hirdetés

WPL C24 távirányítós autó teszt

Megvesz a kinézete, de mást nem tud felmutatni

teszt
WPL C24 távirányítós autó teszt 1

Forrás: Banggood

írta: Don Kartács
2022-05-13

Ellentétben a korábban tesztelt RC modellekkel, a WPL C24 egy kicsit felnőtt LEGO is, nemcsak távirányítós autó. Teljesértékű, minden benne van a dobozban, de bizonyos elemeket nektek kell kézzel felpakolnotok, szóval a móka egy minimális építéssel is megfűszerezhető. Az 1:16 méretarányú jármű az alacsony sebessége miatt beltérben is használható, így akár kisebb gyerekeknek is adható ajándékba. Az ára 18 300 Ft a BGHU2058 kóddal, kínai raktárból, de van belőle másik karosszériával ellátott verzió is, cseh raktárból, 17 000 Ft-ért.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 8
  • felszereltség, funkciók: 6
  • ergonómia: 5
  • ár/érték arány: 7

6.8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

A fentiekből látható, hogy bizonyos C24-es kiszereléseket nektek kell majd összelegóznotok,

de ha erre nincs igényetek, akkor majdnem teljesen összeszerelt állapotban is megvehető. Nekem a fehér nyitott jött be jobban, ezért lett ez a tesztalany, és ez is olyan formában érkezik, hogy azért egyes elemeit – pl. a matricákat, az oldal elemeket, az elejére a vonószemeket – nektek kell felraknotok a járműre, ami az élvezet egy újabb rétegét jelenti. Ha gyereknek adjátok ajándékba, akkor ráadásul a készségeket is fejleszti. 10-15 perc alatt összerakható, nem túl bonyolult feladat, de mégiscsak szerelgettek egy kicsit. Az egy másik kérdés, hogy a leírás nem segít abban, hogy minek hova kell kerülnie, szóval ezt nektek kell kitalálnotok.

Most, hogy tisztáztam a koncepció lényegét, ráfordulok a minőségre, aminél már láttam jobbat.

Nem mondom, hogy rossz, de mivel itt nem egy hártyavékony karosszéria van rajta, hanem egy viszonylag masszív felépítmény, ezért jobban látszanak az illesztési hézagok, meg a gyengébb minőségű műanyag. Persze még így is rendben van a cucc, főleg, ha felpakoljátok rá a kiegészítőket meg a matricákat, akkor azért egész pofásra összeáll a kocsi. A platós kialakítás miatt az akkumulátort a teherautó hátsó dobozába lehet elrejteni, de ha felrakjátok a platóra, akkor egy bazi nagy telep is elfér itt, szóval az akku kapacitást, és ezzel a játékidőt a sokszorosára lehet növelni.

Erre szükség is van, mert eléggé ványadok ez az 500 mAh-s 2 cellás akkumulátor,

amire gyárilag 25-30 percet adnak meg, de azért gyorsabban is le lehet azt meríteni egy kis igyekezettel. Aztán meg 3 óra töltés következik, szóval jobb lenne ide valami bikább áramforrás. A futómű sajnos műanyag, mindenhol. Mivel a cucc kardántengelyekkel hajtja meg a két diffit, ezért van a dolognak egy kis lötyögése, de szerencsére a maximum 15-20 km/órás – mármint a gyártó szerint, mert szerintem inkább tíz – végsebesség ezt azért nem fogja kinyírni. A pickup egész jól rugózik, de azért érezhető rajta, hogy ez nem egy ugrálásra kitalált darab, mint a Xinlehong Spirit vagy a Flyhal FC610, amik igazi veretős járgányok. Mivel az előbbi ára megegyezik a WPL C24-gyel, aki vadulni akar, azt vegye, aki pedig egy szebb makettet szeretne, az a C24-et.

Forrás: Banggood

Sajnos a távirányító egy igazi nyomorúság, mind anyaghasználatra, mind kialakításra.

Először is, kicsi, másrészt meg elég rossz fogni, főleg ha meleg van. Gyenge műanyagok, az akkucseréhez – 2 darab AA elem kell bele – csavarozni kell, semmiféle gumírozás vagy szivacsozás nincsen. Trim gomb viszont van, tehát ha az egyébként tisztességes úttartáson akartok finomítani, akkor arra megvan a lehetőségetek. A gáz egész tűrhetően adagolható, aminek leginkább az az oka, hogy a WPL C24 tetű lassú. Olyan lassan megy, hogy alig akartam elhinni, hogy ez komoly.

Először is, a végsebessége töredéke annak, amit a gyártó állít.

Eleinte még kerestem valami “turbo boost” gombot, hogy biztos feljebb lehet ezt az egészet kapcsolni, de nincs ilyen, szóval jogosan hívják angolul “crawlernek”, mert ez tényleg inkább odakúszik/mászik, ahova kell, mert annyira tetű lassú. Ez eléggé meg is öli az élvezetet, kb. 3 perc után iszonyatosan untam vele a játékot. A másik a hangja, a 180-as szénkefés motor rettenetesen nyávog, semmi “férfias” nincs az egészben, inkább olyan, mintha valaki egy macskát kínozna a háttérben. Ráadásul mindenféle kábelek és egy dióda is van az alján, szóval erőteljesen megkérdőjelezem a folyadékállóságát, ami egyben azt is jelenti, hogy egy tócsán már nem biztos, hogy át mernék menni vele. A kereke is keményebb, mint az átlagnak, ami nem igazán jó terepre, valahogy ez sem stimmel a WPL C24-nél.

Viszont, bárminek neki lehet menni vele beltérben, semmi nem sérül meg tőle,

mert a lassúsága miatt nem képes elég mozgási energiát felhalmozni. Arra viszont tökéletes az ereje, hogy átküzdje magát a küszöbökön, viszont kültéren annyira nincs teljesítménye, hogy vagy át sem megy a komolyabb akadályokon, vagy csak szenved. És ez a nagy baja, ha egy igaz “crawlert” szeretnék, akkor valami lánctalpas megoldást választanék, mint az Eachine EAT06, mert sokkal jobban kidolgozott, kb. ugyanennyibe kerül és sokkal erősebb is.

Összegzés

Remek makett lenne a WPL C24-ből, mert nagyon pofásan hozza az amerikai Ford pickupok feelingjét, csak nem szabad közel menni hozzá, mert akkor kiderül, hogy egy nem túl jó minőségű, jártányi erővel sem rendelkező terepjáróról van szó. A fő baja az, hogy egyszerűen rossz irányítani, lassú, kis szögben fordul, valahogy kellemetlen használni.

Viszont egy 10 év alatti gyereknek ajándékként adva jó lehet, főleg, hogy egy csomó cuccot fel kell rá rakni, lehet matricázni is, szóval ez nem rossz móka, csak vannak a piacon ennél sokkal jobb cuccok, mint az Eachine EAT06. Az ára 18 300 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint). a BGHU2058 kóddal, kínai raktárból, de van belőle másik karosszériával ellátott verzió is, cseh raktárból, 17 000 Ft-ért.

Pro

  • Jópofa, hogy részben össze kell rakni
  • Jól néz ki

Kontra

  • Borzalmas irányítani
  • Gagyi táv
  • Alacsony végsebesség (bár ez bizonyos esetekben akár előny is lehet)
  • Ennyi pénzért sokkal jobb modellek is vannak

hirdetés