Megawheels S5 elektromos roller teszt | RendeljKínait

Megawheels S5 elektromos roller teszt

Szűz kéz

teszt
írta: Rolla
2019-08-09

A Megawheels S5 már a nevével is újdonságot és frissességet hoz a Kugoo és Xiaomi rollerek közé, ezért kifejezetten jó dolog volt valami újat kipróbálni. Emellett 120 kg-os teherbírása, 23 km/h-s végsebessége és 20 kilométeres hatótávja is jóval kecsegtet, nem beszélve a stabilitásáról. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az elején, hogy mit is tud pontosan ez az elektromos roller. Banggoodról és Geekbuyingról is beszerezhetitek, bár ha rám hallgattok, akkor az előbbit választjátok, mert ott a BGMWS5EU kuponkóddal csak 96 000 forintba kerül, ráadásul a szállítás az angol raktárból ingyenes.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 7
  • ergonómia: 8
  • ár/érték arány: 8

8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés. Ez a funkció még nem elérhető.

Légy te az első

A korábban látott modellekhez képest a Megawheels meglepően masszív, a Kugoo S1 Pro-val és a Ninebot ES1-gyel ellentétben nem recseg és nem nyikorog a váza. A kormánya tökéletes magasságban van számomra, amit mondjuk a Kugoo S1 Pro-nál a magam 173 centijével nem igazán éreztem, az állítható kormánymagasság ellenére sem.

Emellett kiemelném az átlag rollerekhez képest szélesebb fellépőt, amin nem csak 37-es lábbal lehet stabilan megállni, és a megnövelt, 8,5 colos kerékméretet, ami logikusan a magasságra és a stabilitásra is rátett egy lapáttal, így nem éreztem magam úgy, mint majom a köszörűkövön.

Tisztában vagyok vele, hogy szegény Kugoo S1 Pro fejlesztői mennyi energiát öltek a teleszkóp és a rugózás kifejlesztésébe, ennek ellenére örülök, hogy a Megawheelsből ez kimaradt, hiszen így anélkül tudtam felmenni magasabb padkákra és fekvőrendőrökre, hogy ugratás közben felakadtam volna rollerestül.

Személyes találkozó: mi volt igaz és miben hazudott?

Mi más is lehetne lényeges egy roller esetében, mint a sebessége és hatótávja? A gyártó szerint 23 km/h-val hasít, és 20 kilométer tesz meg egy töltéssel. Ezeket az adatokat mindig fenntartásokkal kell kezelni, hiszen ezeket az értékeket általában a 60 kilogrammos, 160 centiméteres Minta Csenggel, hátszélben, kizsírozott szakadékban mérik, magyarul hétköznapi körülmények között nagy a valószínűsége annak, hogy az adatok eltérnek, és nem pozitív irányba. Mivel nő súlyát firtatni nem illik, ezért én is meghagynám ezt az adatot a költői homályban, azt viszont tisztázzuk, hogy magasságban és súlyban is sikeresen túlteljesítek Minta Csengen. A vártnál viszont jobb eredményeket értem el. 6-7%-os emelkedőkkel és hosszú egyenesekkel tarkított utamon 16 kilométert bírt ki egy töltéssel, ami mint látható, nem üti meg a gyártó által bereklámozott értékeket, ennek ellenére – a körülményeket figyelembe véve – nem olyan vészes.

Mennyibe kerül pontosan egy termék?

Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.

Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek,  a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE  kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.

A sebesség egy érdekes kérdés. Gondolom, hogy azért a fizikával annyira tisztában van mindenki, hogy a beígért, sík terepen mért 23 km/h-t partnak felfele akkor sem lehet elérni, ha hárman tolnak hátulról. A lassulás mértéke természetesen függ a zsoké súlyától és az emelkedő szintjétől. A legjobb esetben csak csökken egy kicsit a sebesség, keményebb emelkedőkön viszont – például Gellért-hegy, Szirtes út – újraélhetjük régi gyermekkori élményeinket, és lökhetjük magunkat lábbal kifulladásig.

Hosszú, sík utcákon viszont sikerült elérnem a 22-23 km/h-t, bár ennek a lemérésénél akadályokba ütköztünk, mivel a Kugooval ellentétben a Megawheels S5 kormányán nincs kijelző. Bevallom őszintén, én ennek a hiányát nem igazán éreztem, mert szerintem menet közben amúgy sem egészséges lefele bámulni. Így lemeradtam olyan információkról, mint például hogy hány kilométer per órával megyek, mekkora utat tettem meg eddig, és hogy a két fokozat közül melyiket választottam ki. Ezeket a hiányosságokat pótolhatjátok, ha indulás előtt elindítotok a telefonotokon egy kerékpározást monitorozó programot.

Amit viszont a telefonotok soha nem fog magától kitalálni, az a kormányrúdba rejtett aksi töltöttsége, de szerencsére azért annyira megerőltették magukat a tervezők, hogy egy 5 világító LED-ből álló pici panelt elhelyeztek a kormányon, ami a hatótáv csökkenését jelzi. Bár inkább annyi haszna van, mint az égőknek a karácsonyfán, mert a pontok sajnos nem egyenes arányban fogynak, hanem ötről lecsökken háromra 2 kilométer alatt, majd a további 10 kilométer alatt csak egyet veszít, így nagyon össze kell szoknotok a rollerrel ahhoz, hogy tudjátok, mennyit bír. A telepet nulláról százra 3 óra alatt pumpálhatjátok fel, ami szerintem egy elviselhető időintervallum.

És hogy ez hogy is néz ki igazából a hétköznapokban? Mivel említettem, hogy a munkába járáshoz nekem nem ideális, ezért előkaptam azt a táblázatunkat, amiben Gergő kiszámolta, hogy egy gyors leugrás a boltba kocsival mit is jelent pénzben és időben, és fellelkesülve ezen én is megpróbáltam mindent rollerrel elintézni. Nem is kellett nagyon erőltetnem, mert már az első útnál rájöttem, hogy ez mekkora buli.

Azon kívül, hogy a városban a menőségi indexem 4 ponttal emelkedett, mindenhova ajtótól-ajtóig mehettem, elkerülve a parkolással járó stresszt, költségeket és felesleges időt. A bolt a házunktól 3 kilométerre található, ami pont az a távolság, ahova gyalog nem szívesen megy az ember, kocsival viszont nagy luxus, főleg, ha ezt hetente 3-4 alkalommal eljátszuk. Emellett notórius későként akkor is nagy hasznát vettem, amikor 1-2 kilométeres távolságba gyalog már nem értem volna oda időben, az autót ilyen rövid távra pedig tényleg nem szeretem beindítani.

Összegzés

Nem gondoltam volna, hogy a turisták számára megálmodott városnéző járgányon én is olyan szívesen és egyenes háttal fogok száguldozni, mint utoljára általános iskolában. Fura volt megtapasztalni, hogy nem csak nagyvárosban vehetem hasznát, sőt, a relatív egymástól távolabb lévő szolgáltatások miatt – posta, bolt, dohánybolt, kávézó – még nagyobb létjogosultságát látom ennek egy kisvárosban vagy egy faluban. A Megawheels S5 meggyőzött stabilságával és megnövelt méreteivel, így nem érzem azt, hogy egy óvodás alól loptam el a rollert. Természetesen megvannak a maga hibái, például nincs rajta részletes kijelző, gyenge a mászóképessége, az ára borsosabb, mint az erősebb motorral rendelkező Kugoo-nak. Banggoodon a BGMWS5EU kóddal 96 000 forintba, a Geekbuyingon 110 000 forintba kerül, a szállítás pedig mind a két esetben ingyenes, áfa- és vámmentes.

Pro

  • nagy kerekek
  • stabilitás
  • nem kirívóan nagy eltérés a gyári megadott sebességhez és távhoz képest

Kontra

  • nincs kijelző
  • követhetetlen az akkumulátor merülése
  • rossz a mászóképessége
  • annyival nem tud többet, mint amennyivel magasabb az ára