ANGWATT X1 elektromos roller teszt
Egy adrenalinfröccs rendel!
Forrás: Banggood
Újabb brutális rollert tesztelhettünk, méghozzá az ANGWATT CS1 nagy testvérét, az ANGWATT X1-et. Ezt a 36 kilogramm tömegű járművet kerekenként egy 1800 watt teljesítményű motor hajtja, így jön össze a 3600 wattos összteljesítmény, amihez 70 km/órás végsebesség társul, tehát ez nem az a roller, amivel könnyedén ellavírozol az emberek között azért, hogy leugorj a sarki boltba. Az AGWX1HU kuponkód felhasználásával 408 400 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért tudod előrendelni ezt a szörnyeteget a Banggood kínálatából, cseh raktárból, ingyenesen szállítva.
Forrás: Banggood
Az ANGWATT X1 robusztus, vas és alumínium ötvözetből készült vázzal rendelkezik, amitől gyakorlatilag elpusztíthatatlan érzésem van.
A roller tömege 36(!) kilogramm, ami brutálisan sok és viszonyítási alapként megjegyezném, hogy a Touroll Snodal S1 elektromos kerékpár, vagyis fatbike volt 30 kilogramm körül és én még azt hittem, hogy az sok. Cserébe az X1 akár 200 kilogramm tömeggel is megterhelhető. A dizájnja rendkívül tetszetős és az elektromos rollerek nagy többségéhez hasonlóan ezt is összehajthatod, de az összecsukó mechanizmusa igencsak furcsa. János, a Roll-Base Szerviz tulajdonosának elmondása alapján ez a bilincses megoldás teljesen jó és már jól ismert más járgányokról, például Kaabo Mantis és LAOTIE márkájúakról. Nagyon stabil, nem jön szét egykönnyen és nem lazul meg, ami tök jó, kivétel akkor, amikor gyorsan összecsuknád és „bedobnád” a csomagtartóba,
mert akkor biztos, hogy gumikalapácsra lesz szükséged ahhoz, hogy leverd róla a bilincset, én is így tettem.
Kérdéses, hogy több száz kilométer után, hogy fog viselkedni ez az alkatrész és kétlem, hogy bárki szívesen hordana magával emiatt egy gumikalapácsot, legalábbis én biztosan nem, nem tudom, te hogy vagy vele. A másik, ami nem tetszett az az, hogy nincs a rolleren rögzítő fül, tehát összecsukás esetén nem tudod a kormányt a lábtartóhoz, sőt, gyakorlatilag semmihez sem rögzíteni, ami azért probléma, mert nem kellemes, ha 36 kilogramm ráesik a lábadra. Az nem is kérdés, hogy az X1 megemeléséhez mindkét kezedre szükséged lesz.
Forrás: RendeljKínait
Ha egy kicsit is jártas vagy az elektromos rollerek világában, akkor hamar déjá vu érzésed lesz, hiszen az ANGWATT X1 gyakorlatilag a Varla Eagle One, a ZERO 10X, a LAOTIE SR10, az Ultimate R10 és az X-TRON X10 reinkarnációja, meg még ki tudja, mi másé, tehát leegyszerűsítve ez azt jelenti, hogy ismét egy white-label termékről van szó. Nem nagyon lepődtem ezen meg, hiszen rollermárkából manapság annyi van, mint égen a csillag, rollergyártóból viszont nem sok, talán még egy kezem is elég lenne hozzá, hogy megszámoljam, de a kettő biztosan.
Az X1-et egy NFC-s kártya segítségével tudod életre kelteni, amiből a biztonság kedvéért két darabot is mellékel a gyártó, viszont ezt a kódot a telefonodra is átmásolhatod, így azzal szintén használhatod. Találsz még a csomagban két darab töltőt, egy multifunkcionális szerszámot és egy használati utasítást, amit igencsak rövidre fogtak, de inkább menjél zúzni a rollerrel ahelyett, hogy azt olvasgatnád. Előtte persze rögzítsd a kormányszárat és a kormányt, tedd fel az első és a hátsó sárvédőket (amik az én csomagomból sajnos kimaradtak), illetve az LCD kijelzőt, valamint a kerekeket sem árt felfújni, illetve meghúzni az összes csavart. Ne felejtsd el megkötni rá a KGFB-t, mert egy ilyen teljesítményű rollerre már egyértelműen szükséges.
Galéria
Forrás: Banggood
A tesztalany 10 colos gumiabroncsokon gurul, amik szépen vették a durvább terepet, viszont aszfalton is teljesen jó tapadtak és szerencsére még így sem voltak hangosak. A kovácsoltvas lengőkarok és az elöl, illetve hátul is megtalálható tekercsrugók tesznek róla, hogy terepen ugyanolyan jól szórakozz, mint betonon és az ígért, akár 35 fokos emelkedők megmászásával sem volt problémája az X1-nek.
A megállásról 140 milliméteres féktárcsák és Dyisland (mindig a Disneyland jut eszembe) márkájú hidraulikus fékek gondoskodnak, mindezt E-ABS egészíti ki. A 70 km/órás végsebességhez kell is a komoly fék, de szerencsére brutálisan erős az, ami a tesztalanyon található.
A rendszer precíz fékadagolást tesz lehetővé, összességében nagyon egyben van és ezzel kellő biztonságérzetet nyújt.
További stabilitást ad a nagy taposófelület, ami csúszásmentes gumiborítást kapott. A hasmagassága 18 centiméter, ami miatt eleinte ijesztően magasnak éreztem a rolleren való állást, de hamar meg lehet szokni. Ekkora hasmagasságban az a jó, hogy még a rossz minőségű utakon is bátran közlekedhetsz, illetve egy átlagos magasságú járdaszegélyről is lerepülhetsz vagy leugrathatsz úgy, hogy nem ér le az alja.
Galéria
Forrás: Banggood
Ha mindkét motort szeretnéd használni, tehát D módba kapcsolod az ANGWATT X1-et, akkor a lábtámasz használata kötelező, de egy motor használata esetén is melegen ajánlott. D módban, a legnagyobb, tehát az 5. sebességfokozat esetén olyan erővel indul el a roller, hogy az eleje egy kicsit meg is ugrik, ráadásul az első kerék ki tud pörögni egy picit, ebből látszik, hogy brutális erő van a járgányban.
68 km/óra volt a maximális sebessége, amit ki tudtam belőle hozni és ez igencsak meglepő, hiszen ez a szám egyáltalán nem áll távol a gyártó által ígért 70 km/órás végsebességtől,
viszont mondanom írnom sem kell, hogy bukósisak és egyéb védőfelszerelés használata kötelező. Ekkora erő és teljesítmény fényében lehetetlenség volt 40 km/óránál kisebb sebességgel használni az X1-et, hiszen egyszerűen kéri a roller, hogy lépj oda neki és ezzel a tempóval már az autós forgalom ritmusát is gond nélkül felveheted. Minden rajta töltött pillanatot imádtam és ez lett az új személyes kedvencem, pedig pár hónappal ezelőtt még a KuKirin G2 Master és a KuKirin G4 modellekért voltam oda, amik szintén nem kispályásak. Ha sietősre veszed a formát vagy terepen zúzol az X1-gyel, akkor a D mód 2-es vagy 3-as sebességfokozata a legideálisabb, de bevallom, hogy
a 4-es és az 5-ös fokozatot ritkán használtam, hiszen ott már kapaszkodnod kell az életedért.
A single módot, amikor csak egy motort használsz így már kevésnek éreztem, pedig ott is bőven van erő, egyszer 1800 watt teljesítmény ugyanúgy csodákra képes. S módban leginkább a 4-es és az 5-ös sebességfokozatot használtam, az alatta lévőket nem igazán, a 30 km/óra alatti tempó kevés ehhez a rollerhez. Ha nagyon ráérősen és lazán akarsz vele mászkálni, akkor is legalább a 3-as fokozat kell, de persze ezt az utas tömege is befolyásolja, hogy ki mit érez optimálisnak.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
Az ANGWATT X1-re nem sok LED került, bár sötétben kellő fényt adnak. A kormányszáron lévő bilincs fölött van egy fehér LED, ebbe van beleépítve a meglehetősen hangos csengő, a fellépő mindkét oldalán pedig 2-2 darab menetfényt találsz. A lábtámasz alatt van a féklámpa, ami egyszerűen csak „semmilyen” és kár, hogy az indexelés csupán hátul látszik, elöl is jó lenne valamilyen formában. A világításért, az irányjelzőkért és a dudáért, illetve a sebességfokozat kiválasztásáért a kormányon lévő, bal oldali kapcsolóegység gondoskodik. A roller komputerje már jóval izgalmasabb a fényeknél, hiszen rengeteg mindent demonstrál, ami az utazással kapcsolatos. Ilyen például az aktuális sebesség, a választott sebességi fokozat, az akkumulátor töltöttségi szintje, az adott út (trip) és az összesen megtett kilométerek (odo) száma és még sok más, köztük például a fények visszajelzői és a hibajelzések úgyszintén.
Egyetlen problémája, hogy erős napsütésben gondok lesznek az olvashatóságával
és sajnos a rejtett menüjében sem állítható a fényereje. A tempomat viszont kikapcsolható, amit érdemes megfontolni, mert cseppet sem veszélytelen. Az ANGWATT X1 lítium-ion akkumulátora igencsak izmos darab, hiszen 60 voltos és 22,5 Ah kapacitású, 1350 Wh-s és 18650-es típusú, A-minőségű cellákból áll össze. A töltési ideje 5-6 óra, ha mindkét töltőt használod, eggyel 10-11 óra, de szerencsére kettőt mellékelnek hozzá, nem úgy, mint az Ausom GX1-hez.
A gyártó szerint ezzel 65-85 kilométeres hatótáv megtételére képes, amit kivételesen hihető, hiszen 77 kilométert tudtam belőle kihozni egyetlen feltöltéssel.
Mindezt úgy, hogy belőttem az arany középutat és nem úgy használtam, hogy a szemét is kinyomtam, illetve nem csak 10-20 km/órás sebességgel andalogtam. Néha persze megőrültem és egy-egy útszakaszon kilőttem vele 68 km/órás sebességig, de mindig közepes erősségen használtam. A roller komputere egy picit csal, megközelítőleg 5 kilométert, ha az egész hatótávot nézzük, hiszen a kijelzője szerint 82 kilométer került bele, de a Strava applikációval történő mérések mindig picit kevesebbet mutattak.
Forrás: Banggood
ANGWATT X1 elektromos roller teszt – Szerviztapasztalatok
A Roll-Base általi nullrevízió során János, a tulajdonos ugyanazokat állapította meg az ANGWATT X1-gyel kapcsolatban már előre, amik a teszt során be is igazolódtak:
- nem a legfrissebb konstrukció, viszont nagyon stabil és strapabíró
- a klasszikus, kopó alkatrészekkel kapcsolatos problémákon felül soha semmi baja nincsen, típusbetegségektől mentes
- a bilincses összecsukó mechanizmus gyakori megoldás más rollereknél is, nem jön szét egykönnyen és nem lazul meg
- ekkora teljesítményhez dukál a hidraulikus fék
Szervizes szemmel a Dyisland (vagy ha úgy tetszik, Disneyland) fékek sokat fejlődtek elődjeikhez képest, hiszen már nagyobb fékbetéteket használnak, mint korábban, illetve már lehet őket légteleníteni. Régebben a vezérlés is jóval „erőszakosabb” volt, mert a gázkar meghúzásával elrepült veled a roller, de szerencsére már ezt is kiküszöbölték, így nincs más, ami miatt aggódni kellene.
Összegzés
Mint minden elektromos rollernek, az ANGWATT X1-nek is megvannak a maga gyengeségei, ilyen például az élhetetlenül nagy tömege és a nappali fényben nehezen látható kijelzője, viszont sokkal több pozitívum szól mellette, mint például a brutális teljesítménye, az ígért sebesség és a hatótáv teljesítése. Összességében az ANGWATT X1 már jól ismert, korábban bevált alapokból építkezik, így egy eszméletlenül jó vezetési élményt adó rollerrel lett gazdagabb ez a szegmens, amivel a közlekedés minden pillanata élvezetes.
Ha megjött hozzá a kedved, hogy kirepülj a világból az ANGWATT X1-gyel, akkor az AGWX1HU kuponkód alkalmazásával most 408 400 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért tudod előrendelni a Banggood kínálatából. A roller cseh raktárból, ingyenesen szállítva érkezik.
Pro
- Masszív váz, minőségi anyaghaszálat
- Hozta a gyártó által ígért maximális sebességet
- A fékei megbízhatóak
- Ekkora hasmagassággal az úthibák és az útpadkák meg sem kottyannak neki
- Óriási hatótávra képes egyetlen feltöltésből
Kontra
- Hiányoltam róla a kormányszitálás gátlót és az összecsukáshoz szükséges, rögzítő fület
- Nagyon nehéz, 36 kilogramm tömegű
- A kijelzője erős napfényben alig látszódik