ANGWATT T1 elektromos roller teszt
Hódítsd meg vele az országot
Forrás: RendeljKínait
Az ANGWATT T1 nem egy kispályás elektromos roller, hiszen két 3000 wattos motor hajtja, maximális sebessége pedig 85 km/óra és brutális akkumulátorának hála 80-105 kilométer közötti hatótávot ígér a gyártó. Mindezt 11 colos kerekeken, komoly terepgumival és kormányszitálás gátló segítségével. A BGTUAWT1 kuponkóddal most 481 500 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte Banggoodon, ami nem kevés. A kérdés már csak az, hogy ilyen teljesítmény mellett vajon mennyire élhető ez a konstrukció? Tesztünkből megtudod!
Forrás: RendeljKínait
Az ANGWATT T1 kalandjai ott kezdődnek, hogy már a dobozból való kiemelése is kétemberes művelet, hiszen röpke 49 kilogrammot kell kicibálnod a vaskos csomagolásból. Gondolom mondanom írnom sem kell, hogy ekkora tömeggel ez nem az a lépcsőn felszaladgálós elektromos roller, de amíg bevonszolod a garázsba, addig is fixen elégetsz néhány kalóriát. Nyilván összecsukható, de ezt inkább hagyjuk is, mert egy ekkora szörnyetegnél körülbelül semmi értelme, kivéve, ha kombival vagy dobozos autóval közlekedsz. Azzal még nem ér véget a sztori, hogy a kormányt, a nagyobb kijelzőt, a sárvédőt, az indexeket és a kormányszitálás gátlót felszereled. Egy rakat beállítani valód marad, ami további 1,5-2 órába telik a csavarok meghúzásával együtt, viszont ez utóbbi nagyon fontos. Egyetlen marokeszközt mellékelnek hozzá, amiben mindent megtalálsz, amire szükséged van, dugókulcsoktól kezdve az imbuszkulcsokon át egészen a csavarkulcsokig háromféle készletet is.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
A T1 összeszerelt állapotban egy igazi monstrum, ezt nem lehet szebben körbeírni. Első ránézésre egyben van, de ez nem sokáig lesz így, erről majd később. Dizájnja különleges, de legérdekesebb része a kormányszitálás gátló, amivel általában motorokon találkozhatsz.
Ez azért van rajta, hogy a nagy teljesítmény, ha tépi a kerekeket, akkor csillapítson és megakadályozza a kormány beszitálását, aminek, védőfelszerelés ide vagy oda, nem lenne túl szép vége.
A beszitálást egy súlypont áthelyezésével járó, hirtelen gyorsítás is előidézheti vagy akár egy kis úthiba. Felszereléskor teljesen középre kell pozicionálni, hogy a kormány mind a két irányba ugyanannyit tudjon fordulni. A keménységét a rajta lévő, kis tekerentyűvel tudod konfigurálni. Nagyobb sebességű közlekedésnél kicsit keményebb beállítás ajánlott, lassúnál a puhább, de igyekeztem az arany középutat megtalálni. Hátul egy állítható feszességű, központi rugóstag dolgozik, amit érdemes a saját súlyodhoz kalibrálni, mert a járgány akár 200 kilogrammot is elbír. Elöl két hidraulikus lengéscsillapítót kapott és egy dupla teleszkópot. Mindezekkel 11 colos kerekeken gurul, komoly terepgumikon, így a homokos/saras/kavicsos talajt játszi könnyedséggel veszi.
50 fokos emelkedők megmászására képes, az útpadkákat gyakorlatilag észre sem veszed vele.
Elöl és hátul is hidraulikus tárcsafék segít majd megállni nagy sebességről. Városi közlekedéshez egyértelműen too much az egész szerkezet, ez inkább nagyobb távolságok megtételéhez ajánlott, például akkor, ha vidékről feljársz a városba. Nézzük, hogyan teljesített a teszt során!
Galéria
Forrás: Mathias Rex
Akinek a pénztárcájából kifér egy ANGWATT T1, annak fontos tudnia, hogy ez a roller nem olyan kaliberű, amit kifizetsz a „kasszánál”, aztán használod, amíg tönkre nem megy, mint például egy mikrót. Sok ezer kilométert elmegy, de nyilván minden más rollerhez hasonlóan meg tud hibásodni, így igényli a törődést és a gyakori szervizt. Ahogy a teszt elején is írtam, az összeszerelés után még nem végeztél, mert számos dolgot kell beállítanod és minden csavart meghúznod, amit csak látsz.
Az még jobb lenne, ha szétszednéd az egész rollert és újra összeraknád, illetve az összes csavart bekennéd menetrögzítővel,
ami megakadályozza a kilazulást azzal, hogy teljesen kitölti a menethézagokat. Ez nem kis meló, de Roll-Base János is ezt tanácsolná neked, ha begurulnál hozzá egy ilyennel. A T1 fő problémája, hogy a megfelelő karbantartás hiányában az egész szétrázódik, persze idővel. Erre ékes példa a kormányrúd, ami alig 100 kilométer megtétele után lecsúszott a helyéről. Tök jó lesz, miután meghúzol rajta újból mindent, mert akkor már nem 10, hanem csak 5 centire fog kilengeni a kormánya, a teleszkóp viszont nagyon masszív. A lengéscsillapítás egyetlen hátránya, hogy emiatt kicsi a roller fordulási szöge, viszont nagy sebesség mellett rendkívül stabil érzetet nyújt.
Forrás: RendeljKínait
A 6000 watt az 6000 watt, erre nem lehet mit mondani, de egy tükör ekkora sebességhez dukálna. Bezzeg a hátsó sárvédő óriási és állatira rossz helyen van,
első dolgom volt letörni.
A hátsó lábtámasz emelője alá kell felcsavarozni, szóval nagyon rossz helyre tervezték. Opcionális választás, de gondolhattam volna, hogy ez így nem lesz jó. Erre a tartóra mindenképpen szükséged van, szerintem senkinek sem kell megmagyarázni, hogy miért. Az sem tetszett, hogy a roller hátsó kerekéhez közel lévő kábelek gyorskötözőkkel voltak rögzítve, amit hamar megesz az idő vasfoga.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
Ennyi elég is volt a fikázódásból, térjünk át a jó dolgokra. 50-re körülbelül 5 másodperc alatt gyorsul, MOCSKOSAT megy.
Hölgyeim és uraim, az ANGWATT T1 a megfelelő felszerelés használata nélkül a biztos halálba repíti azt, aki elesik vele. Papíron a végsebessége 85 km/óra, amit általában 60-70 kilogrammos személyekkel szoktak tesztelni, hiába bír el a járgány háromszor ennyit, ezért megkértem egy alig 60 kilós barátomat, hogy nyomja már ki a tesztalanyunk szemét, alatta biztos más számokat fog produkálni, mint alattam. Strava és egy Garmin Instinct 2 Solar okosóra volt kéznél, amivel összevetettük a roller által mérteket és az eredmény a következő lett:
az applikáció szerint 65, az óra alapján 66,8, a roller mérése által pedig 68 km/óra volt a maximális sebesség.
A fedélzeti komputer nem sokat csal, viszont ez mégsem annyi, mint amennyit a gyártó írt. Egyébként, ha már a komputernél tartunk, akkor megjegyezném, hogy elég sok minden van ezen a rolleren, például a középen lévő, nagyméretű kijelző tök felesleges. Itt láthatod a szokásos dolgokat: aktuális sebesség, sebességfokozat, megtett távolság, töltöttségi szint és hasonlók. Bal oldalon találod a gyújtást, az index és a világítás kapcsolóját, a dudát és egy feszültség kijelzőt, valamint a hátsó fékkart. Jobb oldalon van az első fékkar és egy annyira kicsi gázkar, hogy csak egy ujjal volt kényelmes húzogatni. Itt is van egy apró kijelző, amiből eléred a rejtett menüt és sok kényelmi funkciót, mint például a tempomatot, amit nem ajánlok bekapcsolni ekkora sebesség mellé, mert még egy rutinos rolleres is megfeledkezhet róla. A mini monitor mellett van a bekapcsoló és az üzemmód választó gomb, az egy- és a kétmotoros meghajtás között a piros kapcsolóval válthatsz. A kétmotoros mód 2. és 3. fokozata szinte már egyenlő a halállal, még a kerekek is kikaparnak a legenyhébb gázadásnál is, driftelni szépen lehet vele fékezéskor. Ha mindez nem lenne elég, akkor a sárga gombbal még agresszívabbá teheted a gázadást. A rugózására ötöst adok, a hidraulikus fékre szintén, de Roll-Base János elmondása alapján erre is figyelni kell, mert bármikor folyhat belőle a folyadék.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
Az ANGWATT T1 rengeteg fénnyel rendelkezik, így kizárt, hogy a forgalomban ne vennének észre.
A kis piros menetfényei elöl lehetnének inkább fehérek, de az oldalán lévő, brutálisan nagy ANGWATT T1 felirat egy RGB LED-es csoda, ráadásul távirányítóval variálható. Elöl lévő fényszórói óriásiak, az indexek pedig futófényesek, ami elég menő, a duda pedig olyan hangos, mint egy autóé. Ezek hozzásegítenek ahhoz, hogy a forgalomban minél hamarabb észrevegyenek és meg vagyok róla győződve, hogy közben néhány kotlát simán otthagyhatsz vele. Akkora erő és nyomaték van ebben a rollerben, hogy nemcsak autók között képes megállni a helyét, hanem
egy hegyre is simán felvisz, sőt, olyan helyekre eljuthatsz vele kirándulni, ahova más roller be sem gurítaná a kerekét.
Mezőkön való andalgástól kezdve a kikaparós gyorsításokon át egészen a végsebesség feszegetéséig abszolút vegyesen használtam, így egyetlen töltésből 63 kilométert sikerült kihoznom, de normális tempóval lazán összehozható a 80-90 kilométer is. A rollerhez két töltőt is mellékelnek, amikkel egy teljes töltés 5-6 órát vesz igénybe.
Forrás: Banggood
ANGWATT T1 elektromos roller teszt – Szerviztapasztalatok
Az ANGWATT T1 egy vegyes érzéseket kiváltó elektromos roller, ugyanis ár/érték arányát tekintve sokkal megfizethetőbb választás, mint itthon kapható konkurensei, amik nagyjából háromszor ennyibe kerülnek, viszont kompromisszumos döntés is egyben. A vételáron felül szükséges néha költeni rá és viszonylag sűrűn ellátogatni vele a Wesselényi utca 49-be, ugyanis János szerint:
- az összes csavart érdemes lekezelni menetrögzítővel, hogy idővel ne rázódjon szét az egész roller,
- a motorkábelt is jobb máshol elvezetni és a többi kábelt is ajánlott rendbe rakni,
- a felső csatlakozókat érdemes átnézni,
- a fékeket érdemes kicserélni javítás helyett, ha elromlanak,
de az a legjobb, ha megveszed, szétszeded és újra összeszereled, hiszen szuper roller lenne, ha jól összerakták volna.
Összegzés
Az ANGWATT T1 elektromos roller egyértelműen brutálisra sikeredett, hiszen komoly a végsebessége, de az sem utolsó, hogy nagy akkukapacitása miatt messzire is elbarangolhatsz vele. Nagy távolságokra született, legyen az erdei túra vagy a vidékről városba való felutazás, esetleg fordítva, ha a városból menekülnél vidékre. Jön a jó idő, így halkan megsúgom, hogy a Budapest és Velencei-tó közötti távolságot egyetlen feltöltésből képes megtenni, így, ha nem vagy otthonülős típus vagy vadulásra vágysz, akkor gyakori szerviz és odafigyelés fejében jó választás, alkatrész annyi van hozzá, mint égen a csillag. Gyorsulását és sebességét tekintve könnyedén képes tartani az átlagos forgalom tempóját, így nem leszel útban senkinek sem. Itthon egy ilyen teljesítményű jármű ára nagyjából háromszor ennyinél kezdődik, de a T1-ért a BGTUAWT1 kuponkóddal 481 500 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek most Banggoodon. A termék európai raktárból hamar megérkezik, a szállítás pedig ingyenes.
Pro
- A dizájnja nagyon különleges
- A kormányszitálás gátló biztonságot nyújt
- 50 fokos emelkedőket képes megmászni, a terep meg sem kottyan neki
- 6000 watt hajtja, brutális ereje van
- Nagy távokra született, egy töltésből messzire elvisz
Kontra
- Összeszerelésből és konstrukcióból fakadó hibák
- Ha nem szeded szét és rakod össze újból, akkor egy idő után szétrázódik
- Sűrűn igényli a szervizt és a törődést