hirdetés

Kugoo S1 Pro elektromos roller teszt

Easy rider, öcsém

teszt
Kugoo S1 Pro elektromos roller teszt 1
írta: Don Kartács
2019-07-23

Megjelent a Kugoo S1 Pro modell, ami a Kugoo S1 ráncfelvarrott variánsa, némileg emelt áron. Szerencsére azonban nem az újdonság varázsa okozza az áremelkedést, hanem a sok hasznos finomítást kell megfizetnünk. Oldallámpák, nagyobb akkumulátor, vastagabb, időtállóbb gumik, csúszásgátlóval ellátott fellépő, egy végre használható hátsó futómű és egy hordtáska. Összességében a 100 000 Ft-os gépnek jobb lett az ár-érték aránya, főleg, hogy lengyel raktárból pár nap alatt megkapjátok, áfa- és vámmentesen.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 7
  • felszereltség, funkciók: 9
  • ergonómia: 5
  • ár/érték arány: 9

7.6

Népítélet

9.4

  • megbízhatóság:10
  • design és anyagminőség:8
  • felszereltség, funkciók:9
  • ergonómia:10
  • ár/érték arány:10
Véleményt írok

Jobb lett a fellépő, kapott egy csúszásgátló felületet, ami helyenként púpos, de az első Ninebot ES1-em is ilyen volt, ez az „occó” kategória sajnálatos sajátossága. A kerekeket tömör „méhsejt rácsos” megoldásra cserélték, ami időtállóbb, mint az előző megoldás, kilyukadni nem tud, fújni sem kell, ráadásul a hátsó gumi jóval vastagabb lett. Ennek a gyakorlati hasznát esőben fogjátok megtapasztalni, az S1 hátulja ugyanis hajlamos volt vizes felületen megindulni. A színe szerintem nagyon király, a Blöff féle babakék, amit Brad Pitt is nagyon komázott, ha van merszetek, ti is ilyenben kéritek, élőben sokkal dögösebb, mint a képeken.

Biztonsági szempontból is fejlődött a járgány, a kormánymarkolatok végére kétállású helyzetjelző lámpák kerültek, míg a fellépő széleire fényvisszaverők, amik éjszaka sokat segítenek abban, hogy a többi közlekedő észrevegyen minket. Állítólag a becsukó mechanika fejlődött, sokkal robusztusabb lett bla bla. A valóságban ugyanúgy szenvedni kell vele, mint a Kugoo S1-nél, de elmondom a tuti technikát: ráléptek szemből, majd kifele-felfele megrántjátok a kormányt, erre a mechanika kiakad. Igényel némi gyakorlást, de megtanulható a dolog. A kijelző síkba került, ennek szerintem nem sok jelentősége van, itt követhetitek nyomon a szokásos adatokat, mint sebesség, töltöttség, megtett kilométerek és hasonlók.

Kugoo S1 Pro: tyúklépésben a menetteljesítmények terén

A legfontosabb fejlesztés szorosan kapcsolódik a hatótávhoz, a régebbi 6,5 Ah-s akkumulátort 7500 mAh kapacitásúra cserélték. Ez papíron durván 15%-kal több, mint az elődmodellben, amivel 22 km-t mentem – 83 kg vagyok -, így a hatótávnak 25 km körül kellett volna alakulnia a fejlesztett modellnél. Ehhez képest ugyanúgy 21-22 km-t mértem ezzel is, itt kapcsolta le az „alacsonyfesz” védelem a rollert, igaz, minden előzmény nélkül. Feltölteni valamivel több, mint 5 óra a nem túl izmos tápegységgel.

A hátsó futómű nagyon meglepett, pedig a sajtóanyag egyáltalán nem említi a változást. Végre normálisan mozog, ha rálépek, szépen lesüllyeszti a fellépőt, nem olyan beton merev, mint a sima S1 esetében, ez javítja a menetkomfortot. Ez viszont egyben azt is eredményezi, hogy könnyebben leér az alja, adtam is neki a budapesti padkákon.

Nagyjából annyira ráz, mint egy átlagos 100.000 Ft körüli roller, a Megawheels S5 például masszívabbnak érződik, egy unicikli pedig űrhajó ezekhez a kétkerekűekhez képest, de ez egyáltalán nem rossz az áráért. Annak senki ne üljön fel, hogy egy 120 kg-os ember – ennyi a maximális terhelhetőség – majd el fog karistolni egy 350 W teljesítményű rollerrel, kivéve, ha megelégszik a „döglött hintaló” mozgékonyságával.

Mennyibe kerül pontosan egy termék?

Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.

Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek,  a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE  kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.

Az állítható magasságú kormány és a lecsukható markolat még mindig nagyon hordozhatóvá teszi az egyébként sem túl nehéz, durván 12 kg-os járművet. Az már nem annyira fasza, hogy csúszkál a markolat a rúdon. Kis kezűeknek ráadásul messze esik a gáz és a fékkar, szóval itt pont kapóra jön, hogy mozog a gumifelület, így a megfelelő helyre tolhatjátok.

A feszültség esésével egyenes arányban érezhetően csökken a teljesítmény, nagyobb rendszer-feszültséggel lehetne segíteni rajta, a 42 voltos akkupakk 36 V körül kezd el szenvedni. Van benne valamilyen alacsony-feszültség védelem  – lekapcsolja a rollert, tehát nem lesz motorfék -, de azért ésszel a túlmerítéssel, semmiképpen ne vigyétek 30 V alá. A duda inkább csak vernyákol, de legalább van, a világítás viszont egész jó lett, köszönhetően a kiegészítéseknek.

A Kugoo S1 Pro gyorsulása változatlan maradt, egész tisztességesen viszi az embert, hiszen egy átlagos rollernél 100 W-tal erősebb. A végsebesség papíron – és a mesében – 30 km/óra, a valóság olyan 26-27 km/óra, lejtőn verettem 33-mal is, de azért ott már tud ijesztő lenni a tempó. Érdemes a speed gomb nyomogatásával egyből hármas fokozatba tenni, különben csalódást keltően lassúnak fogjátok érezni. A tempomat néhány másodperces folyamatos gázállásra bekapcsol és ezt tartja is addig, amíg meg nem érintjük a féket vagy a gázt.

A mászási képességeknél írt fok értéket felejtsék el, teljes mértékben tömegfüggő, kit milyen emelkedőn hoz fel. Több tesztben olvastam, hogy a menetkomfort kiváló, tényleg nem akarok senkit megbántani, de ezt a szót semmiképpen nem használnám rá.

Ugyanez igaz a fékre is, a lejtőn azt hittem, sosem áll meg, az uniciklik például fele akkora féktávot hoznak, mint a Kugoo S1 Pro. Jobb ha nagy sebességnél a hátsó féket is tapossátok, és arra is számítsatok, hogy ránt is egyet, amikor a motorfék megfogja a kereket. Ezekkel együtt lehet élni, de legyetek ti is reálisak a megítélésekor, ez egy 100 000 Ft-os roller, és így is kell kezelni, a kategóriájában jónak mondható paraméterekkel, de azért ne várjatok „repülő varázsszőnyeg” szerű finomságot.

Összegzés

A Kugoo S1 Pro a 100 000 Ft körüli kategória egyik legjobb választása, nyilvánvaló hibái ellenére is. A 350 W-os motorral azért már „arrébb lehet állni”, elég gyors, a hatótávja jobb mint a Ninebot ES1-nek és még viszonylag könnyű is hordozni – főleg a táskájával -, ennyiért pedig a kisebbik Segway modell véleményem szerint rosszabb választás, főleg a gyorsan pusztuló lecsukó mechanikája miatt.

A bosszantó hibákról sem szabad megfeledkezni, a minőség még mindig nem vasbetonba öntött gránitszikla, nincs benne BT modul, nincs applikáció, és a fék is lehetne acélosabb. Jobb viszont nincs 100 000 Ft körül, és szerintem a fejlesztések – különösen a rugózó hátsó futómű – megérik a Kugoo S1 elődmodellhez képesti felárát, főleg, hogy lengyel barátaink áfa- és vámmentesen, egy hét alatt elküldik.

Pro

  • Erősebb és gyorsabb, mint a konkurencia
  • Hordtáska
  • Nem különösebben nehéz
  • Tömör gumi, duális lengéscsillapítóval

Kontra

  • Gyenge fék
  • Lehetne kulturáltabb
  • Nehéz összecsukni
  • Alacsony fellépő, ami a padkán leér

hirdetés