hirdetés

Windgoo B20 elektromos kerékpár teszt

Nem létező halmazra belőve

teszt
Windgoo B20 elektromos kerékpár teszt 1

Forrás: Windgoo

írta: Don Kartács
2022-03-03

A Windgoo B20 egy számomra ismeretlen elektromos kerékpár volt, de a részegységeit már sok másik gyártónál láttam, így azért nem volt teljesen idegen a dolog. Az alacsony ár a legszembeötlőbb, a 350 W-os motor, a 6 Ah kapacitású akkumulátor, az összecsukhatóság már mind ismerős volt máshonnan. A termékért 147 000 Ft-ot kérnek a rendeljkinait  kuponkóddal, Németországból küldik, ingyenes szállítás mellett.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 7
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 7
  • ergonómia: 5
  • ár/érték arány: 9

7.4

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Mivel ezeket a járműveket sokat pakolásszák a tulajdonosaik az összecsukhatóságuk miatt, ennek azért viszonylag gyorsan végrehajthatónak kell lennie. A fenti alaphelyzetből kiindulva pattintottam fel a Windgoo B20 dobozát és csodáltam meg a járművet. Bár maga a forma ismerős volt, azt kell, hogy mondjam, vannak rajta kifejezetten érdekes részletek. Ami egyből szembetűnő, hogy ennek is kicsi a kereke, 14 colos, ami a már említett úthibaelnyelő képesség kapcsán lehet rossz hír. Van viszont rajta sárhányó, illetve elöl és hátul is tárcsafékkel rendelkezik, amik kellően jól lassítják a járművet, ha kell. Természetesen, mint minden ilyen bringának, ennek a váza is középen összehajtható, illetve lehajtható rá a kormány is, így tényleg befér egy kisebb autó csomagtartójába, legalábbis a Seat Ibizámba gond nélkül be tudtam tenni.

A lámpákat – amelyek a KRESZ szerint kötelező tartozékai minden kerékpárnak – nagyon érdekesen oldotta meg a gyártó, a hátsót a csővázba integrálta, míg az elsőt a kormányoszlopra, egy sárga színű LED formájában. Éjszaka mindkettőnek elég jó a fénye, a hátsó féklámpaként is viselkedik, nagyon modern megoldás, nekem tetszett. Az viszont nem annyira, hogy nincsenek prizmák a kerekeken, ami szintén kötelező tartozék, és elvileg belétek köthet a rendőr a hiányuk miatt.

Ami a kerékpár minőségét illeti, szerintem rendben van,

a váz hegesztései jók, sőt olyan videót is láttam, ahol használták különböző bringás mutatványokhoz, ugráltak vele, amire szerintem annyira nem ideális, de ezt is kibírta. Ami a súlyát illeti, 19 kilogramm, ami elég sok, főleg ha cipelni akarjátok, összehasonlítási alapnak a Csepel City 26 colos kerekméretű, acélvázas bringáját használtam, ami 17 kilogramm, tehát tömegközlekedési járművekre felrakni vagy felvinni a 3. emeletre már nem annyira kellemes. Ami még bosszantott, hogy a kormánymagasság nem állítható, szerencsére az én 175 centiméteremhez épp jó, de aki mondjuk 190, az kénytelen jobban előredőlni rajta, ami elég kényelmetlen pozitúra lehet. Az ülése egyébként nem rossz, én mondjuk minden eddigi bringámon egy kényelmesebb zselésre cseréltem, hogy ne törje annyira az alfelemet, de ez nyilván nem a Windgoo B20 hibája.

Forrás: Windgoo

Van egy-két nagyon jól kitalált dolog rajta, az egyik az összecsukó mechanizmusok.

Egy kis biztosító retesz van rajtuk, tehát biztosan nem fog a B20 összecsuklani menet közben. A másik ami nagyon tetszett, hogy a hagyományos sztenderen kívül van egy további támasztó fül a váz alján is, így ha összecsukjátok nem dől oldalra és veri össze magát – mint egy csomó másik modell -, hanem szépen megtámasztja a testet az alsó tartó. A kábeleket szintén viszonylag szépen elvezették, dörzsölődésnek nem láttam nyomát, az IP54-es szabványt teljesíti, de esőben azért ne használjátok, már csak azért se, mert a lánc rozsdásodni fog.

A váz közepén trónol a 6Ah-s akkumulátor, ami a hátsó, 250 W-os – csúcsteljesítményen 350 W-os – agymotort táplálja meg energiával.

Feltölteni az 1,5 Ah-s töltővel kb. 4 óra, és bár a gyárilag megadott 21 kilométer nem tűnik soknak – ennél vannak lényegesen nagyobb hatótávú modellek is -, de itt még azt gondoltam, hogy majd pedelec módban úgyis ennek a sokszorosa lesz. Aztán nagyot koppantam, mikor elkezdtem használni a Windgoo-t, el is mondom, miért.

 

Windgoo B20 – Se nem hagyományos, se nem elektromos

Gyorsan tisztázok néhány alapfogalmat, amivel titeket, kedves olvasókat képbe helyezhetlek. A normális kerékpárokat mindenki ismeri, ezeket nem kell bemutatnom. Az elektromos kerékpárok annyiban többek ennél, hogy van rajtuk egy elektromotor, ami rásegít a hajtásra, amire általában van valamilyen törvényi sebességkorlátozás, ami itthon 25 km/óra. Ezt hívják pedelec-nek, ami a pedal+electric+cycle szavakból áll össze. Ha pedig van teli gázos verzió – nem kell tekerni, csak a „gázkart” húzni -, akkor az tulajdonképpen egy segédmotoros kerékpár.

Azt is mondhatnám rá, hogy egy roller lánccal,

túl nagy különbség nincsen a két jármű között, csak ez pedállal is hajtható. A probléma az, hogy a Windgoo B20-on nincs semmilyen váltó, vagyis az áttétel fix. Az ilyen esetekben a gyártók megpróbálnak egy közepes fogaskerék méretet választani, ahol nem túl nehéz tekerni a bringát, de azért még értelmes sebességgel lehet haladni. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 15-20 km/órával tudtok tekerni, ami még kényelmes, de az elektromotor nélkül már egy dombon nem fogtok tudni felcangázni vele, legalábbis nekem a Gellért-hegyre nem sikerült.

Mennyibe kerül pontosan egy termék?

Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.

Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek, a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.

Szerencsére a jobb oldali markolat egyben gázkar is, ami teljesen függetlenül működik attól, hogy tekertek-e vagy sem.

Ebben a módban jogszabályi szempontból a jármű nem elektromos biciklinek, hanem segédmotoros kerékpárnak minősül, vagyis elvileg biztosítást kell rá kötni, illetve vannak más követelmények is. Nyilván ha húztam a gázkart, akkor tekerni is könnyebb volt, de mivel kb. 25 km/órával képes haladni, viszont ennyivel nem tudtam tekerni a fix áttétel miatt, ezért egy idő után úgy éreztem magamat, mint hörcsög a futókerékben: teperek, de nem történik semmi. Ennek az ellenkezője is igaz, ha lassan kell menni, akkor nagyon finoman kell adagolni az elektronokat, különben egyből megindul a Windgoo B20.

A kormányon lévő kezelőszervek mennyiségéből arra lehetne következtetni, hogy ez a cucc bizony sokat tud, de ez valójában nem így van. Balról jobbra haladva egy csengőt, mellette és alatta a ki-és bekapcsoló gombot, illetve a lámpa kapcsolóját találjátok, a jobb oldalon a gázkaron kívül van egy tempomat és egy töltöttségjelző. Szerintem az összes cuccot egybe lehetett volna integrálni egy kijelzővel és arra tenni 2 gombot, de akkor nyilván nem lenne ilyen olcsó a kialakítás. A bal oldali fék a hátsó tárcsát, a jobb oldali az elsőt fékezi, a gázkar a jobb oldali markolatra került. A tárcsák tisztességesen lassítanak és nem is nyikorognak, a töltöttségjelzőt viszont nem teljesen úgy működik ahogy kellene.

Ez ugyanis folyamatosan leköveti a feszültségeséseket, vagyis, ha egy komolyabbat odahúztam neki, a négyosztású skála egyből esett 2 értéket, majd mikor elengedtem a „gázkart”, akkor meg felugrott 2 cellányit, ami eléggé zavaró. Van ennél egy sokkal nagyobb probléma, hogy a 175 centis magasságommal sem tudom kinyújtani rajta teljesen a lábamat, még az ülés legfelső állásában sem. Emiatt konkrétan végig gibbonpózban gubbasztottam, ami rendkívül kényelmetlen, még úgyis, hogy azért nem vagyok egy zsiráf.

Forrás: Windgoo

Ami a hatótávot illeti, a 6 Ah-s, 42 V-os akkumulátor – legalábbis a töltő ennyivel tölt – gyári érték szerint 21 kilométert kellene, hogy elmenjen – a leírásban már a sokkal szélesebb 13-25 km-es spektrumot adnak meg -,

amiről tudtam, hogy lehetetlen, hiszen az Inmotion V5F unciklim 4 Ah-s 84 V-os rendszere tud ennyit. Szorozzuk össze a két számot, a Windgooban 252 Wh-s, az uniciklimben 336 Wh-s teljesítményű telep van, szóval kizárt, hogy meglegyen a gyári hatótáv. Nem is lett, kb. 18 kilit tud a cucc, ami nem rossz, de azért próbáltam kigurulásokkal és rövidebb pedálozásokkal spórolni az energiával. Mentségére legyen mondva, hogy a hátsó fék húzására először az elektromotor lassít, csak utána szorítja meg a tárcsát a pofa, tehát valamennyit azért visszatermel a szerkezet.

Összefoglalva a fentieket, a következő a helyzet a valóságban: ha normálisan pedáloztam, nehéz volt tekerni a B20-at, ha húztam a gázkart, akkor meg túl gyorsan kellett tekernem. A két végállapot között kellett folyamatosan lavíroznom, miközben a kis kerékméret miatt kirázta a lelkemet egy olyan ülésen, aminek a magassága miatt nem tudtam normálisan kinyújtani a lábamat. Valahogy sehogyan sem volt jó a dolog, ezt tetézte, hogy semmilyen információt nem kaptam vissza menet közben, hiszen nincs se fedélzeti komputer, se BT modul. Akkor most mennyit mentem és milyen sebességgel? Roppant zavaró, hogy ezekről nincs visszajelzés, ez így összességében szerintem 2022-ben nagyon kevés lesz a piac meghódításához.

Összegzés

Nem igazán értem, hogy a Windgoo B20 kinek készült. Nagyon erős törpéknek, akik rövid távokat, lassan tesznek meg, így nem zavarja őket a kis hatótáv, az, hogy brutálisan kell tekerni hegynek felfelé, mert nincs váltó rajta, és pont jó nekik a kormány és az ülés magassága is. Ez viszont eléggé leszűkíti a szóba jöhető vásárlók körét, és sajnos semmi olyan egyebet nem tud a kerékpár, amit viszont a konkurensek igen.

Azt viszont el kell fogadnotok, hogy még a belépő elektromos bringák árazása is valahová 250-280 000 Ft közé esik, és a Windgoo B20 konkurensei is drágábbak, mint a rendeljkinait  kuponkóddal elérhető 147 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint)., viszont ők adnak valami pluszt a magasabb árért cserébe. Amit ebből a cikkből magatokkal kell vinnetek, az az, hogy ez az ár még így is alacsony, de annyira mégsem, hogy egy kicsit többért ne kapnátok egy rahedli másik modellt is eltérő paraméterekkel. Ha mégis a Windgoo B20 mellett döntenétek, akkor a cég a bringát Németországból küldi, ingyenes szállítás mellett.

Pro

  • Összecsukható
  • Jó minőség
  • Nagyon jó lámpák

Kontra

  • Nem lehet elég magasra állítani az ülést, a kormány pedig egyáltalán nem állítható
  • Nincs pedelec módja
  • A fix áttétel miatt nem lehet elég gyorsan menni vele és hegymenetre sem igazán jó
  • A kis kerékméret miatt ráz
  • Kicsi hatótáv egy elektromos biciklihez képest
  • Gyakorlatilag nem kaptok vissza adatot a távról és a sebességről, fedélzeti komputer nincs
  • Sok az a 19 kilogramm ahhoz, hogy mindennap felvigyem és lehozzam egy lift nélküli házban

hirdetés