Lehull a lepel
Itt húz be sok pénzt a Curve
Miután több lakossági bejelentés is érkezett a Curve furcsaságaival kapcsolatban, így a Business Insider arra vállalkozott, hogy utánajár, hogy miért kapnak az ügyfelek kérés nélkül lakossági helyett üzleti kártyát. Kinek jó ez és miért, illetve kinek okoz ezzel a fintech cég hatalmas károkat?
Mit lehet ezzel veszíteni?
Felhasználóként kevesebb veszélyt rejt ez, mint kereskedőként, bár a visszajelzések alapján az előbbi sem problémamentes. A Business Insider egy olvasója arról tájékoztatta a lapot, hogy vonatjegy vásárlásakor külön díjat számítottak fel neki – ilyenről egyelőre Magyarországon nem hallottunk -, mert – tudtán kívül – üzleti kártyával fizetett, viszont még ennél is kevésbé etikus a Curve húzása a kereskedőkkel szemben.
Az Európai Unió szabályozta a lakossági betéti és hitelkártyák után fizetendő bankközi jutalékot, amelynek mértéke az EU-n belül a lakossági betéti kártyák esetén 0,2%, a hitelkártyák esetén 0,3%. Minden kártyás fizetési tranzakció után az aránynak megfelelő összeget kapja meg a kártyakibocsátó bank. Az üzleti kártyák esetén viszont nincs külön szabályozva a bankközi jutalék mértéke, így a kibocsátó bankok a jutalék akár ötszörösét is megkaphatják az üzleti kártyával végrehajtott vásárlások után.
Jelen esetben a Curve az üzleti kártya után felveszi a többszörös bankközi jutalékot, míg az eredeti kártyakibocsátó bank, „csak” a lakossági kártya után járó, szabályozott jutalékot kapja meg. A bankközi jutalék a kereskedői elfogadói díjba van beépítve, így a nap végén a kereskedő fogja azt kifizetni. Bár az Egyesült Királyságban már szabályozták az üzleti kártya kibocsátásának és igénylésének feltételeit, viszont – és itt jön a kiskapu – a Curve nem minősül banknak, így rá ez nem vonatkozik.
Forrás: Business Insider és Fintechzone