iScooter iX5S elektromos roller teszt
Kipróbáltuk, elfelejtenénk

Forrás: RendeljKínait – iScooter iX5S
Begurult hozzánk az iScooter iX5S, ami egy tök jó rollernek szeretne látszódni, de spoiler: nem az. A műszaki paraméterei első ránézésre egész biztatók, ugyanis egy 1000 wattos motor hajtja és papíron 45 km/óra a végsebessége, illetve akár 60-65 kilométeres hatótávra is képes, de újabb spoiler: mégsem lett a kedvenc e-járgányunk. Még annak ellenére sem, hogy az IX5S08VIP kuponkóddal most „csak” 168 800 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért megrendelhető a Banggood oldaláról, ingyenes szállítással.
Az iX5S váza klasszikus módon alumíniumötvözetből készül, így ránézésre egész stabil, egészen addig, amíg rá nem állsz.
Ennél a rollernél is érvényes az a mondás, hogy miután kicsomagolod és összeszereled ajánlott meghúzni az összes csavart, beállítani a fékkarokat és a fékeket, felfújni a gumikat és a többi, de a meghúzott csavarok ellenére biztosan csörögni-zörögni fog még valahol menet közben. Nézd a jó oldalát: saját „háttérzenéd” lesz közlekedés során, akárcsak Peternek a Family Guy-ban.
A viccet félretéve ez persze nem előnyös, főleg akkor nem, ha egy útpadkáról tervezel vele leugratni, amire egyébként simán képes a körülbelül 20 centiméteres hasmagasságának köszönhetően anélkül, hogy az alját odavernéd. Az összecsukó-mechanizmusa érdekes, hasonlít egyes ANGWATT modellekéhez, viszont a megbízhatósága ellenére sosem volt a kedvencem. A roller picivel több, mint 27 kilogrammot nyom, így egy kis segítséggel könnyedén berakható az autó csomagtartójába – legalábbis egy kombiéba biztosan. Cserébe akár 150 kilogrammal is megterhelhető, aminek a kimaxolása abszolút nem ajánlott, mert már fele ilyen testtömeg tesztelésével is csörög-zörög helyenként, ahogy korábban írtam. Nézzük, mennyire bírja a gyűrődést!
Galéria
Forrás: RendeljKínait – iScooter iX5S
Alapvetően úgy érkezik a tesztalany, hogy maximum 25 km/órával képes gurulni, viszont a terméklapon lévő fotók és a 4 sebesség egyértelműen utalnak rá, hogy nem ez lesz a valós végsebessége. A sebességkorlátozás feloldása nem egy nagy ördöngösség, ugyanis a sebességváltó gombot kell megnyomnod egymás után ötször, amit a ki/bekapcsolásért felelős gomb alatt találsz. Több ideig tart kikeresni a ’Zinterneten a megoldást, mint maga a folyamat, ezért inkább leírtam, úgyhogy szívesen. A sebességek az alábbiak szerint alakulnak a korlátozás feloldása előtt/után:
- 1-es („séta” mód): 6/15 km/óra
- 2-es (ECO): 10/25 km/óra
- 3-as (normál): 15/35 km/óra
- 4-es (sport): 25/45 km/óra
Galéria
Forrás: RendeljKínait – iScooter iX5S
Szívesen részletezném, hogy melyik fokozat mikor, milyen körülmények között ideális, viszont nem igazán van miről beszélni, mert a 45 km/órát csak akkor hozza az iX5S, ha nem állsz rá, csupán a hátsó kerekét megemelve, „üresen” kipörgeted.
A végsebessége 25 km/óra körüli, – a sebességkorlátozás feloldása ellenére is, – amiből az következik, hogy a gázkart szinte folyamatosan húzod,
4-es sebességfokozatban, így a hatótáv sem lesz a gyártó által ígért közelében sem, de nem rohanok ennyire előre, mert van még itt némi fikáznivaló. Az e-roller elöl és hátul egyaránt rugós felfüggesztéssel rendelkezik és a rugózása alapvetően nem rossz, de az ezt folyamatosan kísérő zajok sokat rontanak a dolgon. Persze árkon-bokron így is átmegy, csak nem érzed majd a suhanást 100%-osan biztonságosnak, még annak ellenére sem, hogy „csak” 25 km/órával „hasít”. Maximum 15 fokos emelkedők megmászására képes, a megállásban pedig bowdenes tárcsafék segít. Utóbbi természetesen nem olyan jó, mintha hidraulikus lenne, de ehhez a sebességhez bőven elegendő.
Forrás: RendeljKínait – iScooter iX5S
A kormányszár magassága 3 fokozatban állítható, de nem kérdés, hogy a nagy többségnek valószínűleg a legfelső beállításra lesz szüksége, ahogy nekem is az alig 170 centiméteres magasságommal. A kijelző a kormány jobb oldalán kapott helyet: érdekes dizájnja van, ugyanis kör alakú és nem túl nagy, viszont kellően informatív. Az alapvető menetinformációkat mindig elvárhatod tőle: aktuális sebesség, választott sebességfokozat, akkumulátor töltöttségi szintje, alkalmi/összesen megtett kilométerek száma, esetleges hibajelzések. Plusz szerencsére napfényben is teljesen jól látható, ami sok konkurens esetében nem így szokott lenni.
A duda és a fények kapcsolója a kormány bal szélére került, előbbi kellemetlenül hangos, a fények működésével kapcsolatban pedig 0 logika fedezhető fel. A kormányszár elején lévő, két hatalmas fényforrás 3-féleképpen is tud világítani: erős/halványabb fénnyel, illetve villogva. Ez tök szuper, az viszont már kevésbé, hogy ezt a folyamatos be- és kikapcsolgatásukkal tudod váltogatni, nem pedig „simán” csak egymás után. Fu€k logic. A roller taposóján piros színű féklámpát, a trepni oldalán pedig bazári RGB menetfényeket is találsz, utóbbit a sebességváltó gomb kétszeri rövid megnyomásával tudod életre kelteni, pedig a használati utasítás mást mond. Újabb fu€k logic. Nem mintha ez eddig nem lenne elég negatívum, de ráadásul az egész kormány rettentően keskeny, szinte már ez is zavaró, mert pont ott lenne kényelmes megfogni, ahol már véget ér.
Galéria
Forrás: RendeljKínait – iScooter iX5S
A burkolat alatt egy 48 voltos 15 Ah kapacitású akkumulátor kapott helyet, ami a gyártó szerint akár 60-65 kilométeres hatótávot biztosít. Gondolom kitalálod magadtól is, hogy ez biztosan nem igaz.
Ez a távolság a valóságban sajnos sokkal kevesebb, már csak azért is, mert az iX5S abszolút nem képes 25 km/óránál többel menni, – még a sebességkorlátozás ellenére sem, ahogy korábban írtam, – így legtöbbször csumán kell húzni a gázt.
Ez mindössze alig 20 kilométeres hatótávot eredményezett egy feltöltésből, de a roller már akkor szenvedett, amikor még „csak” 15 kilométer távolság volt benne. A teljes feltöltése 5-7 óra.

Forrás: Banggood – iScooter iX5S
iScooter iX5S elektromos roller teszt – Szerviztapasztalatok
Gondolom senkit sem fog meglepni, ha azt mondom írom, hogy az iScooter iX5S szervizes szemmel sem a legjobb választás. Már alapvetően a márkával sincsenek jó tapasztalatok, alkatrészt pedig szinte lehetetlen bármelyik modelljükhöz is szerezni. Gondolok ez alatt például vezérlőre vagy kijelzőre, tehát a „komolyabbakra”, mert persze a kis bazári menetfények könnyedén javíthatók/pótolhatók. Egyébként sem lenne könnyű bármit is beszerezni az iX5S-hez, ugyanis egy végtelenül egyszerű és régi konstrukcióról van szó annak ellenére, hogy durván 1 éve lett piacra dobva. Úgy is mondhatnánk, hogy „maradék alkatrészekből összelapátolt rollerről” van szó, aminél vannak hosszú távra sokkal okosabb választási lehetőségek, például:
Összegzés
Az iX5S egy újabb modell az iScooter márka családjából, ami bővíti azoknak az e-járgányoknak a körét, ami sajnos nem nőtt a szívünkhöz – és akkor ezzel még szépen fogalmaztam. Távolról és a papírforma szerint szimpatikus rollernek tűnik, de a valóságban sajnos nem ilyen. Mellette szól, hogy a rugózása nem rossz, a terepgumikkal simán boldogul off-road-on és a kijelzője is látható napfényben, viszont se az ígért maximális sebességet nem hozza, hiába oldod fel a sebességkorlátozást, sem pedig a jósolt hatótávot. Összességében nem egy stabil konstrukcióról van szó, az meg már csak hab a tortán, hogy alkatrészt sem könnyű találni hozzá és tele van idétlen megoldásokkal: értem ez alatt a fények bonyolult kapcsolgatását, az első kerék felszerelését és a többi.
Ha mindenképpen erre a típusra vágysz, akkor az IX5S08VIP kuponkóddal most 168 800 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért tudod megrendelni a Banggood oldaláról, ingyenes szállítással, viszont, ha egy sokkal stabilabb modellre vágysz, akkor jó szívvel ajánlom a 2025-ös KuKirin G2-t, teszt itt. Az ára nagyjából ugyanennyi körül mozog és nem is pazarlom a virtuális teret, de egy szó, mint száz: szinte mindenben veri az iX5S-t.
Pro
- A rugózása egész jó
- 20 centis hasmagasságával nem okoznak gondot az útpadkák
- A kijelzőnek nem ellensége a napfény
Kontra
- A kormány túl keskeny
- A fények különböző módjainak kapcsolgatása logikátlan
- Folyamatosan csörög-zörög valahol
- A sebességkorlátozás feloldása után sem megy 45 km/órával, sőt, közel ennyivel sem
- A hatótáv sincs a közelében az ígértnek
- "Komolyabb" alkatrészeket nehéz szerezni hozzá