hirdetés

Xanes 4101-7 fejlámpa teszt

Szemmisztika

teszt
Xanes 4101-7 fejlámpa teszt 1
írta: Don Kartács
2020-04-21

Fejlámpát választani nem is annyira egyszerű mutatvány, mint elsőre gondoltam. A több száz eszköz közül végül a Xanes 4101-7 lett a befutó. A LED-jeit külön-külön is lehet kapcsolni, USB kábelről tölthető, az árban benne vannak a 18650-es elemek, lehet állítani a fő lámpa fókuszát, na és persze iszonyatosan olcsó. A régi kínai kütyüzés minden ismérvével felvértezett cuccért 6300 forintot kérnek, ami teljesen vállalható a mostani piaci környezetben.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 10
  • design és anyagminőség: 7
  • felszereltség, funkciók: 10
  • ergonómia: 8
  • ár/érték arány: 10

9

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Az egyik ilyen, hogy az akkumulátor az ár része, és a spéci tároló miatt USB-ről is tölthető a Xanes 4101-7.

Egy akku kb. 1500 Ft, ebből kaptok kettőt és nem kell hozzá külön 18650-es töltőt venni, ezek együtt kapásból 4-5000 Ft-nyi spórolást jelentenek. A másik, hogy a fő LED fókusza állítható, lehet a kibocsájtott fény csíkszerű vagy terített, ami a különböző felhasználási módok közötti váltogatást könnyíti meg.

Lássuk, mire gondolok pontosan:

  • autót szerelni, lemenni a pincébe, meg a sátorban matatni nyilván terített fénypászma mellett jó
  • teljesítménytúrázáshoz, hegymászáshoz, horgászáshoz pedig a fókuszált fény a megfelelő
  • alternatív felhasználási módként pedig biciklis vagy rolleres fejlámpaként is bevethetitek, hiszen nemcsak a sugár terítettsége, de a lámpa dőlésszöge is állítható

Mivel a fenti alapfunkciók adottak, ezért kiválthatjátok vele az elemlámpátokat, a túralámpátokat, meg a sátorozásnál használt kampós világító alkalmatosságot is. Ha te mégis célszerszámot szeretnél és nem a lámpák svájci bicskáját, akkor nézz rá a zseniális Nextoolra.

Ami a minőséget illeti, az nem különösebben extra, közepesnek mondanám, egy hangyányi gagyisággal az akkumulátortartó rekesz környékén. Nagy plusz viszont az USB-s töltés mellett, hogy hátrafelé egy piros lámpát is magában foglal a Xanes 4101-7, ami a konstans világítás mellett villogni is képes, így az elektromos járműveken kapásból teljesítitek vele az egyik kötelező alapfelszerelést. Előre 7 db LED mered, ebből 3 db Cree XM-L T6, míg 4 db XP-E típusú. Referenciaként az extremlights oldalát szoktam behivatkozni, hiszen itt vannak elérhető lumen értékek az egyes LED típusokhoz. Az első variánsra 910-975-öt, míg az utóbbira 300-at adnak meg, vagyis a Xanes által megadott 3750 lm akár a valóságban is összejöhet.

Mennyibe kerül pontosan egy termék?

Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.

Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek, a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.

Szerintem azonban a teljesítménynél a funkcionalitás sokkal lényegesebb, és ebben is megállja a helyét a lámpa. A LED-ek gombnyomásra külön kapcsolhatóak az alábbi sorrendben: középső T6 LED, két szélső T6 LED, 4 felső XP-E LED, mindegyik egyszerre, illetve stroboszkóp mód.

Meglepve tapasztaltam, hogy töltés közben – amit egy pici piros lámpa jelöl – is használható a 4101-7, így ha lemerülne, rátoltok egy power bankot és kész, nem kell megszakítani a használatot.

Ez azért elég nagy biztonságot ad például azoknak, akik például a Kinizsi 100-as teljesítménytúrát akarják teljesíteni, mivel ott éjszaka is kell az erdőben, a vak sötétben botorkálni. A dőlésszög pedig egy fogas mechanikával állítható, kíváncsi leszek, mennyi idő alatt kopnak el a műanyag elemek.

A vetített fénypászma teljesen rendben van, de ez inkább abból fakad, hogy a sugarak részelegesen fedik egymást, így eléggé homogén képet kaptok. Nem így a fő LED, aminek a fókuszát teljesen beszűkítve az elektronika erezetét is látni lehet. Terítve viszont teljesen rendben van, elég egyenletes módon fedte le az előttem elterülő területet.

A bevilágítás távolságára nem adtak meg gyári adatot, de fókuszált formában tippre bőven 100 méter fölött van. A LED fészkeket alumínium veszi körül, ami előnyös a hő elvezetése szempontjából, nem is nagyon melegszik, nem égeti bele a koponyátokba a hajatokat.

Szerencsére kényelmes is, főleg azért, mert felül is van egy pánt, ami a kutacs felső részén halad át, és remekül a helyén tartja a lámpát. Azt hittem, hogy nyomni fog az akkutartó vagy a kábelelvezetés fog idegesíteni, de nem, majdnem minden megfelelő volt. Két ergonómiai hibát emelnék ki, egyik, hogy a homlokrészen nem teljesen fekszik fel, ez egy picit idegesített, de nem annyira, hogy ne használjam órákon át. A másik, hogy nem lehet egyből kikapcsolni, hanem körbe kell lapoznotok a működési módok között, hogy a világítást beszüntessétek.

Mikor láttam, milyen remek a portéka, úgy döntöttem, rendbe rakom a pincét a fényénél, este pedig feltöltöm a kocsiban a folyadékokat, hogy legyen életszagú teszt is. Aztán úgy alakult, hogy este uniciklivel fel kellett mennem az irodába, így elektromos járművön is tesztelhettem. Mindegyik esetben remekelt, az állítható dőlésszög pedig kifejezetten jól jön, ha a szemből jövőket nem akarjátok elvakítani. Az üzemideje nagyon függ attól, melyik LED-et használjátok, teljes fényerőn több mint 6 órát üzemel, de 60 perc után jelentősen csökken a fényereje. Szerintem kb. 2 órán keresztül használható effektíven, de ezt könnyen kitolhatjátok, ha nem minden LED-et használtok egyszerre.

Összegzés

Nem vagyok orákulum, mégis sikerült belenyúlnom a Xanes 4101-7-tel a tutiba, egy igen jól használható fejlámpát kiemelve a tömegből. A legjobban a flexibilitását kedveltem, állítható fókusz a fő LED-en, ötféle működési mód, az árban 2 db 18650-es telep, USB-ről tölthető, állítható a világítás szöge, az akkutartón piros „hátsó lámpa” található, szóval tényleg patent a szerkezet.

Néhány apróságot – nem lehet egyből kikapcsolni, illetve hangyányit nyomott a homlokomon, de ez sem vészes – leszámítva leginkább az anyaghasználatba tudnék belekötni. Nyilván ezért került 6300 Ft-ba, mert nem prémium matériákat használtak, de az tuti, hogy a Nitecore kínálatában kaptok valami hasonlót sokkal jobb minőségben, kb. 20-25000 fronyóért.

Én azonban inkább spórolok az áron, és nem fizetem meg a nevet, meg az olyan hangzatos címkéket, mint a „repülőgép alumínium”. Természetesen az alacsony ár miatt áfa- és vámmentesen érkezik, így különösebben nem kell aggódnotok a plusz költségek miatt.

Pro

  • Brutális fényerő
  • Hosszú üzemidő
  • Jól variálható, melyik LED üzemeljen
  • Fókuszállítás funkció
  • USB-ről tölthető akku
  • Akkumulátorok az árban
  • Állítható dőlésszög

Kontra

  • A homlokon hangyányit nyom
  • Az anyaghasználat korrelál az árral
  • Nem lehet egyből kikapcsolni, végig kell nyomkodni a módokat

hirdetés