KuKirin C1 Pro elektromos robogó teszt
A kilométerek királya
Forrás: Geekbuying
Egy újabb érdekes járművet tesztelhettünk, ami nem más, mint a KuKirin C1 Pro, viszont ez már egy ráncfelvarrott modell, de a roller-robogó hibrid kinézet így is megmaradt. Hatalmas akkumulátorral rendelkezik, 26 Ah kapacitásúval és az benne a legjobb, hogy két ülés is helyet kapott rajta, így nem kell magányosan megtenned azt az akár 100 kilométeres hatótávot, amire a gyártó szerint egyetlen feltöltésből képes. A 7YYUV5 kuponkóddal most 196 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért rendelhető ez a rendhagyó jármű a Geekbuying oldaláról, európai raktárból, ingyenes szállítással.
Forrás: Geekbuying
Első ránézésre a két modell nem sok mindenben különbözik,
bal oldalon láthatod az első verziót. A Bogist M5 Elite és a szintén Bogist M5 Pro-S elektromos járgányokhoz hasonló, roller-robogó hibrid formával lehet találkozni itt is és ezt természetesen megtartotta a gyártó. A ráncfelvarrás például a visszapillantó tükrökben és az elöl lévő kosárban nyilvánul meg, mert ezek korábban nem voltak, de ami a legizgalmasabb:
egyetlen ülés helyett már kettővel kell gazdálkodnod.
A régebben megjelent C1 Pro modellen az ülés mögött egy zárható doboz volt, lényegében egy mini csomagtartó. Ennek a helyére került most plusz egy ülés, viszont a pakolási lehetőség megmaradt.
Ezek a legszembetűnőbb különbségek, de a műszaki paramétereket elnézve szintén van újítás. A korábbi, 15 Ah kapacitású akkumulátor helyett egy jóval bitangabb, 26 Ah kapacitású került a fellépő alá, így a hatótáv is nőtt, 60 helyett már 100 kilométerről beszélünk, mindezt persze a gyártó szerint egyetlen feltöltésből.
Az említett fellépő mindkét modellen fából készült, ami retro hatást kölcsönöz a járgánynak,
bár hosszú távon kérdéses számomra, hogy mennyire lesz tartós még így is, hogy alaposan le van lakkozva. Nem könnyebb vagy kevésbé csúszós a műanyaghoz képest, ezért szerintem csak a külcsín állhat a háttérben. A többi műszaki paramétert elnézve a tesztalanyt egy 500 watt teljesítményű motor hajtja, aminek a csúcsteljesítménye 800 watt, a maximális sebessége pedig 45 km/óra. A kerekei 14 colosak, amikkel legfeljebb 18 fokos emelkedők megmászására képes, a megállásról pedig szokás szerint dupla tárcsafék gondoskodik. Nézzük, milyen vele közlekedni!
Galéria
Forrás: Geekbuying
A KuKirin C1 Próban az a legjobb, hogy egyszerre akár 2 személyt is képes elvinni egyik helyről a másikra,
hiszen pont ezért került rá plusz egy ülés a korábbi modellen lévő, zárható doboz helyett. Azt azért nem árt észben tartani, hogy ez egy korlátozott lehetőség, hiszen a súlyhatár, ami nem mellesleg 120 kilogramm, nem európai személyekre lett szabva. Ettől függetlenül kíváncsi voltam, hogy mit bír, persze csak egy nagyon rövid táv erejéig, de a végeredmény meglepett. Egy 77 és egy 93 kilogrammos személyt lassan, de biztosan eljuttatott A-ból B-be, tehát, ha a matektudásom nem csal, akkor 50 kilogrammal átléptük a maximális súlyhatárt, úgyhogy nagy respect a KuKirin C1 Prónak. Két, 50-60 kilogrammos személlyel nyilván élhetőbb lenne a dolog, tehát ez csak vészhelyzet esetén jó vagy különleges helyzetben, de egyébként a robogó sem kutya, 32-33 kilogramm körül van a tömege, még a Touroll Snodal S1 elektromos kerékpárnál is nehezebb.
Ha egyedül ülsz rajta, akkor viszont árkon-bokron átmegy a nagy kerekeivel
és a Duna-parti emelkedőkön is tisztességesen felvitt, persze azért az erdő mélyét nem ajánlom vele. Egy kis kavicsos és földes út nem fog neki gondot okozni, bár nyilván sima aszfalton megy a legvadabbul, ami alattam szám szerint 43 km/órát jelentett. 3 sebességből tudsz választani: 1-esben 20, 2-esben 30, 3-asban pedig 45 km/órát is mehet alattad, de ez sok mindentől függ.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
A tesztalanyon való utazás minden pillanata kényelmes volt kivétel nélkül, ez pedig részben a szupervastag ülésének köszönhető, ami igazán szimpatikus volt a csúnyábbik felemnek. A magassága természetesen állítható, a kormánnyal együtt, ami a kosár fölött picivel lehajtható, így ilyen módon összecsukható a robogó.
A kosár viszont iszonyatosan idegesítő volt,
mert nem a kerékkel együtt fordult abból kifolyólag, hogy a kormányszárra lett rögzítve. Ez azt eredményezte, hogy a kanyarodáshoz sokkal nagyobb ívre volt szükségem, mint eddig bármi mással. Ebben persze a járgány hossza is ludas, mert a hátsó üléssel szintén kalkulálnod kell, ami picit túllóg a keréken. A visszapillantó tükröket elsőre elég gagyinak találtam, de hamar rájöttem, hogy felettébb hasznosak, főleg akkor, ha normálisan beállítod, de nekem ez valahogy mindig csak menet közben sikerült.
A fények, az index és a duda is külön kapcsolót kaptak a kormány bal oldalán, rosszat egyikre sem tudok mondani, ahogyan a C1 Pro komputerére sem, bár az igen minimalista, de a legfontosabb adatokat mindig tudatja veled. Ilyen az aktuális sebesség, a kiválasztott sebességfokozat, az akkumulátor töltöttségi szintje és az összesen megtett kilométerek száma, más néven odoo.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
A KuKirin C1 Pro hatótávja 100 kilométer,
legalábbis a gyártó szerint ennyire képes egyetlen feltöltésből. Sejtettem, hogy ennyit nem tudok majd vele összehozni, de azért meglepett, hogy 66 kilométer lett a vége. Mindezt úgy, hogy nem sajnáltam, a 2-es és a 3-as sebességet váltogattam mindvégig, az 1-est szinte soha nem használtam. Viszonylag változatos terepen közlekedtem vele, legtöbbször betonon vagy földúton, úgyhogy ennél finomabban használva, sima úton, 1-es sebességgel simán összejöhet 80-90 kilométer, de, ha a testtömeged sem sokkal több 50 kilogrammnál, akkor megkockáztatom, hogy még a gyártó által ígért 100 kilométer is lehetséges.
Forrás: Geekbuying
KuKirin C1 Pro elektromos robogó teszt – Szerviztapasztalatok
Nem a nullrevízió során látott János, a Roll-Base tulajdonosa először ilyen típusú járgányt, hiszen az ügyfélkörében is előfordul ilyen, ráadásul korosabb felhasználóval. Ezen nem voltam meglepődve, hiszen az elmondása alapján
- ez egy iszonyatosan strapabíró jármű,
- aminek a szerkezete roppant masszív,
- ezek mellett pedig még kényelmes is.
- A gumikon vastag a gyári köpeny,
- így ingázás és munkába járás mellett bevásárlásra is alkalmas,
- de az idegesítő kosara könnyedén lecserélhető másmilyenre, amit egy mozdulattal leakaszthatsz.
- A hatótávja pont olyan óriási, mint az akkumulátora,
- típusbetegségektől pedig szerencsére mentes, leginkább a kopó alkatrészeket kell cserélni.
Összegzés
Egy szó, mint száz, a KuKirin C1 Pro rengeteg forgatókönyvbe beleillik, még idősebb felhasználók esetében is. Megbízható választás, ha ingázáshoz vagy munkába járáshoz keresel elektromos járgányt, hiszen a nagy kapacitású akkumulátornak hála komoly távolságokat tudsz majd vele megtenni, roppant kényelmesen. Szükség esetén akár egy nagy hátizsákot is szállíthatsz a kosárban vagy egy kisebb bevásárlás szerzeményeit, de még egy 2. utasról is lehet szó.
A KuKirin C1 Pro most a 7YYUV5 kuponkód felhasználásával nagyon baráti áron, 196 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért megrendelhető a Geekbuying oldaláról. Európai raktárból érkezik, ingyenes szállítással.
Pro
- Masszív, strapabíró szerkezet
- Hosszú távon is kényelmes
- Egyszerre akár 2 utast is elbír
- Nagy hatótávokra képes
- Ár/érték bajnok
Kontra
- Sok hely kell neki a kanyarodáshoz a kosár és a hátsó ülés miatt