hirdetés

Eleglide M2 elektromos kerékpár teszt

Új seprű, jól söpör

teszt
Eleglide M2 elektromos kerékpár teszt 1

Forrás: Geekbuying

írta: Don Kartács
2023-07-26

Megjött az Eleglide M2, a korábban agyondicsért M1 Plus utódja, ami egy csomó mindenben változott, de az alapok ugyanazok: remek váz, erős motor, brutális hatótáv. Extra a hidraulikus fék, és a váltó is változott, előnyére. 339 900 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte EU raktárból.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 9
  • design és anyagminőség: 10
  • felszereltség, funkciók: 10
  • ergonómia: 8
  • ár/érték arány: 10

9.4

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Végre, pedig ez eddig szinte minden kínai elektromos járműnél probléma volt, így hallgathattátok a tárcsa visítását, nem így az M2 esetében. Ha valamibe bele tudok kötni, akkor az az akkumulátor felfogatása, de ez meg nem látszik, mert úgyis takarja a telep. Egyetlen gyengébb részletet fedeztem fel, ez a váltóvédő fémdarab, ami sehogyan sem akart illeszkedni, így ezt nem tettem fel. Hiányoltam továbbá a sárhányót, ami nem a szett része, a filléres csengő pedig bár tökéletesen működik, annyira gagyesz, hogy egyszerűen nem méltó ehhez a szetthez.

Vagyis minden amit innen-onnan szereztek be, azon látszik, hogy nem csúcsbeszállítóktól jön, viszont maga a bringa makulátlan.

A tápegységen és a leíráson túl van még egy gázkaros markolat is, amit jobb oldalra szerelhettek fel, amit én nem tettem meg, mert nem akartam elveszteni a jogszabályi értelemben is elektromos kerékpár plecsnit. Ezt rosszul tettem, erre később visszatérek. Az előbbihez mondjuk kellene egy piros színű hátsó lámpa is, mert a prizma nem elég, de ez azt gondolom, ez bele kell, hogy férjen egy bringás büdzséjébe.

Az ülése jó, zselés, de nekem egy kicsit vékony,

igaz volt a fenekemben 140 kili már a teszt hetében, szóval ez nem biztos, hogy mérvadó. A markolatok viszont hitványak, hosszabb távon csúsznak és kényelmetlenek is, de ez mondjuk pont nem egy tétel és egy kis ügyeskedéssel cserélhető, illetve a gázkar miatt alapból van egy másik szett is. Ellenben a fék brutális, ez már hidrós, vagyis nem bowden huzigálja a féket, hanem folyadékkal préselik rá a tárcsára a betétet. Úgy fog mint az állat, semmi felpuhulás, a fékhatás beton, ezt mindenképpen egy jelentős fejlesztésnek gondolom. A másik a váltó, maradt a Shimano Tourney, vagyis kb. a cég belépő terméke, de legalább nem hottentotta országban gyártották, és már 24 sebességes és nem 21, mint korábban. Viszont be kell állítani, hiszen ezt gyárilag nem teszik meg nektek.

Forrás: Geekbuying

Ami az erő- és áramforrásokat illeti, mindkettő eléggé bika.

250 W mozgatja, de elég rendesen megindul, ha kell. Az akkumulátora még az Eleglide M1 Plusnál is nagyobb, ott 12,5, itt 15 Ah, ami brutálisan sok. A rendszer 36 V-os, ha a maximum fesszel számoltok – ami 42 V -, akkor 630 Wh-t kaptok, középfeszen meg 540-et. A gyártó hatótávra pedálrásegítéses módban 125 kilométert ad meg, hogy ez összejött-e, azt később olvashatjátok. Elöl egy szintén hidraulikus lengéscsillapítóval szerelt villa dolgozik, a csillapítás ereje változtatható, fixre is zárható, ami hegymenetnél és sík terepen jön jól. Szóval első ránézésre minden adott, jöhetett a hegyek és völgyek kergetése.

 

Eleglide M2 – Nagyon jó, de…

Nyeregbe pattantam, és mivel az Engwe L20 miatt már bejártam Tolnát-Baranyát, úgy döntöttem, vaktában fogok tekeregni a városban. Az előző két napban belekerült 140 kilométernyi tekerés az alfelembe, szóval valahogy nem kívántam azt, hogy végsebességen, a tűző napon tekerjek 60 kilit egy irányba. Szóval kényelmesen gurultam, és ez szerintem jobban is jellemzi az átlagos felhasználást, így pedig kezdtem ráérezni, mitől is jó ez az egész elektromos bringázás.

Mivel ez egy mountain bike, ahhoz képest egész jó a kényelem, még a magyar utakon is.

A nagyobb kátyúkat nagyjából kompenzálta az első teló, viszont a macskaköveken ez is ráz, mint egy szekér. A fékek brutálisak, remekül lehet farolni a cuccal, viszont valami mechanikus súrlódást folyamatosan hallottam hátulról, ami zavaró volt. Meglepett, hogy papíron csak 250 W-os a motor, mert erősebbnek érződik és a nyomatéka is 55 Nm. Ez kicsit gyanús is, igaz, a csúcsteljesítménye meg 570 W, de a lényeg az, hogy bika. Mondjuk elég lassan jön meg a pedálszenzor miatt a kraft, ezzel Eleglide-ék létrehozták az elektromos turbólyukat, ami sík úton vicces, hegyen felfele viszont nem annyira. És pontosan ezért rakjátok fel a gázkart, mert ilyen helyzetekben rá tudtok segíteni az elindulásra, és nem kell kétségbeesetten össze-vissza váltogatni sem.

Ezzel a teljesítménnyel mindenhol fel tudtam menni a Gellért-hegyen és a Tabánon, sőt az Óbudai-sziget siratófalán is,

ráadásul az Istennek nem akart lemerülni. Tekertem 30 kilit, és még max töltöttséget mutatott. 60 kilométer után még mindig volt 3 csík, és ugyan ez nem lineáris, de pedelec módban simán kijön belőle akár 100 kilométer is, ami durva. Mindezt úgy, hogy végig az 5-ös rásegítésen használtam, vagyis 25 km/h-ig adta az erőt. A többinek túl sok értelme nincs is, bár szerencsére az M2 olyan könnyen gördül, hogy hagyományos MTB-ként is használhatjátok. A másik, aminek értelme van, a sétáló mód, ilyenkor 5 km/h-val halad mellettetek, így nektek nem kell erőt kifejtenetek.

A fedélzeti komputer elég alap, hasonlót láthattatok a korábbi elektromos bringákon is, igaz az M1-nek teljesen másmilyen volt. Mutatja a szokásos dolgokat, töltöttség, sebesség, napi megtett kilométert, a lámpa állapotát, és hasonlókat. Helyenként kicsit illogikus használni, de ezért kell elolvasni a használati utasítást. Tuti tipp a + és a – gombok egyszerre megnyomása, ez visz a „P”, másnéven a „szerviz” menübe, ahol lehet egy kicsit mojolni a beállításokban. Úgyis mindenki arra kíváncsi, hol lehet a sebességet piszkálni, ez a P3, ezt egyébként a kézikönyv is tartalmazza. A lámpa szerintem az elmegy kategória, de van hely a kormánycsövön feltenni egy bikábbat. Érdemes egyből szettet venni, mert ugye hátra is kell egy piros.

hirdetés

Végére hagytam az appot, hiszen a bringáknál nem megszokott, hogy ilyen is van,

és az M1 szériában még nem volt. Viszonylag alap dolgokat tud, de azért mégis kényelmesebb például a sebességlimitet innen felhúzni 32 km/óráig. Azt viszont nem értem, miért nem szinkronizálnak minden adatot, amit a fedélzeti komputer kiír, hiszen így ezt is, meg az appot is nézegetni kell. Ez a hibrid megoldás igazából kényelmetlen, de a konkurensek még ezt se tudják, szóval örüljetek, hogy egyáltalán van.

Végezetül pedig pár szót az árakról, az Eleglide M2 312 600 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ba kerül, az M1 Plus 29 col ~277 700 Ft, az M1 Plus 27,5 col 259 000 Ft, míg a legkisebb M1 már csak ~222 200 forint. Hogy ez pontosan mit jelent, arra remek támpont ellátogatni a Decathlon weboldalára, a legolcsóbb 27,5 colos MTB a Rockrider E-ST 100, ~390 000 Ft-ért, gyengébb motorral, kisebb akkumulátorral. Vagyis még a zsír új modell is sokkal olcsóbb, szerintem itt túl sok kérdés nincsen.

Összegzés

Az Eleglide M2 pont ott lett jobb, ahol korábban voltak hiányosságai. Jobb lett a fék, a váltó kicsit többet tud, appból is lehet a dolgokat monitorozni, a hatótávja meg már egyenesen brutális, és hibaoldalon igazából csak apróságokat tudok említeni. Egy jó csengő, egy hátsó piros lámpa és egy másik ülés, ezeket venném rá, és esetleg 2 darab markolatot, bár ugye a gázkaros megoldás miatt alapból 2 szettet kaptok. Plusz valami bika lámpát, de az már tényleg extra, a gyárival is el lehet lenni. Aki sokat csapat esőben, az vehet rá egy sárhányó szettet is, de mint látható, komoly hibát nem is tudok említeni.

339 900 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ba kerül, EU raktárból, ingyenes szállítás mellett, ennyiért, de még egy 100-assal drágábban sem kaptok jobbat, szóval szerintem vinni fogják, mint a cukrot.

Pro

  • Remek minőség
  • Brutális hatótáv
  • Bringaként is megállja a helyét
  • Appból is lehet nézegetni a dolgokat
  • Hidraulikus fék és gátló
  • Jól néz ki
  • Ennyiért ez olcsó

Kontra

  • A kényelmi extráin még dolgozhatnak egy kicsit
  • Nincs sárhányó és hátsó lámpa, de a csengő is filléres

hirdetés