Mit kell tudni a drónokról?
Segítünk, hogy mi alapján és miből választható ki a megfelelő drón, hogyan döntsd el, hogy az adott márka megbízható-e, elmagyarázzuk a legfontosabb fogalmakat és bemutatjuk az ajánlott kiegészítőket.
A Magyar Postának fizetendő vámügyintézési díj 3.500 Ft, az ügyintézési idő 1-3 hét.
Ha megfogják a csomagunkat, a posta legtöbbször küld egy SMS-t is, ahol leírják, hogy az ilyen-olyan számú csomagunk vámkezeléséhez nézzük meg a posta oldalán a teendőket. Ezután megvárhatjuk, amíg megérkezik tőlük az ajánlott levél, amiben részletes tájékoztatást adnak mindenről. Ez általában 4-5 nap az SMS-től számítva. Van benne egy kitöltendő papír, amit lefotózva vagy szkennelve vissza kell küldeni a Postai Vámcsoport e-mail címére ([email protected]) a rendelés mellékleteivel (lásd lejjebb) együtt. Erre 20 naptári napot adnak a nyomkövetésben szereplő vámhivatali regisztrációs dátumától. Ha eddig nem érkezik be a nyilatkozat, a csomagot visszaküldik a feladónak.
A folyamat meggyorsítható, ha nem várjuk meg a levelet, hanem letöltjük a posta oldaláról a nyilatkozatot, és ezt kinyomtatva, kitöltve és visszaszkennelve elküldjük nekik a többi szükséges dokumentummal együtt. A postai levélben szereplő hivatkozási számot ugyanis nem kötelező megadni, a követési szám elég a csomag beazonosításához.
Ebben a dokumentumban nyilatkozunk a csomag tartalmáról és az egyes termékek értékéről. A felső két táblázat rendszerint már kitöltve érkezik, nekünk csak a termékeket kell beírni. Az áruk értékét devizanemben, magyarul dollárban, euróban vagy amiben fizettük kell megadni, a szállítási költséget alulra a neki szánt mezőbe írjuk. A csatolt dokumentumok részhez írjuk be a mellékleteket, amiket az e-mailhez csatolunk. Ikszeljük be a postai vámkezelés négyzetet, a másik oldalon azt, hogy miért kérjük a vámkezelést (legtöbbször Rendelt küldemélny), dátumozzuk, írjuk alá.
Csatolmányként elvileg kérnek banki igazolástól elkezdve a Paypales visszaigazoló üzeneten át mindent, de szinte kivétel nélkül elfogadják, ha csak egy képernyőmentést küldünk a webshoptól jött visszaigazoló e-mailről – amiben leírják, hogy elküldték a terméket és látszik az ára – és egy Paypales fizetési bizonylatról.
Például egy ilyen képernyőmentéssel tudjuk bizonyítani a rendelt áru értékét
Ha kitöltöttük a nyilatkozatot, küldjük el a fent említett e-mail címre a képernyőmentésekkel együtt. Az e-mail tárgyába kizárólag a nyilatkozat hátoldalán lévő hivatkozási számot (ha megvártuk a levelet) és a küldemény azonosítószámát írjuk be:
A fizetendő díjakat az általunk beküldött fizetési visszaigazolásokból, screenshotokból számítják, és a csomag házhoz szállításakor kell kifizetni a postásnak/futárnak a vámügyintézési díjjal együtt. Az e-mail elküldésétől számítva általában egy héten belül hozzák ki a csomagot, de előfordulhat csúszás. A sikeres vámkezelésről a nyomkövetési oldalon a “Küldés a kézbesítő postára” üzenet is tájékoztat.