Legjobb fejhallgató – Tesztek a maximális zenei élményért (2024)
Melyik a legjobb fejhallgató otthonra? Hogyan érhetitek el a maximális zenei élményt? Melyik a legjobb ár/érték arányú eszköz? Mutatjuk!
2021. július 1-jével életbelépett az új EU- áfatörvény, aminek értelmében megszűnt a 22 euró alatti csomagok áfamentessége, és új szabályok kerültek bevezetésre az áfafizetésre. A bejegyzést frissítettük ezek alapján.
Ahogy az áfa/vám tudnivalókban is írtuk, 150 euró csomagérték alatt lehetőség van egyszerűsített vámkezelés lefolytatására csökkentett adattartalmú vámáru nyilatkozattal. Ez kétféleképpen valósulhat meg:
Fontos, hogy csak akkor van lehetőség az egyszerűsített vámkezelésre, ha a feladó rendesen feltüntette a csomagértéket és a címzett elérhetőségeit (telefonszám, email cím)!
A kezelési költségek az alábbiak szerint alakulnak (1. sor – SA, 2. sor – IOSS, 3. sor – normál vámkezelés):
Ha nem szeretnél élni az online fizetés lehetőségével (nem fizeted ki a megadott határidőig), vagy nem kapsz értesítést (mert hiányoznak az adataid a csomagról), akkor a Posta magától elvégzi a vámkezelést, és utánvéttel tudod kifizetni a díjakat a csomag kézbesítésekor. Fontos azonban, hogy ilyenkor a vámkezelési díjak magasabbak (lásd a fenti táblázatban).
Ebben az esetben a Magyar Postának fizetendő vámügyintézési díj 4000 Ft, az ügyintézési idő 1-3 hét.
A posta legtöbbször küld egy SMS-t vagy emailt, ahol leírják, hogy az ilyen-olyan számú csomagunk vámkezeléséhez nézzük meg a posta oldalán a teendőket. Ezután megvárhatjuk, amíg megérkezik tőlük az ajánlott levél, amiben részletes tájékoztatást adnak mindenről. Ez általában 4-5 nap az SMS-től számítva. Van benne egy kitöltendő papír, amit lefotózva vagy szkennelve vissza kell küldeni a Postai Vámcsoport e-mail címére ([email protected]) a rendelés mellékleteivel (lásd lejjebb) együtt. Erre 20 naptári napot adnak a nyomkövetésben szereplő vámhivatali regisztrációs dátumától. Ha eddig nem érkezik be a nyilatkozat, a csomagot visszaküldik a feladónak.
A folyamat meggyorsítható, ha nem várjuk meg a levelet, hanem letöltjük a posta oldaláról a nyilatkozatot, és ezt kinyomtatva, kitöltve és visszaszkennelve elküldjük nekik a többi szükséges dokumentummal együtt. A postai levélben szereplő hivatkozási számot ugyanis nem kötelező megadni, a követési szám elég a csomag beazonosításához.
Ebben a dokumentumban nyilatkozunk a csomag tartalmáról és az egyes termékek értékéről. A felső két táblázat rendszerint már kitöltve érkezik, nekünk csak a termékeket kell beírni. Az áruk értékét devizanemben, magyarul dollárban, euróban vagy amiben fizettük kell megadni, a szállítási költséget alulra a neki szánt mezőbe írjuk. A csatolt dokumentumok részhez írjuk be a mellékleteket, amiket az e-mailhez csatolunk. Ikszeljük be a postai vámkezelés négyzetet, a másik oldalon azt, hogy miért kérjük a vámkezelést (legtöbbször Rendelt küldemélny), dátumozzuk, írjuk alá.
Csatolmányként elvileg kérnek banki igazolástól elkezdve a paypales visszaigazoló üzeneten át mindent, de szinte kivétel nélkül elfogadják, ha csak egy képernyőmentést küldünk a webshoptól jött visszaigazoló e-mailről – amiben leírják, hogy elküldték a terméket és látszik az ára – és egy paypales fizetési bizonylatról.
Például egy ilyen képernyőmentéssel tudjuk bizonyítani a rendelt áru értékét
Ha kitöltöttük a nyilatkozatot, küldjük el a fent említett e-mail címre a képernyőmentésekkel együtt. Az e-mail tárgyába kizárólag a nyilatkozat hátoldalán lévő hivatkozási számot (ha megvártuk a levelet) és a küldemény azonosítószámát írjuk be:
A fizetendő díjakat az általunk beküldött fizetési visszaigazolásokból, screenshotokból számítják, és a csomag házhoz szállításakor kell kifizetni a postásnak/futárnak a vámügyintézési díjjal együtt. Az e-mail elküldésétől számítva általában egy héten belül hozzák ki a csomagot, de előfordulhat csúszás. A sikeres vámkezelésről a nyomkövetési oldalon a “Küldés a kézbesítő postára” üzenet is tájékoztat.