hirdetés

OOTD S10 elektromos roller teszt

Fürge méhecske

teszt
OOTD S10 elektromos roller teszt 1

Forrás: OOTD

Raven96
írta: Raven96
2024-06-06

Az OOTD S10 nem más, mint egy új elektromos roller, amit egy 1400 wattos motor hajt hátul és maximális sebessége 55 km/óra. Hatótávnak 60-70 kilométert ígér a gyártó, mindezt 10 colos kerekeken, mindenféle terepre megfelelő gumival. A BGRA188  kuponkóddal most 257 700 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte a Banggood oldalán, ami nem kevés, úgyhogy leteszteltük, tényleg olyan jó-e többféle terepre. A termék hamar megérkezik cseh raktárból, a szállítás ingyenes.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 7
  • ergonómia: 8
  • ár/érték arány: 8

8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Végre egy olyan elektromos roller érkezett, aminek a dobozból való kiemelése nem kétemberes dolog, hiszen közel 50 kilogrammok helyett itt „csak” 27 kilogrammot kell kiszedned. Ez egy sokkal élhetőbb tömeg, így arra is lesz esély, hogy bizonyos helyeken átemeld. A járgány nagyon gyorsan összerakható, gyakorlatilag csak a kormányt kell a helyére rögzítened, ami 6 darab csavar becsavarozásával jár, illetve két kábelt kell csatlakoztatnod.

Szög egyszerű az egész, 3 perc után majd bután nézel, hogy ez ennyi volt?

Plusz kijelzőkkel és semmi egyébbel nem kell bajlódnod, de természetesen a csavarokat nem árt meghúzni és a féket is kifejezetten ajánlott beállítani. Elöl és hátul szintén mechanikus, azaz bowdenes, a féktárcsák 140 milliméteresek. Kerekei 10 colosak, ránézésre betondzsungelbe illőek, a marketinganyagban mégis mindenféle terepre ajánlják. Az OOTD S10 összeszerelt állapotban igazán masszív, frankón egyben van, sportos darab. A dizájn szép és viszonylag egyszerű. Nagyrészt fekete színű, amit helyenként citromsárgával dobtak fel. Jó választás, hiszen a KuKirin is hasonló módon tett a narancssárgával, ezzel egy messziről felismerhető járgánnyá vált. Váza klasszikus módon alumíniumból készült, a kormányoszlop pedig érdekes, fekete-fehér pöttyös és ugyan lehajtható, viszont a magassága nem állítható, éppen ezért a gyártó megadja, hogy 150-200 centiméter közötti magasságú felhasználóknak ajánlják, amibe szerintem a felnőttek nagy része beletartozik, így ennek nem sok értelme van. A roller terhelhetősége maximum 120 kilogramm. Elöl van rajta egy V alakú, helyzetjelző fény, ami folyamatosan világít, ha a roller be van kapcsolva. Egy hagyományos, LED-es lámpát is találsz a kormányoszlopba beépítve, hátul a piros fényt, a fellépő oldalán pedig a narancssárga menetfényt.

A műszaki paraméterek egészen szimpatikusan, az OOTD S10-et egy 1400 wattos motor hajtja hátul, ami maximum 29 Nm leadására képes. Maximális sebessége 55 km/óra. Akkumulátora 48 voltos és 20 Ah kapacitású, így jön ki a 960 Wh. Nem mondom írom, láttam már komolyabbat is ennél, de azért ez egy tisztességes darab. 60-70 közötti hatótávot ígér vele a gyártó, egyetlen feltöltésből, ami talán még össze is jöhet. Maximum 15 fokos emelkedők megmászására képes és IPX4-es védelem is van, tehát fröccsenésálló. Extrák tekintetében a tempomat mellett Bluetooth-t ígér még a gyártó, már amennyiben ez extrának számít, de erről később. Nézzük, milyet ment az elektromos méhecskénk!

hirdetés

OOTD S10 elektromos roller teszt – Városba ütős, terepen gatya

Az OOTD S10 egy nagyon egyszerű kijelzővel rendelkezik, ami középen, a kormányoszlop tetejébe van beépítve. Először nem tetszett, de hamar rájöttem, hogy nagyon is jó helyen van, mert így, hogy meredek szögben áll, az erős napsütés nem okoz gondot. Egyébként nem sok mindent látni rajta a klasszikus információkon kívül: aktuális sebesség, üzemmódok, visszajelző fények és az akkumulátor töltöttségi szintje. Minden piktogram teljesen egyértelmű.

Folytassuk a kellemetlen dolgokkal. A leírásban és a marketinganyagban egyaránt megemlítik a Bluetooth általi kapcsolatot, de se az applikáció nevét nem árulják el és se linket, se QR kódot nem dobnak hozzá. Sem az App Store-ban, sem pedig a Google Play Store-ban nem találni hozzá semmit,

így ez egy hatalmas zsákutca.

János említette, hogy ez gyakran előfordul, amikor más típusú rollert visznek hozzá szervizre és hogy ez általában csak parasztvakítás, nem fogom tudni összepárosítani a telefonommal. A Bluetooth jel kitartóan villogott a roller kijelzőjén a sokadik próbálkozás alkalmával is és már kezdtem elengedni a dolgot, de aztán támadt egy ötletem. Amikor a BlitzHome BH-CDW1 hordozható mosogatógépet teszteltem, ott is küzdelem volt a termék applikációval történő összepárosítása és több olyan programot letöltöttem, amivel hátha működik. Köztük volt a Smart Life, amivel, láss csodát, megtaláltam a rollert. Akinek ez nem sikerül, az sem marad le sok mindenről. Az aktuális töltöttségi szinten és az eddig összesen megtett kilométeren felül nem sok mindent mutat, viszont néhány dolgot lehet állítgatni. Bekapcsolhatod a tempomatot, az azonnali (lábbal meglökés nélküli) elindulást, lezárhatod a járgányt vagy például a világítást is fel tudod kapcsolni, illetve útvonalat szintén rögzíthetsz. Mivel ez nem egy gyári applikáció,

a 25 km/órás sebességkorlátozást nem lehet vele kikapcsolni, arra máshogyan kellett rájönnöm.

A Roll-Base nullrevízión még kérdéses volt, hogyan kell feloldani ezt az alacsony végsebességet és Jánossal először azon tanakodtunk, hogy valószínűleg a fellépőt kell megbontani és kábelmacerálás lesz a megoldás. Nem így lett, mert a taposó úgy oda van ragasztva, hogy nincs az az isten, hogy annak bárki nekiessen. A megfejtés az volt, hogy a bal oldali fékkart kell húzva tartani, közben az üzemmód választó gombot négyszer megnyomni egymás után gyorsan (Jegyzetelj!),

majd csipog kettőt és ebből tudod, hogy a végsebesség innentől kezdve 55 km/óra.

Ezt úgy sikerült kideríteni, hogy 20 percig nyomkodtam össze-vissza a rollert és már úgy éreztem magamat, mint amikor a God of War-ral játszom és ezerrel kell nyomkodni a kombinációkat. Persze örültem, hogy sikerült megfejteni, de ezt minden bekapcsolás alkalmával el kell játszani, ami elég lehangoló, főleg, ha sietsz valahova és azt veszed észre pár perc után, hogy a roller nem hajlandó gyorsabban menni. Egyébként nagyon jól megy, dinamikus és szépen gyorsul, viszont a rugózás szinte csak dísznek van. A hátsó rugóstagon lehet valamicskét puhítani, illetve a kerekeket is opcionális egy kicsit puhábbra fújni, de mindez halottnak a csók. Ebből kifolyólag elmondható, hogy ez a roller nem terepre való, hanem jó minőségű betonútra.

Forrás: OOTD

Piszkálta a csőrömet, hogy a gyártó mindenféle terepre ajánlja a rollert, ezért muszáj volt kivinnem egy erdős-mezős részre, ahol a járgány egyből dobott egy P4-es hibakódot (túlmelegedés elleni védelem) a kijelzőre és meg is állt, mert a motor a gumikkal együtt felforrósodott. Pár perc után újra tudtam indítani, de ebből látszik, hogy ez valóban egy belvárosi fenegyerek. Ilyen durva terepen egyébként sem visz szívesen körülbelül 60 kilónál nehezebb személyt, hiába 120 kilogramm a súlyhatár. Enyhén kavicsos vagy rossz minőségű betonúton nagyjából 500-700 méter megtétele után kirázza az összes belsőszervedet a helyéről (Te vagy az, ANGWATT T1?), tehát tényleg csak sima úton komfortos. Ott viszont a gyalogosok mellett kulturáltan elsuhanhatsz vele.

Összességében jól teljesített, a nagy kalandok ellenére is stabilak maradtak a dolgok,

bár nem annyira összetett, hogy sok minden meglazulhatna rajta. Egy teljes feltöltésből 42 kilométert sikerült belőle kihoznom, ami szerintem nagyon jó érték ahhoz képest, hogy durvább terepeken is használtam (gondolok itt a mezős lefulladásra), nem csak tükörsima betonon andalogva. Aki tényleg csak belvárosba használná, alacsonyabb sebességgel, az szerintem simán összeszedhet vele közel 60 kilométert is.

OOTD S10 elektromos roller teszt 40

Forrás: Banggood

OOTD S10 elektromos roller – Szerviztapasztalatok

Az OOTD S10 még egy annyira új elektromos roller, hogy János sem találkozott vele a nullrevízió előtt, de még hasonlóval sem. A dizájn szintén teljesen új keletű és sajnos az alkatrészek sem azonosak a megszokott tömegtípusokkal.

Banggoodon semmit sem találni hozzá, de a gyártói oldalon lévő kínálat is igen karcsú, hiszen csak töltőt lehet hozzá rendelni, ami átszámítva jelenleg körülbelül 23 200 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).. További alkatrészekért és kiegészítőkért a gyártóval kell felvenni a kapcsolatot, de ezt feltüntetik az oldalon és azt is, hogy az „other” apróságok átszámítva 489 900 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-nál kezdődnek, ami szívfacsaró összeg.

Duotts elektromos bicikliből egyébként rengeteget látni, főleg futárok alatt, így hosszú távon vélhetően az OOTD rollerek is jó választások lesznek.

Összegzés

Az OOTD S10-nek ugyan vannak hátrányai, mint például a sebességkorlátozás, amit minden alkalommal fel kell oldanod, de összességében egy jó kis roller lett. Szeretni fogod, ha csak és kizárólag belvárosi cirkáláshoz, klassz minőségű utakra keresel járművet. Kisebb emelkedőkkel és útpadkákkal nincs baja, viszont hegyeket nem szeret mászni és a zöld természet sem a kedvence, így tényleg csak betonon lesz dinamikus és kellemes vele a haladás. Az árát picit sokallom, de a pálcikarollereknél jóval masszívabb darab, viszont, ha olyat keresel, ami legalább egy kicsit is elbír a tereppel, akkor az örök kedvencemet, a KuKirin G2 Master-t ajánlom.

Az OOTD S10 elektromos rollert a BGRA188  kuponkód felhasználásával most kedvezményesen, 257 700 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért megrendelheted a Banggood oldaláról. A jármű cseh raktárból hamar megérkezik, ingyenes szállítással.

Pro

  • Strapabíró, nagyon egyben van
  • Dinamikusan megy, jól gyorsul
  • „Csak” 27 kilogramm, így könnyű vele létezni

Kontra

  • A Bluetooth kapcsolattal bénázni kell
  • A végsebessége le van korlátozva 25 km/órára
  • Még nagyon új, nehéz és drága hozzá alkatrészt találni

Az OOTD S10 elektromos roller nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

hirdetés