Eleglide M2 elektromos kerékpár teszt
Új seprű, jól söpör
Forrás: Geekbuying
Megjött az Eleglide M2, a korábban agyondicsért M1 Plus utódja, ami egy csomó mindenben változott, de az alapok ugyanazok: remek váz, erős motor, brutális hatótáv. Extra a hidraulikus fék, és a váltó is változott, előnyére. 339 900 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte EU raktárból.
Végre, pedig ez eddig szinte minden kínai elektromos járműnél probléma volt, így hallgathattátok a tárcsa visítását, nem így az M2 esetében. Ha valamibe bele tudok kötni, akkor az az akkumulátor felfogatása, de ez meg nem látszik, mert úgyis takarja a telep. Egyetlen gyengébb részletet fedeztem fel, ez a váltóvédő fémdarab, ami sehogyan sem akart illeszkedni, így ezt nem tettem fel. Hiányoltam továbbá a sárhányót, ami nem a szett része, a filléres csengő pedig bár tökéletesen működik, annyira gagyesz, hogy egyszerűen nem méltó ehhez a szetthez.
Vagyis minden amit innen-onnan szereztek be, azon látszik, hogy nem csúcsbeszállítóktól jön, viszont maga a bringa makulátlan.
A tápegységen és a leíráson túl van még egy gázkaros markolat is, amit jobb oldalra szerelhettek fel, amit én nem tettem meg, mert nem akartam elveszteni a jogszabályi értelemben is elektromos kerékpár plecsnit. Ezt rosszul tettem, erre később visszatérek. Az előbbihez mondjuk kellene egy piros színű hátsó lámpa is, mert a prizma nem elég, de ez azt gondolom, ez bele kell, hogy férjen egy bringás büdzséjébe.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
Az ülése jó, zselés, de nekem egy kicsit vékony,
igaz volt a fenekemben 140 kili már a teszt hetében, szóval ez nem biztos, hogy mérvadó. A markolatok viszont hitványak, hosszabb távon csúsznak és kényelmetlenek is, de ez mondjuk pont nem egy tétel és egy kis ügyeskedéssel cserélhető, illetve a gázkar miatt alapból van egy másik szett is. Ellenben a fék brutális, ez már hidrós, vagyis nem bowden huzigálja a féket, hanem folyadékkal préselik rá a tárcsára a betétet. Úgy fog mint az állat, semmi felpuhulás, a fékhatás beton, ezt mindenképpen egy jelentős fejlesztésnek gondolom. A másik a váltó, maradt a Shimano Tourney, vagyis kb. a cég belépő terméke, de legalább nem hottentotta országban gyártották, és már 24 sebességes és nem 21, mint korábban. Viszont be kell állítani, hiszen ezt gyárilag nem teszik meg nektek.
Forrás: Geekbuying
Ami az erő- és áramforrásokat illeti, mindkettő eléggé bika.
250 W mozgatja, de elég rendesen megindul, ha kell. Az akkumulátora még az Eleglide M1 Plusnál is nagyobb, ott 12,5, itt 15 Ah, ami brutálisan sok. A rendszer 36 V-os, ha a maximum fesszel számoltok – ami 42 V -, akkor 630 Wh-t kaptok, középfeszen meg 540-et. A gyártó hatótávra pedálrásegítéses módban 125 kilométert ad meg, hogy ez összejött-e, azt később olvashatjátok. Elöl egy szintén hidraulikus lengéscsillapítóval szerelt villa dolgozik, a csillapítás ereje változtatható, fixre is zárható, ami hegymenetnél és sík terepen jön jól. Szóval első ránézésre minden adott, jöhetett a hegyek és völgyek kergetése.
Mivel ez egy mountain bike, ahhoz képest egész jó a kényelem, még a magyar utakon is.
A nagyobb kátyúkat nagyjából kompenzálta az első teló, viszont a macskaköveken ez is ráz, mint egy szekér. A fékek brutálisak, remekül lehet farolni a cuccal, viszont valami mechanikus súrlódást folyamatosan hallottam hátulról, ami zavaró volt. Meglepett, hogy papíron csak 250 W-os a motor, mert erősebbnek érződik és a nyomatéka is 55 Nm. Ez kicsit gyanús is, igaz, a csúcsteljesítménye meg 570 W, de a lényeg az, hogy bika. Mondjuk elég lassan jön meg a pedálszenzor miatt a kraft, ezzel Eleglide-ék létrehozták az elektromos turbólyukat, ami sík úton vicces, hegyen felfele viszont nem annyira. És pontosan ezért rakjátok fel a gázkart, mert ilyen helyzetekben rá tudtok segíteni az elindulásra, és nem kell kétségbeesetten össze-vissza váltogatni sem.
Ezzel a teljesítménnyel mindenhol fel tudtam menni a Gellért-hegyen és a Tabánon, sőt az Óbudai-sziget siratófalán is,
ráadásul az Istennek nem akart lemerülni. Tekertem 30 kilit, és még max töltöttséget mutatott. 60 kilométer után még mindig volt 3 csík, és ugyan ez nem lineáris, de pedelec módban simán kijön belőle akár 100 kilométer is, ami durva. Mindezt úgy, hogy végig az 5-ös rásegítésen használtam, vagyis 25 km/h-ig adta az erőt. A többinek túl sok értelme nincs is, bár szerencsére az M2 olyan könnyen gördül, hogy hagyományos MTB-ként is használhatjátok. A másik, aminek értelme van, a sétáló mód, ilyenkor 5 km/h-val halad mellettetek, így nektek nem kell erőt kifejtenetek.
A fedélzeti komputer elég alap, hasonlót láthattatok a korábbi elektromos bringákon is, igaz az M1-nek teljesen másmilyen volt. Mutatja a szokásos dolgokat, töltöttség, sebesség, napi megtett kilométert, a lámpa állapotát, és hasonlókat. Helyenként kicsit illogikus használni, de ezért kell elolvasni a használati utasítást. Tuti tipp a + és a – gombok egyszerre megnyomása, ez visz a „P”, másnéven a „szerviz” menübe, ahol lehet egy kicsit mojolni a beállításokban. Úgyis mindenki arra kíváncsi, hol lehet a sebességet piszkálni, ez a P3, ezt egyébként a kézikönyv is tartalmazza. A lámpa szerintem az elmegy kategória, de van hely a kormánycsövön feltenni egy bikábbat. Érdemes egyből szettet venni, mert ugye hátra is kell egy piros.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
Végére hagytam az appot, hiszen a bringáknál nem megszokott, hogy ilyen is van,
és az M1 szériában még nem volt. Viszonylag alap dolgokat tud, de azért mégis kényelmesebb például a sebességlimitet innen felhúzni 32 km/óráig. Azt viszont nem értem, miért nem szinkronizálnak minden adatot, amit a fedélzeti komputer kiír, hiszen így ezt is, meg az appot is nézegetni kell. Ez a hibrid megoldás igazából kényelmetlen, de a konkurensek még ezt se tudják, szóval örüljetek, hogy egyáltalán van.
Végezetül pedig pár szót az árakról, az Eleglide M2 312 600 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ba kerül, az M1 Plus 29 col ~277 700 Ft, az M1 Plus 27,5 col 259 000 Ft, míg a legkisebb M1 már csak ~222 200 forint. Hogy ez pontosan mit jelent, arra remek támpont ellátogatni a Decathlon weboldalára, a legolcsóbb 27,5 colos MTB a Rockrider E-ST 100, ~390 000 Ft-ért, gyengébb motorral, kisebb akkumulátorral. Vagyis még a zsír új modell is sokkal olcsóbb, szerintem itt túl sok kérdés nincsen.
Összegzés
Az Eleglide M2 pont ott lett jobb, ahol korábban voltak hiányosságai. Jobb lett a fék, a váltó kicsit többet tud, appból is lehet a dolgokat monitorozni, a hatótávja meg már egyenesen brutális, és hibaoldalon igazából csak apróságokat tudok említeni. Egy jó csengő, egy hátsó piros lámpa és egy másik ülés, ezeket venném rá, és esetleg 2 darab markolatot, bár ugye a gázkaros megoldás miatt alapból 2 szettet kaptok. Plusz valami bika lámpát, de az már tényleg extra, a gyárival is el lehet lenni. Aki sokat csapat esőben, az vehet rá egy sárhányó szettet is, de mint látható, komoly hibát nem is tudok említeni.
339 900 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ba kerül, EU raktárból, ingyenes szállítás mellett, ennyiért, de még egy 100-assal drágábban sem kaptok jobbat, szóval szerintem vinni fogják, mint a cukrot.
Pro
- Remek minőség
- Brutális hatótáv
- Bringaként is megállja a helyét
- Appból is lehet nézegetni a dolgokat
- Hidraulikus fék és gátló
- Jól néz ki
- Ennyiért ez olcsó
Kontra
- A kényelmi extráin még dolgozhatnak egy kicsit
- Nincs sárhányó és hátsó lámpa, de a csengő is filléres