hirdetés

    link másolása

    Igen, a garancia ideje általában 1 év, de van olyan webshop, ami 2 évet is ad. Négyféle garanciális megoldás létezik:

    1. Pénzvisszafizetés (teljes vagy részleges) = refund
    2. Termék javítása
    3. Termék javításának finanszírozása
    4. Termék cseréje

    Minden kínai webshop egy meghatározott (mindenhol eltérő) ideig vállalja, hogy visszaadja a pénzt, ha problémás a termék. A PayPal ennél tovább, a vásárlástól számított akár 30 napig is képes visszaszerezni a pénzt, akkor is, ha a webshop ezt megtagadja valamiért. Ezért is érdemes PayPallel fizetni.

    Ha visszakérjük a pénzt, kérhetik, hogy küldjük vissza a terméket. Olcsóbb termékeknél ez nem jellemző, drágábbaknál igen. Ha csak részleges pénzvisszafizetést kérünk, akkor legtöbbször nem kell visszaküldeni a terméket. A pénzvisszafizetési idő letelte után javításos vagy csere garancia van a termékekre. Sok webshopnak vannak európai szervizközpontjai, így nem kell Kínába postázni. Általában:

    • 1 hétig szokták vállalni a teljes összeg és az esetleges visszapostázási díj megtérítését, ha az érkezett áru bizonyíthatóan rossz. Ezért érdemes felvenni a kicsomagolást, hogy ezt könnyen bizonyíthassuk.
    • 1-2 hónapig visszaadják a pénzt, de a postaköltséget nem térítik meg. Ezután saját költségen postázzuk vissza, de ingyenesen javítják vagy cserélik a terméket, ez az idő általában 1 év.
    • Az első év után fizetés ellenében is megjavítják a termékeket. Ekkor mi álljuk az oda- és visszapostázás és a javítás költségeit is. Ez általában kevésbé szerencsés, mint elvinni egy hazai szervizhez, akik foglalkoznak kínai készülékek javításával.

    A pontos garanciális feltételekről minden esetben tájékozódjatok az adott webshopnál, ez általában a “Warranty and return policy” menüpontban található, jellemzően a footerben, a főoldaluk alján.

    Ebayen általában ki van írva az Estimated time of delivery, azaz várható megérkezés időpontja. Ha ki van írva, akkor ettől a várható, legkésőbbi dátumtól számítva, ha nincs kiírva, akkor a vásárlás napjától számítva 30 napod van az eBay felé jelezni a problémát. Fontos tudni, hogy egyszerre csak egy ügyed lehet nyitva, tehát ha pl. eBayen már ügyet nyitottál arra, hogy nem jött meg a termék és kéred vissza a pénzed, nem tudsz vele párhuzamosan a PayPalen is egy dispute-ot nyitni, amíg az eBayest be nem zárod, vagy le nem telik az ideje.

    Mikor kérhetem vissza a pénzt?

    Akkor áll jogodban visszakérni a pénzt, ha a termék hibásan érkezik, visszatérítési időn belül magától elromlik (tehát nem te teszed tönkre), a megadott maximális szállítási idő alatt nem érkezik meg, nem azt kaptad, amit rendeltél vagy a garanciában visszaküldött készülék javítását vagy újraküldését nem kéred.

    Akkor etikus visszakérni a pénzt, ha nem érkezett meg a termék a vállalt maximális szállítási idő alatt, nem vagy hibásan működik a megérkezett termék vagy nem azt kaptuk, amit rendeltünk. Azért viszont nem, mert neked nem tetszik vagy szerinted már régóta nem érkezik meg, pedig a szállítási idő még nem telt le, esetleg a refundokból akarsz meggazdagodni.

    Nem érdemes visszaélni a refundolással, és mindenre visszakérni a pénzt, mert hamar szemet fog szúrni. Úgy hírlik, hogy a tömeges és alaptalan refundolás után letiltják a profilunkat, és korábban olyan hírek is többször felröppentek már, hogy a magyarok tömeges refund igénye miatt egyes oldalak fontolgatják, hogy nem szállítanak majd Magyarországra, de utóbbi szerencsére még soha nem történt meg.

    Ez nyilván elég rossz lenne nekünk, ezért kérünk mindenkit, hogy megfelelő indok nélkül ne akarja lehúzni a kínaiakat refunddal, mert hosszú távon ezzel senki sem jár jól. Ha valami rossz, természetesen ne nyeljük le, jelezzük nekik bátran. Ha viszont működik a termék, csak valami apró esztétikai bibije van, nem teljesen jön be, akkor ne verjük az asztalt, hogy full refundot akarunk, meg még a terméket is meg akarjuk tartani.

    hirdetés