Ausom L2 Max elektromos roller teszt
Terepen duplán tarol

Forrás: Geekmaxi – Ausom L2 Max
Az Ausom L2 Max a gyártó egyik legkomolyabb teljesítményű elektromos rollere – legalábbis a 48 voltos akkumulátorral szerelt modellek között biztosan. Két darab, egyenként 1000 wattos motor hajtja, így ideális hegymenethez, a végsebessége pedig majdnem eléri a 65 km/órát. Robusztus felépítésű, terepre született és lépést tart a modern korral, hiszen gurulás közben az USB-A és USB-C csatlakozóiról töltheted kütyüidet. Az árát megkérik, mert most a PELGDKXI kuponkóddal 348 800 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért lehet előrendelni a Geekmaxi kínálatából, európai raktárból ingyen szállítva. Nézzük, mit kapni ezért a pénzért cserébe!
Az L2 Max a GX1-hez hasonlóan szinte teljesen összeszerelve érkezik,
egyetlen feladatod a kormány, majd erre a kijelző rögzítése. Még a kormányrúd magasságával sem kell vacakolnod, mert ez sajnos nem állítható. Persze mielőtt rápattansz és elindulsz az alapokat se feledd: nem árt meghúzni a csavarokat, beállítani a fékeket és felfújni a gumikat, plusz ellátogatni például a Netrisk oldalára. Lényeg a lényeg, hogy gyakorlatilag nulla műszaki tudással is összeállítható rollert kapsz a pénzedért cserébe.
A gyártó mindent mellékel, amire szükséged lesz ehhez a körülbelül 10 perces elfoglaltsághoz. Ez egy vaskos, mindenre kitérő használati utasítást, 3 darab imbuszkulcsot, néhány gyorskötözőt és egy pár, fehér színű kesztyűt jelent, bár utóbbira nem lesz szükséged, mert nem fogod összekoszolni a kezeidet. Természetesen a roller töltője sem marad ki a pakkból, amiből nem árt majd még egyet beszerezned, mert az L2 Max két töltőcsatlakozóval rendelkezik, tehát a több, mint fél napig tartó töltési idő lefelezhető.
Az L2 Max váza sok más konkurenshez hasonlóan alumíniumötvözetből készül, ami igen masszív, egy rossz szavam sem lehet rá. A taposója és igazából minden más része kellően robusztus, semmije sem lötyög vagy nyikorog, nagyon egyben van, akár 130 kilogrammal terhelhető. A dizájnja összességében fantasztikusan néz ki, világos és sötétszürke színű elemekből áll össze, semmi csicsa. Aki egy kicsit is jártas az elektromos rollerek világában, az könnyen észreveszi, hogy az L2 Max igencsak hajaz a KuKirin G2 Masterre, teszt itt, viszont a gyártó igyekezett a saját fejlesztéseivel feltuningolni ezt a rollert – ezekről bővebben később.
Az AirTag nem GPS-eszköz, nem rendelkezik saját mobilinternettel vagy helymeghatározó rendszerrel.
Ehelyett Bluetooth-jelet sugároz a közelben lévő eszközöknek: iPhone, iPad, Mac. Tehát, ha ellopják az L2 Maxodat és beteszik egy isten háta mögötti sufniba, akkor nagy valószínűséggel nem lesz iOS-eszköz a közelben, így az AirTag gyakorlatilag láthatatlanná válik és nem tudja elküldeni a helyzetét. Az androidos telefonok pedig eleve nem vesznek részt az Apple „Find My” hálózatában.
Egyébként nem mintha annyira könnyű lenne meglovasítani egy L2 Maxot, hiszen röpke 33 kilogrammot nyom, úgyhogy jaj annak, aki ezt logisztikázni szeretné. Ez már nem az a kategória, amit könnyedén összecsuksz és viszed magaddal a tömegközlekedésen, hanem inkább az, amit örülsz, hogy egyáltalán össze tudsz csukni és beemelni az autód csomagtartójába.
Galéria
Forrás: Geekmaxi – Ausom L2 Max
A tesztalany felépítését és adottságait elnézve nem kérdés, hogy az L2 Max off-road-ra szintén elég jó. Mindkét kerekébe került egy 1000 watt teljesítményű motor, viszont ezek csak a névleges teljesítményt jelentik. Az összteljesítményük 2688 watt, ami a rövid ideig elérhető csúcsteljesítményre utal, amikor a motorok maximális feszültséget és áramot kapnak – legyen szó elindulásról, egy kövér gázadásról vagy hegymenetről. Ehhez a teljesítményhez 30 Nm nyomaték társul és egy hajszál híján 65 km/óra a végsebessége, ami
finoman szólva is brutális: egyszerre fergeteges és lélekfacsaró élmény.
A gyorsaság, valamint a kényelem jegyében NFC kártyával indítható az Ausom L2 Max és 10 colos kerekeken gurul, amikre 8 centiméter széles terepgumik kerültek. A megállásban bowdenes tárcsafék lesz a segítségedre, amiért jár a fekete pont a tesztalanynak, hiszen ilyen teljesítményhez és sebességhez inkább egy hidraulikus fék dukálna, de ebben az árkategóriában ez sajnos nem jellemző. 3 üzemmódban működik: eco, race és sport, de ha igazán szigorúan vesszük, akkor összesen 6 módja van, mert az egy- és kétmotoros hajtás egyetlen gombnyomásra megválasztható. Van egy úgymond 0. üzemmódja is, ami nem más, mint a „park”, amibe azonnal beteszi magát 30 másodperc „tétlenség” után. Adott még a walk mód, ami 5 km/órás sebességgel való gurulást jelent, tehát ha részegen mész haza (nyilván nem), akkor stabil támaszod lesz.
Galéria
Forrás: RendeljKínait – Ausom L2 Max
Dupla rugós felfüggesztést tud felmutatni az Ausom L2 Max: a rugózása igen komoly, simán elbír egy-egy kátyúval és mélyebb, saras tócsával vagy macskaköves útszakasszal anélkül, hogy a belső szerveid kirázkódnának a végére. A magyar utakat erősen jellemző hibákat jól csillapítja és a rugó útja egész hosszú, legalábbis az első keréknél. Az e-roller összességében stabil és jól irányítható, pedig kifejezetten monstrum, de az úttartása így is remek. Papíron 46 fokos emelkedők megmászására képes, ami kissé meseszerű és nem is tudom tűpontosan alátámasztani vagy megcáfolni, de legalább fele ekkora, Duna-parti emelkedőkhöz volt szerencsém, ahol sport módban röhögve felvitt közel 30 km/órás tempóval.
A 4,5 colos, színes LED kijelzője minden szükséges adatot mutat: aktuális sebesség, választott sebességi fokozat, akkumulátor töltöttségi szintje, hatótáv, illetve minden gombnak van visszajelzése, sőt természetesen még a féknek is.
A sebességmérő vicces, mert 160-ig van skálázva, viszont a kijelző egyetlen negatívuma, hogy erős napsütésben nem könnyű leolvasni.
Az index kapcsolóját a kormány bal felén találod, viszont itt egy újabb negatívum ütközik ki, hiszen roppant érzékeny módon reagál. A mellette lévő, DDM feliratú gomb a dupla motoros hajtást aktiválja, a gázkar pedig nem hüvelykujjas vagy markolatos megoldású, hanem a mutatóujjaddal tudod húzni és a kormány jobb felén találod. Érdekes megoldás, nem biztos, hogy mindenkinek kényelmes hosszú távon, de például én sokkal jobban preferálom, mint a markolatos megoldást. A kormány jobb oldalán van egy vezérlőpanel, ahol a be- és kikapcsoláshoz, illetve a sebességi fokozat növeléséhez/csökkentéséhez szükséges gombokat találod, valamint ezekkel tudod kapcsolgatni az L2 Max fényeit, amiből nem kevés került a rollerre.
Galéria
Forrás: RendeljKínait – Ausom L2 Max
A fellépőn lévő, kék színű LED fény rettentően idegesítő, mert sötétben garantáltan kiveri a szemedet.
Szerencsére külön kikapcsolható, így csak az elöl lévő klasszikus, fehér színű LED fény marad, ami kellően erős ahhoz, hogy jó néhány méterre elvilágítson és megvakítsa a szembejövőt. Az irányjelzők fényei a fellépő két oldalán kaptak helyet, amik oldalról ugyan feltűnők, de elölről vagy hátulról, ráadásul autóból nézve már kevésbé. A hátsó sárvédő stabil, erre került egy fényvisszaverő prizma, ami sima menetjelző fényként és féklámpaként egyaránt funkcionál.
Az L2 Max fellépője alatt egy 48 voltos 20,8 Ah kapacitású akkumulátor rejlik, ez 998,4 Wh kapacitást jelent. Egyszerre két töltőcsatlakozón keresztül tölthető, amik elég rossz helyre kerültek, mert sikerült párszor beléjük rúgnom, miközben előrébb raktam a lábamat a fellépőn. Csak egy töltőt mellékel a gyártó, amivel kicsivel több, mint fél nap a roller teljes feltöltése nulláról, de két töltővel ez az idő lefelezhető 6-7 órára.
Forrás: RendeljKínait – Ausom L2 Max
A gyártó szerint egy feltöltésből 90 kilométert képes megtenni a tesztalany, ami maximum akkor jöhet össze, ha abszolút nem életszerűen használod ezt a bika rollert.
Meg is adják, hogy ezt 65 kilogrammos testtömeggel, folyamatos, 15 km/órás sebességgel és egyenes útszakaszon mérték, 20 Celsius fokban, erős szél nélkül, ráadásul csak egymotoros hajtással. Ha kihasználod a dupla motor rejtette adottságokat és nem sajnálod terepen, akkor ne csodálkozz, ha alig 35 kilométer lesz a vége, viszont, ha a két motoros hajtást fele-fele arányban és maximum sport módban használod, kevésbé durva terepen, néhány emelkedővel, akkor 45-55 kilométerrel számolhatsz.

Forrás: Geekmaxi – Ausom L2 Max
Ausom L2 Max elektromos roller teszt – Szerviztapasztalatok
Az elektromos rollerek tesztelésének első állomása mindig a Roll-Base szerviz, ahol sok-sok idő után végre tudtam valami olyat mutatni a tulajdonosnak, Jánosnak, amit korábban még nem látott – legalábbis csak részben. A teszt elején említettem, hogy az Ausom L2 Max szeretne inkább KuKirin G2 Master lenni, de mégis inkább a gyártó saját fejlesztéseivel és megoldásaival. A két elektromos rollernek ugyan vannak hasonló részei, de sok minden egyedi a jelenlegi tesztalany esetében. Az összecsukó mechanizmus a KuKirin modellekről van mintázva, de mégsem ugyanaz, csak nagyon hasonló. A terepgumija viszont totál új, ilyen még sosem járt a szervizben.
Egy biztos: Az Ausom L2 Max összességében kellően ergonomikus és előnyös megoldások jellemzik, így remek választás. Nagy előnye, hogy a gyártóval való kapcsolatfelvételről eddig csak jó tapasztalatok vannak, ugyanis segítőkészek és alkatrész is van bőven, amit nem aranyáron mérnek.
Összegzés
Az Ausom L2 Max kellemes csalódás volt a teszt során, ideális választás városba és az átlagosnál durvább terepre egyaránt. Vannak persze gyengeségei: ilyen a túlságosan érzékeny indexkapcsoló, a fényben kevésbé látható kijelző, illetve ami nagyobb probléma ezeknél az a bowdenes tárcsafék. Jelen tesztalany komoly teljesítményt tud felmutatni és több, mint 60 km/órás végsebességet, így hidraulikus fék jobban illene hozzá. A kifejezetten jó rugózás és a két izmos motor tesz róla, hogy a rolleren töltött minden perc élvezetes és dinamikus legyen, miközben a szintén két, beépített csatlakozónak hála az eszközeid pihenhetnek, pontosabban töltődhetnek még menet közben is. Kell ennél több?
Az Ausom L2 Max elektromos roller jelenleg 348 800 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért előrendelhető a Geekmaxi kínálatából, ha felhasználod a PELGDKXI kuponkódot. A járművet európai raktárból ingyen szállítják.
Pro
- Masszív, robusztus az egész roller
- Duplamotoros
- Brutális erő van benne
- Közel 65 km/órával tud menni
- Kellően felszerelt
- Alkatrész van hozzá
- Terepen és hegyvidéken is helytáll
Kontra
- Hidraulikus fék jobb lenne rá
- A kijelzője nehezen látható erős napsütésben
- Az indexek kapcsolója túl érzékeny