hirdetés

Touroll Snodal S1 elektromos kerékpár teszt

Elektromos monstrum

teszt
Touroll Snodal S1 elektromos kerékpár teszt 1

Forrás: Geekbuying

Raven96
írta: Raven96
2024-10-21

A Touroll egy viszonylag friss, néhány hónappal ezelőtt napvilágot látott márka, ami többféle elektromos kerékpárral rendelkezik és ezek közül a Snodal S1 be is gurult hozzánk tesztre. Fatbike lévén 20×4 colos gumikkal rendelkezik, így a buckás terepeket sem lesz nehéz meghódítanod vele. 5 rásegítési fokozatból választhatsz, amivel akár 100 kilométeres hatótávon keresztül is támogat. Az S1MTBBIKE  kuponkóddal most 300 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért megrendelhető a Geekbuying oldaláról, lengyel raktárból, ingyenes szállítással.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 9
  • design és anyagminőség: 10
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 9

9

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

A csomag szétborítása után kezdődhet a legózás,

de, ha nem vagy túl jártas a témában, akkor az alábbi videó óriási segítségedre lesz. Az S1 összeszerelése egyébként nem bonyolult, sokkal egyszerűbb, mint a bringát kiműteni a dobozból. Ha ezen túl vagy, akkor már „csak” néhány alkatrészt kell a helyére illesztened, legegyszerűbben az alábbi sorrendben:

  1. kormány
  2. első fény az első sárvédővel együtt
  3. első kerék
  4. pedálok
  5. ülés
  6. hátsó lámpa
  7. fényvisszaverők

A dobozban minden szerszámot megtalálsz, amire szükséged lesz és ezen felül még egy kiváló használati utasítást, illetve természetesen töltőt is rejt a csomag. Két kulcsot szintén mellékel a gyártó, amik nemcsak az aksi kiszedéséhez kellenek, hanem a kerékpár bekapcsolásához is, illetve egy gázkart szintén találsz majd a pakkban, ami opcionális.

Az S1 anyaghasználatára nem lehet panasz, a váza rettentően masszív, alumíniumötvözetből készült, az illesztések pedig szépek.

A formája elég érdekes, mert egyből látszik, hogy ez ad otthont a böszme, 15,6 Ah kapacitású akkumulátornak, amit bármikor kivehetsz a helyéről, így lemerülés esetén a bringát sehova sem kell cipelned. Ez adja az energiát a 250 wattos motornak, amit kétlek, hogy csupán csak ekkora teljesítménnyel rendelkezne, főleg, mert 60 Nm nyomatékot ad le. Tesztalanyunk műszaki paramétereit elnézve léteznek nála brutálisabb járgányok is, ilyen például a fentebb említett Lankeleisi MG600, amivel még év elején gurult Don Kartács kollégám szolid 70 kilométert, egyetlen feltöltésből.

A Snodal hatótávja papíron 100 kilométer pedelec üzemmódban

és korrekt módon leírja a gyártó, hogy ezt egy 75 kilogramm tömegű személlyel mérték le, folyamatos, 15 km/órás sebességgel, sima úton, erős szél nélkül, 26 Celsius fokban, viszont, ha felszereled a gázkart, akkor hamarabb elfárad az akkumulátor.

5 fokozatú rásegítésből választhatsz, aminek a maximuma 25 km/óra, de, ha ezt kevésnek érzed, akkor a komputer rejtett menüjében orvosolhatod a problémát. A megfelelő sebesség eltalálásáról egy hétsebességes Shimano Tourney váltó gondoskodik, amivel nem is olyan régen találkoztam, méghozzá ezeken a szintén pedálszenzoros kerékpárokon: Motus City MYT2022, Eskute Netuno. A megállásban bowdenes fék segít, két darab, 160 milliméteres tárcsával. Nézzük, milyen terepet képes meghódítani a Touroll Snodal S1!

hirdetés

Touroll Snodal S1 elektromos kerékpár teszt – Őszi csapatásra született

Minden alkalommal, amikor egy új tesztjárgányt elviszek nullrevízióra, abban reménykedem, hogy tudok valami újat mutatni Jánosnak, a Roll-Base tulajdonosának, de ez eddig nagyon kevés alkalommal sikerült, hiszen a piac tele van white label termékekkel. Lehet, hogy a Touroll Snodal S1-gyel még nem találkoztál, viszont Engwe EP-2 Pro elnevezéssel már láthattad valahol korábban. Teszten ugyan nem járt nálunk, de a márka egy másik modellje igen, méghozzá az Engwe L20.

Azóta nem sok minden változott, legalábbis a dizájnra való tekintettel.

A kerék kicsit másmilyen lett, viszont a vázat, a pedálokat és a sárvédőket egyértelműen megtartották. Az akkumulátor nagyobb lett, a 13 Ah kapacitású darabot egy 15,6 Ah kapacitásúra cserélték, aminek a teljes feltöltése 6-8 órát vesz igénybe. A két elektromos kerékpár képeit elnézve a Shimano Tourney váltó és az első villa is megmaradtak. Utóbbinak nagy előnye, hogy lezárható és felnyitható ahhoz mérten, hogy milyen mértékű rugózásra van szükséged, ez pedig egy fatbike esetében, a változatos terep miatt elengedhetetlen. A biciklinek 50 milliméter hosszú rugózási útja van, de például lebetonozott út előtt nem árt fixálni, hogy ne rugózzon össze-vissza, feleslegesen.

Az S1 ekkora kerekekkel tényleg bármilyen terep meghódítására képes, legyen szó kavicsos, sáros, füves vagy homokos terepről. Az utóbbi esetén egyenesen verhetetlen a jármű,

ilyen bütykös gumiabronccsal tuti nem fogsz megcsúszni és az úthibákat is jobban elnyeli az átlagosnál, így még a durva terepen is dinamikusan haladhatsz. A kerékpár könnyen kezelhető a széles gumiknak köszönhetően, amik mindvégig stabil érzést, ebből kifolyólag magabiztosságot nyújtottak, de a különböző terepek meghódítása egészen addig tartott, amíg bele nem mentem vele egy királydinnye tüskéjébe, ami minden kerékpáros és túrázó ádáz ellensége. Nemcsak egy, hanem mindkét kerék defekttel végezte, így volt egy újabb utam Jánoshoz, persze csak azután, hogy haza tudtam vonszolni ezt a monstrumot.

A Touroll Snodal S1 kellőképpen személyre szabható, főleg, ha 160-200 centiméter közötti vagy, hiszen a kormány és az ülés magassága egyaránt állítható, a maximális terhelhetősége pedig 120 kilogramm. Ha „elmész a végletekig”, akkor kakasosan is tudsz rajta ülni, ami annak ellenére, hogy vicces látvány, valójában roppant kényelmes.

A széles gumik és a kakasos pozíció egyetlen hátránya, hogy így jóval több helyre van szükséged az alapvető létezéshez, mint amit eddig megszokhattál egy biciklin.

A járdán nem tudsz vele elsuhanni a gyalogosok között, ilyenkor egyszerűbb és biztonságosabb leszállni róla és inkább csak tolni, amit magától is megold a fatbike, ha a 6 km/óra sebességű séta üzemmódját választod. A megállásról dupla tárcsafék gondoskodik, ami elég jó, bár ez csak beállítás kérdése és valójában egy hidraulikus változat sokkal jobb lenne.

A rásegítés mértéke 5 fokozatban állítható: 12, 15, 18, 21 és 25 km/óráig képes besegíteni,

így ennyi a maximális sebessége is, legalábbis egészen addig, amíg ezt 32 km/órára módosítod a szervizmenüjében vagy olyannyira bika vagy, hogy ennél is jobban megtekered. Az első 3 fokozatot egyáltalán nem használtam, hiszen egy ekkora méretű és súlyú kerékpárnál jobban preferáltam a nagyobb mértékű rásegítést a dinamikus haladás érdekében, de az biztos, hogy 0 rásegítéssel nem sokan fogják ezt tekergetni. Mondanám, hogy autóval egyszerű a szállítása, hiszen összehajtható és még a pedáljai is lehajthatók, de tekintve, hogy az egész a 30 kilogrammos tömeget súrolja, sajnos így sem egyszerű.

Tesztalanyunkra egy nagyon kicsi komputer (KD58C) került, amit az első használat során gusztustalanul minimalistának találtam, egészen addig, amíg bele nem néztem a kerékpár használati utasításába. Itt ugyanis elég egyértelműen részletezi a gyártó, hogy a bekapcsológomb nyomkodásával minden fontos információt képes a tudtodra adni a kis kütyü, nem csak az aktuális sebességet, az akkumulátor töltöttségi szintjét és a választott rásegítés mértékét, így mindjárt más a gyerek fekvése. Ezeken felül láthatod még az adott út (trip) és az összes út (odoo) során megtett kilométerek számát, valamint a menetidőt, illetve az átlag- és a maximális sebességedet. A kijelzője nem érintős, alatta van 3 gomb, amivel nagyon egyszerűen irányíthatod és a szervizmenüje is könnyedén kezelhető.

A Touroll Snodal S1-re nem sok LED került, de azok rendben vannak, a fényük kellően erős. Az elöl lévő, fehér színű LED világítást és a hátul lévő, piros színű féklámpát is úgy tudod felkapcsolni, ha a komputer bekapcsológombját 2 másodpercig nyomva tartod, ugyanis ezek külön gombot nem kaptak. A tesztalany hatótávja papíron 100 kilométer, de már első olvasásnál egyértelmű volt számomra, hogy ennyit biztosan nem tudok belőle kihozni.

15 km/órás sebességgel, végig sima úton ez a gyártó számára kivitelezhető volt, de a valóságban senki sem így használ egy fatbike-ot.

20-25, majd 32 km/órára emelt maximális sebességgel veretve, változatos terepen és különféle időjárási viszonyok során 58 kilométer lett a vége, ami a Strava szerint is ennyi, viszont, ha a gázkart is felszereled, akkor még ennyi sem lesz. Persze, ha sima úton andalogsz vele, akkor többre is számíthatsz.

Touroll Snodal S1 elektromos kerékpár teszt 47

Forrás: Geekbuying

Touroll Snodal S1 elektromos kerékpár teszt – Szerviztapasztalatok

A nullrevízió során megpróbáltuk Jánossal alaposan körbejárni, hogy a homokos tengerpartok hiányában mégis kinek lehet előnyös választás egy fatbike hazánkban. Leginkább annak jó választás, aki elektromos kerékpárt szeretne, viszont a testtömege súrolja a maximális terhelhetőség határát, esetleg még hegyre is gyakran feljárna vele. Az átlagosnál komolyabb terhelés esetén is, ha értelmesen, tehát rendeltetésszerűen használod és vigyázol rá, akkor rengeteg kilométert megtehetsz vele, szinte a világból is kivisz.

Touroll Snodal S1 még nem járt a Roll-Base szervizben, ellenben Engwe márkájú igen, viszont azok is több ezer kilométerrel a hátuk mögött. Ebből kifolyólag a gumicsere és a kopó alkatrészek cseréje a leggyakoribb, a királydinnye tüskéi ellen pedig a slime a leghatásosabb megoldás, amivel a belső gumikat ajánlott feltölteni, a futárok jól ismerik. A bowdenes fék az egyedüli hátrány, hidraulikus változat jobb lenne ehhez a modellhez, de ez a legtöbb elektromos kerékpárra egyöntetűen igaz.

Összegzés

Nehéz rosszat mondani az S1-ről, hiszen kényelmesen és dinamikusan lehet vele haladni, ebben pedig nagy szerepet játszanak a széles gumik, de pont emiatt kompromisszumos választás is. Óriási szívás egy ilyen bringával defektet kapni, majd hazaszenvedni, hiszen komoly tömege van és rásegítés nélkül nem fogod sokáig mosolyogva tekerni. Ellenben a rendeltetésszerű használat és a szükséges szervizelés fejében egy sokáig életben tartható kerékpár lesz belőle, amivel két, terepen való veretés között még egy kisebb bevásárlást is lebonyolíthatsz, hála a hátsó kerék fölött lévő rácsnak, amire kosarat is tehetsz vagy így is rárögzítheted a hátizsákodat.

A Touroll Snodal S1 most az S1MTBBIKE  kuponkód felhasználásával 300 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért megrendelhető a Geekbuying oldaláról, lengyel raktárból, ingyenes szállítással.

Pro

  • Masszív anyagminőség
  • Széleskörűen személyre szabható, kényelmes
  • Dinamikus vele a haladás
  • Nagy hatótávokra képes

Kontra

  • Rásegítés nélkül nehéz tekerni, nagy a gumi ellenállása
  • A bütykös gumi minden terepen hangos
  • Brutális tömege van, nehéz megemelni

A Touroll Snodal S1 elektromos kerékpár nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

hirdetés