KuKirin G2 elektromos roller teszt
KuKirinG4.ZIP
Forrás: Banggood
Nem lenne teljes a sztori, ha nem gurult volna be hozzánk tesztelésre a KuKirin G2, ami a tavasszal tesztelt, KuKirin G4 kis testvére, legalábbis a dizájnt tekintve. Tudása alapján nagyon hasonlít a szintén Kukirin G2 Pro modellre, amit egy évvel ezelőtt volt lehetőségünk górcső alá venni. A „sima” G2-t egy 800 wattos motor hajtja, akkumulátora 48 voltos és 15 Ah kapacitású, így papíron a hatótávja 55 kilométer. A HUUUUG2 kuponkóddal most 168 500 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte a Banggood oldalán, ami egy igazán baráti ár, ráadásul ingyenes szállítással érkezik, cseh raktárból.
A régebbi KuKirin G2 Prót (mert, hogy van már belőle 2024-es változat is) egy 600 watt teljesítményű motor hajtja, akkumulátor terén pedig egy 48 voltos és 15,6 Ah kapacitású darabbal látták el, amivel a hatótávja papíron 58 kilométer. Ezt persze csak közepes sebességgel ígérik, nem pedig nyél gázzal, ugyanis a maximális sebessége 45 kilométer/óra. 8,5 colos kerekeivel maximum 19 fokos emelkedőket képes megmászni, a járgány saját tömege pedig több, mint 27 kilogramm, terhelhetősége 120 kilogramm.
Ezekhez képest a KuKirin G2 leheletnyi különbségeket rejt magában.
A motorja ugyan már 800 watt teljesítményű, viszont az akkumulátora szintén 48 voltos és „csak” 15 Ah kapacitású. Papíron a hatótávja valamivel kevesebb, méghozzá 55 kilométer egyetlen feltöltésből, viszont maximális sebességnek maradt a 45 km/óra. A kerekei is nagyobbak egy nyúlfarknyival, a 8,5 inch 10 inch-re cserélődött és ezzel már nemcsak 19 fokos emelkedőket képes legyőzni, hanem – dobpergést kérek – kerek 20-at. A járgány tömege 26 kilogramm, terhelhetősége pedig maradt a 120 kilogramm, úgyhogy világot megváltó újdonságokra nem kell számítani.
Forrás: Banggood
A KuKirin G2 a gyártó többi modelljéhez hasonlóan már nagy részt összeszerelve érkezik, neked csak a kormányt és a sárvédőt kell a helyére igazítanod, előbbinek a magassága sajnos nem állítható. Természetesen nem árt még ezeken felül minden csavart meghúzni, az ehhez szükséges szerszámokat megtalálod a dobozban a töltővel és a használati utasítással együtt.
Az anyaghasználatra szokás szerint nem lehet panaszom,
dizájn terén pedig az a legszembetűnőbb, hogy a G2 már nem örökölte meg a G4 kormányoszlopát, ami üreges kialakítású és lényegében két lemezből, illetve az ezeket összekötő elemekből áll. Ezt a súlycsökkentés miatt tervezték így, bár a több, mint 40 kilogrammos tömeg így sem kevés, amivel a G4 büszkélkedhet, de a G2 esetében már egy teljesen zárt kormányoszlopot kapsz.
Tesztalanyunk szintén egy összehajtható modell, ezt pedig úgy tudod kivitelezni, hogy a kormányról lógó akasztót a hátsó lábtámaszra kell aggatnod, miután lehajtottad a kormányoszlopot, de a helyedben nem bíznám rá az életemet. Például egy alumíniumból készült akasztó sokkal jobb lett volna, mert ez bármikor lecsúszhat a lábtámaszról és rácsapódhat a lábadra, ami abszolút nem kellemes. Kipróbáltuk, neked már nem kell, szívesen. Tesztalanyunk egy 800 wattos motorral rendelkezik, ami a hátsó kerékben helyezkedik el és 29 Nm nyomatékot képes leadni, de az alábbi Banggoodos videó tökéletesen szemlélteti, milyen jó vele a suhanás – még akkor is, ha egy komoly üzletember vagy.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
Tesztalanyunk vezérlése részben az LCD kijelzőn keresztül történik, elődmodelljéhez hasonlóan, viszont ezért már a G4 kipróbálása során sem rajongtam. A kijelzőnek elég nagy ellensége a napfény, ezért ilyenkor alig látni belőle valamit, de például menet közben egyébként sem engedi a fokozatok váltogatását. Ez a G2-nél sincs másképpen, viszont a bekapcsológomb dupla megnyomásával bármikor lépegethetsz a 3 sebességfokozat között. ECO módban 25 km/óra, SPORT módban 35 km/óra, RACE üzemmód választása esetén pedig 45 km/óra a maximális sebessége, feltéve, ha feloldod a roller 25 km/órás sebességkorlátozását.
Bármelyiket is választod a 3 üzemmód közül, összességében mindegyiknél elmondható, hogy a járgány szépen fokozatosan gyorsul, nem adja rá egyből az összes nyomatékot és nem farol ki, illetve nem kapar a hátsó kerék. A kijelzőjén egyébként minden fontos részletet szemmel tarthatsz: az akkumulátor töltöttségi szintjét, amit sajnos 10 csíkkal ábrázol százalékos érték helyett, a választott sebességmódot és az aktuális sebességet kilométerben vagy mérföldben, az összesen megtett távolságot és mindenféle mással kapcsolatos visszajelzéseket, például fényszóró, index, tempomat, gyalogos mód és a többi. Az index kapcsolója és a duda gombja külön kapott helyet, a kormány bal oldalán.
Galéria
Forrás: Banggood
A G2 a G4-ről már jól ismert fejidommal rendelkezik, amit itt is egybeépítettek a komputerrel és a lámpával. Tesztalanyunk összesen 7 darab LED-es fényforrást kapott, ebből 3 kapásból a fejidomban található, méghozzá középen egy fehér fényű fényszóró és mellette egy-egy sárga színű index. A roller lábtámasza alá egy piros színű féklámpa és egy hátsó lámpa került, illetve szintén egy-egy sárga színű index. A roller fellépője 460×185 milliméteres, így annak is kényelmes lesz, aki az átlagnál nagyobb lábon él és most nem a pénztárcádra gondolok.
A rolleren töltött összes percet imádtam, hiszen olyan jól gyorsul, hogy szinte észre sem veszed, mekkora sebességgel haladsz.
A gázkar szerencsére egyszer sem ragadt be, a 10 colos gumiabroncsoknál pedig láttam már nagyobbat is, mégis teljesen jól vették az off-road terepet. Murván, füves úton és betonon egyformán hasított, de a szuper élményhez még hozzátett a masszív szerkezet és a két rugó is, amik elég sokat tompítottak a különböző úthibákon. Mivel a motor a hátsó kerékben kapott helyet, így a roller eleje könnyebb, tehát viszonylag egyszerű felrántani az orrát a járdaszigethez érve, leugrani meg még ennél is könnyebb vele, tehát a terepet leszámítva azért városban is el lehet vele lenni.
Forrás: RendeljKínait
A gyártó a G2 maximális sebességének a 45 km/órát jelölte meg és ritka alkalmak egyike, hogy az ígértnél többet is látok. Alattam az aszfalton 47 km/órás sebességgel is száguldott, viszont ez nyilván súlytól függ, hiszen, ha feszegeted a 120 kilogrammos súlyhatárt, akkor még ennyit sem fogsz látni, de, ha például 65 kilogramm vagy, akkor talán többre is számíthatsz ennél.
A hatótáv egy szintén súlytól függő dolog, viszont nagy részt az aszfalton, nyél gázon használva a rollert örülhettem a 21 kilométernek, amit ki tudtam belőle hozni, egy feltöltésből. Közepes sebességre limitálva, viszonylag baráti, erdei talajon 36 kilométer lett a vége, de, ha csak poroszkálsz vele, akkor talán az 50 is összejöhet. Egy szó, mint száz, annyi a hatótáv, amennyire húzod neki és a G2-nek lehet. Töltési ideje 8-9 órát vesz igénybe.
Forrás: Banggood
KuKirin G2 elektromos roller teszt – Szerviztapasztalatok
Hiába gondoltam azt, hogy a „sima” G2 előbb létezett, mint a G2 Max, a G2 Pro vagy a G2 Master, Roll-Base János is megerősítette a tényt, hogy ez egy teljesen új modell. Ezt az is igazolja, hogy most először vittek be hozzá egy ilyet a szervizbe.
A G2-nek a G4-hez hasonlóan nem igazán vannak olyan típusbetegségei, amiket nehéz lenne vagy egyáltalán nem lehetne orvosolni, helyette számos pozitív tulajdonsággal rendelkezik. Elődmodelljeihez hasonlóan stabil és megbízható konstrukció, amivel kiválóan lehet haladni, nemcsak az aszfalton, hanem erdős terepen szintén. A 10 colos gumijai bármikor cserélhetők, de a tárcsafékek sem beszerezhetetlenek hozzá, így ez ismét egy sokáig életben tartható elektromos roller.
Összegzés
A KuKirin G2 Master és a G4 után is azt gondoltam, hogy nincs olyan modell az elektromos rollerek piacán, amit ezeknél szívesebben ajánlanék, viszont mindig van egy új jármű, ami megdobogtatja a szívemet. Ha soknak érzed a G4-et, sőt, a kétmotoros G2 Master-t is, akkor a sima G2 jó választás számodra, hiszen ez egy jóval szolidabb, mégis élhető konstrukció, masszív anyaghasználattal és közepesen erős teljesítménnyel. Nem egy betegágyas típus, ezért megéri mind a 168 500 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot, amit a HUUUUG2 kuponkód felhasználása után kérnek érte a Banggood oldalán. A jármű cseh raktárból hamar megérkezik, a szállítás pedig ingyenes.
Pro
- Masszív anyaghasználat
- A G4 üreges kialakítású kormányoszlopa helyett egy teljesen zárt típusúval rendelkezik
- Szépen fokozatosan gyorsul
- Nagyszerű a rugózása
- 47 km/órás sebességgel is képes menni
Kontra
- Összecsukáshoz kevés a kormányról lógó akasztó
- A kijelzőjét alig látni napfényben