hirdetés

Kaabo Mantis 10 Plus elektromos roller teszt

Vad dolgok történnek alattad

teszt
Kaabo Mantis 10 Plus elektromos roller teszt 1

Forrás: Alza

Don Kartács
írta: Don Kartács
2024-04-22

Kinőttük a Kukrin M5 Pro szerkesztőségi rollert, és úgy voltunk vele, hogy felfele lépünk egyet prémium irányba, így került hozzánk egy Kaabo Mantis 10 Plus elektromos roller. Mivel nem nagyon ír tesztet itthon a Kaabo modelljeiről senki, különösen nem a 2×1000 W-os, 50-60 kilométert is megtenni képes, remek hegymászási képességekkel megáldott modellről, ezért mi most ezt megtesszük. Plusz, az akkuját is kiegészítettük, vajon összejött a 100 kilométeres hatótáv?

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 9
  • design és anyagminőség: 10
  • felszereltség, funkciók: 9
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 10

9.4

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

A kétmotoros elektromos rollerekről azt kell tudni, hogy sokkal jobban másznak hegyet és kevésbé terheli a motorkábeleket is az elosztott teljesítmény,

így a tapasztalatok alapján megbízhatóbbak, mint egymotoros társaik. Ezzel szemben áll az árazásuk, a Kaabo Mantis 10 Plus nem éppen olcsó játék, itthon nagyjából 500 000 forintért árulják, és ehhez jött hozzá még a szerviz által készített, 14 Ah-s, kormányra szerelhető akkupakk költsége. Ennek célja a hatótáv kitolása és a ritkább töltögetés elérése volt.

Alapvetően a Kaabo Mantis 10 Plus nem számít különösebben nagy és erős elektromos rollernek a Kaabo kínálatában, de azért nagyon nem is egy alsópolcos termék, ez nagyjából a középkategória. Alapvetően a Kaabo Mantis 10 sorozat 4 különböző műszaki specifikációjú járművet jelent, ahogyan az a lenti képen is látszik, amit a Kaabo hivatalos oldaláról emeltem át:

Forrás: Kaabo homepage

A 10 Lite egy kétmotoros, 2×500 W-os erőforrásokkal szerelt gép, a 10 ECO 1×800 W-ot tud, a 10 Plus 2×1000 W-ot, míg a Pro+ ugyanekkora teljesítménnyel érkezik, de nagyobb akkuval, utóbbi kettő működési feszültsége 60 V. Vagyis, a 4 eltérő modellből a harmadikról szól a mai cikk. Kirészletezve a paramétereket, a Kaabo Mantis 10 Plus az alábbiakat tudja:

  • kétkerékhajtás, 2×1000 W teljesítménnyel
  • 60 V-os rendszer 18,4 Ah-s akkuval (1104 Wh)+a kiegészítő 14 Ah-s, utólagos akku (összesen 1944 Wh)
  • gyári végsebesség: 60 km/h
  • gyári hatótáv: 75 km (alap akkuval)
  • félhidraulikus tárcsafékek
  • 31 kilogrammos tömeg
  • 10×2,25 colos kerekek

Mint látható, a 31 kilogrammos tömeg miatt ez nem az a lépcsőn felszaladós elektromos roller – de még így is könnyebb, mint a Kukirin M5 Pro -, cserébe elég brutális menetteljesítményeket tudhat magáénak. A másik, ami szembetűnő, az a minősége, például a Kukirin rollerekhez képest.

Remekül összerakták a Kaabo Mantis 10 Plus-t, nem nyekereg, nem zörög semmi,

a váz minősége csillagos ötös, de azért távolról sem hibátlan a gép. Egyik, hogy a Plus-on csak félhidrós fékek vannak, míg a Pro+-on teljesen hidraulikusak.

Ez azt jelenti, hogy az alapvetően bowdenes fékrendszerbe egy fékfolyadékkal működtetett féknyerget tesznek, általában a Zoom HB-100 Xtech-et. Ennek van egy olyan hibája, hogy párszáz kilométer körül elengedi magát benne egy tömítés, elkezd szivárogni a folyadék és lehet az egészet cserélni, ugyanis nincs rá gyári javítás. Kivéve, ha beviszed a Roll-Base szervizbe, ahol értenek a témához és megjavítják, és utána többet nem ereszt. Cserébe úgy megáll fékezésre a roller, mint a szög, nagyságrendekkel jobban, mint például egy Kukirin G2 Max, pedig azt is szerettük.

A másik a beton kemény lengéscsillapítás,

ami abból a szempontból jó, hogy nagyon fekszi a Kaabo Mantis 10 Plus az utat, de hazánkban az „útnak” hívott betoncsíkok nem mindig jellemezhetők a sima jelzővel, emiatt brutálisan tud rázni az elektromos roller. Elvileg puhábbra cserélhető a rugó, szóval ez kezelhető probléma, ha valakit zavarna a keménység. A kerekek 10 colosak, nagyjából 3,5 barra kell fújni a gumikat, de ez sem ment meg senkit a pattogástól. A gumija az elmegy kategória, vizes úton és keramiton csúszik, viszont terepen is használható ezzel a bordázottsággal. Ha elkopik, lehet 3 colosra szélesíteni, ami jobban tapad, és az nem is árt ekkora erő alá.

Forrás: Kaabo homepage

A 31 kilogramm kapcsán az jutott eszembe, ami ebben a méretben egyébként nem sok,  de ki akarja ezt az elektromos rollert majd cipelni? Szerintem nem sokan, ennek szellemében tervezték meg a kormánylecsukó mechanikát, ami egy csúszógyűrű két pánttal, utóbbiak oldásával lehet az előbbit mozgatni. Ez egy nem túl gyors művelet, eléggé macerás lehajtani a kormányt, nagyjából arra jó, hogy betedd a kombid csomagtartójába, de lépcsőn úgyis kevesen szaladgálnak ezzel. Ha mégis hordozná valaki, akkor jó hír, hogy nagyon jól emelhető, és az egyensúlya is kiváló.

Érdemes végigszaladni balról jobbra a kormányon. Van egy kombi kapcsoló, ami a lámpát, az indexet és a dudát vezérli, mellette egy feszültségjelző. Előbbi kapcsán több gyakorlati gondolatunk is támadt. A lámpája eléggé halovány, de jó magasan van, így viszonylag kellemesen bevilágítja az utat. Az már nem annyira kellemes, hogy a dudát a lámpatest hátuljába integrálták, iszonyatosan hangos, és a rollerező felé áll, így valójában saját magatokat dudáljátok vele arcon. Kíváncsiak lennénk, ezt kinek az ötletet volt így kivitelezni.

Ami a hatótávot illeti, a gyári 18,4 Ah-s akkuból állítólag 75 km jön ki,

de itt is igaz a szorozd meg 70%-kal szabály, szóval valahol az igazság 40-50 kilométer körül lesz, ha nem nyélgázon veretsz a Kaabo Mantis 10 Plus-szal. Mivel az elektromos rollert túrázásra is akartuk használni, ezért kapott egy kiegészítő akkumulátort a kormányra, ami további 14 Ah-s kapacitással bővítette az alapcsomagot, ez összesen durván 33 Ah-t jelent. Ez nagyjából olyan 30-40 kilivel tolja ki az alapból tisztességes megtehető távolságot, szóval a 80-90 kilométer nem lehetetlen, de erről majd később.

Forrás: Kaabo homepage

Index ezen az elektromos rolleren is csak mutatóban van,

a Kaabo Mantis 10 Plus sem képes észrevetetni azt a többi közlekedővel, hogy merre fordul. Budapesten láttunk is pár extra indexszel felvértezett Kaabot, nem véletlenül. Fékezésre a lámpáit össze-vissza villogtatja, ezt legalább van esély másoknak is meglátnia. Van gyújtáskulcs, ami két dologra jó: ha lerakod valahol, látványosan lezárhatod és kiveheted az elektromos rollerből, illetve esésnél beléd tud állni. Jobboldalt van a single-dual mode kapcsolója, ami nem jelent mást, mint a motorok ki- és bekapcsolását. Alapból hátul hajt, illetve van egy ECO és egy Turbo módja, meg három „sebességi fokozat”, vagyis összesen 3x2x2 módot tudtok kapcsolgatni.

A single mode ECO-nak sok értelme nincs, mert nagyjából 10-zel cammog az elektromos roller, míg single mód Turbóban 27-28 körül, ehhez képest a dual mode Turbóban valahol 60 alatt egy kicsivel van a vége. Jobbra pedig a fedélzeti komputer és a gázkar van, vagyis húzni kell a gázt, és nem a markolatot forgatni. A kormánymarkolatok kifejezetten kényelmesek, puha szivacs, a szokott olcsó műanyag helyett, viszont hosszabb távon pusztulnak, olcsón lehet jobbra cserélni.

hirdetés

Kaabo Mantis 10 Plus elektromos roller teszt – Gyakorlati tapasztalatok

Ami biztos, hogy a Kaabo Mantis 10 Plus-szal nem lehet szolidan közlekedni. A csúcsteljesítménye 3200 W, ami eléggé brutális, de a számok nem mindent mondanak el. Azt viszont igen, hogy piroslámpás rajtnál le lehet vele tolni egy átlagos autót kétmotoros módban. Mindenhonnan durván megindul, pedig ezeknél a bordázott gumiknál azért vannak jobban tapadó megoldások.

Szinte bármilyen emelkedőn felmegy,

ahol még értelmes út van és terepen is megállja a helyét, igaz ott a kemény futómű nem tesz annyira jó szolgálatot. Fontos, hogy hegymenetben mindig kétmotoros módban használjátok a Kaabo Mantis 10 Plus-t, ha hosszabb távon is hibamentesen akarjátok hajtani a gépet. Egy viszont biztos, magas tempónál is stabil az elektromos roller, viszont mivel pattog, az úthibákról el tud ugrani.

A fellépője elég széles, átlagos méretű lábbal kellemes rajta állni,

a kormánya viszont nem állítható. Nekünk kényelmes volt, de egy sokkal magasabb vagy alacsonyabb delikvensnek azt javasoljuk, hogy mindenképpen próbálja ki vásárlás előtt. Megállni meg tud, a félhidrós fékek a fékerőhöz és az érzethez is sokat hozzáadnak egy sima bowdeneshez képest, és itt a tárcsa legalább egyenes, nem csiszatolja a betétet, mint az olcsóbb konkurensek esetében, addig, amíg el nem melegszik.

Az elektromos roller hatótávja a már említett odahúzogatásnak köszönhetően majdnem bármi lehet bármivel,

nyélgázon a kiegészítő akkuval 50, andalogva akár 80 is lehet, de tötymörögve nagyjából senki nem fogja használni, így valós hatótávtesztünk nincs a lassan menéssel. A töltési idő kb. 9 óra az alap akku esetében, viszont, ha ráaggatjuk a kiegészítő telepet is, akkor ez durván megnő, ez a hátránya a nagy kapacitásnak. Van hozzá gyorstöltő, de ezt még a szervizek sem javasolják, mert elfűtheti a kábeleket, jobb a békesség.

Amit még érdemes megemlíteni, az a fények.

A fellépő oldalán van egy eléggé durva LED, sötétben remekül látszik a gép, viszont a jelenlegi magyarországi jogszabályoknak a lámpaszínek nem felelnek meg. Szóval, ha egyszer index felszereltetésére adjátok a fejeteket, érdemes ezeket is átnézni.

 

Kaabo Mantis 10 Plus elektromos roller teszt 36

Forrás: DepositPhotos

Kaabo Mantis 10 Plus elektromos roller teszt – Szerviztapasztalatok

A Kaabo Mantis 10 széria már évek óta a piacon van, így elég sok tapasztalat gyűlt össze róla. Vannak gyermekbetegségei, de a nagy része orvosolható:

  • tud folyni a félhidrós fék, a Roll-Base szervizben javítható o-gyűrű cserével
  • a tárcsa hosszabb távon elmelegszik, és hullámos lesz (érdemes jobbra cserélni)
  • a gumija bordás, aszfaltra érdemes venni egy jobbat és szélesebbet (10×3 col elvileg rámegy)
  • az indexe használhatatlan a forgalomban, érdemes cserélni valami jobbra

Összegzés

Egy biztos, a Kukirin M5 Pro után minőségi váltás a Kaabo Mantis 10 Plus, de ezért súlyos felárat kell fizetni, amit forint százezrekben mérnek. Cserébe egy nagyságrenddel jobb, nagyon erős, remek dombmászó képességgel rendelkező, brutális végsebességű és hatótávú rollert vihettek haza. Néhány negatívum: a fékkel viszonylag rövidebb távon is foglalkozni kell, de szerencsére javítható, a futómű pedig betonkemény. A duda megszokást igényel, plusz nem árt rá egy értelmes index, de nagyjából ennyi, ami nagy szó egy roller esetében.

Még akkor is, ha a legtöbb helyen itthon 499 000 Ft-ot kérnek érte, amit magyar viszonylatban finoman szólva sem lehet aprópénznek nevezni. Viszont, ha megnézitek például a Kukirin G3 Prót, ami nagyjából a Kaabo Mantis 10 Pro+ szintje akkukapacitásban, az sem olcsóbb, így ezen az árszinten nagyjából ezt adják, csak a konkurensek nem ilyen minőségben.

Pro

  • Nagyon erős
  • Remek dombmászó
  • Kiváló minőségű váz
  • Pokoli gyors
  • Jól beosztva az erőt, a hatótáv is kellően nagy
  • Ennyiért nincs jobb

Kontra

  • Kemény futómű
  • A fékmunkahenger gyorsan folyni kezd
  • A duda nagyon hangos és rossz irányba is szól

hirdetés