hirdetés

Kugoo Kirin S4 vs. régebbi modellek összehasonlító tesztje

Mi változott 3 év alatt?

teszt
Kugoo Kirin S4 vs. régebbi modellek összehasonlító tesztje 1

Forrás: kugookirineu.com

Don Kartács
írta: Don Kartács
2022-06-09

A legújabb Kugoo rollert, a Kirin S4-et már teszteltük korábban, viszont sok kérdést kapunk rollerekkel kapcsolatban. Az emberek általában az áron kattognak, illetve, hogy érdemes-e várni a jobb modellekre. Mivel szinte a teljes korábbi Kugoo palettát teszteltük, és még van is elérhető közelségben 2 régebbi modell, ezért úgy gondoltuk, összehasonlítjuk a járműveket, illetve elmondjuk a tapasztalatainkat, amiket az elmúlt pár évben szereztünk az olcsó rollerekkel kapcsolatban.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 5
  • design és anyagminőség: 7
  • felszereltség, funkciók: 6
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 9

7.2

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Mint látható, az újabb termékeik némileg drágábbak lettek,

de ez érthető, egyrészt történt egy gazdasági pálfordulás – elszállt az EUR -, másrészt pedig az új modellek is valamennyivel többet tudnak, mint a régiek. Érdekes, hogy a Kirin S4 esetében ugyanazokkal a hibákkal találkoztam, mint a régebbi modelleknél, például a helyenként hitvány anyagokat a mai napig nem javították ki. A Kirin S4 tesztjének végére eltört a műanyag oldallemez – de hogy mitől, arra nem emlékszem -, és ez a régebbi modelleken is így volt. A másik tipikus hibája ezeknek a rollereknek, hogy mindenféle elektronikai kínjuk van, rángat a tempomat, elromlik rajtuk ez-az, és még folytathatnám a sort.

Szintén bosszantó, hogy a három évvel ezelőtt vásárolt rollerek csörögnek-zörögnek,

igaz az újak is, a kilazuló csavarok mindennaposak, sőt olyan is volt, hogy a Kugoo S1 Prón eltört az összecsukó mechanikát és a vázat összetartó öntvény. Menthető volt a kétkerekű, kapott egy megerősített elemet, de hát na, ilyet azért nem szabadna csinálnia egyiknek sem. Sajnos a Kugoo Kirin S4 is örökölte a gyenge féket – ezek az S1/S1 Prón is csapnivalók voltak -, és a tesztjében szidtam is a kizárólag hátsófékes megoldást, de abban az értelemben meg kell követnem magam, hogy a vadonatúj Navee S65 , ami 240 000 Ft-ba került Early Bird akcióban, de a hivatalos ára alapból 327 000 Ft – 899 USD – lesz, is csak hátul fékez.

Gyorsan összedobtam egy táblázatot, hogy az egyes modellek milyen műszaki paraméterekkel rendelkeznek, és hogy nagyjából mire számíthattok a pénzetekért ebben az ársávban:

Forrás: RendeljKínait

Az egyértelműen kiderül, hogy nagyon nem törték magukat a fejlesztők, hogy az egyentechnikán változtassanak.

Lényegében ugyanaz a teljesítmény, a végsebesség, és nagyjából a váz is hasonló, de igazából a Kugoo Kirin S4 a korábbi szörnyűségekhez képest még így is egy másik kategória. Nagyobb kerék – sokkal jobb úthibatűrés – és végsebesség, méretesebb akku – viszont a hatótáv különbség minimális -, de valahogy az összerakottságból ugyanarra következtetek, mint a korábbi modellek esetében: ez is szét fog hullani 1-2 év alatt. Nyilván ezt futásteljesítmény alapján lehetne igazán lemérni, de 1-2000 kilométer múlva szerintem már lesznek komolyabb problémák.

A fentiekből látszik, hogy túl sok mindent ebben az ársávban nem lehet venni,

de azért nézzük meg az alternatívákat, ha már tudjuk, hogy a Kugoo Kirin S4 felülről karcolja a 150 000-et. A Banggodon az alábbiakat találtam a Kugoo áráért:

Forrás: RendeljKínait

Szerintem a táblázatból egyből kitűnik, hogy a többi gyártó is hasonló áron ad olyan műszaki paraméterű rollereket, mint a Kugoo Kirin S4.

Egyik kicsit olcsóbb, másik kicsit drágább, de túl nagy különbség nincs közöttük. A menekülés vékony ösvényét jelenthetik még a Xiaomi rollerek, amik hasonló áron vannak, de kisebb a kerekük – 8 col -, viszont azokra érdemes felpattintani egy Monorim futómű szettet, hogy legyen normális rugózásuk. Ez kb. +100 rugó kiadás, így megint egy teljesen más kategóriába kerül a kétkerekűtök, és akkor újra ott vagytok, ahol a part szakad. A lényeg az egészből az, hogy ezek alapján a Kugoo Kirin S4 a konkurensekhez képest nem is annyira rossz jármű, csak ennyiért egyszerűen nincsen jobb.

Összegzés

Három éve van a családban több Kugoo roller, még működnek, de elég leharcolt állapotban vannak. Amit ebből le kell vennetek, hogy a Kugoo Kirin S4 nagyon hasonló elemekből építkezik, és ez sajnos olyan sok jót nem vetít előre. Viszont az is tagadhatatlan, hogy ennyiért ilyen kétkerekűek vannak, ha felfele lépdeltek az ársávok között, akkor a következő szint a 200 000+ Ft-os termékek, kb. 500 W teljesítménytől. Szóval, ha csak és kizárólag az árat nézitek, a Kugoo Kirin S4 nem olyan rossz választás, még a hibái ellenére sem. Számomra a hitvány fék a legfájóbb, szóval én a helyetekben a szokásosnál mindenképpen nagyobb féktávokat tartanék, de az még jobb, ha egy kicsit többet költötök a járműre, és vesztek valami jobb minőségűt.

Aki ennek ellenére venne egyet, annak a BGHU2179  kuponkód felhasználásával 155 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kell kicsengetnie a virtuális pénztárban. A roller cseh raktárból érkezik, ingyenes szállítás mellett.

Pro

  • Remek alumínium váz
  • Kellően széles kormány
  • A nagy kerekek és a ballonos gumik miatt kényelmes
  • Nem zörög, nem recseg
  • Könnyű, lecsukni is egyszerű

Kontra

  • Nagyon hosszú fékút
  • Ahhoz képest mit mond a gyár a hatótávról, nagyon nem annyi lett
  • A fedélzeti komputer véletlenszerűen meg tud őrülni és fals adatokat mutatni
  • A kijelző napfényben nem látható

hirdetés