hirdetés

ANGWATT CS1 elektromos roller teszt

Bővült a család

teszt
ANGWATT CS1 elektromos roller teszt 1

Forrás: Banggood

Raven96
írta: Raven96
2024-09-10

1000 watt teljesítményű motor, 55 km/órás maximális sebesség, 48 voltos és 21,3 Ah kapacitású akkumulátor, 65-85 kilométer közötti hatótáv – ezek jellemzik az ANGWATT egyik legújabb elektromos rollerét, méghozzá a CS1 típusú modellt. A márka egy korábban tesztelt járgánya egy igazi szörnyeteg volt a műszaki paraméterei alapján, így kíváncsian vártuk új tesztalanyunkat, hogy vajon ez egy élhetőbb és megbízhatóbb konstrukció lesz-e. Az EFANSANWCS1  kuponkód felhasználásával most 219 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért tudod megrendelni ezt az elektromos rollert a Banggood oldaláról, cseh raktárból, ingyenes szállítással.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 9

8.6

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Nemcsak az ANGWATT CS1 a márka legújabb modellje, hanem az X1 is, ami megint csak egy brutális darab. Kerekenként egy 1800 watt teljesítményű motor hajtja, így jön össze a 3600 wattos összteljesítménye, amivel a maximális sebessége 70 km/óra, legalábbis papíron. Akkumulátora 60 voltos és 22,5 Ah kapacitású, amivel a gyártó szerint 65-85 kilométer közötti hatótávra képes, de ezt hamarosan kiderítjük egy másik teszt keretein belül.

Visszakanyarodva az ANGWATT CS1-hez, vagyis a jelenlegi tesztalanyunkhoz egy biztos: ezzel a modellel kicsit más irányba mozdult el a gyártó, hiszen a műszaki paraméterei alapján egy jóval szolidabb és megfizethetőbb modellhez lehet szerencsénk a T1-hez és az X1-hez viszonyítva. Ezt „csak” egy 1000 wattos motor hajtja, ami a hátsó kerékben kapott helyet, így valószínűleg teljesen más felhasználói élményt nyújt, mint a nagyobb testvérei.

Tesztalanyunk ugyan alaposan becsomagolva érkezett, de a kibontása után mégis enyhén lelakott érzésem volt tőle, hiszen még életre sem keltettem, már enyhén karcos volt a kijelzője. A roller vázán szintén találtam néhány karcolást, illetve szépséghibát, de a legbosszúsabb az első lámpája miatt voltam, hiszen beesett burkolattal érkezett, mert valószínűleg elengedett a ragasztása. Azt már most elárulom, hogy a teszt során ettől függetlenül jól szuperált, viszont aszfalton és erdei úton haladva egyformán végig zörgött.

A roller egyébként nagyjából összeszerelve érkezik, neked csak a kormányt, a komputert és a sárvédőt kell felszerelned, utóbbi most szerencsére jóval hátrébb kapott helyet, nem pedig közvetlenül a lábtámasz alatt, mint az ANGWATT T1 esetében, így nem tört le rögtön az első kilométer megtétele során. A dobozban mindent megtalálsz, amire szükséged lesz a járgányhoz: univerzális szerszámkészletet, töltőt, kulcsok helyett 2 darab NFC-s kártyát és egy használati utasítást, amit általában alulértékelnek az emberek, pedig minden specifikáció, fontos részlet és beállítással kapcsolatos lehetőség korrekt módon le van benne írva. A roller összeszerelése után érdemes ránézned a csavarokra és a lazákat megszorítani, illetve a fékeket beállítani, valamint a forgó alkatrészeket bezsírozni, hiszen ezekre nem igazán fordítanak időt a gyárban.

Tesztalanyunk váza vas- és alumíniumötvözetből készül, komoly súlya van, a leírás szerint 30 kilogramm tömegű és körülbelül ennyinek is érződik. Szokás szerint ez is egy összecsukható modell, ami 11 colos, bütykös gumikon érkezik, elöl-hátul egyformán tárcsafékkel. Papíron a végsebessége 55 km/óra, viszont Roll-Base Jánosnál a szervizpadon 70 km/óráig is kipörgött, ami nyilván nem nehéz, ha egy gramm súly sincs rajta. 30 fokos emelkedőket képes megmászni, akár 200 kilogrammal is terhelhető és LED fényekben sem szűkölködik. Nagyobb kapacitású akkumulátorral büszkélkedhet, mint a legtöbb konkurense, hiszen egy 48 voltos és 21,3 Ah-s darab került bele, aminek a feltöltési ideje körülbelül 8 órát vesz igénybe és ezzel 65-85 kilométer közötti hatótávot ígér a gyártó, de mind jól tudjuk, hogy ez valószínűleg még 65 sem lesz. Nézzük, mire képes az ANGWATT CS1!

hirdetés

ANGWATT CS1 elektromos roller teszt – Nem is annyira félelmetes

A tavasszal tesztelt ANGWATT T1 nem volt egy kispályás roller, ezt a teszt elején részleteztem is, így szerintem nem nagyon kell magyarázni. Ebből kifolyólag az ANGWATT CS1-et némi fenntartásokkal fogadtam, de végül rájöttem, hogy nem igazán szolgált rá. Természetesen ennek a modellnek is vannak hiányosságai és közel sem egy tökéletes konstrukció, viszont azt már most elárulom, hogy összességében kellemes csalódás lett a teszt végére.

Alapvetően elég menő, hogy a roller egy NFC-s kártya segítségével indul,

viszont mégsem elég önmagában a bekapcsoláshoz, hiszen először a kormány bal oldalán található, kicsi vezérlőn kell megnyomnod a bekapcs gombot, majd hallasz egy éles, sípoló hangot és csak ezután kell a kártyát a komputer kijelzőjéhez érintened, ami szintén egy sípoló hanggal fogja jelezni, hogy bekapcsolt. Nem mintha nem látnád, bár a verőfényes napsütés komoly ellensége tud lenni a kijelzőnek. Kikapcsolásnál simán csak a kijelzőhöz kell érintened a kártyát.

A rolleren lévő komputer teljesen új, még sosem láttam más modellen és nagyon különleges szeretne lenni, hiszen annak ellenére, hogy a jármű 5 sebességgel rendelkezik és a maximális sebessége 55 km/óra – legalábbis papíron -,

a kijelzőn látható sebességmérő 150-ig van órázva,

ami egyszerre vicces és megtévesztő látvány. Ezen felül még sok fontos adatot látsz rajta: aktuális sebesség kilométerben vagy mérföldben, választott sebességi fokozat, alkalmi/összesen megtett távolság, akkumulátor töltöttségi szintje, index/hibák kijelzése, de mindent részletez neked a használati útmutató.

Forrás: RendeljKínait

A kormány magassága sajnos nem állítható, viszont elég széles ahhoz, hogy ezzel is egy fokkal kényelmesebbé tegye az utazást. A bal szélén találod a roller kis vezérlőjét (29A kontroller), amin a bekapcsoláshoz, a sebességváltáshoz, a duda és a fények felkapcsolásához szükséges gombokat találod. Ezek között van egy D/S feliratú gomb is, viszont tesztalanyunk csak egy motorral rendelkezik, így ez jelen esetben értelmét veszti. A nagy testvére, tehát az X1 két motorral büszkélkedhet, valószínűleg ugyanezt a kontrollert kapta. Ez alatt találod az index kapcsolóját és ha a fény nem lenne elegendő számodra, akkor örülhetsz, hiszen

hangos csipogással jelzi a roller, hogy te éppen indexelsz.

Apropó, fények. Az ANGWATT CS1 nem szenved hiányt LED-es fényforrásokból, hiszen az elöl lévő, fehér színű fényszórón és a hátul lévő, piros színű féklámpán felül további 4 darab helyzetjelző fénnyel rendelkezik, ebből kettő a fellépő elején van és fehér színű, kettő piros színűt pedig hátul találsz. A fellépő mindkét oldalán van egy-egy LED csík, ami elég jó figyelemfelkeltő, de nem olyan csili-vili RGB-s őrület, mint a T1-es modellnél. A roller indexei nagyon menők, hiszen olyan „kúszó” indexek, mint ami a fiatal autókon gyakran látható, viszont telibe a féklámpa fölé kerültek, mindez a lábtámasz alá, így

kétlem, hogy kocsiban ülve ebből bármit is lehetne látni.

Az ANGWATT CS1-et egy 1000 wattos motor hajtja hátul, ami annyira új, hogy még János sem látott ilyet a szervizben. Elmondása alapján a hangja nagyon szép és érdekes egy konstrukció, de majd az idő eldönti, hogy milyen, egy viszont biztos: a tesztalanyunkkal való közlekedés minden perce roppant „smooth” volt, ahhoz képest, hogy az ANGWATT T1 még a lelkemet is kirázta. A roller fellépője szokatlanul magasan van, közel 19 centiméter van az alja és a talaj között, viszont ez azt eredményezi, hogy simán fel- és leugrathatsz vele az útpadkákról, de persze ehhez hozzátesz a finom rugózása is, amire 10-ből 10 pontot adok. Természetesen ez a testsúlyodhoz mérten beállítható, de már a gyári konfiguráció tökéletes volt számomra. Nem úgy, mint a fék, amit annak ellenére is kissé gyengének éreztem, hogy János személyre szabta a nullrevízió alkalmával.

A roller 11 colos gumijai szépen vették az off-road mindenféle felületét, legyen szó füves, homokos vagy kavicsos talajról,

viszont sima aszfalton néha elmászott egy kicsit. Az elektromos jármű tömege sem kutya, hiszen például a vonatsíneken nem volt kellemes átemelni, de sajnos így hozta az utam.

Az ANGWATT CS1 rendhagyó módon 5 sebességgel rendelkezik a jól megszokott 3 helyett és ezek is elég érdekesen vannak elosztva. 1-esben maximum 12 km/órával képes haladni, viszont ez szinte semmire sem elég. Még az utcánkban lévő, járdán való óvatos guruláshoz is a 2-es sebességfokozatra volt szükségem, hiszen így már legalább 18 km/óra volt a végsebessége. Erdőben való csapatás alkalmával legalább a 3-as fokozat kellett, tehát 30 km/órás sebesség, néha pedig a 4-es fokozatot választottam, amiben 40 km/órával tudtam hasítani.

Az 5-ös fokozatot jóval ritkábban használtam, hiszen ezt választva is „csak” 40 km/óra volt a roller végsebessége,

de ez egy súlytól függő tényező. Ha te 60 kilogramm vagy, akkor biztosan többet tudsz majd kihozni a tesztalanyunkból. Néhány átlagosnál meredekebb, Duna-parti emelkedőnél komolyabb erőlködés nélkül felvitt 30 km/órás tempóval, pedig papíron maximum csak 30 fokos emelkedők megmászására képes. Szintén papíron a súlyhatára 200 kilogramm, de a konkurensek többségénél látott, 120-150 kilogramm közötti limitet szerintem ennél a rollernél sem éri meg átlépni, mert annál kevésbé lesz vele biztonságos és kényelmes a haladás.

A rivális modelleknél nagyobb kapacitású akkumulátor került a CS1-be, méghozzá egy 48 voltos és 21,3 Ah-s darab, aminek a feltöltési ideje körülbelül 8 órát vesz igénybe és ezzel 65-85 km közötti hatótávot ígért a gyártó papíron, ami egy elég tág behatárolás, viszont sejtettem, hogy még a 65 sem lesz meg. Vegyes felhasználással, leginkább a 2-es, a 3-as és a 4-es, nagyon ritkán pedig az 1-es és az 5-ös fokozat váltogatásával 42 kilométert tudtam kihozni belőle egyetlen feltöltéssel, ami attól függetlenül, hogy a gyárilag megadott érték közelébe sem került, elég jónak számít. Ebből kifolyólag nemcsak szórakoztató flangálásra alkalmas ez a roller, hanem nagyobb távolságok megtételére is, például munkába járáshoz vagy arra, hogy vidékről bejárj vele a városba.

ANGWATT CS1 elektromos roller teszt 35

Forrás: Banggood

ANGWATT CS1 elektromos roller – Szerviztapasztalatok

Az ANGWATT CS1 még egy annyira új modell, hogy Jánoshoz sem vitt be ilyet senki a szervizbe, ezért nagy vonalakban elmondható, hogy az idő fogja eldönteni, milyen is ez a konstrukció és mikre képes. Ettől függetlenül azért sikerült néhány dolgot megállapítanunk:

  • a rugózása kiváló, ezt én szintén tapasztaltam a tesztelés során
  • a fékek a szokásos tárcsafékek, amik idővel majd nyilván cserére szorulnak, de ez nem egy beszerezhetetlen alkatrésze a járműnek
  • a hátsó kerékben lévő motortípus nagyon új, egy másik rollerben sem látta még János, viszont ez sem egy fellelhetetlen alkotóelem, hiszen a Banggood oldaláról körülbelül 71 000 forintért rendelhető
  • az akkumulátora igen masszív és jó választás, szintén rendelhető a Banggood oldaláról, bár nem olcsón, jelenleg 139 000 forint, de ez egyébként is a rollerek legdrágább része
  • ritkaság, viszont pozitívum, hogy nemcsak alumínium, hanem vasból készült alkatrészek is találhatók a rolleren

Összegzés

Az ANGWATT CS1 nem egy hibátlan konstrukció, bár nagy valószínűséggel nincs ezzel egyedül, hiszen egyik roller sem tökéletes, mindegyiken találni némi kivetnivalót. A verőfényes napsütésben gyengélkedő kijelzőjén és a nem túl acélos fékjén felül nehéz róla komoly negatívumot mondani. Az se tántorítson el senkit, hogy újfajta alkatrészekből áll össze, hiszen ezek nagy része már most beszerezhető vagy simán egy szerviz is tart belőle készleten. Összességében roppant kellemes volt a tesztalanyunkkal közlekedni és érezhetően szolidabbra sikeredett ez a konstrukció, mint a gyártó többi modellje. Ekkora akkumulátorral viszonylag nagy távolságokra született, így erdei túrától kezdve a vidék és város közötti ingázásra egyformán alkalmas.

Az EFANSANWCS1  kuponkód felhasználásával most 219 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért vesztegetik legújabb tesztalanyunkat a Banggood oldalán. A termék cseh raktárból hamar megérkezik, a szállítás pedig ingyenes.

Pro

  • Szolidabb konstrukció a gyártó többi modelljéhez képest
  • Kulcs helyett NFC-s kártyával indul
  • A rugózása 10/10
  • Többre képes 30 fokos emelkedők megmászásánál
  • Izmos akkumulátorral rendelkezik

Kontra

  • Karcosan és beesett lámpabúrával érkezett
  • Erős napsütésben kevésbé jól lehet látni a kijelzőt
  • Az ígért végsebesség és a hatótáv közel sem teljesült

hirdetés