Van garancia a termékekre? Visszakapom a pénzem, ha gond van a termékkel? | RendeljKínait
    link másolása

    Igen, a garancia ideje általában 1 év, de van olyan webshop, ami 2 évet is ad. Háromféle garanciális megoldás létezik:

    1. Pénzvisszafizetés (teljes vagy részleges) = refund
    2. Termék javítása
    3. Termék cseréje

    Minden kínai webshop egy meghatározott (mindenhol eltérő) ideig vállalja, hogy visszaadja a pénzt, ha problémás a termék. GearBesten ez pl. 45 nap. A PayPal ennél tovább, a vásárlástól számított 180 napig is garantáltan visszaszerzi a pénzt, akkor is, ha a webshop ezt megtagadja valamiért. Ezért is érdemes PayPallel fizetni.

    Ha visszakérjük a pénzt, kérhetik, hogy küldjük vissza a terméket. Olcsóbb termékeknél ez nem jellemző, drágábbaknál igen. Ha csak részleges pénzvisszafizetést kérünk, akkor legtöbbször nem kell visszaküldeni a terméket. A pénzvisszafizetési idő letelte után javításos vagy csere garancia van a termékekre. Sok webshopnak vannak európai szervizközpontjai, így nem kell Kínába postázni. Általában:

    • 1 hétig szokták vállalni a teljes összeg és az esetleges visszapostázási díj megtérítését,  ha az érkezett áru bizonyíthatóan rossz. Ezért érdemes felvenni a kicsomagolást, hogy ezt könnyen bizonyíthassuk.
    • 1-2 hónapig visszaadják a pénzt, de a postaköltséget nem térítik meg. A PayPaltől viszont a postaköltség is visszaigényelhető, így nincs ezzel sem gond.
    • Ezután saját költségen postázzuk vissza, de ingyenesen javítják vagy cserélik a terméket, ez az idő általában 1 év.
    • Az első év után fizetés ellenében is megjavítják a termékeket. Ekkor mi álljuk az oda- és visszapostázás és a javítás költségeit is. Ez általában kevésbé szerencsés, mint elvinni egy hazai szervizhez, akik foglalkoznak kínai készülékek javításával.

    A pontos garanciális feltételekről minden esetben tájékozódjatok az adott webshopnál, ez általában a “Warranty and return policy” menüpontban található, jellemzően a footerben a főoldaluk alján.

    Ebay-en általában ki van írva az Estimated time of delivery, azaz várható megérkezés időpontja. Ha ki van írva, akkor ettől a várható, legkésőbbi dátumtól számítva, ha nincs kiírva, akkor a vásárlás napjától számítva 30 napod van az eBay felé jelezni a problémát. Fontos tudni, hogy egyszerre csak egy ügyed lehet nyitva, tehát ha pl. eBay-en már ügyet nyitottál arra, hogy nem jött meg a termék és kéred vissza a pénzed, nem tudsz vele párhuzamosan a PayPal-en is egy dispute-ot nyitni, amíg az eBay-est be nem zárod, vagy le nem telik az ideje.

    Mikor kérhetem vissza a pénzt?

    Akkor áll jogodban visszakérni a pénzt, ha a termék hibásan érkezik, visszatérítési időn belül magától elromlik (tehát nem te teszed tönkre), a megadott maximális szállítási idő alatt nem érkezik meg, nem azt kaptad, amit rendeltél, vagy a garanciában visszaküldött készülék javítását vagy újraküldését nem kéred.

    Akkor etikus visszakérni a pénzt, ha nem érkezett meg a termék a vállalt maximális szállítási idő alatt, nem vagy hibásan működik a megérkezett termék, vagy nem azt kaptuk, amit rendeltünk. Azért viszont nem, mert neked nem tetszik, vagy szerinted már régóta nem érkezik meg, pedig a szállítási idő még nem telt le, esetleg a refundokból akarsz meggazdagodni.

    Nem érdemes visszaélni a refundolással, és mindenre visszakérni a pénzt, mert hamar szemet fog szúrni. Úgy hírlik, hogy a tömeges és alaptalan refundolás után letiltják a profilunkat, és olyan hírek is többször felröppentek már, hogy a magyarok tömeges refund igénye miatt egyes oldalak fontolgatják, hogy nem szállítanak majd Magyarországra.

    Ez nyilván elég rossz lenne nekünk, ezért kérünk mindenkit, hogy megfelelő indok nélkül ne akarja lehúzni a kínaiakat refunddal, mert hosszú távon ezzel mi sem járunk jól. Ha valami rossz, természetesen ne nyeljük le, jelezzük nekik bátran. Ha viszont működik a termék, csak valami apró esztétikai bibije van, nem teljesen jön be, akkor ne verjük az asztalt, hogy full refundot akarunk, meg még a terméket is meg akarjuk tartani.