Gunai GN29 elektromos kerékpár teszt
DNS hibák klónozva
Forrás: Banggood
A Gunai GN29 gyakorlatilag egy feltupírozott Duotts C29, vagyis egy 750 W-os motorral szerelt, 15 Ah-s akkuval megtámogatott elektromos kerékpár, ami akár 50 km/h-ra is képes felgyorsulni. A kérdés az, hogy a testvérmodellhez képest változott-e valami, illetve a korábbi hibákat kijavították-e a más névre keresztelt szibling esetében. A BG5108bc kóddal 270 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte, cseh raktárból, ingyenes szállítás mellett.
Ez utóbbiakat nem éppen élmény felszerelni,
a hátsót még csak-csak pozícióba lehet állítani, de az elsőt a lámpával együtt kell felszenvedni egy nem átmenő csavarral. Zörög, elfordul, mindent csinál, amit nem szeretnétek, hogy csináljon, ráadásul a rezonancia miatt hosszabb távon állítólag törik is a tartófül. Az általános minőségérzetet a Duotts kapcsán sem dicsértem, és hát itt sem éppen patika, amit tovább rontott, amikor Roll-Base János megmutatta, mit is kell rajta igazából nézni. Az például eléggé gyalázatos, hogy az első tárcsafék meghúzására a fixre zárható első villa elmozdul az erő hatására. Ezt úgy tudjátok tesztelni, hogy óvatosan bedugjátok az ujjatokat az első teló mögé, majd meghúzzátok a féket, és hopp, majdnem becsípte az ujjperceteket a vas, vagyis hajlik a váz. Értelemszerűen ilyet nagyon nem kéne csinálnia, vagyis a vázra mondhatom, hogy egy olcsó, gyenge minőségű valami.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
A másik a fék, ami a szokásos hitvány, 160 mm-es, bowdenes tárcsa elöl és hátul.
Az egy dolog, hogy 45-50 km/h-ról, amennyit ez az elektromos bringa tud, „sosem áll meg”, egyszerűen kicsi ide ez a fékteljesítmény. Az pedig egy másik, hogy itt is egy oldalról nyomja a betét a tárcsát, amit nem is lehet értelmesen beállítani, így féloldalasan fog kopni, ami a bringás látógömb szerint nem a hosszú élettartam titka. Ahogy a Duotts C29-en, itt is zsibbadt a kezem a kormánymarkolaton, ez sem áll éppen ideális szögben, a csengőt jelképező elektromos dudától meg mindenki vagy megijedt, vagy fel sem fogta, hogy ez most akkor egy dudálás volt. A legtrógerebb része az egész setupnak szerintem a műanyag pedálok, amikből kiesnek a macskaszemek. Véletlenül sem ragasztottak, hanem bepattintósak, ami azért rossz, mert ami be tud pattanni, az ki is. A Duotts esetében az első 10 kilométeren a 4 darabból elhagytam hármat, így itt már számítottam a hibajelenségre, ezért kivettem őket.
Maga az elektromos rendszer meg olyan, mintha valaki utólag feldobálta volna egy biciklivázra.
Középen a levehető, 15 Ah-s, 48 V-os, kulccsal zárható akkumulátort találjátok, az alsó merevítő csövön a vezérlő, a kormányon meg a fedélzeti komputer trónol. DIY hangulat lengi körbe, nagyon nem olyan, mint mondjuk egy Eleglide Citycrosser esetében – a tesztet itt találjátok -, ahol látszik, hogy azért a tervezők végiggondolták, mit hogyan is kéne elhelyezni. Egy dolog viszont kétségtelen: brutálisan erős a gép a 750 W-os motorjával, megy mint egy varacskos disznó. Végig az volt az érzésem, hogy ez igazából egy kerékpárnak álcázott elektromos roller, csak raktak rá mutatóba két pedált. Az ülése príma, ezekből az olcsóbb darabokból szerintem az egyik legjobb, amit valaha próbáltam. De milyen vele menni? Ilyen!
Sajnos ráz, mint a kordé,
pedig csak 2,5 barra fújtam a kereket, tanulva a korábbi tapasztalatokból. A gátló túl kemény, lehet a 70 kilóm kevés hozzá, de úthiba elnyelő szerepet nálam nem nagyon töltött be. Megmondom őszintén, nem igazán pedáloztam, hiszen az 5 fokozatban állítható rásegítés – ami igazából csak egy sebesség limiter – annyira durván tolja a „szekeret”, hogy semmi ingerenciám nem volt rá. Lenyomtam a menetkart, jött a brutális erő, aztán ennyi, nem motivált bringázásra a rendszer. A végsebessége teljes őrület, majdnem 50 km/h – ez a Kukirin G3 és a G2 Max tempója –, de nem kényelmes ezzel a vázzal felgyorsulni 40 felé. A napfényben is látszó fedélzeti komputeren pedig itt is megvan a Duotts C29 féle vicces feszültség kijelzés hiba, aminek a mértékegysége még mindig km, és nem volt.
A váltóját igazából nem utáltam, 21 sebességes Shimano Tourney TZ,
vagyis a belépőmodell, a bal oldali fokozatállító mechanikát viszont gyűlöltem. A logika azt diktálná, hogy 3×7 elkülönülő fokozatot kaptok, ebből a 7 igaz is, ha már ennyi fogaskerék került a hátsó tengelyre. Elöl viszont fokozatmentes a kar, egyáltalán nem lehet érezni, hogy a váltás hol kezdődik vagy ér véget, egy igazi agyrém. Tökéletesen működik, de kellően rossz tőle a felhasználás érzete, és tulajdonképpen ez egy tökéletes tételmondat lenne a Gunai GN29 jellemzésére: ez egy ergonómiailag rossz kerékpár, amit kellemetlen használni.
Forrás: Banggood
Gunai GN29 elektromos kerékpár teszt – Szerviztapasztalatok
Nézzük át Roll-Base János által felsorolt hibákat, mert ezek nagyon tanulságosak:
- eltörnek a küllők a hátsó felniben, az erős motor miatt
- a fék csikorog és feszíti a vázat (ha nagyobbra és jobbra cserélitek a tárcsát, nem csikorog, de jobban feszít)
- a hátsó agyban van egy fogas mechanika, ami tönkre megy és lehet szétbontani az egészet
- csavarodik a váz
- megtörik a kábelkorbács a kormánynál és nem kapcsol be a fedélzeti komputer és így a bringa sem
A fentiek kapcsán a legbosszantóbb a váz probléma, mert ha valamelyik alkatrész nem jó egy bringán, kicseréled. De ha a vázzal van baj, akkor leszedsz minden alkatrészt és felrakod egy másikra? Nem valószínű.
Azért, hogy mondjak pozitív ellenpéldát is a használatra, vannak futárok, akik „eldobható” kerékpárként használják a Duotts/Gunai modelleket,
a következőképpen: vesznek mellé még két-három akkut – 40-50 kilit el lehet menni eggyel elektromos módban -, és ütik-vágják a cuccot, majd 1-2 év múlva kidobják a bringát, az akkut pedig viszik a következő ugyanilyen modellre. A hatótávja ugyanis elég jó, munkaeszközként pedig egyszerűen visszakeresik az árát. És pont ebben nagyon versenyképes a Gunai GN29 még a Duotts C29-hez képest is, hiszen még annál is olcsóbb. Itthon ebben a nagy méretű, 29 colos kategóriában semmit nem lehet kapni, főleg nem 750 W-os teljesítményben, ezt meg utánatok dobják „potom pénzért”. Így azért ez nem is olyan rossz üzlet.
Összegzés
Nem szerettem a Gunai GN29-et, mert nem egy jó kerékpár. Csavarodik a váz, a fék csikorog, zsibbadt a markolaton a kezem, és nem is csillapít jól a zárható telója. Amiben király, az a nagy teljesítmény, igazi vadállat a 750 W-os motorral és a nagy hatótávval, és kétféle akku is rárakható – szerintem a Duotts 15 Ah-s és a 19,2 Ah-s akkuja ugyanez, de olvassatok utána -, szóval „jómunkásember” biciklinek vagy alkalomszerű használatra nyaralóba, meg boltba járósnak tökéletes. Ha futár lennék, adnám a szétrúgott MK II-es Swift helyett, mint eldobható kétkerekűt, egyébként meg vegyetek egy valamilyen Eleglide-ot. A nagy részüket teszteltük, és azok elég príma bringák.
A Gunai GN29-ért a BG5108bc kóddal 270 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek, cseh raktárból, ingyenes szállítás mellett.
Pro
- Pofás fényezés
- Brutálisan erős motor
- Nagy hatótáv, levehető akku
- Kényelmes ülés
Kontra
- Csavarodik a váz
- A fék csikorog és nem is fog eléggé
- Általánosan hitvány összerakottsági érzet
- A sárhányók felszerelése egy vicc
- Ráz az úthibákon, nem elég puha teleszkópok miatt
- Zsibbadt a kezem a markolaton