hirdetés

iScooter iX6 elektromos roller teszt

Tiszavirág szindróma

teszt
iScooter iX6 elektromos roller teszt 1

Forrás: Banggood

írta: Raven96
2024-03-13

iScooter márkanévvel ellátott elektromos roller eddig még nem járt nálunk tesztelésen, viszont néhány modellről korábban már írtunk cikkeket, amiket itt olvashatsz el. Most egy nem is akármilyen darab érkezett hozzánk, egészen pontosan az iScooter iX6 tereproller, ami off-road részekre készült és az 1000 wattos, hátsó kerékbe került motorjával, illetve 48 voltos, 17,5 Ah-s aksijával gond nélkül reptet 45 km/h-val, súlyhatára 150 kilogramm. A BGISSAM0142  kuponkóddal 217 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért te is megrendelheted Banggoodról, cseh raktárból hamar érkezik, ráadásul a szállítás is ingyenes. Nézzük, mennyire bírja a gyűrődést!

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 7
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 7

7.8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

A roller nagyrészt összeszerelve érkezik, neked csak a kormányt kell ráraknod és a helyére igazítanod. Nem is érdemes megszokni, hogy milyen, ugyanis Roll-Base János azzal kezdte a nullrevíziós látogatásomon, hogy

ezt minél előbb érdemes lecserélni egy biciklikormányra, például downhillre, mert idővel lógni fog, ugyanis a kormányszorító csavarok kikopnak.

Részben a dupla füles összecsukómechanizmus tehet róla, hiszen szállítás esetén mindkét oldalon le kell hajtani, illetve a teleszkópos vázat is hátradönteni, de még így sem könnyű a 27 kilogrammos járművet beemelni az autóba. Az én esetemben a Passat B6 kombi csomagtartójába épphogy befért átlósan, akinek meg nem ekkora kocsija van, annak Viel Glück!

Forrás: RendeljKínait

Természetesen (nem csak) az első kör előtt érdemes rajta minden csavart meghúzni, ebben segítségedre lesz a mellékelt szerszámkészlet, hiszen abban mindent megtalálsz, ami kellhet, az imbuszkulcsoktól kezdve a villáskulcsokon át egészen a használati útmutatóig, ha bizonytalan maradnál. Mindez egy kemény burkolatú, iScooter feliratú kis táskában érkezik, amit könnyedén a járgányra akasztva szállíthatsz, benne akár a töltővel együtt, hiszen minden frankón elfér benne.

A pótkulcsok miatt nem kell aggódnod, NFC-s kártyával kell beindítani, ami szerintem nagyon menő.

Összességében a járgány elég jól néz ki, nem zörögnek és csörögnek az alkatrészek – ez majd néhány kilométer után következik be. 11 colos, levegős kerekeket kapott a gyártótól és az ilyen terepgumikat általában mindenki fikázza, hogy betonra nem jók, pedig de. Nyilván nem oda készültek és érdekes, berregő hangja van, amikor a magyar utakra nem jellemző, sík betonon nyomod neki közel 50 km/h-val, de ilyen sebességnél kit érdekel? Legalább felvisz az útpadkákon is, az „utcai” gumik darabja pedig 15-28 000 Ft közé tehető, erre még rájön a gumicsere díja is, darabonként 8000 Ft-ért, tehát ajánlott meggondolni, ki milyen terepen veretné vele, érdemes-e lecserélni.

A másik két probléma, ami szorosan kapcsolódik a kerekekhez, az a fék és a lengéscsillapítók.

Az előbbi mechanikus, azaz bowdenes, viszont Roll-Base János szerint ott hibáztak, hogy pici fékbetéteket választottak a roller erejéhez képest. Bár Zoom fékbetétekkel és távtartókkal orvosolható lenne a helyzet, de az egész szerkezet túl alacsonyra került, ezért, ha megdöntöd a roller, akkor a féknyereg hozzáérhet a talajhoz vagy lepadkázhatod. Lengéscsillapítók tekintetében kettős, azaz első és hátsó felfüggesztést is kapott a roller, de Roll-Base János szerint mégsem terepre való a rugózásuk.

Ezek az alkatrészek elkopnak, ha elkezded nagyon használni a járgányt, méghozzá a rugók rúdja fog elsőként elrozsdásodni, majd megszorulnak a betétek és darabokra törnek.

Persze ez egy nagyon szélsőséges forgatókönyv és leginkább akkor eshet meg, ha folyamatosan eláztatod a járgányt, ami egyfelől ironikus, mert off-road cucc, hogyne áztatnád el, másfelől meg IPX4-es besorolású, ami csak fröccsenésállót takar, tehát valóban ne áztasd el. Ezek az alkatrészek már a kezdet kezdetén cserélhetők, viszont az elektromos darabokra kicsi az esély, hogy egyáltalán találsz hozzá.

hirdetés

iScooter iX6 elektromos roller teszt – Betartja, amit ígért

Az iScooter iX6 elektromos roller esetében nem kevés ellentmondást érzek, hiszen alapvetően egy jó tereproller, de a szakértői vélemények alapján úgy érzem, hogy pontosan ez fogja majd a sírba vinni. Szerencsére a teszt során ebből nem sokat tapasztaltam, összességében kellemes csalódás volt és nagyszerű élmény egy-két negatívumot leszámítva, tehát sok minden függ a használat módjától és körülményeitől. A sebessége három fokozatban állítható off-road mód esetén és a használatuk nálam a következőképpen alakult:

  • ECO (1-es): 15 km/h-ig kényelmes és biztonságos. Arra használtam, hogy az utcákon andalogjak vele végig óvatosan, egészen addig, amíg ki nem értem egy szélesebb útra, ami már mezős-erdős terephez vezetett. Ha bármelyik kapuból eléd lép egy ember vagy kiszalad egy kutya, akkor még bőven meg tudsz állni egy méteren belül. Kellemes vele elindulni, abszolút nem borít meg a nagy lendület.
  • STD (2-es): 30 km/h-ig ajánlott. 20-25 km/h környékén már szépen húz a roller, kapaszkodni bőven kell. Ezt használtam a legtöbbször, főleg erdőben, sáros-kavicsos terepen. Simán lehet ezzel nyomni egészen addig, amíg nem találkozol akkora gödrökkel, amibe több, mint a kerék fele belefér, mert akkor a roller ottmarad, te pedig repülsz és az fájni fog – teszteltük, szívesen.
  • TURBO (3-as): Az iX6 maximális sebessége papíron 45 km/h, de meglepő módon 47-et is láttam tőle, természetesen ebben az állásban. Brutális tempót diktál terepen is, a lelkem sokszor lemaradt és csak a testem zötykölődött a rolleren a kavicsos, erdei talajon.

Van egy 0. állás is, ami a park mód, ez arra pontosan jó volt, hogy némi száguldozás előtt nem szakítottam be vele a kaput, amíg kitoltam az udvarról az utcára. Tehát amíg nem kapcsolod fel legalább 1-esbe, addig értelemszerűen nem enged elindulni. A bal kormány mellett található gombok közül az M feliratút ötször megnyomva lehet comfort módra váltani az összes fokozatot, ami a következőre korlátozza a rollert: 1-esben 10, 2-esben 15, 3-asban pedig 25 km/h-ra. Így nincs hirtelen megindulás, sokkal lomhább a járgány, az off-road mód használata után egyenesen rossz élmény.

Forrás: RendeljKínait

Minden pillanatot imádtam, amikor suhantam az iScooter iX6-tal. Nem volt nehéz irányítani, egyedül kanyarodásnál kellett jobban figyelnem, mert ahhoz nagy helyre van szüksége. Egy alkalommal a gázt sokáig lenyomva már majdhogynem ínhüvelygyulladást kaptam, ráadásul a gázkar be is ragadt, így alá kellett nyúlnom és visszahúznom. Körülbelül 15 km/h-val mehettem, viszont közel voltam egy kisebb embercsoporthoz, amin nem lett volna szép keresztülrongyolni, így ezt elég komoly hibának érzem, hogy egyáltalán előfordulhat. Papíron 35°-os emelkedőt képes megmászni, ez a valóságban így is volt, illetve a pehelysúlyú habtestemet is szó nélkül felvitte dimbes-dombos emelkedőkön, ráadásul a sebessége szinte nem is csökkent, maximum 1-2 km/h-val, tehát iszonyatosan elenyésző mértékkel. A 150 kg-os súlyhatárát közel sem tudtam tesztelni, de valóban nem csak 60-70 kilogrammos személyekre tervezték.

Olyan erdős terepeken zúztam vele végig, ahol annyira sáros és csúszós volt a talaj, hogy gyalog szinte balesetveszélyes lett volna, de az iX6 gond nélkül átrepített az egészen.

A kavicsos tereppel sem volt problémája, az én gyomrom előbb lett rosszul a sok rázkódástól. Állítólag havas terepen is megbízható, de már nincs időm megvárni vele a március 15-ei hóesést. A féktáv egész jó, a gyártó által ígért 1 méterre maximum ECO módban képes, amikor még csak 10-15 km/h-val süvítesz. Off-road turbónál, 3-asban nem is mertem akkora satuféket nyomni, hogy lemérjem, pontosan hány méter, mert megint csak a testem maradt volna rajta a rolleren, a lelkem nélkül.

Forrás: Banggood

A fedélzeti komputere tetszett, hiszen egyrészt jó nagy és minden fontos információt kijelez, másrészt nem sokat csal, mindössze 2-3 km-t hosszútávon.

Mutatja a választott sebességfokozatot, az aktuális trip távját és az összes eddig megtett távot (odo), a pillanatnyi és az átlagsebességet, illetve a töltöttségi szintet is, tehát mindent, amit kell. Az viszont nem tetszett, hogy olyan erős fényei voltak, hogy sötétben elvakítottak, a fellépőn lévő kék LED-csíkok szintén. Az első lámpája meg egyenesen csalódás volt, hiszen nagyjából az 5. kilométer után beadta a kulcsot, így a duda is odalett, vele együtt. Az egész burkolat gusztustalan módon össze van ragasztva, esélyed sincs szétszedni és megbütykölni. A hátsó féklámpa és a két irányjelző szépen tette a dolgát, de az index túl érzékeny. Egy idő után inkább már nem is használtam, mert nagyon nehéz volt visszabillenteni középállásba a kapcsolóját, sokszor ok nélkül jeleztem kanyarodási szándékot valamelyik irányba.

A hatótávot tekintve mindig bajban vagyok, mert ez nyilván sok mindentől függ: melyik fokozatban meddig nyomod neki, mennyi a jármű és az utas tömege és hasonlók. A gyári adatok alapján 40-45 km a maximális hatótáv, de eleinte azt gondoltam, hogy ez csak ideális körülmények között ennyi, átlagos súlyú személyekkel, hátszélben. Százalékos érték helyett színes csíkokban volt szerencsém látni a járgány töltöttségét, ami alaposan megnehezítette a helyzetemet.

Saját méréseim alapján, vegyes tereppel és tempóval, illetve túlsúllyal legjobb esetben is csak 36 kilométerről beszélgethetünk. Ha te alig 60 kg vagy és átlagban 15 km/h-val fogsz andalogni ezzel a rollerrel, akkor valószínűleg messzebbre jutsz egyetlen töltésből, mint én, akár 40 kilométerre, viszont, ha feszegeted a járgány súlyhatárát és folyamatosan terepen vereted majd vele, legalább 25 km/h-val, akkor még 30 kilométeres hatótávot se várj tőle. A jó hír viszont az, hogy a gyártó által közölt 7-9 óra helyett 6 óra 35 perc alatt feltöltött teljesen, nulláról 100%-ra, tehát egy alvásciklus alatt simán erőre kap.

Forrás: RendeljKínait

iScooter iX6 elektromos roller teszt 27

Forrás: Banggood

iScooter iX6 elektromos roller teszt – Szerviztapasztalatok

Az iScooter iX6 alapvetően egy jó roller lenne, ha nem az alkatrészprobléma lenne a legnagyobb negatívuma. Még Banggoodon sem található hozzá jelenleg semmi, pedig elég sok betegségre hajlamos, tekintve

  • a kopó kormányalkatrészeket,
  • a pici fékbetéteket, amik ráadásul le is érnek
  • a gányolt csatlakozókat, amik miatt nehéz javítani
  • és a kopásra hajlamos lengéscsillapítókat.

Ellenben azt, amit off-road módban ígért, azt valóban teljesíti, a legdurvább terepeken is átszáguld veled és a hatótávja sem rossz, ezek becsülendők.

Összegzés

Az iScooter iX6 tényleg jó tereproller lehetne, ha kicsit hosszabb távon gondolkodtak volna az alkotók. Az ígért sebességeket gond nélkül hozza, viszont ennél a modellnél egyelőre bele kell törődni abba, hogy a nagyszerű off-road élmény ellenére nem lesz túl hosszú életű a jármű. Nyilván nem csak néhány hétre vagy hónapra kell gondolni, alapvetően évekről beszélünk és valószínűleg több ezer kilométerről, persze használattól függően, de érdemes ezt szem előtt tartani, ha nagyon hosszútávra tervezel vele.

A BGISSAM0142  kuponkóddal most te is brutál mód zúzhatsz terepen egy iX6-os modellel 217 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért cserébe, Banggoodról rendelve. Cseh raktárból érkezik, a szállítás pedig ingyenes. Ha hasonló árkategóriában gondolkodsz, akkor a KuKirin G2 Prót szívesebben ajánlom. Motorját tekintve ugyan csak 600 watt és a fékjei állítólag elég gyorsan kopnak, de ez legalább Zoom szettel fejleszthető és nincs alkatrészproblémája. Ha még erősebb konstrukcióra vágysz és a pénztárcád is vastagabb egy kicsit, akkor érdemes elolvasnod a G2 Pro nagy tesójáról a tesztet, a G2 Maxról: 1000 watt, orbitális hibáktól mentes, élhető konstrukció.

Pro

  • NFC-s kártyával indul kulcs helyett
  • 11 colos, brutális kerekek
  • Jót megy, szépen húz, terepen kiválóan teljesít

Kontra

  • Sok az egyáltalán nem/nehezen orvosolható betegsége
  • Az első lámpája hamar beadta a kulcsot
  • A gázkar beragadt

Az iScooter iX6 elektromos roller nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

hirdetés