hirdetés

    link másolása

    Ha a webshoppal történt előzetes megbeszélés alapján javítást vagy cserét kérünk, lehetséges, hogy vissza kell küldenünk nekik a terméket. Ugyanez igaz lehet nagyobb értékű termékek esetén, ha vissza akarjuk kérni az árát.

    Sokan megijednek a gondolattól, hogy másik országba kell küldeniük egy csomagot, pedig nem olyan bonyolult a dolog. Egy telefont nagyjából 4-9 ezer forintból ki lehet küldeni Kínába, és kb. 1,5-2 hét alatt oda is ér sima, követési számos postával. A teljes gariztatás folyamata (elküldéstől az újra kézhezvételig) extrém esetben 3 hónap is lehet, ha javítást kérünk, de ennél sokkal hamarabb is befejeződhet, ha pl. inkább a pénzt kérjük vissza.

    Fontos tudni, hogy manapság már nem kell feltétlenül Kínába visszaküldeni egy terméket javításra vagy cserére, a nagyobb webshopoknak vannak európai szervizei és raktárai, jellemzően Spanyolországban, Németországban és Lengyelországban. Így EU-n belül gyorsabban, biztonságosabban, és nem utolsó sorban biztosan áfamentesen intézhetjük el a dolgot.

    Ha még benne vagyunk a webshop és/vagy a PayPal által vállalt vásárlóvédelmi időben, nem érdemes PayPal dispute-ot nyitni a visszaküldés előtt, hiszen nagy valószínűséggel lejár, mire kézhez kapjuk a csere terméket, amiből lehetnek bonyodalmak.

    Milyen bonyodalmak? Egy tranzakcióra csak egyszer indíthatunk PP reklamációt, ami ha elévül, nem leszünk a PP álatal biztosítva gond esetén. Ha pedig nem hagyjuk elévülni és claimmé nyilvánítjuk, a PP mindenképp dönteni fog rövid idő alatt, aminek két kimenetele lehet:
    1.) a webshopot refundra kényszerítik, tehát nem fognak foglalkozni a visszaküldött termékkel, hiszen már refundolták
    2.) a webshop javára döntenek, mi nem kapunk semmit, lejár a claim, szintén elvesztettük a lehetőséget a reklamációra a későbbiekben, ha gond lenne a visszaküldéssel.

    Elég, ha a webshoppal megegyezünk, visszaküldjük, megpróbáljuk a PP nélkül elintézni az ügyet. Viszont az összes papírt és beszélgetést őrizzünk meg, mert ha mégis be kell vonnunk a PayPalt valami miatt, kérni fogják.

    Ha már kifelé lógunk a vásárlóvédelmi időből, érdemes rögtön PayPal dispute keretein belül lerendezni a visszaküldést. Ekkor viszont ne legyen a webshop ügyfélszolgálatával is egy párhuzamos beszélgetésünk a dologról, mert az is bonyodalmakat okozhat. A PayPalen indítsuk el a beszélgetést a visszaküldésről, hogy minden infó egyértelműen meglegyen, így az ügy nyitva maradhat, amíg lezárul a garanciáztatás folyamata. A legbiztosabb módszer ilyenkor, ha visszaküldjük a rossz terméket, és javítás helyett refundot kérünk, majd veszünk egy újat.

    A visszaküldéshez a webshop adni fog egy címet, ahova postáznunk kell. Ne random helyekre küldözgessük a hibás terméket, mindig kérjük el a pontos címet! A terméket alaposan csomagoljuk be, hogy ne sérüljön meg szállítás közben.

    Ezután menjünk el a postára, és közöljük az ügyintézővel, hogy mi a szándékunk. A posta oldalán megtalálhatók a külföldre küldött csomagokra elérhető feladási módok és díjak országok szerint, bár ez inkább csak tájékoztató jellegű dolog, jobban járunk, ha a postán személyesen érdeklődünk. Feladáskor feltétlenül kérjünk követési számot is. Inkább fizessünk többet, de ezen nem spórolhatunk! Fizetéskor fontos, hogy a blokkot és papírokat tartsuk meg, elveszett csomag esetén szükségünk lesz rá, illetve a webshop/eladó is kérheti, ha megtérítik a visszaküldés díját. Az összes papírt és a csomagot fotózzuk is le, legyen meg minden, hátha szükség lesz rá.

    Ha vámkezelésen esett át a csomag, amikor belépett az országba (tehát nem áfamentes módon kaptuk meg), és nem EU-n belülre küldjük, akkor nyilatkozzunk, hogy már egyszer megfizettük az importköltségeket a termékre, ne áfázzák/vámolják meg újra, amikor a kínaiak visszaküldik. Ehhez különféle dokumentumokat kell kitöltenünk vagy beszereznünk, amiknek listája már többször változott, a jelenlegi állás szerint ezeket kérik. A legjobb ebben az esetben is az, ha a postán kérünk segítséget, ők biztosan naprakészen tudják a saját rendszerüket.

    Amennyiben eredetileg áfamentesen kaptuk meg a csomagot (EU raktár, áfahatár alatti, áfamentes szállítás stb.), nem tudunk ilyen nyilatkozatot kitölteni. Ilyenkor vagy egyértelmű, hogy nem kell áfát fizetnünk, ha újra beér az országba (áfahatár alatt van a cserecsomag is), vagy jelezzük a webshopnak, hogy a csereterméket is ugyanazzal az áfamentes módszerrel (EU raktárból, áfamentes szállítással stb.) küldje el, amivel az eredeti csomagot is. Amennyiben mégsem így küldik, és fizetnünk kell, reklamáljunk a webshopnál, és kérjük az importköltségek visszafizetését. Akkor sem kell nyilatkozatokat tölteni, ha EU-n belülre küldjük vissza a csomagot, hiszen Unión belül nem kell plusz áfát fizetni.

    Postázás után küldjük el a feladóvevényen található követési számot a webshopnak, szóljunk, hogy elküldtük, és várjunk. Remélhetőleg jelzik, ha megérkezett, de ne féljünk 2 hét után érdeklődni, illetve figyeljük szorgalmasan a követési számunkat is a posta.hu csomagkövetési oldalán.

    Ha megérkezett és megvizsgálták, valószínűleg írni fognak, hogy mi a helyzet, javítják, cserélik, kb. mennyi idő. Ekkor még mindig alakíthatunk a dolgokon, ha pl. túl sok idő, mire elkészül, vagy időközben mégis a refund mellett döntünk. Innentől már nagyjából megbeszélés kérdése, hogy hogyan megy tovább az ügyintézés. Ha kérjük a javítást, cserét, akkor a visszapostázás költségét a webshop szokta állni, mindenképp kérjük el a követési számot tőlük. Ha megfognák vámellenőrzésen a csomagot, lobogtassuk bátran a feladáskor kitöltött nyilatkozatokat, hogy cseretermékről van szó.

    Jó tanács: a webshoppal való teljes beszélgetésünket is őrizzük meg, mert akár ezt is kérhetik egy ügyintézés során.

    hirdetés