ZD Racing Thunder ZMT-10 távirányítós autó teszt | RendeljKínait

ZD Racing Thunder ZMT-10 távirányítós autó teszt

Ha apa lennék, magamnak is megvenném

teszt
írta: Jackal
2019-12-13

Nehéz eldönteni, hogy ez az 1:10-es távirányítós autó apának vagy a gyereknek jobb-e? Szerencsére a ZD Racing üdvöskéje minden korosztálynak kiváló ajándék, megy 64 km/órával, nagy mérete miatt nehezen akad el a fűben, jókat lehet vele ugratni, és most a téli időben istenieket lehet vele farolni a csúszós leveleken. Nem olcsó mulatság, 40 000 Ft-ot kérnek érte a BGHU708787  kuponnal, cserébe egy nagyteljesítményű, brushless motoros RC járművel lesztek gazdagabbak, amelyet érdemes EU Priority Line szállítással rendelni a többletköltségek elkerülése miatt.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 7
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 7
  • ár/érték arány: 7

7.6

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés. Ez a funkció még nem elérhető.

Légy te az első

A töltő viszont eléggé alsópolcos, helyette érdemes nézni egy 3 cellás Li-Po akkut tölteni képes darabot. A kontroller a szokásos kétcsatornás pisztolytáv a kerék alakú irányítógombóccal, felül viszont elég sok kapcsoló helyezkedik el a megfelelő trimmeléshez, ami tulajdonképpen a szervok finomhangolását jelenti.

Ha lekapjátok róla a burkolatot, akkor felbukkan a belső, ahol két dolgot egyből kiszúrtam. Egyrészt, hogy egy brushless motor van benne – ami a tartósabb megoldás -, illetve hogy az ESC – „fordulatszám-vezérlő elektronika” – aktív hűtést kapott, amit a bekapcsológomb automatikusan beindít. Érdekes, hogy a Li-Po akku hard case típusú, vagyis kemény tokozásba rejtették el, illetve egy külön ki- és bedugható + ágat, ami a cellák feszültségbalanszolásához szükséges.

A váz- és a futóműelemek nagy része műanyag. Ettől nem kell megijedni, ezek ugyanis kevésbé törnek, mint a fém, inkább hajlanak, és az ugrálás közben szépen elvezetik az energiát. A bekötési pontok viszont már fém alkatrészeket tartalmaznak, ahogyan a tekercsrugók és a kardántengely – hiszen a gép összkerékhajtású – is ebből az anyagból készült. A rugófeszességet a rugótorony tetején található csavarral állíthatjátok be. Összességében az árnak megfelelő a hardver, jó eséllyel bírja majd a nyüstölést, ha valahol lehet gyenge pontja, az a szervo, én ebből táraznék be. Esetleg még a differenciálmű fogaskerekeire érdemes figyelni, de az anyagukat megbontás nélkül nem tudtam megállapítani, így az elnyíródási hajlamra csak tippelni lehet, nekem a teszt alatt bírták a strapát.

ZD Racing Thunder ZMT-10 – A Tigrisek az ugráláshoz értenek a legjobban

Mivel ez egy távirányítós autó, ezért túl sok mindent nem lehet vele csinálni a csapatáson kívül. Ki is vittem, pont kellően rossz volt az idő ahhoz, hogy lehessen egy kis sarat dagasztani, meg csúszkálni a leveleken. Így sajnos a “burn outos”, gumiégetős manőverek kimaradtak, helyette remek farolásokat és ugrálásokat lehetett vele bemutatni. A 2400 mAh-s akkumulátorral full gázon 10 percig tudtok csapatni, de ez a valóságban inkább 15, lévén nem folyamatosan haladtok majd 64 km/órával.

Mennyibe kerül pontosan egy termék?

Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.

Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek, a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.

Bár nem mértem meg, de baromi gyors a ZD Racing Thunder ZMT-10, a WLtoys A 959-nél biztosan gyorsabb, és az tud kb. 50-et, szóval elhiszem, hogy ez megy 64-gyel. Ha az üzemidőn akartok egy kicsit tuningolni, akkor érdemes nagyobb kapacitású, 2 cellás, Deans – más néven T-Plug – csatival ellátott Li-Po akkukat keresni, sajnos a tartó eléggé passzentos, szóval ügyeskednetek kell majd a mérettel. A 45 A-t is elviselni képes ESC azért fel tud melegedni, nem vészesen, de nyilván nem is az őszi 10 fok lesz a mérvadó, hanem a nyári, homokos strandon való veretés.

A gépnek kellő ereje van ahhoz, hogy feltúrja a földet, és ez valószínűleg a BLDC motornak köszönhető, illetve annak, hogy a gumi kifejezetten bütykös. Emiatt jól meg tud kapaszkodni, és az erőt is kellőképpen át tudja vinni, sokkal jobban, mint a kisöccse a ZD Racing Raptor BX-16. Nem gondolom hibának, inkább sajátosságnak nevezném, hogy a távirányítós autó eleje feljebb áll, mint a hátsórésze, emiatt olyan, mintha folyamatosan full gázon közlekednétek. Emiatt viszont hajlamos arra, hogy hátradobja magát egy ugratón, ami nem különösebben baj, maximum nyom egy bukfencet. Jól néz ki, de nem biztos, hogy a váz esetében ez a hosszú élet titka.

A nagyon lendületes veretéssel azért vigyázni kell, mert a has nem teljesen burkolt, egy részen nyitott, itt helyezkedik el a motor, gondolom, a hűtés miatt volt erre szükség. Nagyobb probléma, hogy a trakció nem tökéletes, a BX-16-ot sokkal könnyebb volt beállítani, mint a Thundert, és egy picit – bár nem vészesen – mindig húz valamerre. Furcsa dolog, hogy ha már mentem az autóval, majd megálltam és kikapcsoltam a távot, akkor lassan elindult előre. Ez valószínűleg azért van, mert a kitrimmelés miatt nem a skála középen áll a gáz nulla pozíciója.

Amit viszont nehezményeztem, hogy az ár emelkedésével nem igazán javult a minőségérzet, erre nagyon jó példa a távirányító. Egy 18 000 Ft-ba kerülő modellhez is ugyanezt adják, de például a burkolat minősége is ugyanaz. Nyilván a brushless motort, a nagyobb ESC-t, a hűtést, a tokozott akkumulátort, meg kell fizetni, tehát összességében a technika az, ami felhajtja az árat. Viszont azt gondolom, hogy azért juthatott volna arra is a keretből, hogy egy kicsit jobb minőségű terméket tegyenek le az asztalra.

Összegzés

A ZD Racing Thunder ZMT-10 nem okozott csalódást, de nem ütött akkorát, mint a kisebb testvére. Ennek oka az ára, a 40 000 Ft nem kevés, amiért persze megkapjátok a megfelelő tudású motor és ESC párost is, és természetesen a méret is nagyobb lett. Ami a menetteljesítményeket illeti, megy, mint az ördög, jókat lehet vele ugratni, kikaparja a földet, kisgyerekeknek még sok is lesz a 64 km/óra. Gyenge pontja ezeknek a járműveknek a szervo és a diffi mű szokott lenni, és ha komolyabban szeretnétek foglalkozni a hobbival, egy komolyabb Li-Po töltő sem árt.

A járművel alapvetően egyetlen bajom volt, hogy a BGHU708787 kuponkóddal elérhető 40 000 Ft-os árat kicsit sokallom, ha egy ötössel olcsóbb lenne, simán vinném haza. Persze a konkurensek semmivel sem olcsóbbak, de arra számítsatok, hogy a méret növekedése nem szükségszerűen hozza magával a minőség javulását is. Szerencsére EU Priority Line szállítással az áfát és a vámot legalább nem kell kifizetnetek.

Pro

  • Brushless motor és normális ESC
  • Kellően nagy minden terepre
  • Megy mint a golyó

Kontra

  • Kicsit magas az ára
  • A táv lehetne jobb
  • Ha kikapcsoljátok a távot, kúszni kezd