iMars X5 autós fedélzeti kamera teszt
Nagyon olcsón bebiztosíthatod magad baleset vagy parkolási incidens esetére
Forrás: Banggood
Az iMars X5 autós fedélzeti kamera egyszerűen használható, automatikusan elindítja a felvételt induláskor. A 140°-os, nagy látószögű kamera mindent lát éjszaka is 1920×1080 pixel felbontásban, a loop módjának hála pedig a tárhelyed sosem fog elfogyni. G-szenzort és parkolásfelügyeleti funkciót is kapott az eszköz. Egy ilyen kamera bármilyen balesetnél bizonyítékerejű segítség lehet. Vajon tud eleget egy olyan kamera, amiért csak 8 200 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek a BG87ae14 kóddal? Utánajártunk.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
Ami a működését illeti, nem akkumulátorról, hanem kondenzátorról megy. Egyáltalán nincs benne aksi, tehát a dátumot is csak WiFi segítségével jegyzi meg, de ebből az is következik, hogy sokkal jobban ellenáll a hidegnek/melegnek mint az akkus megoldások, így hosszabb az élettartama. Fontos, hogy a telefonoddal csatlakozz a kamera WiFi hálózatára és a kamera a pontos időt használja a rögzítések során, ugyanis dátumbélyegzőként rákerülnek a felvételek aljára és ezek később jó eséllyel felhasználhatók bizonyítási eljárásokhoz.
A másik nagyon fontos jellemzője a G-szenzor, ami nem más mint egy gyorsulásérzékelő. Ez zárolja – írásvédetté teszi – ütközéskor a felvételeket, illetve meg is jelöli őket, ami szintén a vitarendezésnél jöhet jól. Ezeket nem törli a kamera loop funkciója sem, azaz a régi felvételek felülírása mód.
Ami a videót illeti, valóban hozza az FHD felbontást és a 140 fokos látószöget. Nappal a minőség több mint kielégítő, este vagy éjjel kicsit rosszabb, de nem látok semmiféle drámai romlást, a 10 000 forint alatti kategóriában nem lehet rá panaszunk. A GoLook alkalmazásban a felbontást ráadásul még nagyobbra is veheted 2304×1296-ra és a H264 és H265 kodek között is variálhatsz.
Az egyik legjobb tulajdonsága, hogy automatikusan elindítja a felvételt, amint beindítjuk az autót, így még a feledékenyek számára is megbízható választás, illetve egy ACC-kábel – ami nem más, mint az accessory, vagyis kiegészítő rövidítése – segítségével a készülék folyamatos parkolási felügyeletre is használható.
Nem tudom, hogy a többi felhasználó hogy lesz vele, de mi kikapcsoltuk a hangértesítéseket, mert a hangszóróból érkező üzenetek szinte érthetetlenek, jobbnak láttuk, ha nem zavarjuk egymás köreit. Bekapcsoláskor 3 dolgot közöl velünk az eszköz: 1. Inicializálta az SD kártyát, 2. elindította a felvételt, 3. állítsd be az időt, azaz csatlakozz hozzá a telefonoddal. Itt fontos megjegyezni, hogy első használat előtt az alkalmazás beállításaiban okvetlen formázd a kártyádat, különben azt nem fogja észlelni. Egy dolgot hiányoltam, a GPS meglétét, de ezt kompenzálja az alacsony ár.
Meggyűlt a bekötéssel a bajunk, de ez lehet az autónk hibája is.
Nem sírtunk volna, ha a gyártó ad számunkra egy bekötési útmutatót, vagy legalább a neten találunk valami használható videót, de sajnos ez a Peugeot 307 SW esetén nem így volt. Mi végül vettünk hozzá a 128 GB-os SDXC memória kártyán kívül egy 2 méter hosszú USB C kábelt is. Háromféle bekötési mód van:
- Ha szeretnénk a parkolási üzemmódot, akkor a biztosítéktáblába kell bekötnünk a kamerát. Ehhez elő kellett halásznunk az autónk kis könyvét, amiben benne van a biztosítéktábla rajza és leírása, hogy megtaláljuk az utastéri biztosítéktáblában a 12 V-os dugaljt, a piros ACC kábelt egy olyan biztosítékra kell rádugni, ami az autó leállítása után is ad áramot, de itt vigyázni kell, hogy olyan diagnosztikai csatlakozót, belső számítógépet, ABS-t ne húzzunk ki, ami tönkre vágná az autónkat, csak nem létfontosságú egység helyére dugjuk. A kábelen gyárilag egy 15 A-es biztosíték van, így célszerű egy olyat kicserélni. Olyan biztosíték helyére ne dugjuk be, ami alapból 15 A-nél kisebb áramtűrésű! Például nálunk: autósiskola, parkolási segéd biztosíték is 15 A-es volt. A földelés vezetéket általában egy csavar alá kell bedugni a biztosítéktábla mellett. A mi kocsinkban már volt egy földelő kábel az egyik csavar alatt, így oda simán be tudtuk volna kötni.
- Az appban be kell állítani, hogy milyen tápfeszültségnél kapcsoljon ki az eszköz, hogy véletlenül se szívja le az aksit. A leírásunk alapján 20 perc alatt be lehet kötni, de ha teljesen vakon vagy, úgy körülbelül 1 óra, rengeteg idegeskedéssel együtt. Mivel a mi autónknál az ACC kábelt a motortéri biztosítéktáblába kellett volna kötnünk, amihez már szerelő segítségét kellett volna igénybe vennünk így mi ezt a bekötési módot skippeltük.
- Szivargyújtóra dugva, ehhez azonban nem adnak töltőegységet, így arról magadnak kell gondoskodnod. Hátrány még ennél a módnál, hogy a kábelt nem lehet rendesen elvezetni, így lengedezni fog a rádiód előtt és az ACC sem használható vele.
- Amit mi választottunk, ha olyan rádiód van mint nekünk, akkor ez a legkönnyebb bekötési mód. Nekünk van egy Yunsun központi egységünk, amiből jönnek ki USB csatlakozók a kesztyűtartóba, erre kötöttük rá végül, körülbelül 20 perc alatt, szépen elrejtett kábelekkel.
Itt érdemes megjegyeznem, hogy az adatlapján írtakkal szemben nekünk 5 V-os csatlakoztatással gond nélkül működik az eszköz, nem volt szükséges a 12 V.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
Galéria
Forrás: GOLOOK app
Két zavaró tényezővel találkoztam menet közben:
- az egyik, hogy a használati utasítása kicsit félrevezetően ír a hangasszisztensről, amire azonban ez a termék nem képes, így hiába kiabáljátok neki, hogy „Take a photo!”, semmi sem fog történni,
- a másik pedig az eszközből kijövő kábelnél egy minimális kontakthibát tapasztaltam, ha megmozgattam véletlenül, egyből újraindult, így jobb nem piszkálni és akkor tökéletesen fog működni.
Összegzés
Összességében egy kiváló ár-érték arányú – ha nem is kiemelkedően profi – autós kamera az iMars X5. Van néhány hibája, amivel együtt kell élni, mint például a kezdeti, bekötési nehézségek, a részletes leírás és a GPS hiánya, illetve az érthetetlen monológjai a hangszóróból. Mindezekért azonban kárpótol a nappali magas minőségű képe és a kompakt, strapabíró kialakítása. Illetve nálam plusz pont jár azért is, hogy teljesen el tudtam rejteni a visszapillantótükör mögé, így egyáltalán nem zavaró vezetés közben sem.
Mindösszesen csak 8200 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte a BG87ae14 kuponnal, ingyenes szállítás mellett.
Pro
- Nagyon olcsó
- Viszonylag nagy felbontású kép
- Hangot is rögzít
- G-szenzoros
- Egyszerűen használható applikáció
- Könnyen elrejthető, kompakt
Kontra
- Bekötési nehézség a részletes leírás hiánya miatt
- Nincs benne GPS
- Érthetetlen, mit beszél a hangszórójából