hirdetés

iScooter iX5S elektromos roller teszt

Kipróbáltuk, elfelejtenénk

teszt
iScooter iX5S elektromos roller teszt 1

Forrás: RendeljKínait – iScooter iX5S

Raven96
írta: Raven96
2025-08-15

Begurult hozzánk az iScooter iX5S, ami egy tök jó rollernek szeretne látszódni, de spoiler: nem az. A műszaki paraméterei első ránézésre egész biztatók, ugyanis egy 1000 wattos motor hajtja és papíron 45 km/óra a végsebessége, illetve akár 60-65 kilométeres hatótávra is képes, de újabb spoiler: mégsem lett a kedvenc e-járgányunk. Még annak ellenére sem, hogy az IX5S08VIP  kuponkóddal most „csak” 168 800 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért megrendelhető a Banggood oldaláról, ingyenes szállítással.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 5
  • design és anyagminőség: 5
  • felszereltség, funkciók: 5
  • ergonómia: 6
  • ár/érték arány: 3

4.8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Az iX5S váza klasszikus módon alumíniumötvözetből készül, így ránézésre egész stabil, egészen addig, amíg rá nem állsz.

Ennél a rollernél is érvényes az a mondás, hogy miután kicsomagolod és összeszereled ajánlott meghúzni az összes csavart, beállítani a fékkarokat és a fékeket, felfújni a gumikat és a többi, de a meghúzott csavarok ellenére biztosan csörögni-zörögni fog még valahol menet közben. Nézd a jó oldalát: saját „háttérzenéd” lesz közlekedés során, akárcsak Peternek a Family Guy-ban.

A viccet félretéve ez persze nem előnyös, főleg akkor nem, ha egy útpadkáról tervezel vele leugratni, amire egyébként simán képes a körülbelül 20 centiméteres hasmagasságának köszönhetően anélkül, hogy az alját odavernéd. Az összecsukó-mechanizmusa érdekes, hasonlít egyes ANGWATT modellekéhez, viszont a megbízhatósága ellenére sosem volt a kedvencem. A roller picivel több, mint 27 kilogrammot nyom, így egy kis segítséggel könnyedén berakható az autó csomagtartójába – legalábbis egy kombiéba biztosan. Cserébe akár 150 kilogrammal is megterhelhető, aminek a kimaxolása abszolút nem ajánlott, mert már fele ilyen testtömeg tesztelésével is csörög-zörög helyenként, ahogy korábban írtam. Nézzük, mennyire bírja a gyűrődést!

hirdetés

iScooter iX5S elektromos roller teszt – iSucks

Az iX5S NFC kártya helyett kulccsal indul, meg persze a bekapcsológomb megnyomásával, amit a kormány jobb szélén találsz. A tesztalanyt egy 1000 watt teljesítményű motor hajtja, ami a hátsó kerekében kapott helyet és 11 colos kerekeken gurul, amiknek a gumija a papírforma szerint ideális terepre és ez szerencsére a valóságban is így van. Az már más kérdés, hogy ettől függetlenül a roller nem igazán úgy hajt, ahogyan kellene neki.

Alapvetően úgy érkezik a tesztalany, hogy maximum 25 km/órával képes gurulni, viszont a terméklapon lévő fotók és a 4 sebesség egyértelműen utalnak rá, hogy nem ez lesz a valós végsebessége. A sebességkorlátozás feloldása nem egy nagy ördöngösség, ugyanis a sebességváltó gombot kell megnyomnod egymás után ötször, amit a ki/bekapcsolásért felelős gomb alatt találsz. Több ideig tart kikeresni a ’Zinterneten a megoldást, mint maga a folyamat, ezért inkább leírtam, úgyhogy szívesen. A sebességek az alábbiak szerint alakulnak a korlátozás feloldása előtt/után:

  • 1-es („séta” mód): 6/15 km/óra
  • 2-es (ECO): 10/25 km/óra
  • 3-as (normál): 15/35 km/óra
  • 4-es (sport): 25/45 km/óra

Szívesen részletezném, hogy melyik fokozat mikor, milyen körülmények között ideális, viszont nem igazán van miről beszélni, mert a 45 km/órát csak akkor hozza az iX5S, ha nem állsz rá, csupán a hátsó kerekét megemelve, „üresen” kipörgeted.

A végsebessége 25 km/óra körüli, – a sebességkorlátozás feloldása ellenére is, – amiből az következik, hogy a gázkart szinte folyamatosan húzod,

4-es sebességfokozatban, így a hatótáv sem lesz a gyártó által ígért közelében sem, de nem rohanok ennyire előre, mert van még itt némi fikáznivaló. Az e-roller elöl és hátul egyaránt rugós felfüggesztéssel rendelkezik és a rugózása alapvetően nem rossz, de az ezt folyamatosan kísérő zajok sokat rontanak a dolgon. Persze árkon-bokron így is átmegy, csak nem érzed majd a suhanást 100%-osan biztonságosnak, még annak ellenére sem, hogy „csak” 25 km/órával „hasít”. Maximum 15 fokos emelkedők megmászására képes, a megállásban pedig bowdenes tárcsafék segít. Utóbbi természetesen nem olyan jó, mintha hidraulikus lenne, de ehhez a sebességhez bőven elegendő.

Forrás: RendeljKínait – iScooter iX5S

A kormányszár magassága 3 fokozatban állítható, de nem kérdés, hogy a nagy többségnek valószínűleg a legfelső beállításra lesz szüksége, ahogy nekem is az alig 170 centiméteres magasságommal. A kijelző a kormány jobb oldalán kapott helyet: érdekes dizájnja van, ugyanis kör alakú és nem túl nagy, viszont kellően informatív. Az alapvető menetinformációkat mindig elvárhatod tőle: aktuális sebesség, választott sebességfokozat, akkumulátor töltöttségi szintje, alkalmi/összesen megtett kilométerek száma, esetleges hibajelzések. Plusz szerencsére napfényben is teljesen jól látható, ami sok konkurens esetében nem így szokott lenni.

A duda és a fények kapcsolója a kormány bal szélére került, előbbi kellemetlenül hangos, a fények működésével kapcsolatban pedig 0 logika fedezhető fel. A kormányszár elején lévő, két hatalmas fényforrás 3-féleképpen is tud világítani: erős/halványabb fénnyel, illetve villogva. Ez tök szuper, az viszont már kevésbé, hogy ezt a folyamatos be- és kikapcsolgatásukkal tudod váltogatni, nem pedig „simán” csak egymás után. Fu€k logic. A roller taposóján piros színű féklámpát, a trepni oldalán pedig bazári RGB menetfényeket is találsz, utóbbit a sebességváltó gomb kétszeri rövid megnyomásával tudod életre kelteni, pedig a használati utasítás mást mond. Újabb fu€k logic. Nem mintha ez eddig nem lenne elég negatívum, de ráadásul az egész kormány rettentően keskeny, szinte már ez is zavaró, mert pont ott lenne kényelmes megfogni, ahol már véget ér.

A burkolat alatt egy 48 voltos 15 Ah kapacitású akkumulátor kapott helyet, ami a gyártó szerint akár 60-65 kilométeres hatótávot biztosít. Gondolom kitalálod magadtól is, hogy ez biztosan nem igaz.

Ez a távolság a valóságban sajnos sokkal kevesebb, már csak azért is, mert az iX5S abszolút nem képes 25 km/óránál többel menni, – még a sebességkorlátozás ellenére sem, ahogy korábban írtam, – így legtöbbször csumán kell húzni a gázt.

Ez mindössze alig 20 kilométeres hatótávot eredményezett egy feltöltésből, de a roller már akkor szenvedett, amikor még „csak” 15 kilométer távolság volt benne. A teljes feltöltése 5-7 óra.

iScooter iX5S elektromos roller teszt 29

Forrás: Banggood – iScooter iX5S

iScooter iX5S elektromos roller teszt – Szerviztapasztalatok

Gondolom senkit sem fog meglepni, ha azt mondom írom, hogy az iScooter iX5S szervizes szemmel sem a legjobb választás. Már alapvetően a márkával sincsenek jó tapasztalatok, alkatrészt pedig szinte lehetetlen bármelyik modelljükhöz is szerezni. Gondolok ez alatt például vezérlőre vagy kijelzőre, tehát a „komolyabbakra”, mert persze a kis bazári menetfények könnyedén javíthatók/pótolhatók. Egyébként sem lenne könnyű bármit is beszerezni az iX5S-hez, ugyanis egy végtelenül egyszerű és régi konstrukcióról van szó annak ellenére, hogy durván 1 éve lett piacra dobva. Úgy is mondhatnánk, hogy „maradék alkatrészekből összelapátolt rollerről” van szó, aminél vannak hosszú távra sokkal okosabb választási lehetőségek, például:

Összegzés

Az iX5S egy újabb modell az iScooter márka családjából, ami bővíti azoknak az e-járgányoknak a körét, ami sajnos nem nőtt a szívünkhöz – és akkor ezzel még szépen fogalmaztam. Távolról és a papírforma szerint szimpatikus rollernek tűnik, de a valóságban sajnos nem ilyen. Mellette szól, hogy a rugózása nem rossz, a terepgumikkal simán boldogul off-road-on és a kijelzője is látható napfényben, viszont se az ígért maximális sebességet nem hozza, hiába oldod fel a sebességkorlátozást, sem pedig a jósolt hatótávot. Összességében nem egy stabil konstrukcióról van szó, az meg már csak hab a tortán, hogy alkatrészt sem könnyű találni hozzá és tele van idétlen megoldásokkal: értem ez alatt a fények bonyolult kapcsolgatását, az első kerék felszerelését és a többi.

Ha mindenképpen erre a típusra vágysz, akkor az IX5S08VIP  kuponkóddal most 168 800 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért tudod megrendelni a Banggood oldaláról, ingyenes szállítással, viszont, ha egy sokkal stabilabb modellre vágysz, akkor jó szívvel ajánlom a 2025-ös KuKirin G2-t, teszt itt. Az ára nagyjából ugyanennyi körül mozog és nem is pazarlom a virtuális teret, de egy szó, mint száz: szinte mindenben veri az iX5S-t.

Pro

  • A rugózása egész jó
  • 20 centis hasmagasságával nem okoznak gondot az útpadkák
  • A kijelzőnek nem ellensége a napfény

Kontra

  • A kormány túl keskeny
  • A fények különböző módjainak kapcsolgatása logikátlan
  • Folyamatosan csörög-zörög valahol
  • A sebességkorlátozás feloldása után sem megy 45 km/órával, sőt, közel ennyivel sem
  • A hatótáv sincs a közelében az ígértnek
  • "Komolyabb" alkatrészeket nehéz szerezni hozzá

Az iScooter iX5S elektromos roller nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

hirdetés