hirdetés

Boyueda S3 dual drive roller teszt

Kontrollját vesztett vadállat

teszt
Boyueda S3 dual drive roller teszt 1

Forrás: Banggood

Ambient
írta: Ambient
2022-07-07

Szerintem bátran mondhatom, hogy ilyen brutális szerkezet még soha nem járt a szerkesztőségünkben, ugyanis 5600 W-os rollereket nem tesztelünk minden nap. A 21700-as cellákkal szerelt, 28 Ah-s akkuval elmegy a kétkerekű papíron 110-130 kilométert, a végsebessége 85 km/óra, és olyat tol, hogy örülsz, ha rajta maradsz. A tesztbe ráadásul bevontunk egy „szakértőt” is, hiszen a BGHU1948  kóddal 502 000 Ft-ba kerülő rollert már érdemes több szem többet lát alapon tesztelni. A jármű EU – cseh vagy lengyel – raktárból érkezik, ingyenes szállítás mellett.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 4
  • design és anyagminőség: 8
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 7
  • ár/érték arány: 10

7.4

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Így kaptunk Kínából egy másikat – ingyen pótolta a cég, sőt még motor is volt benne -, vagyis a rollert jelentősen meg kellett bontani az újra üzemképessé tételhez. Aztán elpusztult benne a vezérlő… De ebből is kaptunk egy másikat, ez is csere, szóval voltak azért itt gondok. A fenti szerelésekhez egy, a korábbi drónozós időszakomból ismert roller mániákus, FID segítségét vettük igénybe, ő is szakértett a Boyueda S3 felett, így egy szakavatott szem is látta a járművet.

Amikor megérkezett hozzám a cucc, meg kellett kérnem SonkaMod kollégát, hogy segítsen levinni a rollert a pincébe,

mert a nagy dobozon annyira nem volt fogás, hogy állandóan ki akart csúszni a kezemből. Maga a roller 40 kilogramm, bedobozolva a csetreszeivel pedig inkább 45. Miután kiszedtem a csomagolásból, már nem tűnt annyira vészesen nehéznek, mert van rajta normális fogás, de azért nem szívesen lépcsőznék vele nap mint nap. A kinézete szerintem bazári, ahogyan a prémium autók sajátjára hajazó indítókulcsa is, a belünket kiröhögtük SonkaModdal az első bekapcsolás után, hogy micsoda fényáradat indul be az indítógomb megnyomásakor.

Iszonyatosan bazáriak a fényei, egyből beindul az RGB parasztdiszkó,

és ez nem is állítható, ami nem lenne baj, de pl. az indexnek hívott „valami” nem a szabvány sárga, hanem egy gyorsan villogó piros, amiről kétlem, hogy a forgalom résztvevői felismernék, hogy ez milyen jelzés is akar lenni, viszont az biztos, hogy jól fogtok látszani. Az indexkapcsoló egy igazi borzalom, ugyanis a kormány bőven rezeg annyit, hogy abszolút nem érzed, hogy bekattant-e vagy sem, és a kapcsolóra sem láttok rá, szóval fogalmatok sem lesz, milyen állásban van éppen. A front lámpák úgy néznek ki, mint a Rövidzárlat című filmben Johnny 5 szemei, viszont brutálisan világítanak a sötétben, itt nincs hiba.

Mennyibe kerül pontosan egy termék?

Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.

Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek, a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.

A roller alatt bújnak meg a kiegészítők, dupla töltő – ugyanis képes dual charge-ra is -, aminek darabja 350 W és aktív hűtéssel rendelkeznek,

nem melegednek, 3-4 óra alatt feltöltik a szörnyet, cserébe hangosak. Nem is mertük felügyelet nélkül hagyni, ugyanis hallani olyan híreket, hogy hajlamos kigyulladni, és aki már látott égni Li-ion akkut, az tudja, hogy az nem játék. A csomag része még egy ülés, amit fel lehet szerelni a rollerre, de a kivitelezése gyalázatos, mrgegroke 80 kilója alatt folyamatosan összecsuklott, így ezt nem is használta. A leírása szintén gáz, mindenféle általános bla-bla van benne, mintha nem is ehhez a rollerhez adták volna. Például nem lehet belőle rájönni, hogy van a kétkerekűnek egy szerviz menüje, amiben állítható a nyomaték, a kijelző fényereje és még sok minden más is. Többek között itt lehet kiiktatni a 25 km/órás sebességkorlátozást, amivel érkezik a Boyueda.

A kormánya állítható, az alsó vastag részből kihúzható egy vékonyabb szekció,

ami elméletben jó ötlet, a gyakorlatban viszont a felső állásban már túl sokat mozog, meg úgy alapból is.

Kotyog az egész, ami nemcsak zavaró, de veszélyes is.

A kormánymarkolat lehajtható, aminek nincs sok gyakorlati előnye, viszont legalább ez is tud mozogni összevissza, ami ezen a szinten gagyinak hat, és a konkurensek nem is igazán használják ezt a megoldást. A kormány vízszintes mozgását a szabványos stucni miatt meg lehet szüntetni egy másik kormány feltételével, ha valaki ezen változtatni akarna, de sajnos a függőleges kilengés akkor is megmarad. Ezzel a jelenséggel az ún. pálcika vagy stick rollerek esetében is lehet találkozni, csak éppen ott 250-350 W áll rendelkezésre, és nem 5600 W, mint itt. Ez úgy jön össze, hogy elöl és hátul is van egy 2800 W-os motor, ami borzalmasan sok, gyakorlatilag fele ennyi is bőven elég lenne a „Wow” faktorhoz, és akkor nem forogna el az első kerék még 30-40 km/órás sebességnél is.

Forrás: Banggood

Nem mondom, állat módjára feltekeri az adrenalin szintet az emberben, de ez inkább veszélyes, mint jó.

Szerencsére elég jól szabályozható, van ECO gomb, ami egy 25 km/órás limiter, emellett három módban képes működni – 30/60/90 km/órás végsebesség – és kapcsolható a hajtás egy- vagy kétmotoros módja, vagyis nagyon jól beosztható a tempó és a nyomaték. A gumikra nincs más szó, mint a szar, a bütykös felületük miatt gyakorlatilag alkalmatlanok közútra, de mivel terepre szánták – ott viszont tisztességesen tapadnak -, ez igazán nem róható fel a rollernek. A kérdés az, hogy ti mennyit akartok menni vele földúton. Ha nem sokat, akkor érdemes cserélni PMT márkájú gumikra, darabja egy 20-as 11-inch-es méretben, vagyis ha le akarjátok tenni aszfalton is ezt a teljesítményt, akkor ez a megoldás. Ami az alumínium vázat illeti, az rendben van, a lengéscsillapítója is jó, remekül rugózik, kényelmes, a fellépő is fasza, nagy és széles, és ez is aluból készült, amiért jár a piros pont.

A sztenderje is korrekt,

mondjuk ehhez a súlyhoz kell is a teherbírás, és nem is az aljára került, hanem az akkumulátor tartó dekk oldalára, így nem tud felakadni egy magasabb padkán vagy kiszögellésen. És ha már akku, a 28 Ah és a 60 V 1680 Wh-t ad ki, a 332 Wh-s Inmotion V5F-emet szoktam referenciaként használni, az 20-22 km-t megy alattam, igaz nem 90-nel és nem is 5600 W-os teljesítménnyel. Vagyis első blikkre kb. 100 kilométeres hatótávot tippeltem, a valóságban viszont az történt, hogy egy 300 méteres „dombra” jártunk fel vele 60-70-nel, így 30+ km lett az egy feltöltéssel megtehető út. Normálisabb, 35-40-es tempóval 70 km+ jön ki, de az ember nem tudja megállni, hogy ne húzogasson neki oda, és aki ilyen gépet akar magának, az pontosan azért veszi meg, hogy menjen vele, mint az állat. Ennél nyilván nagyobb hatótáv is kihozható vele nyugger módban, de akkor oda az élvezet.

A végsebessége sík úton valahol 90 felett van egy kicsivel, nyilván ennél a tempónál azért drasztikusan lecsökken a hatótáv is.

 

Boyueda S3 dual drive – Túlzott erőt kell kordában tartani

A fenti műszaki paraméterekből nem igazán jön át a lényeg, pedig ennek a rollernek az a kvintesszenciája, hogy olyan teljesítményt tesz le az aszfaltra, amitől leesik az állatok. És ez tulajdonképpen meg is történik, csak sajnos nem úgy, ahogy szeretnétek. Először is, ekkora erőt nem lehet normálisan kontrollálni, egyszerűen sok ez a teljesítmény ezzel a gumival.

Erre azt a megoldást találtuk ki, hogy single drive – tehát hátsókerekes – módban indulunk és rátesszük a tüzet 40-50 km/óránál, ekkor kapcsolható be pluszban az első motor. A „gáz” egyébként jól adagolható, elég lineárisan épül fel a nyomaték, kivéve persze, ha nulláról duál motoros módban indultok. A fő gond azonban nem ez, hanem a kormányoszlop kialakítása. Képzeljétek el azt, amikor bebillen 80-nál – teljesen kihúzva ez vagy tíz centit is jelent – hirtelen fékezni kell, ez bizony elég para. Márpedig minden kormány lötyög, ahol ilyen a lecsukó mechanika, és ezzel túl sok mindent nem is lehet csinálni.

Az elektronika rendben van, hiszen belekukkantottunk a fellépőbe, ahol a dolgok laknak. Ha akar rajta valaki modolni, akkor pl. a vezérlőket kiteheti a kormányra egy zárható dobozba, és bevág kb. 40 Ah-nyi akkut és máris nyer +50% hatótávot. Aztán ott van a rossz gumi, ami nemcsak gyorsulásnál nem tapad, hanem fékezésnél sem. Remekül lehet szánkázni, meg farolni, de megállni, már nem annyira egyszerű.

A lassításért 2 darab hidraulikus tárcsafék felel E-ABS funkcióval,

vagyis nem blokkol a kerék, és úgy lassítanak a tárcsák, hogy kiesik a szemetek tőle, igaz ettől még a gumi nem fog megtapadni közúton. A teherbírása 400 kilogramm – mármint a váznak -, de ennek szerintem semmi jelentősége, hiszen nincsenek ilyen tömegű emberek. A gázkar nem markolatforgatós, hanem mutatóujjal húzható, amit van aki szeret, van aki nem, én kedvelem, de ez elsősorban ízlés dolga. Tipikus tervezési hiba, hogy a hátsó motor kábelét alul vezették el, ami egy magasabb padkán lenyúzható, aztán lehet pótolni, de jobb a bajt megelőzni és egyszerűen áthelyezni. A lengéscsillapító távtartós, ami ki tud kopni a sok rugózás miatt, erre oda kell figyelni, illetve az első villa is tud törni, ami balesetveszélyes.

Összegzés

Összefoglalva az elhangzottak, A Boyueda S3 a kategóriájában egy olcsó roller, ami azonban jelentős változtatásokra szorul. Cserélni kell a gumikat – ha nem terepen akarjátok használni -, az első villát, ami simán 60 ropi alsó hangon, és ingyen sem csinálja meg nektek senki. Napi mászkálósnak túl erős, fele ekkora teljesítmény is elég lenne. Vannak mellette érvek, a 70+ kilométeres hatótáv, a durva gyorsulás, a jó fék, az alumínium váz, meg benne a sok hely, szóval ideális modolási alapot jelent, ha éppen nem gyullad ki.

Nézzük meg, hogy a BGHU1948  kóddal elérhető 502 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-os ár mivel áll szemben. Csináljuk a „reverse engineering” módszerével, mit adnak itthon fél milláig bezárólag, de előre lelövöm a poént: nagyjából semmit. A Kaboo Mantis Plus – 800 W, 50 km/ó végsebesség, 873 Wh-s akku – mint összehasonlítási alap szinte már sértés, akkor már inkább a Mantis 10 Dual 609 K-ért, 2000 W-tal. Lenne még a Kugoo G3, ami egy igazi betegágy, hagyjuk is. Ok, ez nem jött be, csekkoljuk le, hogy az 5 KW-os teljesítménysávban mik vannak, ilyen pl. a Wolf Warrior 11, több mint 1 milláért. A Wolf King GT 1,4 misi, de ezek minőségben ronggyá verik a Boyuedát. Aztán ott vannak a Dualtron rollerek, Spider II 4KW 900 000 Ft, Achilleus 4,6 KW 1,1 milla, de még a 3,4 KW-s Compact is 800 kiló.

Kínából jöhet a Kugoo G-Booster 1600 W-tal 450 000 Ft körül, Kugoo G1, ami 2×1000 W-os 480 000-ért vagy a Kugoo G2 Pro 320K-ért, de 800 W-os motorral és fele ekkora hatótávval, de ezek meg műszaki paraméterekben nem közelítik meg a tesztalanyt. A Boyueda S3 legközelebbi ellenfele a Janobike T85, 550 000 Ft-ért, Alin kell ez ügyben nézelődni. Még folytathatnám a sort egy oldalon keresztül, de egyik konkurens sem igazán van pariban, ha az árat nézem. Aki szeret szerelgetni, annak az S3 remek alap lehet, de a fenti hibákat mind javítania kell – vagyis bőséggel kell rá a pénzt locsolni -, hogy ne csak egy brutálisan erős, hanem egy biztonságos roller is legyen, és akkor még mindig letérdelhet rajta bármi. A jármű EU – lengyel – raktárból érkezik, a szállítást pedig már belekalkuláltuk a fenti árba.

Pro

  • A legerősebb roller, amivel valaha mentünk
  • Sok teljesítménykombináció a kapcsolható motoroknak és a sebességmódoknak köszönhetően
  • Jó váz
  • Brutális végsebesség és nyomaték
  • Nagyon jó lámpák
  • Kifejezetten erős fékek
  • Jó modolási alapanyag: nagyobb akku, jobb kormány, spéci gumi

Kontra

  • Veszélyes és rossz kormány
  • Hitvány, cserére szoruló gumik, ha aszfalton is használni akarjátok
  • Állítólag néha kigyullad, de erről a neten nem találtunk pontos infókat
  • Kb. 30-40 km/óráig egyszerűen nem tudja lerakni az aszfaltra a teljesítményét, folyamatosan elforog
  • A gátlója tud törni
  • A fényei bazáriak, az indexnek nem sok köze van a jogszabályokban meghatározottakhoz

hirdetés