásom az SFL03-ra? Nézzük meg sorban, hogy a durván 3300 Ft-os lámpa milyen jópofaságokat tartogat számotokra.

A pilács annyira olcsó, hogy még leírás sem járt hozzá, viszont több forrásból ellenőrizve az adatokat, mindenhol azt olvastam, hogy IPX4 védettséggel rendelkezik és 600 lumen fényerővel világít. Ez akár valós is lehet, megmérni nem tudtam, de érzésre nagyjából ugyanaz, mint az SFL12, viszont a V10-500-nál egyértelműen gyengébb. A világítótest 4 lépcsőben állítható, erős, gyenge, SOS és stroboszkóp módok között. A visszajelzés nagyon hasonló a Xanes SFL12-höz, itt is egy háromlépcsős LED sort kombináltak egy fényérzékelő szenzorral. Az első mutatja a töltöttséget, a másik pedig a fényviszonyoknak megfelelően kapcsolgatja a lámpát.

Gaciron és Xanes bringalámpák tesztje 7 forrás: https://www.letenyemedia.hu/cikkek/kekfeny/9-kotelezo-bicikli-tartozek–hogy-meguszd-a-buntetest.html

A felfogatás is megegyezik az előzővel, itt is az a gond, hogy oldalra nem fordítható a lámpa, viszont amikor mindkét modell fent volt, akkor jöttem rá, hogy a probléma tulajdonképpen megoldódik a páros használattal. Az üzemidő itt is attól függ, melyik módban használjátok, maximum teljesítményen 3 óra30 percet mértem, ami a gyors eltávolíthatóságot és az USB-s újratöltést is a képbe helyezve szerintem rendben van. A vetített kép nagyjából ugyanolyan, mint az SFL12 esetében, bár a lencse egy kicsit más, viszont a LED típusát itt is homály fedi.

Az STL03 kódnévre hallgató hátsó lámpa érdekes darab, már a felfogatása is különleges. Felcsíptethető ruhára, táskára, de a nyereg alá is rögzíthető egy szilikon pánttal. Forgatható is, így függőlegesen és vízszintesen is használható. Kétféle módban képes működni, amit dupla kattal váltogathattok. Az egyikben statikus, és minden újabb nyomás állítja a fényerőt, a másikban villog. Így jön ki az összesen hat mód, ami szerintem bőven elegendő minden helyzetre.

További érdekesség, hogy ez a lámpa alumínium és műanyag felhasználásával készült, és szerintem meglepően jó a minősége ahhoz képest, hogy mennyibe kerül.

Ráadásul itt kiderül a védettség is, nagyjából az elérhető maximumot tudja, IPX8-cal rendelkezik. Ami nagyon tetszett benne, hogy nem feltétlenül kell bringára szerelni, esténként futás közben is használtam, a nadrágom hátsó felére csíptetve. Igazából a 2900 Ft-os ára meglepően olcsó, szerintem ennél többet is megér a cucc.

Összességében nekem nagyon bejött a szett, szerintem ezt vinném haza, de ebben nagy szerepe van a csíptetős hátsó lámpának, amit kellően széleskörűen lehet használni. Ha pedig a 6300 Ft-os árból kivonom a lámpa 3 rugóját, marad 3300 Ft. Itt is használható a BGAP115 kupon, így a teljes szett elhozható 30%-kal csökkentett áron, 4900 Ft-ért, ami már tartalmazza a szállítást is.

 

Gaciron V10-500 bringalámpa

A Gaciron lámpája abból a szempontból hozza a formáját, hogy ez a hármas legjobb minőségű eszköze. A test alumínium, finomabb a kidolgozás, de azért meg sem közelíti a Gaciron V9S szériát, ami tényleg nagyon prémiumnak érződik a V10-500 mellett. Az 500 itt a fényerősséget jelenti lumenben kifejezve, és van belőle egy V10-800 verzió is, értelemszerűen az az erősebb. Tapasztalataim szerint ez világított a legfényesebben, cserébe maximum fokozaton csak 2 óra 15 percig bírta.

A lámpa felépítése és használati logikája gyakorlatilag megegyezik a másik két konkurensével, ez is beépített akkumulátoros, USB-n tölthető, de egy fontos extrával rendelkezik: forgatható. Ehhez kaptok mindenféle szilikonos rögzítőket, gumibetétet a felfogatáshoz, viszont leszerelni jóval nehezebb, mint a másik két lámpát, vagyis aki fél a “lopkovicstó”, annak nem ideális választás. A V10-500 fényereje ötlépcsőben állítható, de fordított logikával, mint a többi, villogással kezd, amiből az egyik az SOS, majd 3 fokozatban kapcsolható, egyenletes fényt bocsájt ki.

A lencséje magasan ennek a legjobb, szépen, egyenletesen teríti a fényt, hiába, ez mégiscsak egy Gaciron.

A védettsége IPX6 szabványnak megfelelő, szerintem később ázna be, minthogy a váz rozsdásodni kezdene. Fényérzékelő szenzort viszont nem kapott, így marad a kézzel kapcsolgatás. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a kisebbik fényerejű is durván kétszer drágább a Xanes SFL12-nél, nagyon nem mindegy, hogy valami 4600 vagy 9800 Ft, viszont ebből is lehet 30%-ot faragni a BGAP115 kuponnal, így a szállítást is magába foglaló végösszeg a sokkal barátibb 7400 Ft-ra csökken.

 

Gyakorlati tapasztalatok

Megosztanék pár érdekességet, amire a gyakorlatban jöttem rá. Az első, hogy a szilikon pántot húzzátok meg izomból, nem fog elszakadni, viszont ha kicsit is lötyög a lámpa, akkor menet közben, a rázkódástól el tud fordulni. A tartósínre fel lehet tenni a lámpákat fordítva is, valamelyik így is a helyére ugrik, de van, amelyik nem, ezt típusonként ellenőrizni kell. Ez azért fontos, mert ha a hagyományos módon teszitek fel, akkor a pánt vége belelóghat a lencsébe, ami ritka idegesítő tud lenni.

A Gaciron forgathatósága elég nagy előny, ha a kormány nem egyenes, ahogyan az a galériában lévő képeken is látható. Mivel a Xanes lámpák ezt a funkciót nem tudják, ezért mindenképpen célszerű a kormány egyenes részére felszerelni őket, de ha ide valamiért nem tudjátok, akkor egy kicsit oldalra lefele kell pozícionálni a vetítési irányt. Bár ez nem a lámpák hibája, a kosárral vagy egyéb csomagtartóval felszerelt bringákra macerásabb felszerelni a világítótesteket, de azért nem lehetetlen.

Arra is figyeljetek, hogy a kiegészítők betakarhatnak a fénysugárba, ahogy a képeken látható Csepel Budapesten is előjött a probléma. A bowden mozgása okozhat még ilyesmit, illetve a fronton a kosár, míg hátul a csomagtartó és az alacsony ülés kombinációja az, ami miatt a lámpa fénye nem kellő mértékben látszik. Én egyszerűen átszereltem a nyeregcsőről a csomagtartó hátuljára a Xanes STL03-at, de itt is húzzátok meg kellő erővel a pántot.

Összegzés

Egy hármas tesztnek általában szokott lenni győztese, viszont itt nem tudok ilyet hirdetni, de azért megosztom veletek a gondolataimat. Természetesen a fenti pontok alapján azért lett egy első, de az értékelésből nem lehet mindent kiolvasni. Például azt biztosan nem, hogy a gyengébb minőség ellenére a Xanes SFL12 a legmegúszósabb, de mégis használható, olcsó bringalámpa a BGAP115  kóddal “lekuponozva” 3800 Ft-ért, amit eddig használtam. Nem lennék meglepve, ha az alacsony árnak lennének rajongói, főleg ha már rendelkeznek hátsó lámpával.

Az igazi szuper “all rounder” viszont a Xanes SFL03+STL03 pakk, én őket szerelném a bringámra, mert az ár/érték aránya ennek a csomagnak a legjobb, aBGAP115 kuponnal elérhető 4900 Ft-os ár rendkívül alacsony. A Gaciron V10 pedig azoknak fog bejönni, akik a minőséget és a forgathatóságot részesítik előnyben, vagyis nézőpont kérdése, hogy ki mit választ. Egyikkel sem lehet rosszul járni, ráadásul mindegyik ára vámhatár alatt mozog, így többletköltségekre sem kell számítanotok.

Pro

  • Xanes SFL12: a hármas legolcsóbbja, jópofa fényérzékelő szenzorral.
  • Xanes SFL03: a szettben hátsó lámpa is van, igazi ár/érték bajnok, ennek a leghosszabb az üzemideje, és ez is fényérzékelős.
  • Gaciron V10-500: a legjobb minőségű a hármasból, ez teríti a fénysugarat a legegyenletesebben és a tartója oldalra is forgatható.

Kontra

  • Xanes SFL12: elég gagyi anyagminőség, oldalra nem forgatható.
  • Xanes SFL03: oldalra nem forgatható.
  • Gaciron V10-500: elég drága, rövid üzemidő maximum fokozaton.