hirdetés

KuKirin G4 elektromos roller teszt

Mindenen átgázoló tank

teszt
KuKirin G4 elektromos roller teszt 1

Forrás: Banggood

Raven96
írta: Raven96
2024-05-04

A KuKirin elektromos roller családja szépen bővül, méghozzá nem is akármilyen modellel. A G4 a tavalyi zászlóshajója a cégnek, amit egy 2000 wattos motor hajt, ezzel papíron 75 kilométeres hatótávra képes, végsebessége pedig a 70 km/órát is elérheti, úgyhogy nem gyerekjáték érkezett hozzánk. A HUKKG4  kuponkód felhasználásával most 309 900 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért cserébe neked is lehet egy ilyen izmos jószágod Banggoodról, ráadásul ingyenes szállítással.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 10
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 10

9.2

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első
KuKirin G4 elektromos roller teszt 2

Forrás: RendeljKínait

Összeszerelése nem egy atomfizika, mindössze a kormányt kell a helyére igazítanod és a sárvédőt felpattintanod, aztán kezdődhet a móka. Nyilván nem árt az összes csavart alaposan meghúzni és mindent személyre szabottan beállítani, de a szokás szerint mellékelt imbuszkulcskészlet elég az egészhez. Egy 2 Ah-s töltő is érkezik hozzá, amivel nagyjából 10-12 óra alatt lehet teljesen feltölteni ezt a lánctalp nélküli „mini” tankot. A gép nagyon egyben van, sőt, inkább úgy fogalmaznék, hogy ennyire stabilan összerakott, ütőképes rollert én még nem láttam. Nem zörög vagy lötyög rajta semmi és annak ellenére, hogy nem kis darab, összehajtható. Bár nem tudom, minek, mert így sem könnyű szállítani a 43 kilogrammjával. Ha akár csak az első emeleten is laksz, felejtsd el ezt a járgányt, mert örülhetsz, ha a garázsba vagy egy kis tárolóba be tudod tolni. A váza üreges kialakítású, pontosan azért, hogy kevésbé legyen nehéz, mert az egész alumínium ötvözetből készült lemezekből áll össze. Roll-Base János szerint

ez abszolút pozitívum, mert a várható élettartam így nagyjából örök élet, plusz egy év.

A G4-en elöl és hátul is tárcsafék kapott helyet, rugókat pedig szintén találsz rajta, ami keményebb terepen segíti a kényelmesebb utazást, például a kátyúk ellenére, de abban ugyancsak szerepet vállal, hogy egy átlagos útpadkán megállás nélkül feljuss. A járgány egyébként 20 fokos emelkedőn képes felmenni, teherbírása maximum 120 kilogramm. IPX4-es besorolása alapján fröccsenésálló, így egy-két kisebb tócsától semmi baja nem lesz, de értelemszerűen masszívan zuhogó esőbe nem érdemes kivinni. Az alábbi banggoodos videó tökéletesen szemlélteti, hogy milyen utakon érzi jól magát az elektromos roller:

hirdetés

KuKirin G4 elektromos roller teszt – Egyetlen problémája, hogy túl jó

Szerettem volna eldarálni azokat a dolgokat, amik nem tetszettek a KuKirin G4-ben, de a KuKirin G2 Masterhez hasonlóan nem igazán van miről panaszkodnom. Az egyetlen, kevésbé tetsző dolog az üreges kialakítású váz volt, de még ezt sem sorolnám a negatívumokhoz. Néhány Duna-parti emelkedőnél tapasztaltam, hogy nem könnyű feltolni a járgányt, mert közben az alumínium ötvözetből készült lemezek eléggé vágták a kezemet, de egy 43 kilogrammos jószágról beszélünk egy női kézzel szemben.

A roller vezérlése részben az LCD kijelzőn keresztül történik, de a legtöbb dolgot úgy tervezték meg, hogy enélkül szintén megoldható legyen, ilyen például a sebességmódok kiválasztása. Menet közben nem könnyű, sőt, szinte lehetetlen az érintőképernyőt babrálni és a roller így egyébként sem engedi a fokozatok váltogatását, viszont, ha a bekapcsológombot kétszer megnyomod, akkor menet közben is átvált.

A kijelzőnek sajnos nagy ellensége a napfény,

hiszen ilyenkor alig látni belőle valamit, pedig itt követheted nyomon a valós idejű sebességet, a megtett távolságot, az akkumulátor töltöttségi szintjét és a kis visszajelző ikonokat (tempomat, világítás és hasonlók). Az eco üzemmód 20, a sport 40, a race, azaz verseny, pedig 70 km/órás sebességhez ajánlott. Stravával mérve a maximális sebessége inkább csak 63 volt, tehát szokás szerint egy kicsit csal a fedélzeti komputer, de ez a sebesség már a városi forgalomhoz is bőven elegendő, autók közé, természetesen a megfelelő védőruházatban. Szintén az LCD kijelzőn tudod felkapcsolni a roller fényeit, ami sajnos nem olyan király, mint a G2 Masteré, – az összehasonlító képeket majd láthatod a galériában -, de azért nem rossz.

A G4 már újfajta fejidomot kapott, ezt pedig egybeépítették a fedélzeti komputerrel és a lámpával. Ebben van az index is, ami azért jó, mert így, hogy magasan van, szerintem egy autós nagyobb eséllyel veszi észre, mint a kerekek magasságában elhelyezett irányjelzőket. A roller érzékeli, ha csak tolod és sétálsz mellette (például át a zebrán, mert mindannyian jól tudjuk, hogy ez így szabályos). Ez a pedestrian, azaz gyalogos mód és ezt egy kis emberkével jelzi a kijelzőn, illetve ilyenkor

a nagyobb biztonság érdekében villogó fényekkel hívja fel rád a figyelmet.

Valami extra menetfényt hiányoltam az oldaláról, mondjuk egy KuKirin logót, ez valamiért a kijelzőben kapott helyet, tök feleslegesen, de azért jól néz ki. Az indexnek és a dudának természetesen külön kapcsolója van, mindkettő a bal oldalon kapott helyet és az utóbbinak olyan hangja van, mint egy horgászatnál használatos kapásjelzőnek.

A menetidő minden percét imádtam, amit a rolleren töltöttem. Olyan jól megy, hogy szinte nem is érzed, mekkora a sebesség, pillanatok alatt gyorsul. Az aszfalton eleinte óvatosan, később egyre bátrabban nyomtam a gázkart, amire kétszer is volt alkalom, hogy beragadt a túlságosan rácsúszott marokvédő miatt, ez pedig elég para helyzeteket okozhat. Egy hosszú túra során erre oda kell figyelni, hogy minden a helyén legyen. Nagyon jót lehet vele menni és még

nagy sebességnél sem volt félelemérzetem, hiszen a 90 milliméter széles gumik igazán jól tapadtak a betonon,

de a hátsó lábtartó használata kötelező. A szuper élményhez még hozzátett a masszív futómű és a komoly rugó, ami elég sokat tompított az úthibákon. A roller fordulási szögét egészen kicsinek éreztem a méreteihez képest, ami megint csak pozitívum, hiszen egy kisebb kanyartól sem kellett tartanom, nagyokat döntve is őrült jót ment, mocskos ereje van. A fellépője kényelmes, mert extra nagy, 510×220 milliméter, illetve gumírozott, így jobb a tapadás. A gyári tárcsafék is „jóféle” Borat szavajárásával élve, viszont egy ilyen tömegű rollerre, ekkora végsebességhez nem ártott volna inkább egy hidraulikus fék, illetve az is furcsa volt, hogy a kormány magassága nem állítható. Az én alig 170 centiméteremhez ez nem probléma, viszont egy ennél magasabb személy esetén ez már zavaró lehet.

A hatótávval kapcsolatban mindig az az érzésem, hogy először szeretem elfelezni azt, amit a gyártó ígér, mert egyrészt nem mindenki 50-60 kilogramm, másrészt nyilván nem lehet egy rollert csak a leggyengébb fokozaton használni folyamatosan. Inkább a sport üzemmódot használtam, néha egy kis race fokozattal megfűszerezve, így 47 kilométert bírt alattam a járgány, de biztos vagyok benne, hogy az 50-60 is összeszenvedhető egy kicsit gyengédebb „vezetési” stílussal, ez már csak emberfüggő.

KuKirin G4 elektromos roller teszt 31

Forrás: Banggood

KuKirin G4 elektromos roller teszt – Szerviztapasztalatok

A KuKirin G4 egy olyan elektromos roller, aminek nem igazán vannak olyan típusbetegségei, amiket nehéz lenne vagy egyáltalán nem lehetne a helyén kezelni. Inkább számos pozitív tulajdonsággal rendelkezik, Roll-Base János szerint:

  • ez egy stabil gép, amivel kiválóan lehet haladni még így is, hogy csak egy motor hajtja
  • a 11 colos, utcai gumijaival átmegy árkon-bokron, de ezt természetesen bütykös terepgumikra is le lehet cserélni, aminek nagyjából 15-18 000 Ft között mozog darabja
  • a futóműve szuper, de a fék valóban lehetne jobb
  • ez egy sokáig életben tartható roller, ami ár/érték arányban nagyon jó választás, többek között például az akkumulátora miatt is
  • vidékre és városba egyaránt ajánlott

Összegzés

Nincs jelenleg olyan modell, amit a KuKirin G4-nél szívesebben ajánlanék, pedig az eggyel kisebb testvérénél, a G2 Masternél is ezt éreztem. A G4 egy lényegében mindenen átgázoló tank, egy iszonyatosan stabil gépezet. Ahhoz képest, hogy csak egy motoros, nagyon jól lehet vele haladni, tökéletes választás munkába járáshoz vagy annak, aki vidékről jár fel a városba. Ha dimbes-dombos környéken, például Budán laksz, akkor maradj inkább a G2 Masternél, mert a kétmotoros kialakítás miatt az oda opcionálisabb. A G4-et egy nagy teljesítményű motor hajtja és simán leéghetnek a kábelei hegymenetnél, de ezt leszámítva mindenféle helyzetre jó. Érdemes rá most lecsapni a HUKKG4  kuponkód felhasználásával, hiszen így 309 900 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért tudod megrendelni Banggoodról, ingyenes szállítással.

Pro

  • Stabil, masszív szerkezet
  • A széles gumik nagyon jól tapadnak
  • Üreges kialakítású váz a súlykönnyítésért
  • Hosszú élettartam várható
  • Gyalogos mód

Kontra

  • Az LCD kijelző alig látszódik napfényben
  • A kormány magassága nem állítható
  • A gázkar beakadhat, ha túlságosan rácsúszik a marokvédő

A KuKirin G4 elektromos roller nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

hirdetés