hirdetés

    link másolása

    2021. július 1-jével életbelépett az új EU- áfatörvény, aminek értelmében megszűnt a 22 euró alatti csomagok áfamentessége, és új szabályok kerültek bevezetésre az áfafizetésre. Egyelőre nincs információnk arról, hogy a vámügyintézés menete változik-e a DHL esetén, az alábbiak az eddig megszokott esetekre vonatkoznak. Amint kiderülnek a részletek, frissítjük a bejegyzést.

    A DHL-nek fizetendő vámügyintézési díj az alábbiak szerint alakul:

    • 5 euró áfatartalom alatt nincs díj
    • 5 euró áfatartalom felett 5990 Ft a díj

    Az ügyintézési idő 1-2 munkanap.

    A futárszolgálatok, így a DHL is a feladóktól egy ún. commercial invoice (ejtsd: kommersöl invojsz) nevű papírt is kérnek, amire sima posta esetében nincs szükség. Ez a papír egy tételes terméklista és értékbizonylat a csomag tartalmáról. Ezt a kínaiak sokszor nem pontosan töltik ki, az árakat alacsonyabbnak írják, de a lényeg stimmel rajta. Így néz ki egy valódi commercial invoice (részlet)

    A DHL-nél úgy működik a vámkezelés, hogy amikor megérkezik Magyarországra a termék, beszkennelik a commercial invoice-ot, és kapsz egy e-mailt, amiben megkérnek, hogy szíveskedj nyilatkozni XYZ fuvarlevélszámú (így hívják náluk a követési számot) csomag tartalmáról és értékéről. Ha nincs rajta a csomagon az e-mail címed, akkor felhívnak telefonon, hogy add meg. A csatolmányban te is megkapod a szkennelt képet, így előre tudod ellenőrizni, hogy a kínaiak mit írtak rá.

    Így néz ki, ha csatolmányban kapod meg a DHL-től

    Ezek után ugyanolyan fizetési igazolásokat kérnek, mint a Magyar Posta, általában egy PayPal tranzakciós screenshot és/vagy egy webshop visszaigazoló e-mail megteszi. A vámügyintézési eljárás 1-2 munkanap alatt lezajlik, és kézbesítik is a csomagot, így ha sürgősen kell, megéri a Magyar Postához képest 2000 forintos felárat megfizetni.

    hirdetés