hirdetés

Ninebot S segway, Kugoo S1 Pro roller és Inmotion V5F unickli összehasonlító teszt

Három muskétás

teszt
Ninebot S segway, Kugoo S1 Pro roller és Inmotion V5F unickli összehasonlító teszt 1
Don Kartács
írta: Don Kartács
2019-09-16

Megpróbáljuk eldönteni az elektromos járművek legnagyobb kérdését: a segway, a roller vagy az elektromos unicikli a praktikusabb jármű. Éppen ezért szereztünk egy Ninebot S-t, egy Kugoo S1 Prot és bedobtuk melléjük a napi használatban lévő Inmotion V5F uniciklijeinket. Azért, hogy csökkentsük a személyes vélemények torzító hatását, szereztünk három pilótát is, és megnéztük, mit ad ki a triumvirátus összecsapása. Elöljáróban érdemes tudni az árakat, a Ninebot S 99, a Kugoo S1 Pro 105, míg az Inmotion V5F 129 000 Ft-ért szerezhető be.

Bár az elektromos gépezeteket egy kalap alá szoktuk venni, a műszaki paramétereik nagyon eltérnek, ezért kezdem ezzel, utána pedig leírom a gyakorlati tapasztalatokat.

Ninebot S Kugoo S1 Pro Inmotion V5F
Akkumulátor 3,75 Ah 63V 7,5 Ah 36 V 4 Ah 84 V
Teljesítmény (W) 2*350 350 550
Sebesség (km/ó) 16 27-28 25
Hatótávolság 22 30 35-40
Valós hatótávolság* 18 21-22 22-25
Súly (kg) 13 11 12
BT modul VAN NINCS VAN
Fék motorfék motorfék+taposó motorfék
Lámpa programozható
helyzetjelző
első-hátsó+macskaszem első fehér+színes helyzetjelző
Lengéscsillapító nincs első-hátsó nincs
Kerékméret (inch) 10 8 14
Kerék típusa felfújható méhsejt felfújható
Maximum terhelhetőség (kg) 85 120 120
Hegymászó
képesség (fok)
15 15 25

* 80 kg-os sofőrrel, sík úton, nyáron

Ami az általános minőséget illeti, ebben a uniciklik eléggé verik a mezőnyt, így az Inmotion V5F is. Nyilván egy teknőspáncélszerű cucc sokkal jobban bírja a gyűrődést, mint a többi, simán lehet dobálni, esni-kelni vele, kibírja. A sorrendben második a Ninebot S, ami egy meglepően jó minőségű termék, persze ha arra gondolunk, hogy tavaly még 190 000 Ft-ért kínálták, most pedig csak 130 000, akkor érthető, hogy miért használtak ilyen patent anyagokat. A Kugoo S1 Pro azt hozza, amit az árától elvárhatunk, kicsit csattog, kicsit zörög, helyenként kifejezetten egyszerű megoldások jellemzik, de olcsó.

Jól néznek ki leírva a bika műszaki paraméterek, de a gyakorlatban nem a menetteljesítmények, hanem a kezelőszervek milyensége és a menetkomfort számít. Itt elsődlegesen a kerékméret a döntő, ebben is nyer az unicikli.  A 14 colos gumiméret miatt alig ráz, amit saját tapasztaltból is meg tudunk erősíteni, hiszen az elmúlt fél évben a kollégákkal több, mint 3 000 km-t tettünk meg az iroda két elektromos kerekével.

A Ninebot S is elég kellemes, de mivel a haladási irányra merőlegesen helyezkednek el a kerekei, ezért az oldallejtőket és az egyenetlenségeket nem szereti. Mivel az irányítás szorosan kötődik a közepén elhelyezett „térdkormányhoz”, ezért a döccenők szélsőséges esetekben automatikus irányváltásokhoz is vezethetnek. Van viszont néhány előnye – helyben forgás, automatikus stabilizáció, távirányíthatóság -, amit a többiek nem tudnak. A Kugoo S1 Pro menetkomfortja a legrosszabb, hiszen nemcsak csattog, de úgy fordul, mint egy tankhajó. Ennek a legkisebb a kereke, emiatt a leggyengébb az úthiba-elnyelőképessége is.

A Ninebot S és az Inmotion V5F kezelőszervei gyakorlatilag az elején elhelyezett egy szem gomb és az akkumulátor töltöttségjelző paneljéből állnak. Mindkét járművet applikációból érdemes vezérelni, ebben a Ninebot a jobb, az Inmotion gyári appja eléggé bugos, szerencsére van erre megoldás, a Wheellog alkalmazást kell helyette használni. A „segway” viszont olyan funkciókat is tud, mint a távirányíthatóság, a lopásvédelem, a lámpák színkalibrációja, gokart mód, szóval egy csomó nagyon egyedi, ámbátor ritkán használt dologgal játszhattok.

A Kugoo S1 Pro azt se tudja, mi az, hogy Bluetooth modul, helyette egy hagyományos LCD panelen nézegethetitek a paramétereket. A gombok ergonómiailag eléggé messzire esnek a kényelmestől, főleg a lányok kisebb kezének zavaró. A duda szörnyűséges, de legalább halk is, a lámpa viszont elég bika, csak magasan világít, az Inmotion V5F-nek alacsonyabban van, így előbbivel jobban látjuk az utat. A Ninebot S-en pedig egyáltalán nincs „reflektor”, csak helyzetjelzők.

Ninebot, Kugoo, Inmotion: azért a hasítás a lényeg

Számomra egy jármű esetében az a legfontosabb a kezelés mellett, hogy milyen vele menni. Férjen el mindenhol, könnyű legyen hordozni, ne rázzon, azért lehessen vele egy normális tempót tartani, rendelkezzen rövid fékúttal és a hatótávja legyen elég a napi városi ingázáshoz.

Ez utóbbit a súly nagyon befolyásolja, és jellemzően a referencia kínai „dummy” nem 100 kg-os, és a tesztek sem tornádóban, hegymenetben zajlanak. A gyári értékeket 60-70 kg-os zsokéval, sík úton, szélcsendben, egyenletes tempó mellett adják meg.

Aki ezt kicselezné az akkumulátor kapacitás lelesésével és ebből következtetne, annak mondom, hogy a járművek feszültségértéke eltér, a 84 V-os 4 Ah kapacitású Inmotion V5F a gyakorlatban többet elmegy, mint a 36 V-os 7,5 Ah-s akkuval szerelt Kugoo, legalábbis egy 82 kg-os személlyel. Ilyen értelemben a legványadtabb a Ninebot S, aminek 18 km körül van a hatótávja sűrű kereszthányás és a Szűz Mária emlegetése közepette.

A menetkomfortról volt már szó, de ami a dinamikát illeti, arról még nem. Egy uniciklivel fordulni mindig egy álom, ez az elektromos járművek sportmotorja, olyanokat lehet vele dőlni és kanyarodni, hogy a szemem könnybe lábad tőle. Ha a puszta sebesség számít, akkor a Kugoo S1 Pro 27-28 km/órás sebessége mindent visz, a Ninebot 16 km-je viszont fájdalmasan kevés, ráadásul állandóan hisztizve sípol is, ha elérjük a maximumot.

Mennyi pontosan egy termék ára?

Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.

Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek,  a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE  kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.

A tempóról viszont meg is kell állni, az unicikli brutálisan lassul, 30 km/órás sebességről 4 méter alatt megáll – Inmotion V8 adata -, a Margit híd alatti átjáróban már nem egy bringás lepődött meg ezen. A Kugoo S1 Pro viszont soha nem akar megállni, lejtőn különösen rossz a helyzet, agyon kellett taposnom a hátsó mechanikus féket, hogy értékelhető eredményt érjek el. A Ninebot S nem rossz, elég jól lassul, de 16 km/óráról ez nem olyan nagy szám, ráadásul hiába írtak 700 W teljesítményt rá, nem egy robbanékony darab.

Ami az általános használhatóságot illeti, az Inmotion a legkisebb és legfordulékonyabb, ez a tökéletes jármű városba, de a Kugoo S1 Pro se rossz. Egyrészt azért, mert elég gyorsan lehet vele haladni – nem idegesíti az összes bringást -, másrészt meg a lábak egymás mögött helyezkednek el, így viszonylag könnyen bújtok át vele vékony helyeken. A Ninebot S túl lassú és széles ahhoz, hogy könnyű legyen vele a járdán haladni, a bicikli úton meg a lassú tempóval lehet a többieket kellőképpen felidegesíteni. Egyértelműen bámészkodós, városnézős jármű, de azért ismerek olyat, aki 2 300 km-t tekert bele napi ingázással, szóval nem reménytelen a helyzet.

Amikor véget ér a száguldozás, akkor ébredünk rá, hogy az eszközöket valahogyan mozgatni is kellene, hiszen bemegyünk vele a boltba, felrakjuk a vonatra vagy a buszra, és így tovább. Itt ismét az Inmotion V5F nyer, egyrészt van egy kihajtható karja, amivel terelgethetjük, másrészt képes „tolni magát”, vagyis rásegít a haladásra. Nem mellékesen az Aldiban és a Lidlben befér a bevásárló kocsiba is. Elméletileg a Ninebot S távirányítható, de a gyakorlatban ez nagyon macerás, szóval ezt is fel kell emelnünk, amivel ugyanott vagyunk ahol a part szakad. A Kugoo S1 Pro pedig összecsukva is túl nagy és kényelmetlen ahhoz, hogy mozgassuk, bár a lecsukható markolat és az összetolható kormány például a csomagtartóba helyezéskor sokat segít.

A fekete leves azonban nem az eddigiekben felsoroltakban rejlik, hanem a megtanulhatóságban. Meglepett, de a Ninebot S-sel nevetségesen könnyű a haladás, mindhárom sofőr 5 perc után már képes volt felállni rá és terelgetni a járművet, szóval kezdőknek ideális választás, egyébként is nagyon univerzális a megoldás. A roller nem sokban marad el tőle, nem egy ördöglakat ez sem, de például a nagy fordulókört, a kis kereket és a markolat ergonómiai hibáit szokni kell.

Az unicikli bizony egy teljesen más kávéház, ezt meg kell tanulni használni – ami 2-3 nap -, és tapasztalatom szerint a hölgyek ebben ügyesebbek, csak nem olyan bátrak, mint a férfiak. Nem kell azonban félni a dologtól, egyrészt rendszeresen vannak ingyenes oktatások, másrészt, ha egyszer felálltál rá, elképesztően addiktívvá válik a dolog. Nem egy embert ismerek itthon, aki 10 000 km fölötti futásteljesítménnyel büszkélkedhet, ennyit egy Kugoo S1 Pro szinte biztosan nem bírna ki.

A járművek speciális természete miatt a szokásos értékelés helyett csináltam egy táblázatot, innen olvashatjátok le a végeredményt.

Pontozás Ninebot S Mini Kugoo S1 Pro Inmotion V5F
Menetkomfort 5 4 8
Fékhatás 7 2 10
Kezelhetőség 8 5 10
Hatótáv 6 8 8
Sebesség 5 8 7
Hordozhatóság 8 7 10
Megtanulhatóság 8 7 3
Szolgáltatások 8 4 7
Ár-érték arány 8 10 8
Összesen 63 55 71

 

Összegzés

Mindhárom járműnek megvan a maga létjogosultsága, különösen azért, mert mindegyik másra való. A Ninebot S igazi turista járgány, a látványosságok körbejárására való, nem száguldozásra. Ez tudja szoftveresen a legtöbbet, cserébe ez is a leglassabb és a legkisebb hatótávval rendelkező.  Az ára egy év alatt durván 50 rongyot esett, így már igencsak kellemes választás 99 000 Ft körül, ráadásul ez az, ami a Xiaomishopban magyarországi garanciával és vevőszolgálattal érhető el, extra gyors szállítással. Frissítés: a cikk írásakor 130 000 Ft volt a Ninebot ára, de most akciósan itthonról 99 000 Ft, míg a Gearbesten 86 000 Ft-ért vihető.

A Kugoo S1 Pro egy csapatós olcsó roller, minőségbeli hibákkal megtűzdelve. A legnagyobb baja mégis a borzalmas fékhatás, ezen kellene fejleszteni, hogy igazán jó darab váljon belőle. Ennek ellenére 105 000 Ft-ért nem tudnék jobb vételt mondani, főleg hogy EU raktárból jön, de azért a drágább alternatívákat is érdemes megfontolni.

A bevállalósak csodafegyvere a városi dugó ellen egyértelműen az Inmotion V5F. Ez a leghordozhatóbb, ennek a legnagyobb a hatótávja, a legjobban gyorsul, a legfordulékonyabb, a legkezesebb, ez nyújtja a legnagyobb élményt és olyat lassul, hogy kiesik a szemgolyód. A használatát viszont meg kell tanulni, nincs mese, pár nap gyakorolás szükséges a stabil haladáshoz, de rendkívül addiktív, és a 128.000 Ft-os ára még mindig majdnem 70 000 Ft-tal alacsonyabb, mint az itthoni. Europe Railway Priority Mail-el rendeljétek, úgy áfa- és vámmentesen érkezik.

Pro

  • Inmotion V5F: gyors, erős, gyorsan megáll, ez nyújtja a legnagyobb élvezetet, kiváló minőség
  • Ninebot S: szuper egyszerű használat, rengeteg app alapú funkció, helyben megfordul
  • Kugoo S1 Pro: olcsó, nagy végsebesség, jó helyzetjelzők, összecsukható, méhsejt kerekek

Kontra

  • Inmotion V5F: meg kell tanulni a használatot, a gyári app bugos
  • Ninebot S: lassú, kis hatótáv, túl nagy helyet foglal el
  • Kugoo S1 Pro: gyenge minőség, szörnyű fék, nincs BT modul

hirdetés